Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 13:54
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2004 @ 08:46 :
Zijn er geen opleidingen waar je het beide kan doen dan?? Dat is met dansen wel zo namelijk. Verder ben ik ook van mening dat je vaak een betere docent bent als je zélf ook op het podium staat of iig lang gestaan hebt. Ik heb bijvoorbeeld ook les van een acteur die in goede tijden heeft gespeeld, bijrollen heeft in verschillende series en nu zelf op het toneel staat. En hij heeft geen lerarenopleiding gedaan. En dat is ook nergens voor nodig want hij doet het perfect (hij heeft natuurlijk wel een soort van zelfstudietje gedaan in boeken ed om oefeningen op te zoeken).
je krijgt echt wel ervaring bij een docentopleiding... meer tenminste als iemand die in gtst speelt
Advertentie
Oud 05-04-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 05-04-2004 @ 14:54 :
je krijgt echt wel ervaring bij een docentopleiding... meer tenminste als iemand die in gtst speelt
Lijkt me wel ja
Zeker in Eindhoven.. het eerste jaar is heel veel spel.
Oud 06-04-2004, 09:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 05-04-2004 @ 14:54 :
Hij speelt niet alleen in gtst en is ook zeker niet zo'n nieuwkomertje die ff een leuk rolletje in een soap gaat spelen Hij is een ervaren acteur die al gigantisch veel op zijn CV heeft staan en daarbij ontzéttend goed kan acteren. Die man is gewoon geniaal.
Oud 09-04-2004, 22:20
Verwijderd
ik heb auditie gedaan voor het Amsterdams Jeugdorkest afgelopen zomer. en ik heb t gehaald . maar nu ga ik er bijna niet meer heen, omdat het te veel is (kep Pfeiffer )
kuss
Oud 10-04-2004, 20:14
Daangerous
Daangerous is offline
Ik ben aangenomen in maastricht!!! missie geslaagd
Oud 10-04-2004, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 10-04-2004 @ 21:14 :
Ik ben aangenomen in maastricht!!! missie geslaagd
Jaaa???!!!
Wow! Gefeliciteerd!
Misschien stom om te zeggen hoor... maar ze nemen niet vaak zo'n jonge mensen aan.. duzz... nu al helemaal gefeliciteerd!!

Ik niet
had er ook niet veel van verwacht hoor, zowel theatrale act als beweging gingen BIJZONDER SLECHT
ma ja. dat wordt dus eindhoven voor mij...
Oud 11-04-2004, 11:27
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Minkiemeis schreef op 10-04-2004 @ 23:30 :
Jaaa???!!!
Wow! Gefeliciteerd!
Misschien stom om te zeggen hoor... maar ze nemen niet vaak zo'n jonge mensen aan.. duzz... nu al helemaal gefeliciteerd!!
klopt, daarom is het nog bruuter! Le Fay is ook aangenomen, en zij is ook enkel 17... ze kan alleen niet op de pc thuis, omdat haar broer gebanned is, maar goed, volgend jaar, en de jaren daarna hoop ik, zullen echt te ver gaan
Oud 17-04-2004, 12:49
Daangerous
Daangerous is offline
we hebben nu bevestiging gehad, tis zeker nu
Oud 18-04-2004, 18:17
Sitia
Sitia is offline
Ik heb aan het begin van het jaar auditie gedaan voor een musicalopleiding van de muziekschool Noord-Limburg. Het ging om een rol in de musical 'The Wiz'.

Ben vogelverschrikker, dus ja, het ging goed!
Oud 21-04-2004, 17:00
EefjUUh
EefjUUh is offline
Citaat:
regardless schreef op 10-02-2004 @ 22:30 :
heb auditie gedaan voor mijn school hehe --> SCW Theater en daar ben ik voluit door heen gekomen.
En ja.. een soort van Idols maar dan in theater vorm en de prijs was: een film opnemen en dat had ik ook gewonnen!
cool waar heb jij die auditie gedaan? Ik 14 mei audities voor scw-theater
Oud 23-04-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Sitia schreef op 18-04-2004 @ 19:17 :

