Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat er nog mensen serieus op ingaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En dat er dommere wetten zijn is geen reden om domme wetten in te voeren. Weet je best.
||
Citaat:
Verder meen ik dat de staat ook moet zorgen voor dieren, indien die bezit zijn van een mens. Immers, ze hebben geen overeenkomst getekend, en ik zie daarom geen enkelereden waarom een huisdier minder rechten zou hebben als een wild dier.
||
Citaat:
Gewoon verbieden die handel, zo simpel is het. Er zijn toch ook landen waar het wel verboden is, is dat dan zo ingewikkeld om in de wet te zetten? Moet dat zo nodig tijd en moeite kosten? Ik zie het probleem niet. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() 2. beschermen van onschuldige diertjes |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
De gemiddelde kippenneuker zoekt heus wel een beest uit met een gat dat groot genoeg is. Een kat proberen te verkrachten levert op zijn zachtst gezegd een fikse haal op. Leg dat maar eens uit, als-ie aan flarden igt, bij de dokter. Jaaa, dat was geen katje om zonder handschoenen beet te pakken dokter!
Dus dierenmishandeling vanwege het lichamelijk ongemak is het niet. En een psychisch trauma houdt een koe ook niet over aan een klein menerenpikje. Die voelt ze niet eens. Als de veearts met zijn hele arm naar binnengaat blijft zo'n beest ook rustig staan herkauwen. En een hond die de pindakaas van tussen het vrouwtje uitlikt wordt natuurlijk ook misbruikt, maar dat beest denkt alleen: hmm, pindakaas. Krijg ik normaal nooit. Ik zie geen ethische bezwaren bij sex met beesten, zolang het geen mishandeling is. Zielig is het met name voor de mensen met die afwijking. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Wat overigens niet wil zeggen dat er niet een goed punt is te maken voor het verbieden ervan, maar dat is een ander debat.)
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Al die mensen die hier zeggen dat als het paard het niet leuk vond hij wel terug had getrapt hebben alles niet helemaal gevolgd. Het incident met de marokkaan in die stal van afgelopen week was nog geen sodomie, de man had nog niets gedaan. Als een paard of een ander dier niets doet als hij verkracht wordt betekent nog niet dat hij het wil. Niet alle vrouwen die verkracht worden slaan van zich af, of wel? Het argument waar dekkers mee komt: Wat is er mis met dierenliefde als beide partijen er geen nadeel van ondervinden? Het is niet zoiets als seks tussen mensen, het dier kan niet zeggen of hij het wil, dus er kan nooit overeenstemming bestaan tussen mens en dier. De vergelijking die hij trok tussen sodomie en de bijbel zijn ook complete nonsens. De meeste dieren die in de bijbel worden gebruikt moeten gezien worden als metaphoren. De duif die bij Maria kwam is een metaphoor, en geen dierenseks. Waren het ook niet de steden Sodom en Gomorra die werden verwoest door god? Ik ben absoluut geen christen maar zulke onzin kan ik niet waarderen. Nog een reden waarom het zeer zeker verboden moet worden: als sodomie niet verboden wordt zal het tot steeds grotere ongestrafte excessen gaan leiden en dat willen we niet. tevens moet het afschikkend werken tegen bepaalde bevolkingsgroepen die een cultuur hebben waarin dit wel normaal wordt gevonden. (ik noem maar niets concreets) En maak hier geen grap van, dit is een bloedserieus onderwerp.
||
Citaat:
Bedenk ook dat nergens ter wereld dieren het zo goed hebben als in Nederland, natuurlijk kan het altijd beter, maar het kan ook veel slechter.
||
Citaat:
![]() doorgaans defecte en incoherente, ethische opvattingen Heb je zeker lang over nagedacht. ![]() sorry voor die drie reacties, dit is een onderwerp dat me veel doet, en ik kan me druk maken om een aantal erg stomme reacties hier..
Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 18:33. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Die CDA'er kwam met de beste argumenten? De kerel beredeneert de verwerpelijkheid van seks met dieren op de grond dat het strijdig zou zijn met de intrinsieke waarde van het dier. Indien vervolgens Dekkers tegenwerpt dat het houden van dieren voor vlees noodzakelijkerwijs gepaard gaat met praktijken die een minstens even grote inbreuk op hun intrinsieke waarde vormen, kan de beste CDA'er niets beters presteren dan "dat hebben we met elkaar afgesproken". Hij bestrijdt dus niet dat er ook overigens gederogeerd wordt aan de intrinsieke waarde van het dier, maar gaat ervan uit dat het enkele feit dat wij dat "afgesproken" hebben, die derogatie kan billijken. Dan rijst de vraag hoe zo'n volstrekte idioot ooit een universitaire studie heeft kunnen afronden. Want wat is dan, impliciet, de afspraak? Dat we dieren aantasten in hun intrinsieke waarde. Een afspraak doet daar niets aan af. De kwestie die die CDA'er moest confronteren, en zou confronteren als hij niet een eikel was, was of zo'n afspraak, in kennelijke strijd met de ethiek, ueberhaupt gemaakt mag worden. Hetgeen niet zo is.
Kortom, DEADLOCK, zijn redenering is dat afspraken heilig maken. Hoe indien wij afspreken dieren in hun kont te neuken? Of slaven te houden? Ja, DEADLOCK, een sterke argumenten.... Zijn dwalen stopt nochtans niet daar! Hij is gezegend met een aangeboren talent voor slap geouwehoer. Want Dekkers wierp hem nog iets tegen. Dekkers vroeg hem hoe het seksueel ongerieflijke gedrag waaraan de betreffende dierenarts die dieren, koeien meestal, zelf onderwierp (kunstmatige inseminatie oa) te verenigen is met zijn afwijzende standpunt juist ten aanzien van dergelijk gedrag. Zijn briljante antwoord luidde, ik parafraseer: dergelijk handelen is noodzakelijk met het oog op het doel waarvoor wij die dieren houden. Grovelijk miskent hij twee zaken. De eerste stipte ik reeds aan: dat doel is abject (volgens hem dus niet, omdat we "afgesproken" hebben dat dat toch lekker niet zo is). Maar het tweede punt is even ernstig: mensen die seks met dieren hebben, hebben evenzeer een doel dat zij, met dat gedrag, beogen. Los daarvan, het is niet heel erg relevant maar het moet toch opgemerkt worden: terecht schrijft Mw. Thieme (ook aanwezig bij die aflevering van B en W), met wie ik trouwens zeer sympathiseer, in de Volkskrant dat de aanname, dat wij inderdaad "afspraken" gemaakt hebben van de strekking waarop die CDA'er doelt, nergens op berust. Het is een kinderachtige voorstelling van zaken. Mij dunkt, die kerel bekommert zich niet om dierenleed (anders zou hij zich inspannen om ook overig dierenleed te bestrijden), maar maakt zich druk om door hem veronderstelde strijdigheid met het geschrift Gods. Dat mag hij best, maar dan niet onder het voorwendsel van charitas ten aanzien van de dieren, om daarmee zijn partij te profileren als een partij die zich inspant voor dierenwelzijn. Welnu, DEADLOCK, wegens bovenstaande noemde ik, uitgaande ervan dat desbetreffende CDA'er een aanmerkelijk deel der christenen representeert, de christelijke moraal defect en incoherent. Incoherent, omdat hun ethische standpunten niet met elkaar samenhangen, sterker, met elkaar conflicteren, nu zij seks met dieren verwerpen, maar veel ernstiger ander leed van dieren vrijelijk veronachtzamen, zelfs goedkeuren, mede in stand houden. ![]()
|
![]() |
In mijn ogen heeft het parlement wel betere zaken te doen dan zich met deze onzin bezich te houden
![]() Maar wat is het nut van een verbod? Een dier kan geen aangifte doen bij de politie, van een dier kunnen we nieteens vaststellen of een dier het wel of niet wilde en of het dier er wel of niet last van had, wat heeft het verbod dan nog voor zin? Als je een paardeneuker pakt en die roept dat het paard het wou, wat doe je dan? Het paard kan niet verklaren dat ie helemaal niet door door die mafkees gepakt wilde worden, met als gevolg dat die vent niets te verwijten valt en waarschijnelijk toch word vrijgesproken. Als het dier letsel heeft opgelopen, dan pak je die vent op het mishandelen van een dier. Eigenlijk gaat dit helemaal nergens over ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Dat een dier zijn intrinsieke waarde wordt aangetast in het proces waarvoor hij gehouden wordt is iets anders dan dat het aangetast wordt door iemand die sodomie pleegt. Waar Dekkers het over heeft is het melken van koeien en het penetreren "de hele arm gaat erin". Dit zijn beiden handelingen die ook in het voordeel van de koeien moet gebeuren. Als koeien niet dagelijks gemolken worden dan krijgen ze problemen met hun uiers (ze produceren constant melk, ook als ze geen kalveren hebben), het andere is noodzakelijk omdat het vaak te maken heeft met inwendig onderzoek, oftewel van de darmen, of van de baarmoeder. Dit gebeurd weleens als bijvoorbeeld het kalf 'stuik' ligt, (het ligt gedraaid in de baarmoeder en als het niet geholpen wordt door een dierenarts zal het sterven). Onderzoek door een gynaecoloog wordt toch ook niet vergeleken met een seksuele handeling? Dit is een zelfde soort vergelijking als degene die Dekkers doet. Ik snap niet waarom jij overgaat op het beledigen van dit kamerlid. Hier zal ik verder niet op reageren. Citaat:
Het doel wat jij noemt dat mensen met dieren hebben als zij sodomie plegen vindt ik niet relevant, het is geen legitiem doel. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Vind jij dan dat mensen sodomie mogen plegen? Ik vind van niet, dus ik ben voor een voorbod. Zo simpel is het. Een verbod een aangescherpte straffen hebben preventief en afschikkend effect, ik denk dat het zal helpen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
hmm ik weet t niet. als dat beest t erg had gevonden had ie wel getrapt dus lijkt mij no problem voor dat paard. maar voor de eigenaren is het wel erg rot, dus wat moet je daar tegen doen? sex met paarden mag als je er maar je eigen paard voor gebruikt of toestemming vraagt aan de eigenaar
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Tevens kan sodomie vaak wel worden aangetoont, als er net na de verkrachting een dierenarts komt dan kan hij dat vaak wel constateren. Als een pleger met zijn broek naar beneden in een stal achter een paard wordt betrapt lijkt me dat meer dan genoeg bewijs.. Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder vind ik deze hele thread loos, afgezien van het rechten-van-het-dier-gedeelte. De discussie over verkrachting is ronduit lachwekkend |
![]() |
|
Deze is volkomen onzin. Dierenmishandeling is al bij wet verboden, en aangezien bestialiteit lang niet mishandeling betekent zou het onzinnig zijn hiertegen regels op te stellen.
Bovendien is "de intrinsieke waarde van het dier" een holle frase als je dieren laat doden voor je voedselbehoefte.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Argumenten nodig: Seks met dieren moet NIET strafbaar zijn lfife | 13 | 13-10-2011 08:49 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Argumenten nodig: Seks met dieren moet NIET strafbaar zijn lfife | 1 | 29-09-2011 15:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ontgroening & studenten verenigingen Jazzcrime | 111 | 26-10-2007 18:17 | |
Discrimatie in eigen land. Artic King | 129 | 01-10-2007 22:26 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
'christen' die twijfelt Verwijderd | 102 | 08-08-2005 12:36 |