Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 19:49
Der_Raucher
Der_Raucher is offline
eindelijk iemand die het begrijpt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 20:19
Verwijderd
Metallica is de reden waarom ik met gitaar ben begonnen.

Master of puppets is voor mij niets minder dan het beste album ooit geschreven.

desalniettemin vind ik St. Anger gewoon enorm ondermaats. Ik snap niet hoe een band zich zo kan laten meesleuren in de niets minder dan belachelijke ideeën van hun producer.

Hé, laten we de drummic's een meter naar achter zetten zodat ze lekker dof en ongedefinieerd klinken!
Hé, laten we die snare toch es afzetten zodat ie uren naklinkt!!(what were they THINKING??)
Bah, op de black album zijn we een week bezig geweest met het gitaargeluid te vinden...laten we het nu op een kwartier doen, en het liefst zo modderig mogelijk maken. Hoe ze die Diezel VH4 (lees: Adam Jones' favorite amp) ZO slecht hebben laten klinken...Ik snap het niet.
En solo's, bwoh, ze weten nu wel dat kirk kan soleren, is toch niet meer echt nodig.

Ze zouden Bob Rock moeten opsluiten.

Ik hoop zeer hard dat ze voor hun volgende studio album voor iemand als Rick Rubin of Colin Richardson of whoever gaan. Iedereen is beter dan fucking Bob Rock. Hij is metallica aan het vernietigen.

En dan nog even over Rob Trujilio:
Jason newstedt is overrated (echobrain anyone). Ik heb em nooit goed gevonden, en dat zal ook nooit gebeuren. Maar omdat hij zo een aardige kerel is, is et verplicht om hem goed te vinden heb ik de indruk. Respect zal ik altijd voor hem hebben, maar Rob's bijdrage aan hun live sound is gigantisch. Metallica heeft nog nooit zoveel bas gehad, zelfs niet in de good ol' Burton days. Maar ja, dan zoeken ze toch gewoon iets anders om kritiek op te geven? "Hij loopt als een aap! niet cool!" Please, get your priorities straight.

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 20:22.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:03
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 23-03-2004 @ 20:38:
het is uiteraard ook erg belangrijk dat ie netjes rechtop en niet als een aap rondloopt..
waar maak je je druk om zeg
Nou, ok....vind zn spel ook niet bijzonder hoogstaand, beetje standaard
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Der_Raucher schreef op 23-03-2004 @ 19:22:
Nou dank je wel, je kan duidelijk zien dat de meeste mensen alleen nog maar naar bliepjes en boinkjes luisteren en niet naar muziek met "hart en ziel" gemaakt. Want Trance enz. is allemaal rotzooi zonder enige gedachte erachter gemaakt.
Gelukkig worden mijn vooroordelen over hardline Metallica-fans keer op keer bevestigd
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 23-03-2004 @ 22:03:
Nou, ok....vind zn spel ook niet bijzonder hoogstaand, beetje standaard
Tja, dan vraag ik me af wat jij verwacht van een bassist.
Hij speelt et Metallica repertoire stukken beter dan newstedt, en zeker zo goed als Burton.

Zijn baswerk bij suicidal enozzy was ook altijd perfect waar het moest zijn, en over zijn rol in metallica kan je nog niet oordelen, want hij heeft nog geen nummers met ze geschreven.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:15
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 23-03-2004 @ 22:10:
Tja, dan vraag ik me af wat jij verwacht van een bassist.
Hij speelt et Metallica repertoire stukken beter dan newstedt, en zeker zo goed als Burton.

Zijn baswerk bij suicidal enozzy was ook altijd perfect waar het moest zijn, en over zijn rol in metallica kan je nog niet oordelen, want hij heeft nog geen nummers met ze geschreven.
de manier waarop hij speelt...zn hele stijl is voor mij persoonlijk niet bijzonder...kan best dat andere mensen daar anders over denken hoor, maar ik vind het gewoon een beetje tegenvallen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:20
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
WE WANT CLIFF
WE WANT CLIFF

wat? isie dood? kut dan

Rob sux en zn stijl ziet echt niet uit

St Anger cd is kut
het nummer st anger valt dan nog net mee

maar metallica blijft heer en meester zoals al werd gezegd
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:45
Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
die wazige nu-metal aap moet eruit!!
Oud 23-03-2004, 23:01
Metal
Metal is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 23-03-2004 @ 19:15:
k vind metallica uberhaubt zooi, dus....