Ben vogelverschrikker, dus ja, het ging goed!
weet je dat wel zeker?????
Oud 15-05-2004, 08:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik word misschien toch wel aangenomen bij Lucia Marthas voor de vakopleiding Maar dat is dus nog niet zeker...
Oud 15-05-2004, 10:47
alpha
alpha is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-05-2004 @ 09:58 :
Ik word misschien toch wel aangenomen bij Lucia Marthas voor de vakopleiding Maar dat is dus nog niet zeker...
vertel?
Oud 15-05-2004, 14:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
alpha schreef op 15-05-2004 @ 11:47 :
vertel?
Lucia Marthas kwam zelf afgelopen donderdag tijdens de opnamens van de duitse miljoenenjacht naar me toe om me te vertellen dat ze het zonde vond dat ik afgewezen ben, dat ze wel wat in me ziet en me graag toch in de vakopleiding wil hebben. Nu gaat ze dus met de studieleiding praten of ik toch niet geplaatst kan worden.

De auditie heb ik niet geweldig gedaan (ik kreeg een blackout, mn uitstraling was mede daardoor ver te zoeken) en het is toch een moment opname. Meer dan de helft van de jury heeft me namelijk nog nooit gezien omdat zij alleen de vak les geven. Maar Lucia kent me dus wel en die gaat nu dus dr best voor me doen... Duimen!
Oud 15-05-2004, 15:30
alpha
alpha is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-05-2004 @ 15:51 :
Lucia Marthas kwam zelf afgelopen donderdag tijdens de opnamens van de duitse miljoenenjacht naar me toe om me te vertellen dat ze het zonde vond dat ik afgewezen ben, dat ze wel wat in me ziet en me graag toch in de vakopleiding wil hebben. Nu gaat ze dus met de studieleiding praten of ik toch niet geplaatst kan worden.

De auditie heb ik niet geweldig gedaan (ik kreeg een blackout, mn uitstraling was mede daardoor ver te zoeken) en het is toch een moment opname. Meer dan de helft van de jury heeft me namelijk nog nooit gezien omdat zij alleen de vak les geven. Maar Lucia kent me dus wel en die gaat nu dus dr best voor me doen... Duimen!
Gaaf! Ik hoop echt dat het goed komt, je wilde dit zo graag!
Maar het zegt wel weer genoeg hoe vervelend en oneerlijk audities soms kunnen zijn!
Oud 22-06-2004, 17:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben aangenomen bij dansacademie Lucia Marthas voor de hbo-opleiding!! Gister was er een na-auditie voor de vrijgekomen plaatsen met 10 mensen en ik ben dooooor!!! Yes yes yes!!!
Oud 22-06-2004, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-06-2004 @ 18:31 :
Ik ben aangenomen bij dansacademie Lucia Marthas voor de hbo-opleiding!! Gister was er een na-auditie voor de vrijgekomen plaatsen met 10 mensen en ik ben dooooor!!! Yes yes yes!!!
hulde, gefeliciteerd.

Oud 14-01-2006, 12:33
dromenvanger
dromenvanger is offline
Hé, aangezien veel mensen hier voor maastricht ingangsexamen gedaan hebben, wat heb je allemaal moeten doen?

En indien je aangenomen bent, hoe is het daar?
Oud 14-01-2006, 12:53
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 14-01-2006 @ 13:33 :
Hé, aangezien veel mensen hier voor maastricht ingangsexamen gedaan hebben, wat heb je allemaal moeten doen?

En indien je aangenomen bent, hoe is het daar?
als je aangenomen hebt, is het te bruut. zit inmiddels in het tweede jaar van de acteursopleiding...
ik raad je www.toneelacademie.nl aan voor informatie over de audities, mocht je nog vragen hebben, shoot...
Oud 18-01-2006, 12:55
dromenvanger
dromenvanger is offline
Ja, ik ben al naar de website gaan kijken, ik ben er via via aangeraakt, had gehoord dat Maastricht zo'n goeie reputatie had

Wel, ik zou graag eens een persoonlijk verhaal horen eigenlijk

Hoe vind je het daar? Heb je het gevoel dat je veel hebt bijgeleerd? Hoe is de sfeer (werkgericht,ontspannen,..)? Zitten er veel van die excentrieke types of ook "gewonere" mensen?

Wat heb je voor examen moeten doen?

Is het een dure school? (dat kon ik nergens vinden, en naar het schijnt is studeren in nederland wel duurder dan in België...wij hebben alleen studiebeurzen bij lage inkomens en bij jullie krijgt iedereen wel iets en al)

Alvast bedankt
Oud 18-01-2006, 14:23
Pelvix
Pelvix is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 18-01-2006 @ 13:55 :
Ja, ik ben al naar de website gaan kijken, ik ben er via via aangeraakt, had gehoord dat Maastricht zo'n goeie reputatie had

Wel, ik zou graag eens een persoonlijk verhaal horen eigenlijk

Hoe vind je het daar? Heb je het gevoel dat je veel hebt bijgeleerd? Hoe is de sfeer (werkgericht,ontspannen,..)? Zitten er veel van die excentrieke types of ook "gewonere" mensen?

Is het een dure school? (dat kon ik nergens vinden, en naar het schijnt is studeren in nederland wel duurder dan in België...wij hebben alleen studiebeurzen bij lage inkomens en bij jullie krijgt iedereen wel iets en al)

Alvast bedankt
ik ben ook wel heel benieuwd, heb 11 maart mijn auditie in Maasttricht
Oud 20-01-2006, 17:37
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 18-01-2006 @ 13:55 :
Hoe vind je het daar? Heb je het gevoel dat je veel hebt bijgeleerd?
tof. ja.

Citaat:
Hoe is de sfeer (werkgericht,ontspannen,..)?
werkgericht

Citaat:
Zitten er veel van die excentrieke types of ook "gewonere" mensen?
genoeg gewone

Citaat:
? eenmaal aangenomen heb je geen examens meer.

Citaat:
[/B][/QUOTE]
ik geloof dat je per maand iets van €150 betaald... en dat is voor de vlamingen onder ons idd duurder, maar daar is een speciaal academiefonds voor.
Oud 25-01-2006, 21:47
Trifoglio
Trifoglio is offline
Heejheej
Ik ga ook dit jaar auditie doen voor de toneelschool en had daar nog wat vraagjes over Is het de bedoeling dat je staat of mag je er ook bij op de grond gaan zitten? (ja misschien beetje rare vraag, maar dat vroeg ik me gewoon af) En is het beter om op een plek te blijven staan? En hier heb ik het dan over de monoloog. En als die tegen een bepaald persoon is, moet je daarbij dan de 'jury' aankijken of kun je beter in het luchtledige kijken? Zie echt heeel erg tegen auditie op dus ga echt overal over nadenken en twijfelen..

En Daangerous? Jij was toch bij arnhem en amsterdam ook aangenome of hebk nie geod geleze? Waarom heb je dan uiteindelijk voor Maastricht gekozen?
Dit ware m'n vraagjes voor nu
Misschien kom ik late rnog op meer
Oud 27-01-2006, 09:14
susy_loves_you
susy_loves_you is offline
Ik heb over 9 dagen (5 feb) de eerst ronde auditie bij Lucia Marthas. Echt spannend.

Ik ga verder ook nog auditie doen bij:
Artez Arnhem (voor uitvoerend danser en docent)
Fontys Tilburg (voor uitvoerend danser en docent)
Theaterschool Amsterdam (voor uitvoerend danser en docent)
Rotterdamse Dansacademie (voor uitvoerend danser)

maar die audities zijn allemaal pas over een paar weken.
Oud 27-01-2006, 12:32
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Trifoglio schreef op 25-01-2006 @ 22:47 :
En Daangerous? Jij was toch bij arnhem en amsterdam ook aangenome of hebk nie geod geleze? Waarom heb je dan uiteindelijk voor Maastricht gekozen?
Dit ware m'n vraagjes voor nu
Misschien kom ik late rnog op meer
ik ben niet aangenomen in arnhem (2e ronde er uit omdat ik te jong was), wel in amsterdam, maar naar maastricht gegaan omdat ik die school beter bij mijn persoon vond passen op dat moment. (ik was 17, zag op tegen amsterdam, en de auditie daar sprak me totaal niet aan)

(over die monologen: voel je alsjeblieft zo vrij als je wilt want dat helpt je bij de latere opdrachten!). en zet een streep (behalve als je het echt heel zeker weet) door de monologen die in "Nu ben ik alleen" (het monologenboek) staan; daar verveel je over het algemeen de docenten mee, ondanks dat er ook hele goeie in staan.
Oud 27-01-2006, 18:33
Trifoglio
Trifoglio is offline
Te jong? Ik ben nu ook nog 17 maar wordt in juli 18.. Dat is voor het nieuwe schooljaar daar begint dus dat is niet te jong toch?

