Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 21:34
Verwijderd
Vanmorgen in de metro (vrijdag 14-03-03) stond er op de 5e pagina een grote kleurenfoto waarop een vader met zijn zoon is afgebeeld. Je ziet hoe de vader met een zwaard in het hoofd van zijn zoon snijdt... (je ziet het bloed over het hoofdje van de jongen stromen, en het bloed kleeft aan de hand van zijn vader, de jongen straalt angst uit. Het jongetje is misschien maar 3 a 4 jaar oud... en kan zich niet verweren)

onderschrift van de foto:
Een sjiitische moslim in Libanon vort een jaarlijks ritueel uit bij zijn zoon, door met een zwaard in zijn hoofd te snijden. Met het ritueel gedenken de sjiieten de dood van de heilige Imam Hoessein. Al Hoessein was de kleinzoon van de profeet Mohammed en staat symbool voor het martelaarschap.

Nadat ik dit gezien en gelezen ben ik gaan nadenken, en neens, ik kan het niet begrijpen dat een vader dit ooit bij zijn zoon zou doen. Zowiso, hoe verzin je zoiets? Dit artikeltje wekt bij mij slechts verbazing, droefheid en walging op... Is er iemand die mij kan uitleggen waarom dit ritueel wordt uitgevoerd of heeft iemand hierover nog andere meningen, of het ook gelezen en denkt er hetzelfde over...

liefs, hanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2003, 21:41
Verwijderd
Waar in het hoofd snijdt hij dan?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:42
Verwijderd
aan de bovenkant tussen het haar...

ik vind het echt enorm schokkend deze foto...

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:54
Verwijderd
die lui die dat doen zijn niet goed bij hun hoofd

maar ja, ze moeten het zelf weten, als het van de wet mag??
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 22:01
Gatara
Gatara is offline
Ziek....

als er een God is die zo goed moet zijn als ie afgeschilderd wordt, dan zou ie dit in ieder geval NOOIT goedkeuren.
Oud 14-03-2003, 22:44
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2003 @ 23:01:
Ziek....

als er een God is die zo goed moet zijn als ie afgeschilderd wordt, dan zou ie dit in ieder geval NOOIT goedkeuren.
geloof mij maar dat keurt ie ook niet goed, ik ben moslim en ik weet dat wat die man deed verboden is. In de Islam mag je geen enkel ander wezen laten lijden, om wat voor reden dan ook, en helemaal niet je eigen zoon!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 00:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 14-03-2003 @ 23:44:
geloof mij maar dat keurt ie ook niet goed, ik ben moslim en ik weet dat wat die man deed verboden is. In de Islam mag je geen enkel ander wezen laten lijden, om wat voor reden dan ook, en helemaal niet je eigen zoon!
ja idd.

die gast is gewoon ziek, heeft nix met islam ofzo te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 00:40
Martian
Martian is offline
Waarom denken dat soort lui dan dat het wel mag, en zelfs moet?
Oud 15-03-2003, 00:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 15-03-2003 @ 01:40:
Waarom denken dat soort lui dan dat het wel mag, en zelfs moet?

Sick in his mind !
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 08:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 14-03-2003 @ 23:44:
ak47 (mmmm..... kalashnikov? ),

Gelukkig maar. Dit geval doet me denken aan wat ik gisteren op de NMO zag in een groepsgesprek met die islamitische Zuid-Afrikaan (weet zijn naam niet). Hij zei:
"mijn vader is een erg gelovig man en hij was een keer kwaad toen mijn schoonzus geen thee ging zitten op order van mijn broer, zij behoorde te gehoorzamen in het huishouden volgens het geloof. Waarop ik zei dat de sharia dat helemaal niet zegt dat dat moet. De Sharia zegt niet dat een vrouw van een man het hele huishouden moet doen en dus op orders van haar man thee moet gaan halen. Toen zei mijn vader: Is dat echt zo? Waarop ik zei: ja, dat is echt zo. Hij: Oo, dan weg met de Sharia."

Die Zuid-Afrikaan was zo verbaasd daarover dus hij zei:
"zo zie je eigenlijk dat ook al zijn ze nog zo gelovig hun eigen chauvinistisch en egoistisch denken staat voorop (dominantie in alle gebieden van man op vrouw), terwijl het geloof dat helemaal niet voorschrijft"

Zo zal het ook in dit geval zijn. Ik denk dat dit "ritueel" zo ingebakken zit, dat ze dat aannemen als iets gelovigs, terwijl die god er totaal niet mee eens zal/zou zijn.
Oud 15-03-2003, 09:32
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-03-2003 @ 09:38:

Gelukkig maar. Dit geval doet me denken aan wat ik gisteren op de NMO zag in een groepsgesprek met die islamitische Zuid-Afrikaan (weet zijn naam niet). Hij zei:
"mijn vader is een erg gelovig man en hij was een keer kwaad toen mijn schoonzus geen thee ging zitten op order van mijn broer, zij behoorde te gehoorzamen in het huishouden volgens het geloof. Waarop ik zei dat de sharia dat helemaal niet zegt dat dat moet. De Sharia zegt niet dat een vrouw van een man het hele huishouden moet doen en dus op orders van haar man thee moet gaan halen. Toen zei mijn vader: Is dat echt zo? Waarop ik zei: ja, dat is echt zo. Hij: Oo, dan weg met de Sharia."

"zo zie je eigenlijk dat ook al zijn ze nog zo gelovig hun eigen chauvinistisch en egoistisch denken staat voorop (dominantie in alle gebieden van man op vrouw), terwijl het geloof dat helemaal niet voorschrijft"

Zo zal het ook in dit geval zijn. Ik denk dat dit "ritueel" zo ingebakken zit, dat ze dat aannemen als iets gelovigs, terwijl die god er totaal niet mee eens zal/zou zijn.
Duhhh, elke man in zo een (arm) land misbruikt het geloof om vrouwen te onderdrukken, van Afrikaanse Landen tot Arabische Landen, en in de Islam word nergens voorgeschreven dat vrouwen altijd als slaven moeten gehoorzamen (dit doen ze wel dus), enn jah AK-47=Avtomat Kalashnikov '47
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 09:37
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
onderschrift van de foto: een sjitische moslim vort een jaarlijks ritueel uit bij zijn zoon, door met een zwaard in zijn hoofd te snijden. Met het ritueel gedenken de sjiieten de dood van de heilige Imam Hoessein. Al Hoessein was de kleinzoon van de profeet Mohammed en staat symbool voor het martelaarschap.
kheb t ook gezien. gebeurt dat vaker/altijd dan?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 09:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-03-2003 @ 09:38:

huh? Volgens mij staat toch echt in de sharia dat de vrouw aan haar echtgenoot gehoorzaam moet zijn hoor.

ontopic:Ga aub niet voor god beslissen wat hij wel of niet afkeurt, hoewel ik het ritueel op zich niet mooi vind, is het doel erachter best wel goed. Herdenking van bepaalde mensen daar is niks slechts aan. Herdenking van martelaarschap ook niet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 09:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 10:32:
Duhhh, elke man in zo een (arm) land misbruikt het geloof om vrouwen te onderdrukken, van Afrikaanse Landen tot Arabische Landen, en in de Islam word nergens voorgeschreven dat vrouwen altijd als slaven moeten gehoorzamen (dit doen ze wel dus), enn jah AK-47=Avtomat Kalashnikov '47

Dit herinnert me weer aan een lezing van een Australische (mannelijke) professor die beweerde dat de discussie in verband met hoofddoeken en vrouwen, dat het nog steeds om de man gaat en niet om de vrouw:
"de vrouw wordt gezien als onderdrukking van de man door cultuur x waarin de man net zo goed nog dominant is. Men praat over de vrouw maar betrekt de vrouw er niet bij. Het gaat slechts om: ze behoort zich te gedragen zoals in mijn (dominante) cultuur en niet in jouw (dominante cultuur."

