Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: europese verkiezingen: wat stem jij?
CDA 13 5.60%
PvdA 26 11.21%
VVD 26 11.21%
Groenlinks 54 23.28%
CU/SGP 11 4.74%
d'66 25 10.78%
SP 36 15.52%
Democratisch Europa 4 1.72%
Leefbaar Europa 2 0.86%
Partij voor het Noorden 4 1.72%
Nieuw Rechts 14 6.03%
Europa Transparant 11 4.74%
LPF 9 3.88%
Partij voor de Dieren 16 6.90%
Respect.Nu 2 0.86%
Ik stem blanco 7 3.02%
Ik stem niet 12 5.17%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 232. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 18:59
NN
NN is offline
Citaat:
Cheops schreef op 05-06-2004 @ 17:43 :
Europa Transparant

die gozer was voor een persconferentie bij ons op school,
en hij heeft mij overtuigd.. dat dat corrupte teringzooitje daar eerst maar eens wordt aangepakt..
Hoezo is Europa corrupt?
Oud 06-06-2004, 00:15
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
NN schreef op 05-06-2004 @ 19:59 :
Hoezo is Europa corrupt?
ik weet niet of je van buitenen kent? anders moet je zn boek maar eens lezen..

maar hij had wat leuke anekdotes over ambtenaren die de pagina van het aardrijkskundeboek van hun zoontje kopieëren voor statistieken voor de cijfers van een werkgelegenheidsrapport..

5 tot 10 % van de gemeenschapsgelden wordt achter de hand gehouden etc..

maar natuurlijk hoor je dit niet zo vaak, wantdie gozers die daar werken leven in een glazen kooi een topambtenaar verdient bijvoorbeeld 10.000 euro..
Oud 06-06-2004, 00:21
Verwijderd
GroenLinks
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 00:22
Verwijderd
En wat in het boek van éen ongelooflijk subjectieve kerel staat is natuurlijk honderd procent de waarheid
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 00:27
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 01:22 :
En wat in het boek van éen ongelooflijk subjectieve kerel staat is natuurlijk honderd procent de waarheid

dat zeg ik toch niet sjaak...

maar denk je dat dr allemaal heiligen in brussel zitten
Oud 06-06-2004, 03:29
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Nieuw rechts

VVD vind ik te slap, LPF is ongeorganiseerd... blijft er weinig keus over. Eigelijk stem ik hierop omdat ik het niet eens ben met de huidige politiek en ik vind dat de balans de afgelopen jaren teveel naar links is doorgeslagen dus bij deze "tegengas"

Voordat men racist/nazi etc. krijst. Denk je niet dat de kans heel klein is dat zulk soort taferelen uit de tweede wereld oorlog zich herhalen?

Sterker nog, weinig kans dat er een echt extreem rechts voorstel aangenomen wordt tenzij er een meerderheid NR is.. dat is hetzelfde als zeggen dat PvdA de meerderheid ooit haalt zonder coalitie partijen. Maargoed, ben geen racist slechts cultuurbehoudend en gevoelig voor nationalisme
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 03:31
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
Cheops schreef op 06-06-2004 @ 01:27 :

de waarheid zal zoals gewoonlijk wel weer in het midden liggen en anders had ik niet verwacht
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 09:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 06-06-2004 @ 04:29 :
Nieuw rechts

VVD vind ik te slap, LPF is ongeorganiseerd... blijft er weinig keus over. Eigelijk stem ik hierop omdat ik het niet eens ben met de huidige politiek en ik vind dat de balans de afgelopen jaren teveel naar links is doorgeslagen dus bij deze "tegengas"
Dude, we hebben nu juist het meest rechtse kabinet sinds de jaren 80

Citaat:
Voordat men racist/nazi etc. krijst. Denk je niet dat de kans heel klein is dat zulk soort taferelen uit de tweede wereld oorlog zich herhalen?
Dat betekent niet dat mensen die daarna streven niet nazi zijn.
Oud 06-06-2004, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Nieuw rechts

Sterker nog, weinig kans dat er een echt extreem rechts voorstel aangenomen wordt tenzij er een meerderheid NR is.. dat is hetzelfde als zeggen dat PvdA de meerderheid ooit haalt zonder coalitie partijen. Maargoed, ben geen racist slechts cultuurbehoudend en gevoelig voor nationalisme
Teveel naar links? Je mag gerust stellen dat er meer dan 10 jaar de VVD lijn is gevolgd omdat de PvdA zijn idealen verraden heeft. Als jij tegengas wil geven moet je juist links stemmen, en niet rechts

Als jij NR stemt pleit jij niet voor cultuurbehoud aangezien NR geheel anders tegen cultuur aankijkt dan als ik die in het dagelijkse leven ervaar. In hoeverre is dat cultuur behoud van belang voor de EU? Je kunt beter kijken welke partij volgens jou ook goed in staat is op alle maatschappelijke vlakken goede wetgeving te creeren, ipv op NR te stemmen die alleen veel blaten over cultuur en nationalisme, iets wat de EU juist omzeep helpt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:08
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Nieuw rechts

Waar heb jij gezeten de afgelopen 2,5 jaar? Jij schijnt de ruk naar rechts helemaal te hebben gemist. Een ruk naar rechts die op sociaal-economisch gebied zelfs al meer dan 25 jaar bezig is.
Oud 06-06-2004, 10:29
Gatara
Gatara is offline
Nieuw Rechts met 9 stemmen?

ook als deze avontuurtjes van michiel smit bekend zijn?
Oud 06-06-2004, 10:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-06-2004 @ 11:29 :

Wat hij politiek zegt is nog een stuk lachwekkender

( ik verbaas me er nog steeds over dat er mensen op hem stemmen)

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 10:37.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 06-06-2004 @ 11:32 :

Wat hij politiek zegt is nog een stuk lachwekkender

( ik verbaas me er nog steeds over dat er mensen op hem stemmen)
en dankzij stormfront.org kwam ik ook nog hierachter:
http://www.gay.nl/26rugby

dus jongens, als je je tot m aangetrokken voelt op meer dan politiek gebied,... ik zou zeggen: probeer eens!

ps.: dit kan ook gewoon opgezet zijn he ~ dus nep
Oud 06-06-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:

Wel, Sjaak, een uitspraak als 'corrupt teringzootje' vind ik behoorlijk vergaand, dan moet je wel zeker van je zaak zijn. En aangezien jij niet uitgebreid feitenonderzoek hebt gedaan kun je alleen maar op zo'n boekje vertrouwen.

Maar stem er maar lekker op, vind ik prima, is ongeveer hetzelfde als je stem weggooien Die gasten halen de kiesdrempel niet eens, 'political conspiracy'-partijen zijn zó yesterday.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 11:16
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 11:36 :
Wel, Sjaak, een uitspraak als 'corrupt teringzootje' vind ik behoorlijk vergaand, dan moet je wel zeker van je zaak zijn. En aangezien jij niet uitgebreid feitenonderzoek hebt gedaan kun je alleen maar op zo'n boekje vertrouwen.

Maar stem er maar lekker op, vind ik prima, is ongeveer hetzelfde als je stem weggooien Die gasten halen de kiesdrempel niet eens, 'political conspiracy'-partijen zijn zó yesterday.
ik kan beter op een partij stemmen die uitgaat zoeken wat er zoal mis is in Brussel dan op een partij die misschien wel tien zetels krijgt maar toch geen noemenswaardige inspraak heeft..
Het Europees Parlement telt 626 leden, waaronder 31 Nederlanders.. bovendien zitten al die partijen weer ingedeeld in grotere partijen, die weer van mening verschillen, dus je gooit in feite je stem op die manier ook weg waarom denk je anders dat d'66 en vvd hun lijsten combineren...echt niet omdat ze dezelfde standpunten hebben

bovendien ik berust mijn feiten niet alleen op van buitenen, ik ben zelf in brussel in dat gebouw geweest en als je dat ziet dan snap je ook waar al het belastingsgeld naar toe is gegaan, daarnaast mijn oom werkt zelf als ambtenaar in europa en die kan beaamen wat van buitenen vertelt..

en ik moet nog maar zien of europa transparant de kiesdrempel niet haalt, in mijn omgeving zijn er teminste genoeg mensen die in hem vertrouwen
Oud 06-06-2004, 11:28
xliselottex
xliselottex is offline
GroenLinks (bij de scholierenverkiezingen dan )
Oud 06-06-2004, 11:42
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 01:22 :
Dat bedoel ik dus ook.

Ik erger mij er altijd bijzonder aan dat er één iemand is die zegt "Europa is corrupt" en dat vervolgens iedereen dat ook zegt, zonder er bij na te denken of er wat meer over te willen weten.
Oud 06-06-2004, 11:43
NN
NN is offline
Citaat:
Cheops schreef op 06-06-2004 @ 12:16 :

Het Europees Parlement telt 626 leden, waaronder 31 Nederlanders..
Vanaf donderdag 732 waarvan 27 Nederlanders.
Oud 06-06-2004, 11:47
NN
NN is offline
Citaat:

Natuurlijk niet, maar ik vind het niet kunnen om te stellen "Europa is corrupt" omdat dat in zo'n boekje staat en je wel eens wat van je oom hoort.
Oud 06-06-2004, 11:49
NN
NN is offline
Citaat:

Ik vind de versplintering van dom-rechts wel mooi. Beter een hele serie kleine partijtjes die er stuk voor stuk niet inkomen, dan één grote die kans maakt op zetels.
Oud 06-06-2004, 11:50
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2004 @ 10:52 :
de PvdA zijn idealen verraden heeft.

Waarom kwam de PvdA deze week dan met een alternatief plan voor de werkgelegenheid?
Oud 06-06-2004, 11:52
Verwijderd
Citaat:

Juist daarom waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:31
xliselottex
xliselottex is offline
het doet me deugd te zien dat groenlinks zo'n voorsprong heeft
Oud 06-06-2004, 15:55
Verwijderd
Kben wel Belg, maar moest ik Nederlander zijn zou ik links-progressief stemmen (PvdA, SP of Groenlinks ofzo)... in België sp.a-spirit (vergelijkbaar met PvdA).

Moest ik dan ook al mogen stemmen (ben 17) natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:14
Luna
Luna is offline
Citaat:
Nieuw rechts

OMG, naar links? We hebben een ontzettend rechtse regering en jij vindt de balans naar links is doorgeslagen? Volg je het nieuws wel..?
Oud 06-06-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 06-06-2004 @ 18:14 :
OMG, naar links? We hebben een ontzettend rechtse regering en jij vindt de balans naar links is doorgeslagen? Volg je het nieuws wel..?
Ik denk dat hij het afgelopen decennium bedoelt. Vergeet niet dat Balkenende-II er nog maar een jaar zit, en dat we daarvoor wel acht jaar lang een paars kabinet gehad hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 18:16 :
Ik denk dat hij het afgelopen decennium bedoelt. Vergeet niet dat Balkenende-II er nog maar een jaar zit, en dat we daarvoor wel acht jaar lang een paars kabinet gehad hebben.
Ja, die waren wel erg links zeg.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:51
McCaine
McCaine is offline
Citaat:

Wie is de gast op de stoel midden-links in de vijfde foto? Die is echt lekker
Oud 06-06-2004, 18:29
L1
L1 is offline
Ik ga Europa transparant stemmen. De fouten die deze man aankaart mogen wel es aangepakt worden en in de publiciteit komen. Ik heb wel vertrouwen in hem
Oud 06-06-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 18:16 :
Iets wat niet echt onder mijn begrip van links valt, aangezien de PvdA fijn de lijn van hun coalitie partner de VVD heeft gevolgd. Je kunt niet stellen dat die regering links was.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2004 @ 21:46 :
Iets wat niet echt onder mijn begrip van links valt, aangezien de PvdA fijn de lijn van hun coalitie partner de VVD heeft gevolgd. Je kunt niet stellen dat die regering links was.
Ik moet het nog anders uitleggen inderdaad. Onder Paars I en II was vreemdelingenproblematiek wel onbespreekbaar. Het maatschappelijke ethos was gewoon heel anders dan nu. Dat is wat hij denk ik bedoelt. Maar ik ben andermans uitspraken aan het uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 21:49 :
Ik moet het nog anders uitleggen inderdaad. Onder Paars I en II was vreemdelingenproblematiek wel onbespreekbaar. Het maatschappelijke ethos was gewoon heel anders dan nu. Dat is wat hij denk ik bedoelt. Maar ik ben andermans uitspraken aan het uitleggen.
Er bestaat geen vreemdelingen problematiek, alleen zijn die mensen die een hekel hebben aan mensen met een ander kleurtje nu helaas wat mondiger geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2004 @ 21:56 :
Er bestaat geen vreemdelingen problematiek (...)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2004 @ 21:56 :
Er bestaat geen vreemdelingen problematiek, alleen zijn die mensen die een hekel hebben aan mensen met een ander kleurtje nu helaas wat mondiger geworden.
Die bestaat er wel, we hebben er namelijk te weinig.

