![]() |
|
Maandag word ik ook geamputeerd
![]() Wat zijn de beste pijnstillers/ontstekkingsremmers en is er een mondspoelwater zoals Bocasan maar dan zonder pepermunt? Oja, waar moet ik m'n tong laten tijdens de amputatie? ![]()
||
Citaat:
Verder vond ik het wel handig om Drinkontbijt in huis te hebben, zodat je in het begin niet hoeft te kauwen... Dat kon ik namelijk helemaal niet. En over je tong... Dat gaat vanzelf goed... Door de verdovingen heb je zelf al niet echt het idee dat je de volledige controle hebt over je tong, maar het komt wel goed. Niet druk om maken! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vraag het van dat mondspoelwater ff bij de apotheek of aan de kaakchirurg of je tandarts ofzo. Laatst gewijzigd op 20-02-2004 om 12:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
En weet iemand ook iets van middeltjes als de verstandskies door aan het komen is en dat nogal pijn doet?
Dat heb ik namelijk nu, ze zijn alle vier bijna helemaal door nou, maar ze moeten alleen het laatste stukje nog, en het doet best wel pijn.
||
Citaat:
Verder nog een vraagje: die Ubiprofen of Ibuprofen ofzo, kun je die ook gebruiken als pijnstiller bij een amputatie van den verstandskies?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Poeh ding is er uit! Dat viel zeker mee die operatie. Alleen m'n onderste rechts is geamputeerd.
- Ik kwam binnen, ff fotootje maken. - Ga maar zitten, mag ik ff in je mond kijken... prikkkkkk. En nog een en nog een. Ik had ze pijnlijker verwacht, viel echt mee. - Andere kamer, ga maar liggen, kreeg wat papier over me heen, ook om felle lamp, en een tip: doe je ogen dicht. Hoppa, nog een prik want ik voelde nog wat. - Een hoop geschraap en gekraak, maar ik voelde er niets van, enkel een beetje druk. Binnen 5 seconden was m'n kies er uit! - 3 hechtingen erdoor, voel je ook niets van en klaar. Die arts ging wel tekeer zeg, in m'n bakkes, logisch dat je zoveel napijn hebt dan. Heb wel flink wat kop- en gat- pijn, maarja, zal de komende dagen nog wel blijven.
|
Uhm, probleempje nu: dingetje blijft bloeden
![]() Niet heftig ofzo, heeft het nooit gedaan, maar er blijft wel steeds wat bloed m'n bakkes in vloeien. Ik heb er ook helemaal geen ding voor tussen m'n kiezen gehad, ik vroeg zo van moet ik niets voor het bloeden hebben? "Nee", zei de vriendelijke man.... kan dat kwaad dat bloeden? En het gaat steeds meer pijn doen ook dat stomme ding. Wordt vanavond leuk met tanden poetsen ![]()
|
![]() |
Volgens tandarts.nl:
Het is normaal dat er mn. de eerste 12 uur nog een beetje bloed uit de wond komt. Dit vermengt zich dan met uw speeksel waardoor het meer kan lijken dan het is. Nabloedingen zouden eigenlijk alleen de eerste 12 uur na de behandeling moeten kunnen voorkomen. Mocht het vermoeden bestaan dat u een nabloeding heeft dan kunt u een prop maken van verbandgaas of als dat niet voorhanden is bijv. een knoop in een zakdoek, bijt hier stevig een half uur op dicht. Mocht dat niet helpen dan moet direct contact met de behandelend arts of polikliniek worden gezocht. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe dat zit met die hechtigen zou ik niet weten. Af en toe ga ik per ongeluk met m'n tong langs zo'n draadje en dan ga ik half over m'n nek ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
zwelling na trekken van verstandskies marla | 3 | 18-07-2007 12:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verstandskies eruit halen duivelaartje | 38 | 12-06-2007 21:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
eruithalen verstandskiezen Ingetjuhh | 51 | 27-12-2005 16:31 | |
Lichaam & Gezondheid |