Ik luister eigelijk nog wel het meeste naar metallica, begon met luisteren toen ik 9 was, ben nu 20, reken maar uit.....

Jeugdsentiment zeg maar dus.....

vind alles eigelijk wel goed, al vind ik st. anger ruckk.....

Als metallica fan.

Als een andere band die plaat had uitgebracht was het eigelijk wel cool geweest....

Maar het is gewoon geen metallica, en het feit dat er geen solo's in zitten zwijg ik maar over.....

Geen enkel album van hun haalt het bij kill'em all, daarna volgen ze gewoon per release.....

Ik vind het na kill'em all, iedere plaat ietjes verslechteren, al vind ik de eerste 5 platen gewoon het beste, ook metallica is erg lekker....

Load is op de een of andere manier ook gewoon een strakke plaat, maar re-load is eigelijk maar een beetje crap, al luister ik hem weleens......

Garage inc. is vet, maar dan heb ik het vooral over garage days re-visited, cd 1 boeit me niet zo, afgezien van it's electric,die die my darling en natuurlijk mercyfull fate, die is echt goed, maar dat zijn 3 oude platen van mercyful fate ineen, wel geslaagd

en ja, S&M is ook niet echt over te spreken, al zijn sommige versies wel leuk.....

En op de een andere manier vind ik no leaf clover de mooiste plaat die ze ooit gemaakt hebben.....

Maar iig haalt het nieuwe werk het bij lange na niet bij het oude werk
Oud 23-03-2004, 23:41
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 23-03-2004 @ 22:20:
WE WANT CLIFF
WE WANT CLIFF

wat? isie dood? kut dan

St Anger cd is kut
het nummer st anger valt dan nog net mee

maar metallica blijft heer en meester zoals al werd gezegd
Oud 23-03-2004, 23:45
Verwijderd
Wanneer je Load en Reload los van Metallica in ogenschouw neemt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het behoorlijk goede muziek is. Maar wanneer je het linkt aan Metallica en bijvoorbeeld Kill 'em All blijft er weinig meer van over, ervanuitgaande dat laatstgenoemde je helemaal into Metallica deed maken.

Evengoed vind ik St. Anger tegenvallen. Zelfs als ik Metallica uit het plaatje denk. En, zoals reeds gezegd is, het is een trieste constatering dat een band van formaat Metallica zo godvergetes afhankelijk is geweest van èèn man -overigens niet de eerste bassist van Metallica-; Cliff Burton.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 07:03
Tumor
Tumor is offline
Citaat:
keeszor schreef op 23-03-2004 @ 19:31:
Lol je moet is verder kijken dan de muziekzenders lang zijn

maarja master of puppets, ride the lightning en and justice for all
zijn inderdaad mooie albums vanaf garage inc is het allemaal wat minder geworden.

en volgens mij vond je het gewoon even stoer te zeggen dat trance kut is
lul, je vergeet kill em all
dat album blijft gewoon de beste
Oud 24-03-2004, 07:04
Tumor
Tumor is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 24-03-2004 @ 00:45:
Wanneer je Load en Reload los van Metallica in ogenschouw neemt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het behoorlijk goede muziek is. Maar wanneer je het linkt aan Metallica en bijvoorbeeld Kill 'em All blijft er weinig meer van over, ervanuitgaande dat laatstgenoemde je helemaal into Metallica deed maken.

Evengoed vind ik St. Anger tegenvallen. Zelfs als ik Metallica uit het plaatje denk. En, zoals reeds gezegd is, het is een trieste constatering dat een band van formaat Metallica zo godvergetes afhankelijk is geweest van èèn man -overigens niet de eerste bassist van Metallica-; Cliff Burton.

Cliff Burton kickt ass
naja kickte dan, iig wel voordat hij onder een bus kwam
Oud 24-03-2004, 08:26
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Tumor schreef op 24-03-2004 @ 08:03:
lul, je vergeet kill em all
dat album blijft gewoon de beste
kill'm all is veruit het beste album en cliff was zeker de beste
de albums na black album zijn gewoon minder als de rest maar metallica is en blijft de beste
ik ben er gewoon al lang fan van en het ongfeveer de eerste band naar wie ik luister en ik draai hun platen nog steeds helemaal grijs duss..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 23-03-2004 @ 22:20:
WE WANT CLIFF
WE WANT CLIFF

wat? isie dood? kut dan

Ik weet niet, maar als een bassist het hele metallica repertoire op een paar maand perfect beheerst, dan suckt ie niet. En zeker niet als hij dat beter speelt dan zijn voorganger.