Ow Ik heb al een monoloog uit Nu ben ik alleen gekozen
Ik wilde Stella gaan doen van Goethe...
Beetje laat om nu nog van monoloog te veranderen
Waar heb jij je monoloog dan vandaan gehaalt?
Gewoon een toneeltekst uit de bieb gehaalt?
En ik wilde heel graag het hele stuk lezen, maar dat is hier nergens te krijgen.. Ik weet dat er in Amsterdam een soort mediatheek is waar je die theatertekste kunt kopieren maar ik kom uit de buurt van Groningen dus dat is nie te doen voor mij..
Werkt het erg in je nadeel als je alleen een samenvatting van het stuk hebt gelezen?
En ik heb gehoord dat ze bij Maastricht het strengst zijn, dat je daar ook aardig voor moet kunnen zingen enzo.
Ik kan namelijk niet zo goed zingen, ben ik dan automatisch al afgekeurd?
Oud 27-01-2006, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Trifoglio schreef op 27-01-2006 @ 19:33 :
Te jong? Ik ben nu ook nog 17 maar wordt in juli 18.. Dat is voor het nieuwe schooljaar daar begint dus dat is niet te jong toch?
Ik was ook nog 17 toen ik aangenomen werd in Arnhem en Eindhoven, maar blijkbaar was ik wel volwassen genoeg
Nu merk ik op de opleiding van Eindhoven (inmiddels Tilburg) wel dat een jonge leeftijd absoluut lastig kan zijn. Ik vind het in elk geval niet snel onterecht als mensen worden afgewezen omdat ze te jong zijn.

Citaat:
Ow Ik heb al een monoloog uit Nu ben ik alleen gekozen
Ik wilde Stella gaan doen van Goethe...
Beetje laat om nu nog van monoloog te veranderen
Waar heb jij je monoloog dan vandaan gehaalt?
Gewoon een toneeltekst uit de bieb gehaalt?
En ik wilde heel graag het hele stuk lezen, maar dat is hier nergens te krijgen.. Ik weet dat er in Amsterdam een soort mediatheek is waar je die theatertekste kunt kopieren maar ik kom uit de buurt van Groningen dus dat is nie te doen voor mij..
Werkt het erg in je nadeel als je alleen een samenvatting van het stuk hebt gelezen?
Hmm... 'Nu ben ik alleen' getuigt inderdaad niet echt van creativiteit tijdens zo'n auditie. In elk geval goed dat je niet 'Tramlijn begeerte' hebt gekozen, want dat is echt te afgezaagd voor woorden. En het kan zeker in je nadeel gaan werken als je de theatertekst niet helemaal leest. Ikzelf zou je toch aanraden om gewoon in de bieb een stuk te zoeken dat je mooi vind en waar een geschikte monoloog in staat.

Citaat:
En ik heb gehoord dat ze bij Maastricht het strengst zijn, dat je daar ook aardig voor moet kunnen zingen enzo.
Ik kan namelijk niet zo goed zingen, ben ik dan automatisch al afgekeurd?
Ik heb weinig strengheid gemerkt tijdens mijn audities, maar ik deed ook alleen maar auditie in Arnhem, Eindhoven en Maastricht. (over Amsterdam heb ik bijvoorbeeld grotere spookverhalen gehoord). Maar ik vond de strengheid ook in Maastricht erg meevallen.
Bij de stemtest moet je een stukje zingen ja, maar ga ook vooral niet een heel muziekstuk op z'n meest ingeleefd staan zingen. (zo was er iemand die U2 ging imiteren, want hij hield zo ontzettend van dat nummer )

Ooh, ik ben overigens dus niet aangenomen in Maastricht Maar ach, heb er wel 2 rondes auditie gedaan, dus ik dacht dat ik je ook wel even raad kon geven
Oud 27-01-2006, 20:23
Trifoglio
Trifoglio is offline
ik ben blij met alle raad hoor Alles wat m'n kansen vergroot om aangenomen te worden wil ik graag weten
Ik wist helemaal niet dat er ook een opleiding in Eindhoven/Tilburg zat.. In Arnhem en Amsterdam hebben ze wel de andere toneelscholen genoemd, maar daar was Tilburg ook niet bij. Staat die minder hoog aangeschreven ofzo?

quoteover die monologen: voel je alsjeblieft zo vrij als je wilt want dat helpt je bij de latere opdrachten!).

Kun je dit nog een beetje uitleggen?
Oud 27-01-2006, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Trifoglio schreef op 27-01-2006 @ 21:23 :
ik ben blij met alle raad hoor Alles wat m'n kansen vergroot om aangenomen te worden wil ik graag weten
Ik wist helemaal niet dat er ook een opleiding in Eindhoven/Tilburg zat.. In Arnhem en Amsterdam hebben ze wel de andere toneelscholen genoemd, maar daar was Tilburg ook niet bij. Staat die minder hoog aangeschreven ofzo?
Hmm... nou, het verschil is dat de toneelschool in Tilburg niet officieel 'toneelacademie' maar 'drama-academie' heet, maar hij is twee keer benoemd tot beste toneelschool van Nederland (m.b.t. kwaliteit van onderwijs, begeleiding, gezelligheid, sfeer etc.) dus hij staat wel hoog aangeschreven.
Maar het is officieel geen acteursopleiding, daarom is er minder belangstelling voor. Er komen wel acteurs vandaan, maar je wordt eigenlijk opgeleid tot 'docerend theatermaker'.
Oud 29-01-2006, 19:09
Trifoglio
Trifoglio is offline
ahaa owkeej
maar ga jij echt voor het acteren of meer voor het theatermaken dan?

En zijn er absolute do's and dont's voor de auditie?
Ik heb al wel alle tips gelezen in dat andere topic, maar ben altijd op zoek naar meer

Zoals die monoloog van Stella (die ik toch misschien wel ga doen), daar heeft ze een portret vast.. en daar kijkt ze dan af en toe naar en daar praat ze ook af en toe tegen.. Is het dan slim om n fotolijstje mee te nemen? Of hebben ze liever dat je daar staat zonder iets erbij? Wat raden jullie me aan?
Oud 29-01-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Trifoglio schreef op 29-01-2006 @ 20:09 :
ahaa owkeej
maar ga jij echt voor het acteren of meer voor het theatermaken dan?

En zijn er absolute do's and dont's voor de auditie?
Ik heb al wel alle tips gelezen in dat andere topic, maar ben altijd op zoek naar meer

Zoals die monoloog van Stella (die ik toch misschien wel ga doen), daar heeft ze een portret vast.. en daar kijkt ze dan af en toe naar en daar praat ze ook af en toe tegen.. Is het dan slim om n fotolijstje mee te nemen? Of hebben ze liever dat je daar staat zonder iets erbij? Wat raden jullie me aan?
Je kunt volgens mij best zo'n fotolijstje meenemen.
Een dooddoener bij mijn auditie in Eindhoven was dat er twee meisjes dus dezelfde monoloog uit 'Nu ben ik alleen', die uit Tramlijn Begeerte dus, deden. De eerste had een kaarsje bij zich (dat werd nl. genoemd in die monoloog). Zegt de volgende: 'Ja, ik doe dezelfde monoloog als zij dus mag ik jouw kaarsje dan even lenen?'
Nee, die werd er meteen na de eerste ronde uitgeknikkerd.
Oud 31-01-2006, 20:57
dromenvanger
dromenvanger is offline
En hoeveel kost studeren in Tilburg dan?
Is het een leuke studentenstad?
Heb je het gevoel dat je al veel hebt bijgeleerd?
Vind je niet dat hun puntengeving soms subjectief is?
Hebben jullie daar examens op het einde van het jaar?

Voor maastricht kan ik niet gaan naar de audities, jammer genoeg. Had een mailtje gestuurd, maar ze kunnen het niet op een andere datum doen voor mij Wie niet waagt...

Die academie ziet er ook wel tof uit, van tilburg.

Maar al die websites zijn gewoon al mooier, je moet eens naar www.conservatorium.be gaan, dan zie je wat ik gewoon ben
Oud 01-02-2006, 14:18
filia dei
filia dei is offline
er zijn meestal iets van 3 of 4 (of nog wel meer) eerste ronde's dan schrijf je je toch voor een dag in dat je wel kan? Trouwens als je echt heel graag naar zo'n school wil zeg je er alles voor af. (ik tenminste)
Oud 01-02-2006, 18:17
Verwijderd
Citaat:
dromenvanger schreef op 31-01-2006 @ 21:57 :
En hoeveel kost studeren in Tilburg dan?
Is het een leuke studentenstad?
Heb je het gevoel dat je al veel hebt bijgeleerd?
Vind je niet dat hun puntengeving soms subjectief is?
Hebben jullie daar examens op het einde van het jaar?

