![]() |
||
Citaat:
en schrijf anders briefjes aan jezelf met zulke berichten.. dank u
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij bent er ook 1!!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij vind het ook niet leuk als ik nu ga roepen: "Ja maar ik heb al gezegt dat God bestaat, dus dat iks duidelijk, volgende vraag." ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik doel met dat "volgende vraag" op het feit dat dit óók een discussie zonder eind is. Ik heb op F&L al lang gemerkt dat er verschillende groepen zijn die nooit van mening zullen veranderen in topics en elkaar zullen blijven doodgooien met argumenten uit heilige boeken. En dan is dit nog niet eens een vraag/stelling waar écht antwoord op gegeven kan worden, of lekker over gediscussiëerd kan worden. Laat alle gelovigen maar lekker voor zichzelf bepalen of hun "God" een man of vrouw is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laat me raden, Jij bent Christelijk? Maar hoe de eerste Mens er waarchijnlijk op kwam? Hij zag iets wat hij niet begreep en zei: "Dat móet door een God gemaakt zijn!" Zonder wetenschappelijke verklaringen te zoeken voor het onbekende fenomeen koos hij de weg van de minste weerstand. Namelijk het verzinnen van een hogere macht. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wedden dat er veel Christenen dat over jouw Koran zeggen? |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
God word met Hem en Hij beschreven door het taal-probleem. Als je "Het" zou zeggen dan krijg je verwaring omdat "het" verwijst naar een ding of levenloos object. Dus voor het gemakt staat er steeds Hem en Hij. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ook respect...oke, naar mijn mening/ in mijn ogen is de bijbel een sprookjesboek ![]() Begrijp je, maar als ze er geen het kunnen noemen, maar wel een hem of hij, kunnen ze er net zo goed een zij of haar van maken. Of desnoods een hij/zij ... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
God Hij/Zij noemen is te verwarrend. Logisch gezien had God net zo goed met Zij/Haar aangewezen worden. Maar ja, de keuze is blijkbaar toendertijd op Hem/Hij gevallen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel, ik geloof voor geen milimeter wat in de bijbel of koran geschreven wordt, wat moet ik er dan tegen zeggen?
||
Citaat:
Same here. Ik vind het geen normaal geschiedenisboek, telefoonboek of woordenboek...ik zie/lees allemaal verhaaltjes...verhalenboek... en sinds er onrealistische dingen instaan noem ik het fictief, dus sprookjesboek ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mensen toch... Noem het een fantasy-boek (Like Lord of the Rings) Die hoeven geen moraal te hebben, en een einde dat altijd goed afloopt... ... en politiek correct te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Doornkroontje is een beter titel voor het NT ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En voor het OT is Sneeuwwitje en de 3 biggetjes wel een mooie naam ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
OF niet ....... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Geef mij dan eens de namen (en achternamen) van de schrijvers? Leg mij eens duidelijk uit welke Johannes zijn Evangelie nou schreef en waar hij Jezus nou van kende. Of beter gezegd, leg het me maar uit van alle vier de Evangelisten... Tot die tijd blijf ik de bijbel een verzonnenboek vinden, en door alle onmogelijke gebeurtenissen een fantasy-boek... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel dat het niet waar is, maar er is een gedeelte mensen die het wel geloven. Waarom blijf je dan doorzeuren dat het een sprookjesboek is? Moet je dan echt zulke mensen blijven stangen? Want je weet dat er iemand tegen in zal gaan, dat moet je wel weten anders zou je het niet zeggen. Als je zou zeggen: "Ik geloof niet dat wat er in de bijbel staat waar is." Dan zou ik er absoluut geen probleem mee hebben. Het is hoe je het zegt. |
![]() |
||
Citaat:
Over je tweede stukje, het is een mening van een persoon dat de bijbel een sprookjesboek is. (Ik noem het nog een fantasyboek, dat is een totaal ander iets) Een mening die niet echt genuanceerd is inderdaad, maar het is een mening. En we zijn hier in Nederland al té politiek correct aan het worden. Over je derde stukje: Dan heb je dus geen problemen met mij. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Om een naam bij het beestje te noemen is helemaal geen kinderachtig gedrag ![]() Je hebt thrillers, horror, oorlogsverhalen, western, zo ook sprookjes. De bijbel is de titel van het boek, maar het genre valt onder fantasy/humor/sprookje ![]() Van het genre "heilige boeken" heb ik nog nooit gehoord. Ik beschouw boeken niet als iets "heiligs". Ik denk ook niet dat meneer rockguru aandacht van christenen wilde of reactie's op het woord "sprookjesboek", want ik begon namelijk met die naam....zoals ik net al uitlegde waarom "om het beestje een naampje te geven" .... Ik lok daarmee geen reactie's, want daarover gaat dit topic niet. Dat andere hier zich zoveel van aantrekken kan ik ook niks aan veranderen ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
2. De bijbel tussen fantasy/humor/sprookje plaatsen is gewoon niet tolerant, respectvol of beleefd. 3. Ik beschuldig Mr. Rockguru helemaal nergens van. Rockguru heeft teminste nog argumenten, jij aan de andere kant kan alleen maar beledigen. Ik weet ook helemaal niet wat je hier eigenlijk zoekt(?). Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Om vraag 3 te beantwoorden: Ik kwam hier uit eerste instantie om antwoord te geven/ m'n mening te verkondigen over dit topic, maar net zoals iedereen rolde ik off topic. En ik beledig niemand, dat jij dit zo opvat moet je zelf weten ![]() Naar mijn mening noem ik de bijbel gewoon een sprookjesboek. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij. Ik heb al met genoeg argumenten uitgelegd waarom ik dat vindt dus hier zal ik verder niet meer over doorgaan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik jou een "stomme trut" zou noemen, en vervolgens zeggen: "Hey...maar dat is maar mijn mening". Dan voel jij je toch ook aangevallen? Of niet? (Nee, ik vind niet dat je een stomme trut bent, ik gebruikte het als voorbeeld. En ja, ik had wel ergere beledigingen kunnen bedenken. ![]() Maar goed, we hebben allebij onze mening gegeven, dus verder discusieren heeft niet echt meer zin. Laten we even ruimte kweken zodat onze mede-forum-gasten kunnen posten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed...ik beeindig deze sessie en laat het woord weer over naar de andere forummers ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wil best het principe laten varen en het woord sprookjesboek voor de bijbel niet meer gebruiken, omdat ik daar mensen mee kwets. Ik ben echter van mening dat een deel van de bijbel zeker verzonnen is (ook door verkeerde vertalingen en vertellingen). En wat zijn de boeken van de bijbel dan meer voor mij dan vertellingen, waar een moraal achter verscholen ligt. Bovendien hebben sprookjes en dergelijke vaak ook een realistische achtergrond. Maar goed, je kunt er voor kiezen niet op in te gaan en dan zal ik het erbij laten en het woord niet vaker gebruiken ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom bestaat er geen god? wolle19 | 500 | 23-03-2011 22:30 | |
God. Man of Vrouw? Vamp. | 63 | 11-07-2010 11:38 | |
De uitverkorenen Love & Peace | 377 | 15-02-2005 20:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder Boosoog | 2 | 20-10-2003 14:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moslimritueel in Libanon Verwijderd | 109 | 25-03-2003 20:26 |