Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 13:15
meisje
meisje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-06-2004 @ 14:13 :
Duh, ik zou het ook niet goed vinden als ze het doen

Trouwens, die dingen die jij opnoemde hebben NIKS met de Islam te maken, maar puur met de cultuur van die mensen!
dat zeg ik toch! Ik maak duidelijk onderscheid tussen de Islam en een cultuur. Ik heb helemaal niets tegen de Islam. Ik vind het een mooi geloof en ik ben voor vrije uitoefening van geloof. Ik vind ook niet dat moskeeen of scholen gesloten moeten woren, tenzij....(..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 13:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:14 :
Goed, in landen zoals Iran komen deze politieke onfrisheden heel vaak voor. Dat hoort bij die cultuur (nu nog tenminste) en deze politieke frisheden komen nog steeds veelvuldig voor in vrijwel alle Islamitische landen. Is het dan niet mogelijk dat imams daar achter staan en dat ze dat overbrengen op hun achterban in een land zoals NL of Duitsland? Let wel: ik zeg niet dat het gebeurt.

Zo kun je natuurlijk alles wel terugvoeren op politiek. Ik hou het op veelvuldig economische redenen.
kan kan kan, alles kan!
Alleen het gebeurd nou eenmaal niet, dus wat is je punt nou? áls het zou gebeuren zou dat erg zijn ja, maar moeten we daar dan over discussieren

En het hoort bij de cultuur ja, maar NIET bij de Islamitische cultuur, omdat die niet eens bestaat!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:15 :
dat zeg ik toch! Ik maak duidelijk onderscheid tussen de Islam en een cultuur. Ik heb helemaal niets tegen de Islam. Ik vind het een mooi geloof en ik ben voor vrije uitoefening van geloof. Ik vind ook niet dat moskeeen of scholen gesloten moeten woren, tenzij....(..)
Nou, dat ben ik met je eens, maar dat zullen de meesten wel zijn, dus ik snap niet wat het nut is dat je dit nu verteld?
Met citaat reageren
meisje
meisje is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-06-2004 @ 12:50 :
[B]De cultuur in die landen verschilt nogal. Of vind je dat Bosnie en Indonesie dezelfde cultuur hebben?

[b]

Je zei net dat je vind dat de staat die cultuur moet tegenwerken. "ik denk dat het fout is om scholen en moskeeen te verbieden, tenzij zij die cultuur in stand houdt."

[b]

Daarvoor heb je al het nederlands wetboek, en hoef je dus bniet de cultuur aan te passen.

Daarvoor heb je al het nederlands wetboek
ja, ik vind dat moskeen en scholen direct moeten worden gesloten als zij haat prediken of aanzetten tot illegale praktijken.
Met citaat reageren
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:14 :
Goed, in landen zoals Iran komen deze politieke onfrisheden heel vaak voor. Dat hoort bij die cultuur (nu nog tenminste) en deze politieke frisheden komen nog steeds veelvuldig voor in vrijwel alle Islamitische landen. Is het dan niet mogelijk dat imams daar achter staan en dat ze dat overbrengen op hun achterban in een land zoals NL of Duitsland? Let wel: ik zeg niet dat het gebeurt.

Zo kun je natuurlijk alles wel terugvoeren op politiek. Ik hou het op veelvuldig economische redenen.
Dat ligt er maar aan over welke dingen je het wil hebben want je hebt nogal wat genoemd wat daar volgens mij niet onder valt en zeker niet terug is te vinden in de culturele aard van moslims in nederland. Zoals iemand hierboven al zei is de cultuur van een indonesische moslim heel anders dan die van een tukse moslim bijvoorbeeld.
Oud 05-06-2004, 13:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:16 :
ja, ik vind dat moskeen en scholen direct moeten worden gesloten als zij haat prediken of aanzetten tot illegale praktijken.
Duh, lijkt me toch logisch
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-06-2004 @ 13:07 :
Maar goed meisje, als je denkt dat je alles zo goed weet van dingen waar je eigenlijk niet eens iets van weet, maar t alleen baseert op wat media enzo, moet je vooral zo doorgaan, typisch Hollandse mentaliteit noemen ze dat, maar ik voorspel je hoe meer de NLse overheid zo doorgaat met haar beleid, hoe slechter de integratie zal verlopen
Het begon eigenlijk allemaal in de tijd van Lubbers en Bolkestein toen bepaalde allochtone stichtingen hier de NLse overheid hebben gewaarschuwd tegen gevaarlijke groepen, maar de NLse overheid heeft onder het mom van vrijheid van meningsuiting en tolerantie en al die shit, gezegd dat er geen ene woord meer over gepraat mocht worden en anders alle subsidies ingetrokken zouden worden.

Nu krijgt de Milli Gorus, een redelijk extremistische groepering, de meeste subsidie van de overheid, goed he?

En nog steeds krijgen extremistische moslimorganistaies hier subsidie van de overheid, terwijl Turkije NL al jaren geleden heeft gewaarschuwd...zelfs de PKK gaat hier zijn gang, terwijl dat nergens anders in Europa kan en het op de EU-terreurlijst staat! Een nog gevaarlijekre groepering is de zogenaamde ''Kaplancilar'', gaat ook lekker izjn gang hier en heeft een aanhang van sowieso meer dan 1000 moslims, maar de overheid steunt ze ook nog eens
ik ben het met je eens hoor, ik vind niet dat moskeeen of islamitische scholen gesloten moeten worden
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-06-2004 @ 14:16 :
Dat ligt er maar aan over welke dingen je het wil hebben want je hebt nogal wat genoemd wat daar volgens mij niet onder valt en zeker niet terug is te vinden in de culturele aard van moslims in nederland. Zoals iemand hierboven al zei is de cultuur van een indonesische moslim heel anders dan die van een tukse moslim bijvoorbeeld.
ik zei ook niet 'alle'
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:18 :
ik ben het met je eens hoor, ik vind niet dat moskeeen of islamitische scholen gesloten moeten worden
Oke.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:20
meisje
meisje is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-06-2004 @ 14:14 :
meer met het politieke systeem maar goed...
goed, de politieke systemen in sommige landen waar de Islam het grootste geloof is..... Maar er zitten ook rotte imams tussen de goede imams(appels) en die hebben gewoon heel veel invloed
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:26
LaResistance
LaResistance is offline
Ik zal maar even op Cohen ingaan want met jullie wordt het niks

Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 12:36 :

Cohen vindt dat de samenleving maar beter kan onderkennen dan ontkennen dat religie voor veel migranten een belangrijke rol speelt. ''Religie is ook in de 21e eeuw een politiek fenomeen dat indringend om de aandacht zal vragen''
Daar komt het gewoon op neer. Men wil aan de ene kant ontkennen dat de islam in Nederland is en toeneemt (zelf onder de autochtone Nederlanders) door uiterlijke kenmerken zoals de hoofddoek te verbieden en andere vrijheden zoals de vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting in te perken voor moslims. Die houding drijft nederlandse moslims in de verzetshoek en daarmee is niet de cultuur van de moslim maar de Nederlandse cultuur de hoofdoorzaak van oprukkend fundamentalisme. Als er niet zo gezeurd was over doekjes en moskeeën was het volgens mij nooit zover gekomen. Aan de andere kant heb je de overdreven reactie van degenen die denken dat het fundamentalisme nu zeer wijd verspreidt is in ons landje en elke moslim met argusogen bekeken zou moeten worden. Lees al hun boeken door op zoek naar ongepaste teksten en luister af in hun moskeën op zoek naar een haatpreek. Op die manier kweek je alleen maar haat bij de andere partij.
Oud 05-06-2004, 14:16
Atje85
Atje85 is offline
Precies, maar komen ze daar nu pas achter
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 15:53
Verwijderd
Het feit dat je door een bepaalde aanpak misschien sommige mensen in een hoek drukt en tegen je in het harnas jaagt, wil niet zeggen dat je die aanpak maar moet nalaten als je er een legitiem doel mee nastreeft. Wel moet je natuurlijk onderzoeken of er geen andere manieren zijn om datzelfde doel te bereiken.

Dit is eigenlijk een eeuwige, veel dieper liggende discussie, namelijk die van het 'mensen dwingen om vrij te zijn'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten