Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en ik ben dus één van de gelukkige die gelijk de woensdag al haar eerste examen maakt ![]() Kut geregeld bij ons dus.. terwijl een vriendin van mij NU al vrij heeft... wat is de wereld toch onterecht verdeeld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar het kan ook zijn dat je op 1 dag 2 examens hebt en dan moet je dus op beide tijden een examen maken. Maar ik heb begrepen dat de examens in Nederland veel belangrijker zijn dan die van België. Wij hebben maar 1x examen: helemaal aan het einde van je schoolcarrière. Daarin komt dan alles naar voren van de afgelopen 5 of 6 jaar en dat vereist heel veel leerwerk. Is dat bij jullie ook zo?
||
Citaat:
wij hebben 2 à 3 keer per jaar examen 1ste-4de middelbaar 3 keer bij kerstmis, pasen en in juni 5de-6de middelbaar 2 keer bij kerstmis en juni Telkens moeten we examen doen van het afgelopen trimester en in het 5de-6de examen van alles na kerstmis! Het is niet zo dat we in het 6de examen hebben van alle jaren! Onze examens duren meestal 2 à 3 weken van 8 uur tot 12 uur. je hebt een voor de speeltijd (10 uur) en een na de speeltijd examen. voor vakken zoals Frans, nederlands, en je hoofdvakken duren die examen de hele voormiddag voor vakken zoals geschiedenis, aarderijkskunde.... heb je maar 1 examen die 2 uur duurt dus heb je 2 examen op 1 dag qua bijvakken. Tentamen hebben we ook niet, wij hebben gewoon de "toetsen" die elke dag kunnen vallen van het jaar, dat is dan onverwachts of eens toets over een gans hoofdstuk. deze punten komen dan op een 2-maandelijks rapport en tellen mee voor 1/3 van onze totale punten 2/3 examen. Het is dus niet dat de examen in nederland veeel belangrijker zijn integendeel wij hebben gewoon 2 à 3 keer per jaar examen!
||
Citaat:
![]() lijkt me dan wel zeer vervelend als je tot de laatste dag naar school moet!!
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Eindelijk niet meer verplicht lessen volgen
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En.. hebben we er zin in! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Tis klote.. maarjah... soms zijn de lessen nog wel nuttig.. wel vervelend dat je na school niet echt meer fut hebt om te gaan leren... ![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Kerstproeven (Handel & IW) guymaes | 2 | 23-12-2007 09:41 | |
HAVO |
Nederlands Duplo - Dos | 485 | 21-06-2005 16:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Algemene schoolzaken |