Stijl kan me geen zak schelen, als hij maar kan spelen. Natuurlijk is stijl dan weer uiterst belangrijk voor mensen die geen zak van muziek afweten.

Citaat:
Stamping Zhanz :

die wazige nu-metal aap moet eruit!!
Kleutertje, begin niet te lullen over dingen waar je niks van af weet.
Rob heeft nooit in iets gespeeld dat ook maar een meter naar nu metal rook.
En als je je K3 CD even opzij had gedaan, wist je dat zijn vorige bands Suicidal Tendencies, Infectious Grooves and Ozzy Osbourne's band waren.

Nu metal Hou toch je kop man.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:33
Hippetitus
Hippetitus is offline
mensen zggen vaker ook weleens dat st.anger nu-metal is.
nou ik kan geen enkele invloed vinden die maar op nu-metal lijkt het blijft stevige trash-metal maar nu-metal nee hoor dat zal nooit zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:43
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
soul eater schreef op 24-03-2004 @ 09:33:
mensen zggen vaker ook weleens dat st.anger nu-metal is.
nou ik kan geen enkele invloed vinden die maar op nu-metal lijkt het blijft stevige trash-metal maar nu-metal nee hoor dat zal nooit zo zijn.

thrashmetal aapje....

en ik vind het ook geen nu-metal...maar het scheelt niet veel
Oud 24-03-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 24-03-2004 @ 00:45:

Wat een verademing.. eindelijk een zinnige post in een topic vol dom gewauwel .
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 09:30
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 24-03-2004 @ 09:29:
En als je je K3 CD even opzij had gedaan, wist je dat zijn vorige bands Suicidal Tendencies, Infectious Grooves and Ozzy Osbourne's band waren.
Vergeet Jerry Cantrell niet
Oud 24-03-2004, 09:50
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Der_Raucher schreef op 23-03-2004 @ 19:12:
Wie vind de nieuwe CD van Metallica minder dan de vorige, maar nog steeds vet??? Want een heleboel mensen die ik ken vinden het maar bagger. Maar ik vind het nog steeds vette muziek.
ach het maakt helemaal niet uit, voor mij bestaat er niet iets minder dan rotzooi.
Oud 25-03-2004, 08:53
De Dood
De Dood is offline
Citaat:
lonewood schreef op 23-03-2004 @ 20:01:
St. Anger vind ik nog wel luisterbaar, maar de nieuwe Metallica boeit me niet zo meer op 1 of andere manier.

Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 11:57
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Metal schreef op 24-03-2004 @ 00:01:
Ik vind het na kill'em all, iedere plaat ietjes verslechteren
Niet mee eens.

Kill 'Em All is een goeie plaat, maar je hoort ze op Ride The Lightning en vooral Master Of Puppets naar een hoger niveau groeien.

And Justice For All had iook in het rijtje van RTL en MOP gemoeten, maar omdat die plaat zo'n waardeloos geluid heeft staat die voor mij ongeveer gelijk met Kill 'Em All.

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:00
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 25-03-2004 @ 12:57:
Niet mee eens.

Kill 'Em All is een goeie plaat, maar je hoort ze op Ride The Lightning en vooral Master Of Puppets naar een hoer niveau groeien.

And Justice For All had iook in het rijtje van RTL en MOP gemoeten, maar omdat die plaat zo'n waardeloos geluid heeft staat die voor mij ongeveer gelijk met Kill 'Em All.
hehe ja......de bassist is verdwenen daar
Oud 25-03-2004, 14:00
Verwijderd
http://www.somekindofmonster.com/skom_trailer_70k.mov

St. Anger may be crap, na deze trailer snap ik ook vrij goed hoe dat komt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 14:07
Metal
Metal is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 25-03-2004 @ 12:57:
Niet mee eens.

Kill 'Em All is een goeie plaat, maar je hoort ze op Ride The Lightning en vooral Master Of Puppets naar een hoger niveau groeien.

KE'A heeft idd een verrotte productie ja, en ze zijn idd ook gegroeid sinds kill 'em all, vergelijk maar eens Disposable heroes, en the four horsemen, een wereld van verschil....

Maar toch vind ik Kill'em all nog steeds het beste
Oud 25-03-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Der_Raucher schreef op 23-03-2004 @ 20:34:
Als je als een aap rondloopt is toch gewoon meesterlijk, maar ja ieder zijn smaak hoor.
Het is maar wat je meesterlijk vindt...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Tumor schreef op 24-03-2004 @ 08:04:
Cliff Burton kickt ass

Tot die tijd vond ik metallica nog wel cool. Maar ik moet wel zeggen dat ik Load en Reload het begin van een mindere tijd vond.

Ik vond ze live op FoR kut, 6 december was het wel weer heel aardig. De nieuwe bassist maakt mij opzich niet zoveel uit, maar metallica is niet meer metallica, laat dat duidelijk zijn.

Ik ga ook nooit meer voor een concert dik geld betalen, dat weet ik zeker... Er zijn veel vermakelijkere bands...
Oud 25-03-2004, 16:58
flipman
flipman is offline
ken metallica nog nie zó lang maar kvinze egt geweldig! st anger vinnik zwaar bagger, tis ook gwoon geen metallica, daarom kankt ok nie hebbe alsr van die domme mense st anger horen, daarna pas de oude nrs en dan zegge: goh, nou kvind st anger tog beter voor mij is kill em all het beste, hebk ok t langst, voor derest, vinnik alles na black album nie zo, mop en kill em all regele!
Oud 25-03-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
flipman schreef op 25-03-2004 @ 17:58:
ken metallica nog nie zó lang maar kvinze egt geweldig! st anger vinnik zwaar bagger, tis ook gwoon geen metallica, daarom kankt ok nie hebbe alsr van die domme mense st anger horen, daarna pas de oude nrs en dan zegge: goh, nou kvind st anger tog beter voor mij is kill em all het beste, hebk ok t langst, voor derest, vinnik alles na black album nie zo, mop en kill em all regele!
Waarom kan je dat niet hebben? Ieder diertje z'n pleziertje.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:13
flipman
flipman is offline
jah daswaar, kvinnet ok eigelijk meer jammer, als er zoveel mense st anger kope, denkt metallica mayb van hey, ze vinde t leuk, we make meer van deze muziek, terwijl ze dat (naar mijn mening) veel beter over kunne late aan een ander bandje, kan metallica weer zn oude stijl gaan spele....
Oud 25-03-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
flipman schreef op 25-03-2004 @ 18:13:
jah daswaar, kvinnet ok eigelijk meer jammer, als er zoveel mense st anger kope, denkt metallica mayb van hey, ze vinde t leuk, we make meer van deze muziek, terwijl ze dat (naar mijn mening) veel beter over kunne late aan een ander bandje, kan metallica weer zn oude stijl gaan spele....
proficiat,

je hebt de records meeste spellingfouten en meest afschuwelijke zinsbouw ooit gebroken.
Je zou echt geen mensen dom moeten noemen als je zo post. geeft nogal een "pot verwijt de ketel"-indruk.

Metallica zal trouwens nooit terug naar hun oude stijl gaan, toch niet met Bob Rock aan het roer, en dan nog...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:38
illnino
illnino is offline
Metallica klnikt nu inderdaad anders (drums, guitar)
maar zeker zo goed met nummers zoals The Unnamed Feeling.
And btw, fuck op met die ranzige PUNK.
Oud 25-03-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
flipman schreef op 25-03-2004 @ 18:13:
Allemachtig wat heb jij een ergerlijke schrijfstijl .

Ik ga ook no way 40 euri or so neerleggen voor het concert van hun. Belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:36
mmuddy
mmuddy is offline
De eerste 5 cd's waren 'perfect', daarna een stuk minder, ik dacht bij St. Anger nog een lichtpuntje te zien maar het is gewoon niet DE Metallica meer zoals het ooit was.
Oud 25-03-2004, 18:39
Verwijderd
No shit maar de vraag is zou je dat willen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:40
Master of Puppets
Citaat:
illnino schreef op 25-03-2004 @ 18:38:
Metallica klnikt nu inderdaad anders (drums, guitar)
maar zeker zo goed met nummers zoals The Unnamed Feeling.
Dat is 1 van de slechtste van al die slechte (op St. Anger en Frantic na) nummers van de hele CD
Oud 25-03-2004, 18:41
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
eXo schreef op 25-03-2004 @ 19:39:
No shit maar de vraag is zou je dat willen?
Ik zou wel graag willen dat ze terug naar hun 'roots' gingen ja.
Oud 25-03-2004, 18:45
Verwijderd
Jij niet dan?

Een nieuwe CD, op niveua van master of puppets, met moderne productietechnieken...man, het kwijl loopt uit me bek. Zou gewoon een wereldschokkend gebeuren zijn
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:53
Verwijderd
Nee, absoluut niet. Het goeie aan Metallica vind ik dat ze nooit te lam of te scheiterig zijn om iets nieuws te proberen, zowat ieder album is weer in een andere stijl, ook al gaat het ietwat geleidelijk. Je moet als band proberen zoveel mogelijk vooruitgang te boeken door nieuwe vooruitstrevende dingen te proberen. Als je de shit van Kill/Mop zo tof vind waarom luister je dan die cd's niet gewoon nog een keer, of naar de tientallen rip-off bands.

Stilstand is achteruitgang en op een nieuw album dat als je het luistert je cosntant het gevoel hebt van 'mm dit heb ik al es gehoord' zit ik niet te wachten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:53
Bezoeker :P
Bezoeker :P is offline
Metallica heerst gewoon, duh (maar St. anger ZUIGt)
Oud 25-03-2004, 18:58
Verwijderd
Je hebt 100% gelijk, en het siert ze dat ze telkens hun zin doen, maar laten we eerlijk zijn, hoewel hun albums na black album niet slecht zijn, kan je ze toch moeilijk bij de meesterwerken die ervoor kwamen zetten.

Ik vraag geen kloon van master of zo, Metallica heeft zich op geen enkele cd herhaald, daarom wordt je ze niet beu, maar ik wil wel eentje die terug naar die kwaliteit gaat!
Dat ze alternatievere dingen proberen, te gek, no probs, maar zorg dat je die dingen dan beheerst. Zorg dat je album zo goed klinkt als hij kan klinken. En wees niet te rap tevreden met het resultaat. 3 dingen die ze bij St. anger af hebben laten weten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:02
Verwijderd
Dat ben ik met je eens, althans, het St. Anger album vind ik zelf ook geen bal aan, maar toch zijn een groot aantal post-Black liedjes ongevenaard in hun genialiteit, luister maar 'ns naar het S&M album, geniaal maar... anders.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:13
Verwijderd
er zitten een paar hoogvliegers tussen ja, zonder twijfel. maar de CD's als een geheel niet, terwijl dat vroeger wel zo was.

S&M, tjah, dat was een experiment, en ik vond het geslaagd, maar dan ook als een experiment. Toch geen CD die ik nog op zet lately.

De Loads worden ook enorm onterecht afgekraakt. de "sell-out" albums...please, als ik me goed herinner zaten we toen nog in een lichte grunge-roes, wat nogal veraf ligt van de Bluesachtige rock van de loads. Ze volgen geen trends, that's for damn shure.

In elk geval, muzikaal kunnen ze alleen maar vooruitgaan denk ik na st. anger.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:16
Jezus Gristus
Jezus Gristus is offline
Toen myn mackers en ick op een avond te veel van den hyligen wyn gedroncken hadden hebben we nog een bus op een van den metaltuyghpersoonen laten vallen.
Dat kon in den tyd des toen echt niet he.
Oud 25-03-2004, 19:18
Master of Puppets
Citaat:
Jezus Gristus schreef op 25-03-2004 @ 20:16:
Toen myn mackers en ick op een avond te veel van den hyligen wyn gedroncken hadden hebben we nog een bus op een van den metaltuyghpersoonen laten vallen.
Oud 25-03-2004, 19:18
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Jezus Gristus schreef op 25-03-2004 @ 20:16:
Jezus christus
Oud 25-03-2004, 19:23
RoLo[MiX]
RoLo[MiX] is offline
NIET SOLLEN MET METALLICA, YO! heheh. oke je kan ze dan slecht vinden (maar dat kan ik ook niet begrijpen) of zeggen dat robert als een aap loopt, nou who cares?! heb gewoon een beetje respect! ik ken niemand die ze beter nadoen hoor! ze heersen duidelijk! enne ze houden het lang vol! hiii! jeah! METALLICA OWNT METALLICA ZIJN ONZE TRUIE HEERSCHERS!
Oud 25-03-2004, 19:34
Snuitermans
Snuitermans is offline
St. Anger vind ik niets, alhoewel die bijgeleverde DVD wel erg bruut is om een keer te zien. De oude metallica is gewoon beter, dat is metallica. Dit niet. Ondanks dat Rob Trujilio kan spelen als een beest, vind ik hem niet in het metallica plaatje passen.
Oud 25-03-2004, 19:34
Jezus Gristus
Jezus Gristus is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 25-03-2004 @ 20:18:
Jezus christus
Wat zijt er, myn zoon.
Oud 25-03-2004, 19:43
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Jezus Gristus schreef op 25-03-2004 @ 20:34: