Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
die gast is gewoon ziek, heeft nix met islam ofzo te maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gelukkig maar. Dit geval doet me denken aan wat ik gisteren op de NMO zag in een groepsgesprek met die islamitische Zuid-Afrikaan (weet zijn naam niet). Hij zei: "mijn vader is een erg gelovig man en hij was een keer kwaad toen mijn schoonzus geen thee ging zitten op order van mijn broer, zij behoorde te gehoorzamen in het huishouden volgens het geloof. Waarop ik zei dat de sharia dat helemaal niet zegt dat dat moet. De Sharia zegt niet dat een vrouw van een man het hele huishouden moet doen en dus op orders van haar man thee moet gaan halen. Toen zei mijn vader: Is dat echt zo? Waarop ik zei: ja, dat is echt zo. Hij: Oo, dan weg met de Sharia." Die Zuid-Afrikaan was zo verbaasd daarover dus hij zei: "zo zie je eigenlijk dat ook al zijn ze nog zo gelovig hun eigen chauvinistisch en egoistisch denken staat voorop (dominantie in alle gebieden van man op vrouw), terwijl het geloof dat helemaal niet voorschrijft" Zo zal het ook in dit geval zijn. Ik denk dat dit "ritueel" zo ingebakken zit, dat ze dat aannemen als iets gelovigs, terwijl die god er totaal niet mee eens zal/zou zijn.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
huh? Volgens mij staat toch echt in de sharia dat de vrouw aan haar echtgenoot gehoorzaam moet zijn hoor. ontopic:Ga aub niet voor god beslissen wat hij wel of niet afkeurt, hoewel ik het ritueel op zich niet mooi vind, is het doel erachter best wel goed. Herdenking van bepaalde mensen daar is niks slechts aan. Herdenking van martelaarschap ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit herinnert me weer aan een lezing van een Australische (mannelijke) professor die beweerde dat de discussie in verband met hoofddoeken en vrouwen, dat het nog steeds om de man gaat en niet om de vrouw: "de vrouw wordt gezien als onderdrukking van de man door cultuur x waarin de man net zo goed nog dominant is. Men praat over de vrouw maar betrekt de vrouw er niet bij. Het gaat slechts om: ze behoort zich te gedragen zoals in mijn (dominante) cultuur en niet in jouw (dominante cultuur." ![]() Ik vroeg m of ie onderdrukken een mannelijke eigenschap vond. Als ik m goed begrepen had, was dat niet het geval, maar hing het domweg af aan wie de dominerende groep eigenlijk was. Dus als alle wereldleiders vrouwelijk waren en er bestond een dergelijke discussie over mannen (moeten ze nu wel of niet besneden worden (ofzo)), dan had je hetzelfde effect. Kon me wel in zijn ideeen vinden ![]() Maar goed. In dit geval zou je wellicht de man van die zoon kunnen wijzen op het feit dat het zo niet staat in de Koran. Ik weet alleen niet of ie kan lezen. Dus of ie het dan aanneemt of je het hem zegt?
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar tja,... ik denk wel dat je gelijk hebt met wat je zei, zodra hun eigen macht in gevaar komt, worden ze alleen maar kwader. Da's niet alleen daar zo, maar ook vaak hier (ik merk dat continue. Zelfs op de meest kleinschalige manier als: ooh kom maar,... wiskunde, dat doen wij wel even. Rot op... ik kan dat ook (en misschien zelfs beter)). helaas)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
aan kHebTrekInWatLekkers: ik ben het met je eens als je zegt dat we ieder in zijn waarde moeten laten. Maar ik vind ook dat daarbij hoort dat je kritiek mag uiten en je mening mag geven. (zo lang het reeel blijft en niet discriminerend is) liefs, hanne Laatst gewijzigd op 15-03-2003 om 10:25. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dan hoort dit land zich ook daaraan te houden. Als een groepering binnen een land dat doet, behoort de overheid van dat land hiertegen actie te ondernemen door middel van voorlichting, opvanghuizen en evt. straffen.
||
![]() |
Citaat:
Grootste deel van de bevolking in Libanon is sjiiet, net als in Iran, Irak, Bahrein etc. Volgens mij bepaalt de vader in die landen wat er met zijn kind gebeurt, hoe hij zijn kind wil opvoeden, hij is verantwoordelijk voor zijn kind, voor zijn gezin etc. Het verdrag van de rechten van de mens kan hier niets aan veranderen, dit is een ritueel! Dit gebeurt al honderden jaren lang. Ik vind het ook niet kunnen dat iemand zijn 4 jarige zoon zoiets aandoet, maar sommige christenen kruisigen zichzelf ook, dit is net zoiets als dat snijden in 't hoofd. Ziek.... als er een God is die zo goed moet zijn als ie afgeschilderd wordt, dan zou ie dit in ieder geval NOOIT goedkeuren. Sjiieten en Soennieten geloven in dezelfde GOD, namelijk ALLAH. Het gaat om dezelfde "god". De soennieten erkennen de imams niet, de sjiieten wel. (imam ali, imam hassan, imam hussein, 12 imams.) p.s. Je moet bij het woord 'imam' niet aan iemand zoals El Moumi denken, maar aan een soort paus voor de katholieken. p.s.s (theone87nl mag nu onderhand wel een ban krijgen. Dit is niet de eerste keer dat ie zoiets doet.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar haal je dat nou weer vandaan? ![]()
||
Citaat:
Het probleem is alleen dat het nog steeds wel voorkomt, ook al heeft dat niks met de (algemeen gangbare versie van de) Islam van doen.
||
![]() |
Citaat:
Ja, en die mensen moeten JUIST DIT eens een keer gaan begrijpen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat zeggen moslims altijd ![]() en diegene die dat doen? die zeggen dat niet sukkel! dus wat lul je nou. wat kan ik er nou aan doen? ik kan niet de hele wereld zien hoor! ga jij dan ook maar alle slechte dingen verbeteren! |
![]() |
|
achterlijke cultuur?
![]()
||
Citaat:
Tenminste, die doen dingen die niks met de islam te maken hebben, en volgens Muhadjideen zelfs dingen doen deie verboden zijn volgens de Koran...
||
Citaat:
In pictures: Philippines crucifixions http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1901095.stm
||
Citaat:
![]() Die zijn echt helemaal geschift. Maar Atje, point taken.
||
Citaat:
RANZIG@!!!!! bah. ik snap dat niet, is het zoooo leuk om jezelf om iemand anders pijn te doen?? t hoort er misschien wel bij, maar ik kan t niet accepteren hoor... xdelal
||
![]() |
Citaat:
Maar t staat dus nergens in de Islam. Zelfs niet iets wat er op lijkt. En ja, het is zelfs slecht/verboden volgens de Islam. Die mensen die dat doen kennen 1: of de Koran niet goed. 2: misbruiken de Koran. Snappie? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk, dit is echt goor ![]() ![]() Maar dit zegt dus NIX over een cultuur. Over geen enkele. Ook niet over een godsdienst. |
![]() |
||
Citaat:
Het schijnt een traditie te zijn op de Filippijnen. Zo ook met dit verhaal.
|
|