Ik vroeg m of ie onderdrukken een mannelijke eigenschap vond. Als ik m goed begrepen had, was dat niet het geval, maar hing het domweg af aan wie de dominerende groep eigenlijk was.
Dus als alle wereldleiders vrouwelijk waren en er bestond een dergelijke discussie over mannen (moeten ze nu wel of niet besneden worden (ofzo)), dan had je hetzelfde effect.

Kon me wel in zijn ideeen vinden

Maar goed.
In dit geval zou je wellicht de man van die zoon kunnen wijzen op het feit dat het zo niet staat in de Koran. Ik weet alleen niet of ie kan lezen. Dus of ie het dan aanneemt of je het hem zegt?
Oud 15-03-2003, 09:53
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-03-2003 @ 10:43:

Dit herinnert me weer aan een lezing van een Australische (mannelijke) professor die beweerde dat de discussie in verband met hoofddoeken en vrouwen, dat het nog steeds om de man gaat en niet om de vrouw:
"de vrouw wordt gezien als onderdrukking van de man door cultuur x waarin de man net zo goed nog dominant is. Men praat over de vrouw maar betrekt de vrouw er niet bij. Het gaat slechts om: ze behoort zich te gedragen zoals in mijn (dominante) cultuur en niet in jouw (dominante cultuur."

Ik vroeg m of ie onderdrukken een mannelijke eigenschap vond. Als ik m goed begrepen had, was dat niet het geval, maar hing het domweg af aan wie de dominerende groep eigenlijk was.
Dus als alle wereldleiders vrouwelijk waren en er bestond een dergelijke discussie over mannen (moeten ze nu wel of niet besneden worden (ofzo)), dan had je hetzelfde effect.

Kon me wel in zijn ideeen vinden

Maar goed.
In dit geval zou je wellicht de man van die zoon kunnen wijzen op het feit dat het zo niet staat in de Koran. Ik weet alleen niet of ie kan lezen. Dus of ie het dan aanneemt of je het hem zegt?
Nee dus, waarom zou iemand iets veranderen als hij het goed heeft , ik bedoel, vrouwen moeten daar altijd thee zetten, afwassen, schoonmaken, enz. enz. en dat gaat hij veranderen toch? Neej dus, dat is ook een reden waarom veel moslimlanden niet toegeven dat ze het FOUT hebben, ze hebben het gewoon te goed om dat toe te geven, want als ze toegeven; vrouwen mogen werken, de man word minder of helemaal niet bediend man word boos.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:04
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik vind het nogal bekrompen om mensen met andere culturen altijd maar te veroordelen aan de hand van onze cultuur. Misschien moetern we mensen wat meer in hun eigen waarden laten....
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 10:53:
Nee dus, waarom zou iemand iets veranderen als hij het goed heeft , ik bedoel, vrouwen moeten daar altijd thee zetten, afwassen, schoonmaken, enz. enz. en dat gaat hij veranderen toch? Neej dus, dat is ook een reden waarom veel moslimlanden niet toegeven dat ze het FOUT hebben, ze hebben het gewoon te goed om dat toe te geven, want als ze toegeven; vrouwen mogen werken, de man word minder of helemaal niet bediend man word boos.
Ik had het hier over dat ritueel (man snijdt zoon in hoofd).

Maar tja,... ik denk wel dat je gelijk hebt met wat je zei, zodra hun eigen macht in gevaar komt, worden ze alleen maar kwader. Da's niet alleen daar zo, maar ook vaak hier (ik merk dat continue. Zelfs op de meest kleinschalige manier als: ooh kom maar,... wiskunde, dat doen wij wel even. Rot op... ik kan dat ook (en misschien zelfs beter)). helaas)
Oud 15-03-2003, 10:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 15-03-2003 @ 11:04:
Ik vind het nogal bekrompen om mensen met andere culturen altijd maar te veroordelen aan de hand van onze cultuur. Misschien moetern we mensen wat meer in hun eigen waarden laten....
maar mishandeling (waarvan dit 1 is, want die zoon beschikt niet over zijn lichaam en is te jong om te beslissen of ie nu voor of tegen moet zijn) kun je toch niet goedkeuren?
Oud 15-03-2003, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 15-03-2003 @ 10:37:
ontopic:Ga aub niet voor god beslissen wat hij wel of niet afkeurt, hoewel ik het ritueel op zich niet mooi vind, is het doel erachter best wel goed. Herdenking van bepaalde mensen daar is niks slechts aan. Herdenking van martelaarschap ook niet.
Wat je schrijft, dat herdenking niet slecht is, daar kan ik me in vinden, echter de manier waarop... Ik kan het niet begrijpen dat je je zoon daarvoor zo veel pijn doet. En zoals door AK-47 vermeld dat datgene wat de betreffende man bij zijn zoon deed verboden is, snap ik al helemaal niet meer waarom zoiets ueberhaupt gebeurt.

aan kHebTrekInWatLekkers:
ik ben het met je eens als je zegt dat we ieder in zijn waarde moeten laten. Maar ik vind ook dat daarbij hoort dat je kritiek mag uiten en je mening mag geven. (zo lang het reeel blijft en niet discriminerend is)

liefs, hanne

Laatst gewijzigd op 15-03-2003 om 10:25.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:22
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-03-2003 @ 11:11:
maar mishandeling (waarvan dit 1 is, want die zoon beschikt niet over zijn lichaam en is te jong om te beslissen of ie nu voor of tegen moet zijn) kun je toch niet goedkeuren?
Nu doe je dus precies hetgene wat ik zeg.... Je meet met verkeerde maatstaven...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 15-03-2003 @ 11:22:
Nu doe je dus precies hetgene wat ik zeg.... Je meet met verkeerde maatstaven...
Ik ga hierbij vanuit dat dit land waar dit gebeurt het verdrag van de rechten van de mens heeft ondertekend.
En dan hoort dit land zich ook daaraan te houden. Als een groepering binnen een land dat doet, behoort de overheid van dat land hiertegen actie te ondernemen door middel van voorlichting, opvanghuizen en evt. straffen.
Oud 15-03-2003, 10:52
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 15-03-2003 @ 01:40:
ja idd.

Eindlijk.....................mensen die iets verder kunnen nadenken

PeaCe
Oud 15-03-2003, 11:28
CraigDavid
CraigDavid is offline
uhm...
dat is geen moslim hoor

ik heb het ook gezien, maar ik het heb niet kunne lezen, de krant was niet van mij en de bel ging.
Oud 16-03-2003, 15:43
theone87nl
theone87nl is offline
de islam is gewoon 1 ziek geloof dat kosten wat kost uitgeroeid moet worden
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 16:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 16-03-2003 @ 16:43:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
En jouw soort verdient het ook neergemaaid te worden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 16:55
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2003 @ 17:18:
Juist zijn soort, dat zijn nou juist de mensen die de problemen veroorzaken.
Oud 16-03-2003, 17:01
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
dat meen je toch niet?
Oud 16-03-2003, 18:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:

