Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 17:45
Jaleesa
Jaleesa is offline
zonneallergie, hooikoorts en een contactallergie
Oud 08-06-2004, 17:50
Verwijderd
Ik ben duidelijk ook allergisch voor pleisters... Dacht dat dat inmiddels wel een beetje over was...maar niet dus. En lekkere hooikoorts nu natuurlijk ook weer...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:04
ninie
ninie is offline
hooi, nou hier is mijn rijtje:
ik heb eczeem, das irritant! ik schaam me soms dood als ik onder de 'vlekken' zit, op mijn gezicht vooral! maar als ik dan ff een hormoonzalfje dr over doe, is het de volgende dag weer weg gelukkig!
mijn benen zijn meestal ook helemaal kapot van het krabben, ik krab zo lang door tot mijn huid er gewoon kapot van is!

- huismijt (stof dus) niezen, jeuk, uitslag
- katten: niezen, jeuk, uitslag
- noten (pinda's enz) als ik het eet: bult op m'n lip, raar gevoel in mijn keel. Als ik het aanraak: uitslag, jeuk.
- k heb een beetje hooikoorts, pollen enzo: jeuk, niezen, uitslag

Laatst gewijzigd op 08-06-2004 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:37
Naru
Naru is offline
ik heb heel erge hooikoorts, ben dus voor alles allergisch wat er maar in de natuur leeft (bomen, graspollen, bloemen, paddestoelen etc)
en ik ben allergisch voor dingen als clearasil enzow voor je gezicht en voor vloeibare make up
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2004 @ 18:50 :
Ik ben duidelijk ook allergisch voor pleisters... Dacht dat dat inmiddels wel een beetje over was...maar niet dus. En lekkere hooikoorts nu natuurlijk ook weer...
Je hebt ook speciale pleisters voor de gevoelige en behaarde huid van hansaplast, zijn witte. Misschien kan je daar wel (of iig wat beter) tegen.
Oud 09-06-2004, 09:43
PV
PV is offline
kweenie, k heb wel eens een soort uitslag op m'n vingers, maar k heb geen flauw idee waar dat van komt. Ik ga er niks om laten iig..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:23
MP
MP is offline
ik heb ook een hele waslijst:
*ben voor heel veel dingen die in de lucht zitten allergisch, hooikoorts heb ik dus maar ook allergisch voor stof enzo.
*sommige conserveermiddelen (ook als ze in bijv zeep enzo zitten dan krijg ik er uitslag van, als ik iets eet met conserveermiddelen erin krijg ik hoofdpijn en koorts)
*kleurstoffen
*chocola
*suiker
*sommige soorten maandverband

en nog wel meer, maar die dingen gebruik je niet vaak
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 12:28
ninie
ninie is offline
ik ben trouwens ook nog allergisch voor zeep, ik weet niet of het nu nog zo is, omdat ik het nooit gebruik... maar ja. (ik gebruik douchegel, dus ik ben niet vies haha!)