Voor maastricht kan ik niet gaan naar de audities, jammer genoeg. Had een mailtje gestuurd, maar ze kunnen het niet op een andere datum doen voor mij Wie niet waagt...

Die academie ziet er ook wel tof uit, van tilburg.

Maar al die websites zijn gewoon al mooier, je moet eens naar www.conservatorium.be gaan, dan zie je wat ik gewoon ben
* E1496,- per jaar, als ik me niet vergis. (ik betaal in termijnen, E149,- per maand)
* Tilburg is echt een studentenstad. Als stad op zich vind ik er weinig aan (uitgaan en winkelen is echt niks) maar het bruist wel van de studenten en de culturele activiteiten enzo.
* Ik heb absoluut het idee dat ik al veel heb bijgeleerd Maar of het relatief net zoveel is als op een andere drama- of toneelacademie weet ik natuurlijk niet.
* De puntengeving subjectief? Uhm... nouja, de puntengeving is natuurlijk altijd subjectief, maar de docenten zijn wel heel eerlijk en ik heb nog nooit een beoordeling gehad die ik écht onterecht vond ofzo.
* We hebben in de eerste twee keer een tentamen dramaturgie gehad. Verder geen tentamens voor ons.

Citaat:
filia dei schreef op 01-02-2006 @ 15:18 :
er zijn meestal iets van 3 of 4 (of nog wel meer) eerste ronde's dan schrijf je je toch voor een dag in dat je wel kan? Trouwens als je echt heel graag naar zo'n school wil zeg je er alles voor af. (ik tenminste)
Eens.
Oud 01-02-2006, 21:24
dromenvanger
dromenvanger is offline
Citaat:
filia dei schreef op 01-02-2006 @ 15:18 :
Ik weet niet zeker of ik er graag naartoe wil. Mijn ouders hebben het ook niet graag, ze willen liever dat ik in België bijf.

Ik geef je gelijk wat betreft het afzeggen. Maar de toegangsexamens bevinden zich allemaal in de paasvakanties, en dan is er onze 6ejaarsreis naar Italië, als afsluiter. En die is al betaald, dus geen optie om dat af te zeggen voor een examen van een school waar ik mssn niet eens naartoe ga.

Bedankt voor het antwoorden op mijn vragen!
Oud 02-02-2006, 11:23
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 01-02-2006 @ 22:24 :
Ik weet niet zeker of ik er graag naartoe wil. Mijn ouders hebben het ook niet graag, ze willen liever dat ik in België bijf.
Dora van der Groen...
Oud 03-02-2006, 17:26
dromenvanger
dromenvanger is offline
Hmm, die programma's zijn helemaal veranderd! En niet in positieve zin, daarom keek ik eens verder dan België alleen...
Oud 05-03-2006, 11:22
Ballerina
Ballerina is offline
Hooi
Ik zou dit jaar auditie gaan doen voor de vooropleiding van Lucia Marthas en dat zou op 2 april zijn, dus ik was hartstikke blij, want dan kon ik me nog goed voorbereiden enzo, nu heb ik gister een brief gehad dat ik 19 maart al moet !
Ik heb gehoord dat de dans zwaarder telt dan de zang bij de Lucia Marthas, weet iemand of dit waar is ?
Ik hoop het zo, want zang is niet mijn sterkste punt, maar ik dans wel al 10 jaar.
Iedereen met een auditie, succes !
Kus.
Oud 05-03-2006, 11:23
Ballerina
Ballerina is offline
Hoo ik ben trouwens een vrouw.
Nieuw hier, geen flauw idee hoe ik het verander
Oud 09-03-2006, 11:29
appelsapje
appelsapje is offline
Hallo mensen,

Ik wil ook naar de toneelschool en ik ga a.s zaterdag auditie doen in Arnhem (vooronde). Zijn er nog meer mensen die zaterdag auditie gaan doen. Ik ben nu al onwijs zenuwachtig.

Weet iemand ook wat er tijdens de voorronde van arnhem van je verwacht wordt? Ik heb wel ongeveer een beeld van wat we gaan doen, maar weet het niet precies. Ik vind 2 dagen best wel lang voor een voorronde. Ik weet alleen dat er veel improvisatieoefeningen zijn. Moet je tijdens de voorronde ook zingen en dansen... Ik kan namelijk niet zingen, maar ik kan wel weer goed dansen. Wat houdt een stemonderzoek in?

En is het moeilijk om de audities te halen als je verder geen toneelervaring hebt?
Oud 09-03-2006, 20:43
Verwijderd
Citaat:
appelsapje schreef op 09-03-2006 @ 12:29 :
Hallo mensen,

Ik wil ook naar de toneelschool en ik ga a.s zaterdag auditie doen in Arnhem (vooronde). Zijn er nog meer mensen die zaterdag auditie gaan doen. Ik ben nu al onwijs zenuwachtig.

Weet iemand ook wat er tijdens de voorronde van arnhem van je verwacht wordt? Ik heb wel ongeveer een beeld van wat we gaan doen, maar weet het niet precies. Ik vind 2 dagen best wel lang voor een voorronde. Ik weet alleen dat er veel improvisatieoefeningen zijn. Moet je tijdens de voorronde ook zingen en dansen... Ik kan namelijk niet zingen, maar ik kan wel weer goed dansen. Wat houdt een stemonderzoek in?

En is het moeilijk om de audities te halen als je verder geen toneelervaring hebt?
kijk eens bovenaan, staat een heel topic geweid over tips voor audities. En dat zijn zonder uitzondering nuttige tips
Oud 10-03-2006, 10:07
appelsapje
appelsapje is offline
Ja ik heb de tips gelezen. Inderdaad erg handig. Maar ja, ik weet nog steeds niet echt wat ik van de audities kan verwachten en wat voor opdrachten er worden gegeven. Elk toneelschool heeft natuurlijk andere audities en andere eisen. Ik weet niet of je bijv. in arnhem tijdens de voorronde moet zingen of dansen ofzo.
Oud 11-03-2006, 15:33
dromenvanger
dromenvanger is offline
Ik ga zaterdag 18 maart naar de open dag van conservatorium antwerpen, en mij dan ook inschrijven voor de auditie van 10/11 april. Spannend
Oud 29-03-2006, 21:10
Trifoglio
Trifoglio is offline
Weet iemand misschien een toneelstuk met een grappige monoloog erin van voor 1880?
Oud 29-03-2006, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Trifoglio schreef op 29-03-2006 @ 22:10 :
Weet iemand misschien een toneelstuk met een grappige monoloog erin van voor 1880?
Een grappig toneelstuk?
Iets van Molière ofzo. Ik ken er niet veel van (ben er ook niet zo'n fan van ) maar Tartuffe is wel zijn beste, geloof ik.

en natuurlijk... Shakespeare.
Oud 31-03-2006, 07:45
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik heb audities gedaan voor een dansopleiding in New York en ben toen toegelaten, maar ze kwamen er een paar maand later achter dat ik net iets te jong was dus toen ging het niet door.
Oud 16-04-2006, 12:49
dromenvanger
dromenvanger is offline
In juni ga ik auditie doen voor toneelklas Dora Van der Groen in Antwerpen Ik verwacht niet dat iemand hier (Nederlands forum) er ervaring in heeft, maar toch eens proberen
Oud 22-04-2006, 18:12
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb vorig jaar auditie gedaan voor grease als schoolmusical. Ik kan wel wat redenen bedenken waarom ik het niet haalde:
1. Ik praatte te snel.
2. Ik praatte door de zanglerares heen, net toen ze zei dat dicipline zo belangrijk was.
3. Ik liet me terugdringen tijdens de zang-audities.
4. Ik deed geen auditie voor het dans-gedeelte, en later werd bekend dat ze mensen wilden die konden zingen en dansen en acteren. En ik deed alleen zingen en acteren.

Ben nu eigenlijk wel blij dat ik geen rol kreeg want het blijkt ontzettend veel tijd te kosten. Geen idee dat de school het zo serieus nam...
Oud 05-06-2006, 18:23
Halflight
Halflight is offline
Afgelopen zondag auditie gedaan bij toneelgroep Nizno, en aangenomen! Supertoffe auditie om te doen en de spanning was al heel snel weg. Duurde de hele dag maar met resultaat dus. Ik heb er zin in. PS. http://nizno.intheweb.nl/
Oud 06-06-2006, 16:42
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Halflight schreef op 05-06-2006 @ 19:23 :
Afgelopen zondag auditie gedaan bij toneelgroep Nizno, en aangenomen! Supertoffe auditie om te doen en de spanning was al heel snel weg. Duurde de hele dag maar met resultaat dus. Ik heb er zin in. PS. http://nizno.intheweb.nl/
Ziet er leuk uit

Regels voor berichten