Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 19:23
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Ik hoef nu al bijna niet meer naar school....ben al vanaf donderdag vrij....moet alleen nog donderdag voor mondeling duits..en voor praktijkexamen handel/administratie heen....en jha nog ff voor les 2 dagen was verplicht maar mocht je zelf weten welke lessen....!!
Oud 18-04-2004, 19:39
guess what
guess what is offline
Ik heb nog 5 dagen les, 29 april LSD en daarna facultatief.
Oud 18-04-2004, 19:52
kleindraakie
kleindraakie is offline
morgen (maandag) naar school
dinsdag herkansingen
woensdag examendiner op school en 's avonds examenfeest

en daarna niet meer naar school
Oud 18-04-2004, 20:26
UrBaN-DiVa
UrBaN-DiVa is offline
Officieel 28 april laatste lesdag, maar omdat er op deze dag onze examenstunt plaatsvind, is 27 april m'n laatste lesdag! (deze week heb ik nog even een toetsweekje.. )
Oud 18-04-2004, 21:39
Liss
Liss is offline
Wat moet bijna iedereen hier nog maar weinig naar school
Oud 19-04-2004, 11:00
Nientjuh087
Nientjuh087 is offline
Ik heb deze week de laatste tentamenweek. Die week erop hebben we nog gewoon les (vrijdag's vrij ivm koninginnedag) en dan een weekje vakantie. Na de vakantie moeten we nog naar school en die vrijdag hebben we laatste schooldag. Daarna hebben we maandag en dinsdags facultatief en dan woensdag beginnen de examens... Heb gelukkig die woensdag nog wel vrij zodat ik pas na pinksteren hoef te beginnen... (de 24e..)
Oud 19-04-2004, 14:06
nitaatje
nitaatje is offline
hallo
volgende week begint mijn meivakantie die duurt 2 weken
en dan moet ik tot 12 mei naar school
dan heb ik 1 week individuele begeleiding maar daar hoef je niet heen.
dus ik heb eigelijk 1 week en dan zijn de examens

manita
Oud 19-04-2004, 18:22
Arox
Arox is offline
Dit is mijn laatste normale lesweek
Oud 19-04-2004, 18:29
Verwijderd
volgende week woensdag hebben we de stunt, dus dinsdag laatste schooldag. Maar ik denk dat er die maandag en dinsdag weinig klasgenoten rond zullen lopen
Oud 19-04-2004, 18:36
ladii_inge
ladii_inge is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-04-2004 @ 16:08 :
Bij ons is dit dus heel triest. Wij moeten tot aan de meivakantie gewoon naar school (wel met de laatste week de laatste 3 dagen vrij ivm examenfeest en koninginnedag), de week na de meivakantie moeten we ook nog naar school en dán hebben we pas 3 dagen facultatief!! Maar op die laatste dag dus beginnen de eerste examens al. Dit betekent dat sommige mensen, als ze pech hebben, maar 2 dagen voor hun examens vrij hebben.

.
Bij ons is dat dus precies zo... alleen dan zonder die vrije dagen...
en ik ben dus één van de gelukkige die gelijk de woensdag al haar eerste examen maakt
Kut geregeld bij ons dus.. terwijl een vriendin van mij NU al vrij heeft... wat is de wereld toch onterecht verdeeld
Oud 20-04-2004, 10:43
Martine1986
Martine1986 is offline
officieel tot 26 april gewoon school.. maar de meeste leraren schrijven geen absenten meer op, dus ja kan veel gewoon thuisblijven als je wilt. Na de meivakantie 1 week facultatieve lessen.
Oud 20-04-2004, 10:51
iRoy
iRoy is offline
Ik heb morgen alleen nog een mondeling tentamen Nederlands (over boekverslagen) en dan moet ik donderdag mijn cijfers ophalen, herkansingen afspreken. Dan nog 1 dag herkansen en dan ben ik vrij!
Oud 25-04-2004, 11:45
Balance
Balance is offline
Donderdag had ik mijn laatste lessen. Nu dus vakantie + facultatieve lessen
Het is echt een heel raar idee dat ik nooit meer gewone lessen heb..
Oud 25-04-2004, 11:58
Apomes
Apomes is offline
wat zitten jullie toch te zagen van te weinig verlof voor de examen!

Hier in Belgie hebben we gewoon les tot de dag voor de eerste examen.
Les donderdag, examen op vrijdag, maar we hebben wel maar halve dagen examen weet niet of dat ook zo is in nederland.
Oud 25-04-2004, 12:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Apomes schreef op 25-04-2004 @ 12:58 :
wat zitten jullie toch te zagen van te weinig verlof voor de examen!

Hier in Belgie hebben we gewoon les tot de dag voor de eerste examen.
Les donderdag, examen op vrijdag, maar we hebben wel maar halve dagen examen weet niet of dat ook zo is in nederland.
In Nederland heb je van 9.00 tot 12.00 uur examen of van 13.30 tot 16.30.
Maar het kan ook zijn dat je op 1 dag 2 examens hebt en dan moet je dus op beide tijden een examen maken.
Maar ik heb begrepen dat de examens in Nederland veel belangrijker zijn dan die van België. Wij hebben maar 1x examen: helemaal aan het einde van je schoolcarrière. Daarin komt dan alles naar voren van de afgelopen 5 of 6 jaar en dat vereist heel veel leerwerk. Is dat bij jullie ook zo?
Oud 25-04-2004, 13:43
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
morgen laatste school dag
Oud 25-04-2004, 13:54
XsharonX
XsharonX is offline
dinsdag is de laatste lesdag. (+ examenstunt)
Oud 25-04-2004, 14:22
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-04-2004 @ 13:09 :
In Nederland heb je van 9.00 tot 12.00 uur examen of van 13.30 tot 16.30.
Maar het kan ook zijn dat je op 1 dag 2 examens hebt en dan moet je dus op beide tijden een examen maken.
Maar ik heb begrepen dat de examens in Nederland veel belangrijker zijn dan die van België. Wij hebben maar 1x examen: helemaal aan het einde van je schoolcarrière. Daarin komt dan alles naar voren van de afgelopen 5 of 6 jaar en dat vereist heel veel leerwerk. Is dat bij jullie ook zo?
oooh mijn excuses dan lol

wij hebben 2 à 3 keer per jaar examen
1ste-4de middelbaar 3 keer bij kerstmis, pasen en in juni
5de-6de middelbaar 2 keer bij kerstmis en juni

Telkens moeten we examen doen van het afgelopen trimester en in het 5de-6de examen van alles na kerstmis!

Het is niet zo dat we in het 6de examen hebben van alle jaren!

Onze examens duren meestal 2 à 3 weken van 8 uur tot 12 uur.
je hebt een voor de speeltijd (10 uur) en een na de speeltijd examen.
voor vakken zoals Frans, nederlands, en je hoofdvakken duren die examen de hele voormiddag voor vakken zoals geschiedenis, aarderijkskunde.... heb je maar 1 examen die 2 uur duurt dus heb je 2 examen op 1 dag qua bijvakken.

Tentamen hebben we ook niet, wij hebben gewoon de "toetsen" die elke dag kunnen vallen van het jaar, dat is dan onverwachts of eens toets over een gans hoofdstuk. deze punten komen dan op een 2-maandelijks rapport en tellen mee voor 1/3 van onze totale punten 2/3 examen.

Het is dus niet dat de examen in nederland veeel belangrijker zijn integendeel wij hebben gewoon 2 à 3 keer per jaar examen!
Oud 25-04-2004, 19:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Apomes schreef op 25-04-2004 @ 15:22 :
oooh mijn excuses dan lol

wij hebben 2 à 3 keer per jaar examen
1ste-4de middelbaar 3 keer bij kerstmis, pasen en in juni
5de-6de middelbaar 2 keer bij kerstmis en juni

Telkens moeten we examen doen van het afgelopen trimester en in het 5de-6de examen van alles na kerstmis!

Het is niet zo dat we in het 6de examen hebben van alle jaren!

Onze examens duren meestal 2 à 3 weken van 8 uur tot 12 uur.
je hebt een voor de speeltijd (10 uur) en een na de speeltijd examen.
voor vakken zoals Frans, nederlands, en je hoofdvakken duren die examen de hele voormiddag voor vakken zoals geschiedenis, aarderijkskunde.... heb je maar 1 examen die 2 uur duurt dus heb je 2 examen op 1 dag qua bijvakken.

Tentamen hebben we ook niet, wij hebben gewoon de "toetsen" die elke dag kunnen vallen van het jaar, dat is dan onverwachts of eens toets over een gans hoofdstuk. deze punten komen dan op een 2-maandelijks rapport en tellen mee voor 1/3 van onze totale punten 2/3 examen.

Het is dus niet dat de examen in nederland veeel belangrijker zijn integendeel wij hebben gewoon 2 à 3 keer per jaar examen!
oke, ik snap het
lijkt me dan wel zeer vervelend als je tot de laatste dag naar school moet!!
Oud 25-04-2004, 19:04
Mexx_M
Mexx_M is offline
Ik moet 26 t/m 28 april nog en die donderdag met school naar Rotterdam. Dan meivakantie, na de meivakantie examenstunt en dan 3 dagen facultatief en dan een weekje vrij geloof ik!
Oud 27-04-2004, 13:49
Verwijderd
Om er nou een nieuw topic voor te openen vond ik ook weer wat, maar hoe worden de lessen bij jullie ingevuld voor de examens?
Oud 27-04-2004, 14:44
Briseïs
Briseïs is offline
Ik kom er vandaag achter dat we alleen op 17 en 18 mei facultaties les hebben.. Ik moet dus gewoon tot en met 14 mei naar school!
Oud 27-04-2004, 15:15
HowLovely
HowLovely is offline
morgen laatste lesdag...
morgenavond gala
donderdag examenstunt
en dan is t gebeurd... ===> leren voor examens alleen nog
Oud 27-04-2004, 16:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-04-2004 @ 14:49 :
Om er nou een nieuw topic voor te openen vond ik ook weer wat, maar hoe worden de lessen bij jullie ingevuld voor de examens?
Wij hebben nu al sinds maandag facultatief les. Je moet bij ons van te voren (meelen of bellen) aan je docent laten weten dat je wil komen en dan ook de onderwerpen of de vragen al melden die je wilt bespreken zodat de docent zich kan voorbereiden. Het is dus eigenlijk helemaal aan jou hoe de lessen ingevuld worden.
Oud 27-04-2004, 18:22
Saycheese
Saycheese is offline
Vandaag was mijn laatste lesdag. Morgen moeten we eigenlijk ook wel naar school, maar ik heb alleen de eerste twee uur les en dan moet ik naar de dokter. Het vierde en vijfde uur hebben we exameninstructie en cijfercontrole, daar ga ik wel heen. Eigenlijk hebben we de afgelopen anderhalve week, na de laatste toetsweek, al niets meer gedaan, maar de lessen waren nog wel verplicht. Alhoewel er een hoop mensen zijn die selectief lesjes geskipt hebben, waaronder ik, omdat er toch niets meer uitgevoerd werd.
Morgennacht is er examenfeest, en donderdag LSD, met examenstunt. Daarna meivakantie en dan nog een week facultatief.

Ik heb vandaag dus mijn laatste officiële les gehad!
Oud 27-04-2004, 18:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-04-2004 @ 17:07 :
Wij hebben nu al sinds maandag facultatief les. Je moet bij ons van te voren (meelen of bellen) aan je docent laten weten dat je wil komen en dan ook de onderwerpen of de vragen al melden die je wilt bespreken zodat de docent zich kan voorbereiden. Het is dus eigenlijk helemaal aan jou hoe de lessen ingevuld worden.
ik had vorige week donderdag mijn laatste lesdag en na de meivakantie (onze meivakantie duurt 2 volle weken) kunnen we naar school voor de facultatieve lessen. maar wij hoeven dan niet van te voren aan te geven dat je komt. De docenten zijn er gewoon en zien je wel verschijnen (of niet dus)
Oud 27-04-2004, 21:05
tinus11
tinus11 is offline
morgen ff iets tekenen, dan een week vakantie en dan facultatief les (wie heeft het woord facultatief in helmels naam kunnen bedenken)
Oud 28-04-2004, 13:27
Arox
Arox is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 27-04-2004 @ 22:05 :
morgen ff iets tekenen, dan een week vakantie en dan facultatief les (wie heeft het woord facultatief in helmels naam kunnen bedenken)
Facultatief IS hemels

Eindelijk niet meer verplicht lessen volgen
Oud 28-04-2004, 13:34
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Arox schreef op 28-04-2004 @ 14:27 :
Facultatief IS hemels

Eindelijk niet meer verplicht lessen volgen
Ja lekker, voor 2 dagen
Oud 28-04-2004, 17:02
indewar
indewar is offline
ik moet morgen nog naar school.. dan koninginnedag + een week vakantie.. dan de week ná de vakantie nog naar school, behalve vrijdag, dan is de stuntdag! en dan weekend.. en dan 's maandags en dinsdags facultatief.. en 's woensdags beginnen dan de examens.. maar ik hoef pas de dinsdag erop te beginnen.. duidelijk?
Oud 29-04-2004, 13:40
Shadina
Shadina is offline
Laatste lesdag was 19 april. Daarna begon de tentamenweek die vandaag is afgelopen. Vanaf morgen dus meivakantie (1weekje). En na de meivakantie.. terugkomdagen(=verplicht) en doorbijtdagen(=niet verplicht).

Laatst gewijzigd op 29-04-2004 om 20:17.
Oud 29-04-2004, 14:25
Verwijderd
vrijdag was de onofficiele laatste schooldag, want maandag kwam er niemand meer en dinsdag had ik geen les en woensdag hadden we de stunt.
vanaf vandaag moet ik dus eigenlijk gaan leren, maar aangezien ik nog redelijk brak ben van het examenfeest van gister en het morgen koninginnedag is, begin ik in het weekend.
Oud 04-05-2004, 21:07
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
HowLovely schreef op 17-04-2004 @ 15:16 :
28 april laatste schooldag
same here
Oud 05-05-2004, 16:22
Autolycus
Autolycus is offline
Bij ons is er een verschil tussen moeten en hoeven. WE moesten tot de vakantie naar school. Alleen het zou niet nederland zijn als er geen gedoogbeleid voor was op school. Nix werd gecontroleerd vanaf april. Dus we konden al kei vroeg thuis blijven
gr Tom
Oud 07-05-2004, 09:29
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
vanaf maandag hoef ik niet perse meer naar school, mogen we kiezen of we wel of niet gaan. En de week voor de meivakantie hadden we examentrainingen waarvoor je zelf in kon tekenen, en dat was dus ook niet verplicht. DUs als je het bij ons goed deed, had je vijf weken 'vakantie'.. haha!
Oud 09-05-2004, 13:17
MOI-MILO
MOI-MILO is offline
AAAH!

Ik krijg pas een weekje voor mijn examens vrij....
Oud 09-05-2004, 13:25
kneisje
kneisje is offline
Citaat:
MOI-MILO schreef op 09-05-2004 @ 14:17 :
AAAH!

Ik krijg pas een weekje voor mijn examens vrij....
Ik ook Morgen weer naar school
Oud 09-05-2004, 13:32
MOI-MILO
MOI-MILO is offline
Citaat:
kneisje schreef op 09-05-2004 @ 14:25 :
Ik ook Morgen weer naar school
Precies....
En.. hebben we er zin in!
Oud 09-05-2004, 14:50
lisbabe
lisbabe is offline
vanaf 17 mei heb ik facultatief les
en 24 mei heb ik mn eerste examen.
Een week dus
Deze week moet ik nog gewoon naar school
Oud 09-05-2004, 21:06
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
Liss schreef op 15-04-2004 @ 16:36 :
Ik moet nog gewoon naar school tot en met 14 mei, verplicht.
17 en 18 mei zijn facultatieve dagen en dan begint het examen.
Ben dus niet vrij, of je moet die 2 dagen facultatief vrij noemen
ja, zo is het bij mij ook.
Oud 10-05-2004, 08:58
Autolycus
Autolycus is offline
sjonge sjopnge sjonge das allemaal fijn gergeld bij jullie, wanneer moet je dan leren??? Ik vind het een beetje aso dat je aar een week van tevoren vrij krijgt.
gr Tom
Oud 10-05-2004, 13:43
Verwijderd
4 weken voor mijn examens beginnen. Maar in de 1e week heb ik wel praktijkexamens gehad. En 24 mei heb ik mijn eerste examen. Namelijk aardrijkskunde
Oud 10-05-2004, 21:24
MOI-MILO
MOI-MILO is offline
Citaat:
Autolycus schreef op 10-05-2004 @ 09:58 :
sjonge sjopnge sjonge das allemaal fijn gergeld bij jullie, wanneer moet je dan leren??? Ik vind het een beetje aso dat je aar een week van tevoren vrij krijgt.
gr Tom
Tell me about it!

Tis klote.. maarjah... soms zijn de lessen nog wel nuttig.. wel vervelend dat je na school niet echt meer fut hebt om te gaan leren...
Oud 11-05-2004, 08:14
Chris
Chris is offline
ik heb nu facultatief les
Oud 11-05-2004, 08:14
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Ik heb geen meivakantie gehad

Maar ik krijg 3 daagjes van tevoren vrij om te leren..

Regels voor berichten