ik ben ook allergisch voor een bepaalde plant, die gewoon buiten groeit, geen idee wat voor plant, maar als ik het aanraak gaat mijn huid egt suuuuper erg jeuken!!!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-06-2004 @ 10:40 :
Je hebt ook speciale pleisters voor de gevoelige en behaarde huid van hansaplast, zijn witte. Misschien kan je daar wel (of iig wat beter) tegen.
Ik weet dat die er zijn, maar die blijven niet zitten bij mij en dat vind ik nog irritanter (zo vaak gebruik ik geen pleisters, maar als ik ze dan eens gebruik, dan moeten ze ook gewoon blijven plakken).
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:47
Aapie
Aapie is offline
voor chocola
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:06
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-06-2004 @ 13:41 :
Ik weet dat die er zijn, maar die blijven niet zitten bij mij en dat vind ik nog irritanter (zo vaak gebruik ik geen pleisters, maar als ik ze dan eens gebruik, dan moeten ze ook gewoon blijven plakken).
ik had laatst heel erg in m'n vinger gesneden en ging toen maar om van die witte (kruidvatmerk), maar kreeg ook gewoon allemaal uitslag...JEUK
Oud 11-06-2004, 20:04
dove
dove is offline
muggen... als ik gestoken word door een mug krijg ik (vreselijk) grote bulten...en jeuken... maja
Oud 11-06-2004, 23:37
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
dove schreef op 11-06-2004 @ 21:04 :
muggen... als ik gestoken word door een mug krijg ik (vreselijk) grote bulten...en jeuken... maja
dat heb ik ook altijd. echt gigantische vlekken die zo lekker 2 weken blijven jeuken. maar is dat een allergie?? dacht altijd dat dat gewoon heel gemene muggen waren ofzo.
Oud 12-06-2004, 00:42
Verwijderd
Citaat:
madwoman schreef op 12-06-2004 @ 00:37 :
dat heb ik ook altijd. echt gigantische vlekken die zo lekker 2 weken blijven jeuken. maar is dat een allergie?? dacht altijd dat dat gewoon heel gemene muggen waren ofzo.
Das een allergie, iig een overgevoeligheidsreactie. Muggenbulten van een paar cm doorsnee is niet normaal. Maar volgens mijn huisarts zijn het dan geen muggenbulten, maar bulten van beten van andere insecten (welke zei hij er niet bij ). Ik houd het voor het gemak maar gewoon op muggenbulten die tot een overgevoeligheidsreactie leiden. Iets als Aerius (iets met anti-histamine) helpt er wel een beetje tegen, dat zorgt er voor dat de reactie afneemt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 09:51
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2004 @ 01:42 :
Das een allergie, iig een overgevoeligheidsreactie. Muggenbulten van een paar cm doorsnee is niet normaal. Maar volgens mijn huisarts zijn het dan geen muggenbulten, maar bulten van beten van andere insecten (welke zei hij er niet bij ). Ik houd het voor het gemak maar gewoon op muggenbulten die tot een overgevoeligheidsreactie leiden. Iets als Aerius (iets met anti-histamine) helpt er wel een beetje tegen, dat zorgt er voor dat de reactie afneemt.
o nja. maar hoezo niet van muggen? want ik weet bijna zeker dat het van zoemende mugachtige beestjes is altijd....gelukkig hoef ik dan nu niet panisch te doen als ik een mug op m'n kamer heb, want heb van de dokter Aerius (o.a.) tegen de hooikoorts gekregen
Oud 21-06-2004, 21:16
luckylenie
luckylenie is offline
Ik ben allergisch voor o.a.:
-varkensvlees
-eiwitten
-zuivel
-chocola
-noten
-zout (eet het wel, maar krijg er erge jeuk van)
-paprika tomaat
-sterke kruiden
Oud 22-06-2004, 17:35
Vlammy
Vlammy is offline
Ik heb nikkelallergie. Als ik bijvoorbeeld een bepaalde broek aanheb, raakt de achterkant van de knoop mijn buik, en dat gaat ontzettend irriteren dan. Een tijdje geleden was het zo erg, dat het gewoon een brandwond leek! Nu is het nog erg, daarom ga ik morgen de dokter maar eens bellen voor een zalfje. Of weet iemand iets anders?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:49
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 02-06-2004 @ 19:18 :
Ik ben allergisch voor goedkope chemische zeep, en voor pollen in de vorm van hooikoorts. (noem dat eigenlijk allergisch? )

Echt een allergie of heb je een lactose intollerantie? Nog nooit van een melkallergie gehoord namelijk .
Men zus is ook allergisch aan alles dat afkomstig is van melk. Zij is ook allergisch aan banaan en varkensvlees. En aan pollen.
Ik was vroeger allergisch aan stof, maar dat is nu veel beter.
Maar ik heb de laatste weken gemerkt dat ik kortademig word als ik lang buiten ben, dus dat komt misschien ook door hooikoorts.
Oud 22-06-2004, 19:20
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Vlammy schreef op 22-06-2004 @ 18:35 :
Ik heb nikkelallergie. Als ik bijvoorbeeld een bepaalde broek aanheb, raakt de achterkant van de knoop mijn buik, en dat gaat ontzettend irriteren dan. Een tijdje geleden was het zo erg, dat het gewoon een brandwond leek! Nu is het nog erg, daarom ga ik morgen de dokter maar eens bellen voor een zalfje. Of weet iemand iets anders?
allergie is een groot woord. is overgevoeligheid en heb ik ook. je kan de achterkant van je knoop nagellakken (dikke laag). op je buik kun je nu gewoon lekker vette zalf smeren. purol o.i.d.
Als het met nagellak nog blijft komen, kun je ook andere knoop op je broeken zetten.

Regels voor berichten