Mongool, en jij wil een betere integratie.... en je denkt dat die er zo komt?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:46
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-03-2003 @ 11:26:
Ik ga hierbij vanuit dat dit land waar dit gebeurt het verdrag van de rechten van de mens heeft ondertekend.
En dan hoort dit land zich ook daaraan te houden. Als een groepering binnen een land dat doet, behoort de overheid van dat land hiertegen actie te ondernemen door middel van voorlichting, opvanghuizen en evt. straffen.
"Met het ritueel gedenken de sjiieten de dood van de heilige Imam Hoessein." (vrede zij met hem)
Grootste deel van de bevolking in Libanon is sjiiet, net als in Iran, Irak, Bahrein etc.
Volgens mij bepaalt de vader in die landen wat er met zijn kind gebeurt, hoe hij zijn kind wil opvoeden, hij is verantwoordelijk voor zijn kind, voor zijn gezin etc.
Het verdrag van de rechten van de mens kan hier niets aan veranderen, dit is een ritueel! Dit gebeurt al honderden jaren lang. Ik vind het ook niet kunnen dat iemand zijn 4 jarige zoon zoiets aandoet, maar sommige christenen kruisigen zichzelf ook, dit is net zoiets als dat snijden in 't hoofd.

Ziek....

Sjiieten en Soennieten geloven in dezelfde GOD, namelijk ALLAH. Het gaat om dezelfde "god". De soennieten erkennen de imams niet, de sjiieten wel. (imam ali, imam hassan, imam hussein, 12 imams.)

p.s. Je moet bij het woord 'imam' niet aan iemand zoals El Moumi denken, maar aan een soort paus voor de katholieken.

p.s.s (theone87nl mag nu onderhand wel een ban krijgen. Dit is niet de eerste keer dat ie zoiets doet.)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Je kickt er op als mensen reageren op dit soort postings hè? Ik weet zeker dat je nu geweldig blij bent, gelukkig ben ik nooit te beroerd mensen blij te maken. Je hebt je portie pret weer gehad voor vandaag.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:05
Martian
Martian is offline
Citaat:
DR-ONLINE schreef op 16-03-2003 @ 21:46:
Ik vind het ook niet kunnen dat iemand zijn 4 jarige zoon zoiets aandoet, maar sommige christenen kruisigen zichzelf ook, dit is net zoiets als dat snijden in 't hoofd.
*heeft nog nooit gehoord van zichzelf kruisigende christenen*

Waar haal je dat nou weer vandaan?
Oud 17-03-2003, 11:07
Martian
Martian is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 15-03-2003 @ 11:52:
Eindlijk.....................mensen die iets verder kunnen nadenken
Dat begrijpen de meeste mensen hier heel goed hoor...

Het probleem is alleen dat het nog steeds wel voorkomt, ook al heeft dat niks met de (algemeen gangbare versie van de) Islam van doen.
Oud 17-03-2003, 11:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 17-03-2003 @ 12:07:
Dat begrijpen de meeste mensen hier heel goed hoor...

Het probleem is alleen dat het nog steeds wel voorkomt, ook al heeft dat niks met de (algemeen gangbare versie van de) Islam van doen.

Ja, en die mensen moeten JUIST DIT eens een keer gaan begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2003 @ 17:18:
wat gij niet wil dat u geschiet, doe dat ook een ander niet

oftewel, je wenst hem hetzelfde toe als waarop je hem veroordeelt

wie is hier nou de sukkel?

Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 14:26
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 15-03-2003 @ 01:40:
ja idd.

dat zeggen moslims altijd, maar ze doen er niks aan!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 14:28
BARON
BARON is offline
Citaat:
Natuurlijk zie ik het ook liever vandaag dan morgen verdwijnen, maar je kan ze natuurlijk niet uitroeien, dat is toch iets te drastisch.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 17-03-2003 @ 15:26:
dat zeggen moslims altijd, maar ze doen er niks aan!

dat zeggen moslims altijd
en diegene die dat doen? die zeggen dat niet sukkel!
dus wat lul je nou.

wat kan ik er nou aan doen?
ik kan niet de hele wereld zien hoor!

ga jij dan ook maar alle slechte dingen verbeteren!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 17-03-2003 @ 15:28:
Natuurlijk zie ik het ook liever vandaag dan morgen verdwijnen, maar je kan ze natuurlijk niet uitroeien, dat is toch iets te drastisch.

gelukkig kunnen ze jouw soort wel uitroeien
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Het is een traditie van veel sjieten in Libanon. Het ritueel heeft verder niks met de Islam, want de Islam verbiedt zelfverminking.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:34
REIE
REIE is offline
achterlijke cultuur? Ach, je hebt ook zoefi's (ofzo) die ook aan ascese doen. Van mij mogen ze, maar ik vind dat mensen er zelf voor moeten kiezen.
Oud 17-03-2003, 19:28
Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-03-2003 @ 17:56:
dat zeggen moslims altijd
en diegene die dat doen? die zeggen dat niet sukkel!
dus wat lul je nou.
Dat waren toch geen moslims zei je net?
Tenminste, die doen dingen die niks met de islam te maken hebben, en volgens Muhadjideen zelfs dingen doen deie verboden zijn volgens de Koran...
Oud 17-03-2003, 19:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef op 17-03-2003 @ 14:35:
*heeft nog nooit gehoord van zichzelf kruisigende christenen*

Waar haal je dat nou weer vandaan?
Waarschuwing: hier zitten twee "storende" plaatjes tussen.

In pictures: Philippines crucifixions
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1901095.stm
Oud 17-03-2003, 20:35
Martian
Martian is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2003 @ 20:36:
Waarschuwing: hier zitten twee "storende" plaatjes tussen.

In pictures: Philippines crucifixions
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1901095.stm
thanks

Die zijn echt helemaal geschift.

Maar Atje, point taken.
Oud 17-03-2003, 20:39
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Martian schreef op 17-03-2003 @ 21:35:
thanks

Die zijn echt helemaal geschift.

Maar Atje, point taken.

RANZIG@!!!!!
bah. ik snap dat niet, is het zoooo leuk om jezelf om iemand anders pijn te doen?? t hoort er misschien wel bij, maar ik kan t niet accepteren hoor...

xdelal
Oud 17-03-2003, 20:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 17-03-2003 @ 20:28:
Dat waren toch geen moslims zei je net?
Tenminste, die doen dingen die niks met de islam te maken hebben, en volgens Muhadjideen zelfs dingen doen deie verboden zijn volgens de Koran...
Wel moslims.

Maar t staat dus nergens in de Islam. Zelfs niet iets wat er op lijkt. En ja, het is zelfs slecht/verboden volgens de Islam.

Die mensen die dat doen kennen 1: of de Koran niet goed.
2: misbruiken de Koran.

Snappie?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:45
Verwijderd
Geen enkel boek wordt zo vreemd geïnterpreteerd als de Koran. Ik wil em binnenkort eens lezen, maar tis een beetje een dik boek hè. En ik heb de Bijbel nog niet eens uit.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
REIE schreef op 17-03-2003 @ 19:34:
achterlijke cultuur? *plaatje* Ach, je hebt ook zoefi's (ofzo) die ook aan ascese doen. Van mij mogen ze, maar ik vind dat mensen er zelf voor moeten kiezen.

Kijk, dit is echt goor

Maar dit zegt dus NIX over een cultuur. Over geen enkele. Ook niet over een godsdienst.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 18-03-2003 @ 00:15:
Kijk, dit is echt goor

Maar dit zegt dus NIX over een cultuur. Over geen enkele. Ook niet over een godsdienst.
Inderdaad. Niet iedere Christen kruisigt zichzelf in zijn/haar leven een keer.
Het schijnt een traditie te zijn op de Filippijnen.

Zo ook met dit verhaal.
Oud 17-03-2003, 21:05
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2003 @ 22:00:
Inderdaad. Niet iedere Christen kruisigt zichzelf in zijn/haar leven een keer.
Het schijnt een traditie te zijn op de Filippijnen.

Zo ook met dit verhaal.
idd, zoals al in het artikel staat: ''een jaarlijks ritueel''
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten