Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het wel met Balance eens, werk zelf ook in een supermarkt en vind het niet meer dan normaal om mensen goed te helpen en vriendelijk te zijn, oudere mensen help ik ook wel eens met boodschappen doen, maar of ik daar fooi voor krijg, nee. Ik vind dat ook niet nodig, het is mijn werk en of ik nu iemand goed help of gewoon dingen aan het vullen ben of achter de kassa zit, krijg gewoon hetzelfde betaald. Als je bedient is het precies hetzelfde, je moet ook vriendelijk zijn en dat weet je van tevoren als je er gaat werken. Je kiest er toch ook zelf voor waar je gaat werken dus als je fooi zo nodig vind en als mensen geen fooi geven je minder blij bent, dat doe je dan zelf en had je maar in een supermarkt moeten gaan werken, daar moet je ook vriendelijk zijn maar hoef je op fooi niet te hopen. Tis een extra iets en dat is misschien mooi meegenomen als je daar werkt, maar goed ik vind dus echt niet dat het hoort 10% van het bedrag te geven ofzo. Maar ff ontopic om de vraag te beantwoorden.. Zelf geef ik wel altijd fooi, ligt eraan hoeveel ik moet betalen maar rond het meestal af op 5 euro, meestal zo bij de 2-3 euro in de buurt.
||
Citaat:
![]() ![]() Min of meer ontopic: Als een fooi zo nodig moet zijn in de horeca, zou ik dan ook een mc donalds medewerker die mijn burger aan mijn tafeltje komt brengen een fooi moeten geven?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In een de horeca moet je er netjes uitzien, maar in een winkel moet je ook dragen wat de baas zegt. Omdat dat "netjes" is. Dus waarom geven we daar dan geen fooi, het is gewoon gegroeid uit makkelijkheid vanwege afronden. En de maatschappij heeft dat gewoon standaard gemaakt.
||
Citaat:
terecht dus dat ze het niet hebben gekregen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() *Is arme student* ![]() Maar bedankt voor de tip, wie weet..
||
Citaat:
Dan zou ik het logischer vinden dat je alleen fooi geeft bij een goedkoop restaurant, omdat je dan vindt dat ze wel nog iets extra geld verdienen (aangezien het al zo goedkoop was).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het er dus niet mee eens, maar ben niet gierig. Ik heb gewoon niet veel geld. Bovendien ben ik nog nooit zelf in een restaurant gaan eten. Altijd naar aanleiding van een speciale gelegenheid van mijn familie. En voor mijn familie heb ik dus de genoemde vraag gesteld. Maar toen keek ik even op Internet en toen vond ik bijv. bij www.travelsource.nl dat in Nederland een fooi geven niet gebruikelijk is, en dat je het wel mag doen als je echt bijzonder onder de indruk bent van iemands diensten. Ik verwacht eigenlijk wel dat mijn opa wel een fooi gaat geven hoor. Die heeft wel genoeg geld daarvoor, al is ie niet rijk. Laatst gewijzigd op 06-06-2014 om 11:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als die meer dan het minimumloon willen verdienen, moeten ze maar iets anders zoeken. Ik kom daar om iets te drinken, niet om de lokale jongelui van zakgeld te voorzien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook wel eens hulp en adressen gegeven en doe het nog steeds wel eens en ik heb tochnooit fooi gekregen, toch raar dan. Volgens veel van de genoemde argumenten zouden bv. artsen veel meer fooi verdienen en die krijgen ook nooit fooi, voor zo ver ik weet. Ze verdienen wel iets meer, das waar, maar ze hebben ook iets langer en meer gestudeerd over het algemeen en ze hebben ook iets meer verantwoordelijkheid, enz. En toch krijgen zij nooit fooi. Vreemd. En die arme vuilnismannen en -vrouwen...en...en...en... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Fooien: ja/nee/soms/ligt eraan/... Axel11 | 62 | 06-10-2016 16:33 | |
Eten & Drinken |
Service in de horeca RHCP_NAC | 11 | 24-08-2009 23:15 | |
Lifestyle |
Fooi DG | 58 | 22-08-2005 12:05 | |
Werk, Geld & Recht |
fooi verdeling. very drunk driver | 41 | 10-10-2004 09:18 | |
Werk, Geld & Recht |
Zijn hier nog supermarkt-miepen? Verwijderd | 41 | 19-07-2003 17:20 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
heeft iemand de samenvatting van Het Jongensmeisje??? Kibah | 2 | 11-01-2002 18:45 |