Om de vergrijzing tegen te gaan is immigratie belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 22:00 :
[afbeelding]
Leuk dat je aan zelf kritiek doet
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:11
Verwijderd
Toch wel deprimerend dat Nieuw Rechts meer stemmen krijgt dan D'66.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 22:31
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 22:00 :
[afbeelding]
Hij heeft anders wel voor een deel gelijk. Er bestaat inderdaad geen vreemdelingenproblematiek, er bestaat een problematiek met tweede-generatie-allochtonen.
Oud 06-06-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 06-06-2004 @ 23:31 :
Hij heeft anders wel voor een deel gelijk. Er bestaat inderdaad geen vreemdelingenproblematiek, er bestaat een problematiek met tweede-generatie-allochtonen.
Inderdaad, en daarbij gaat het ook alleen maar om bepaalde groepen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 22:52
Gatara
Gatara is offline
weet iemand hoe t met de voorkeuren van de kiezers (adh van peilingen) in andere Europese landen zit overigens?

Gaan we richting een "links Europa" of een "rechts Europa"?
Oud 06-06-2004, 22:54
Atje85
Atje85 is offline
PvdA, omdat ik me in hun standpunten kan vinden, ook volgens de Stemwijzer.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 22:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-06-2004 @ 23:52 :
weet iemand hoe t met de voorkeuren van de kiezers (adh van peilingen) in andere Europese landen zit overigens?

Gaan we richting een "links Europa" of een "rechts Europa"?
Ik neem aan dat het in Nederland of de andere landen niet echt afwijkt van de polls van de gewone verkiezingen

http://www.politics.tcd.ie/Postgrads...ls/default.htm

Verschillende landen
Oud 06-06-2004, 23:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 06-06-2004 @ 23:54 :
Ik neem aan dat het in Nederland of de andere landen niet echt afwijkt van de polls van de gewone verkiezingen

http://www.politics.tcd.ie/Postgrads...ls/default.htm

Verschillende landen
tof

de resultaten van een paar landen die te zien zijn laten een links Europa zien.
Het zijn welk maar 9 van de 25 landen.
Oud 06-06-2004, 23:38
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het is jammer dat de CDU/CSU in Duitsland zo erg wint, en nog erger dat dat vooral ten koste gaat van de SPD Hoewel Die Grünen er wel weer op vooruit gaan
Oud 07-06-2004, 00:10
Verwijderd
Drama, CDU/CSU mensen zijn nog erger dan balkenende
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 00:29
Verwijderd
Best humor om bij de verkiezingen voor het Europees Parlement te stemmen op een partij die tegen de EU is.

Hoe dan ook, ik zou GL stemmen als ik dat zou mogen, maar ik heb hier 'Ik stem niet' gestemd.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 06-06-2004 @ 23:31 :
D'oi, dat is ook onderdeel van de immigratieproblematiek. Migratie betekent gewoon beweging, immigratie betekent de instroom in een land. Daar vallen dus ook nog de importbruidjes onder. Dat lijkt me dus wel een immigratieprobleem.

En in het andere geval is in elk geval de problematiek die er nu is een uitvloeisel van eerdere immigratieproblematiek.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 16:35
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ben er nog steeds niet uit, ben nu wat partijprogramma's aan het doornemen.

Citaat:

Ik geloof niet dat de gemiddelde NR stemmer daar wakker van ligt.

Citaat:
McCaine schreef op 06-06-2004 @ 18:51 :
Wie is de gast op de stoel midden-links in de vijfde foto? Die is echt lekker
Haha, hij lijkt sprekend op m'n broertje, maar dan kaal.
Oud 07-06-2004, 16:47
Go
Go is offline
Ik mag helaas niet stemmen, maar anders zou het D66 worden. Een partij die in ieder geval niet zo sceptisch tegen Europa staat, maar wél kritisch is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 16:58
Str0nk
Str0nk is offline
Ik twijfel tussen D66, de PVDA en GL, maar zoals iemand hier zei wordt stemmen voor D66 waarschijnlijk geinterpreteerd als steun voor de regering, hoewel ik hun tegenstem binnen deze regering wel waardeer.. Toch maar GL denk ik.
Oud 07-06-2004, 17:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik denk blanco....ik weet het gewoonweg niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten