Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 10:06
JessieL
JessieL is offline
nou het is gebeurd en het viel wel mee. Verdoving deed wel pijn (12 injecties!!), maar verder voelde ik niks. Mijn wangen zijn nu een beetje dik en heb een beetje pijn. Maar het is niks ergs ofzo.

Voor iedereen die niet durft ofzo, gewoon doen. Het is vervelend, maar als het toch moet, valt het wel mee!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Chachacha schreef op 19-02-2004 @ 11:06:
nou het is gebeurd en het viel wel mee. Verdoving deed wel pijn (12 injecties!!), maar verder voelde ik niks. Mijn wangen zijn nu een beetje dik en heb een beetje pijn. Maar het is niks ergs ofzo.

Voor iedereen die niet durft ofzo, gewoon doen. Het is vervelend, maar als het toch moet, valt het wel mee!!!!!!
fijn zeg dat het zo goed ging! hopen dat het bij mij ook meevalt.. ik moet volgende maand de 2 onderste eruit.. volgend mij doen ze er eerst 1 en dan moet ik terugkomen voor de ander.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:18
geen punt.
geen punt. is offline
Maandag word ik ook geamputeerd Ff een vraagje: kan men even een lijstje geven van wat we allemaal in huis moeten halen? Ik heb al zo'n ijszak, maar wat nog meer?

Wat zijn de beste pijnstillers/ontstekkingsremmers en is er een mondspoelwater zoals Bocasan maar dan zonder pepermunt?

Oja, waar moet ik m'n tong laten tijdens de amputatie?
Oud 20-02-2004, 12:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 20-02-2004 @ 12:18:
Maandag word ik ook geamputeerd Ff een vraagje: kan men even een lijstje geven van wat we allemaal in huis moeten halen? Ik heb al zo'n ijszak, maar wat nog meer?

Wat zijn de beste pijnstillers/ontstekkingsremmers en is er een mondspoelwater zoals Bocasan maar dan zonder pepermunt?

Oja, waar moet ik m'n tong laten tijdens de amputatie?
Ik kreeg van te voren te horen dat ik iets in huis moest hebben om tegen mijn wang aan te houden om te koelen. Verder kreeg ik ter plekke twee receptjes mee: voor paracetamol en voor een mondspoelmiddeltje.
Verder vond ik het wel handig om Drinkontbijt in huis te hebben, zodat je in het begin niet hoeft te kauwen... Dat kon ik namelijk helemaal niet.

En over je tong... Dat gaat vanzelf goed... Door de verdovingen heb je zelf al niet echt het idee dat je de volledige controle hebt over je tong, maar het komt wel goed. Niet druk om maken!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 20-02-2004 @ 12:18:
Je moet er iig voor zorgen dat die pijnstillers niet bloedverdunnend zijn, gewoon paracetamol is voor zo ver ik weet prima. Zorg dat je dat in huis hebt, niet iedere kaakchirurg geeft je een recept mee (de mijne zei en gaf helemaal niks).

Vraag het van dat mondspoelwater ff bij de apotheek of aan de kaakchirurg of je tandarts ofzo.

Laatst gewijzigd op 20-02-2004 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 14:47
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2004 @ 13:25:
Je moet er iig voor zorgen dat die pijnstillers niet bloedverdunnend zijn, gewoon paracetamol is voor zo ver ik weet prima. Zorg dat je dat in huis hebt, niet iedere kaakchirurg geeft je een recept mee (de mijne zei en gaf helemaal niks).
Hmz, dat is dan eigenlijk ook weer een beetje raar... Maar goed, paracetamol is in ieder geval geschikt .
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 19:15
YPrue
YPrue is offline
En weet iemand ook iets van middeltjes als de verstandskies door aan het komen is en dat nogal pijn doet?
Dat heb ik namelijk nu, ze zijn alle vier bijna helemaal door nou, maar ze moeten alleen het laatste stukje nog, en het doet best wel pijn.
Oud 21-02-2004, 10:02
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
YPrue schreef op 20-02-2004 @ 20:15:
En weet iemand ook iets van middeltjes als de verstandskies door aan het komen is en dat nogal pijn doet?
Dat heb ik namelijk nu, ze zijn alle vier bijna helemaal door nou, maar ze moeten alleen het laatste stukje nog, en het doet best wel pijn.
Bij mij hielp een of ander kamille spul van zo'n winkel met allemaal natuurproducten. Dat hielp bij mij enorm goed tegen die pijn. Verder helpen pijnstillers wel eens (níet altijd) en als ik alcohol drink krijg ik er veel meer last van dan normaal.

Verder nog een vraagje: die Ubiprofen of Ibuprofen ofzo, kun je die ook gebruiken als pijnstiller bij een amputatie van den verstandskies?
Oud 21-02-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 21-02-2004 @ 11:02:
Verder nog een vraagje: die Ubiprofen of Ibuprofen ofzo, kun je die ook gebruiken als pijnstiller bij een amputatie van den verstandskies?
Lees ff de bijsluiter door (of het bloedverdunnend werkt of niet) en/of vraag het ff aan de apotheker of je huisarts. Dan heb je meer kans op het goede antwoord.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 12:01
geen punt.
geen punt. is offline
Poeh ding is er uit! Dat viel zeker mee die operatie. Alleen m'n onderste rechts is geamputeerd.

- Ik kwam binnen, ff fotootje maken.
- Ga maar zitten, mag ik ff in je mond kijken... prikkkkkk. En nog een en nog een. Ik had ze pijnlijker verwacht, viel echt mee.
- Andere kamer, ga maar liggen, kreeg wat papier over me heen, ook om felle lamp, en een tip: doe je ogen dicht. Hoppa, nog een prik want ik voelde nog wat.
- Een hoop geschraap en gekraak, maar ik voelde er niets van, enkel een beetje druk. Binnen 5 seconden was m'n kies er uit!
- 3 hechtingen erdoor, voel je ook niets van en klaar.

Die arts ging wel tekeer zeg, in m'n bakkes, logisch dat je zoveel napijn hebt dan. Heb wel flink wat kop- en gat- pijn, maarja, zal de komende dagen nog wel blijven.
Oud 23-02-2004, 15:43
geen punt.
geen punt. is offline
Uhm, probleempje nu: dingetje blijft bloeden

Niet heftig ofzo, heeft het nooit gedaan, maar er blijft wel steeds wat bloed m'n bakkes in vloeien. Ik heb er ook helemaal geen ding voor tussen m'n kiezen gehad, ik vroeg zo van moet ik niets voor het bloeden hebben? "Nee", zei de vriendelijke man.... kan dat kwaad dat bloeden?

En het gaat steeds meer pijn doen ook dat stomme ding. Wordt vanavond leuk met tanden poetsen
Oud 24-02-2004, 17:01
geen punt.
geen punt. is offline
fuck he na een dag bloed dat ding nog... hoort dat????
Oud 24-02-2004, 17:09
JessieL
JessieL is offline
Volgens tandarts.nl:
Het is normaal dat er mn. de eerste 12 uur nog een beetje bloed uit de wond komt. Dit vermengt zich dan met uw speeksel waardoor het meer kan lijken dan het is.

Nabloedingen zouden eigenlijk alleen de eerste 12 uur na de behandeling moeten kunnen voorkomen. Mocht het vermoeden bestaan dat u een nabloeding heeft dan kunt u een prop maken van verbandgaas of als dat niet voorhanden is bijv. een knoop in een zakdoek, bijt hier stevig een half uur op dicht. Mocht dat niet helpen dan moet direct contact met de behandelend arts of polikliniek worden gezocht.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:11
JessieL
JessieL is offline
Trouwens nog iets, mijn hechtingen laten los en heb dus draadjes hangen in mijn mond wat erg irritant is.(blijf er maar op bijten) Hoort dit en moet ik me zorgen maken? (zal wel horen maar toch ff bij jullie checken!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:13
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Chachacha schreef op 24-02-2004 @ 18:09:
Mocht het vermoeden bestaan dat u een nabloeding heeft dan kunt u een prop maken van verbandgaas of als dat niet voorhanden is bijv. een knoop in een zakdoek, bijt hier stevig een half uur op dicht. Mocht dat niet helpen dan moet direct contact met de behandelend arts of polikliniek worden gezocht.
Kuttefrut, dat lijkt me erg pijnlijk iets tussen dat ding bijten

Hoe dat zit met die hechtigen zou ik niet weten. Af en toe ga ik per ongeluk met m'n tong langs zo'n draadje en dan ga ik half over m'n nek Als het goed is lossen die dingen vanzelf op, tenminste, bij mij.

Regels voor berichten