Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 14:54
ilse
ilse is offline
Citaat:
miro schreef op 04-06-2004 @ 13:57 :
Vergeven lijkt me ook niet zo moeijlijk maar is het te vergeten?
zo makkelijk is vergeven niet hoor... misschien anders als het zo lang geleden is, maar toch...

en ik denk dat het vertrouwen weg is, ik zou het niet vol kunnen houden denk ik.

veel succes, maar mijn advies is hou er mee op (hoe moeilijk het ook is!)
Oud 04-06-2004, 16:54
Arwyn
Arwyn is offline
Vergeven is idd niet zo makkelijk.
Mijn ex in nl ook vreemdgegaan, met 2 meiden (wel 'alleen' zoenen, maar toch).
Ik kon hem toen ook gewoon niet meer vertrouwen dus ik heb 't uitgemaakt. Hij houdt nou alleen wel contact en dat maakt het alleen maar moeilijker omdat je gevoelens voor de ander toch niet gelijk over zijn. Voor mij was het dus ook een heel moeilijke beslissing, maar ik vind dat vertrouwen in elkaar te belangrijk is. En aangezien ik hem nou niet meer kan vertrouwen, sta ik dus wel achter mijn beslissing. Dat vertrouwen komt denk ik ook pas terug als ik 'm echt vergeven heb, wat dus niet zo makkelijk is...

L-Love -> Maybe dat jullie ff geen contact meer moeten hebben. Dan kun je er achter komen hoe veel je van hem houdt en hij van jou en wat jullie doen als het uit is. En dan na een maandje ofzo weer contact. Misschien dat het dan goedkomt of dat het jou iig helpt..?
Oud 04-06-2004, 16:59
hodelahitie
hodelahitie is offline
Het vertrouwen is dan wel weg... Ook al is het al een hele tijd geleden. Ik zou er niet echt tegenkunnen. Maarja... Je gevoel wil hem vast niet kwijt... Ik weet dus niet echt wat ik in zo'n situatie zou doen. Ik denk toch maar mijn gevoel volgen en hopen dat het vertrouwen weer terugkomt..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 04-06-2004 @ 12:24 :
opzich heb je wel gelijk, maar of een relatie nou wel of niet al erg serieus is dan hoor je nog steeds niet vreemd te gaan. Dan moet je geen relatie hebben.
Dat is zo, maar iedereen maakt wel eens stomme fouten waar ze zich achteraf dood voor schamen. Het feit dat hij het heeft achtergehouden vind ik op zich wel heel zorgelijk (het is dan gewoon heel erg moeilijk hem nog te vertrouwen) maar het feit dat hij vreemd is gegaan en de situatie waarin vind ik niet diréct een reden tot dumpen.

Wat dat betreft ben ik het helemaal met Chimera eens. Ik bedoel, wat is je relatie waard als je niet bereid bent er voor te vechten? Natuurlijk is zoiets een klotestreek en ik weet ook niet of ik de relatie nog vol zou kunnen houden, maar direct allemaal gillen 'dumpen!' vind ik echt overdreven.

Wanneer je een manier kunt vinden om dit obstakel te overwinnen en samen weer gelukkig kunt worden ben je uiteindelijk toch het beste af, of niet dan?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 04-06-2004 @ 17:02 :
Dat is zo, maar iedereen maakt wel eens stomme fouten waar ze zich achteraf dood voor schamen. Het feit dat hij het heeft achtergehouden vind ik op zich wel heel zorgelijk (het is dan gewoon heel erg moeilijk hem nog te vertrouwen) maar het feit dat hij vreemd is gegaan en de situatie waarin vind ik niet diréct een reden tot dumpen.

Wat dat betreft ben ik het helemaal met Chimera eens. Ik bedoel, wat is je relatie waard als je niet bereid bent er voor te vechten? Natuurlijk is zoiets een klotestreek en ik weet ook niet of ik de relatie nog vol zou kunnen houden, maar direct allemaal gillen 'dumpen!' vind ik echt overdreven.

Wanneer je een manier kunt vinden om dit obstakel te overwinnen en samen weer gelukkig kunt worden ben je uiteindelijk toch het beste af, of niet dan?
Ik geef ook verder niet aan dat ze hem moet dumpen (helemaal omdat ze nu al 6 maanden wat hebben) maar ik vind niet dat hij dat had mogen doen. Hij had geen relatie aan moeten gaan met haar als hij nog sex met zijn ex wou.
Oud 04-06-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 04-06-2004 @ 18:46 :
Ik geef ook verder niet aan dat ze hem moet dumpen (helemaal omdat ze nu al 6 maanden wat hebben) maar ik vind niet dat hij dat had mogen doen. Hij had geen relatie aan moeten gaan met haar als hij nog sex met zijn ex wou.
Ja, daar heb je gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 20:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
1 woord:
DUMPEN!

Duidelijk genoeg? Ondanks dat je van hem houdt, als hij vreemd gaat is hij je niet waard. Vertrouwen is een van de belangrijkste dingen in een relatie, en op deze manier kun je hem niet vertrouwen als je met hem blijft gaan, ook al houd je van hem. Je komt er wel overeen, al kan dat lang duren, maar dat mot je er voor over hebben...
Oud 04-06-2004, 20:30
wildeman
wildeman is offline
vreemdgaan is echt overrated.

ok, je maakt het uit uit principe... en je laat jezelf met een kut gevoel achter. Kom op, tis n half jaar geleden en wat nog? Naar mijn mening word vreemdgaan echt veel te overdreven erg gevonden. Je bent de laatste 6 maanden toch graag met hem geweest zonder dat je het wist weliswaar, maar naar mijn idee heb je jezelf er alleen maar mee.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:07
ilse
ilse is offline
Citaat:
wildeman schreef op 04-06-2004 @ 21:30 :
vreemdgaan is echt overrated.

ok, je maakt het uit uit principe... en je laat jezelf met een kut gevoel achter. Kom op, tis n half jaar geleden en wat nog? Naar mijn mening word vreemdgaan echt veel te overdreven erg gevonden. Je bent de laatste 6 maanden toch graag met hem geweest zonder dat je het wist weliswaar, maar naar mijn idee heb je jezelf er alleen maar mee.
nog nooit bij jou gebeurd dus, dat is duidelijk.je weet duidelijk niet half hoe je je voelt als je vriend - vriendin vreemd gaat, terwijl jij die persoon vertrouwde!! jij zegt het is een half jaar geleden en wat dan nog? maar als het lang geleden is mag het dan opeens???? het voelt precies het zelfde, end an ga je darna echt wel twijfelen.

Oud 05-06-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 05-06-2004 @ 14:07 :
nog nooit bij jou gebeurd dus, dat is duidelijk.je weet duidelijk niet half hoe je je voelt als je vriend - vriendin vreemd gaat, terwijl jij die persoon vertrouwde!! jij zegt het is een half jaar geleden en wat dan nog? maar als het lang geleden is mag het dan opeens???? het voelt precies het zelfde, end an ga je darna echt wel twijfelen.

Spreek daarin even voor jezelf. Dat hoeft echt niet altijd zo te zijn. Sowieso maakt de tijd die voorbij is gegaan echt wel uit. Ik denk dat wanneer ik er nu achter zou komen dat mijn vriend in de eerste drie weken van onze relatie met zijn ex naar bed was geweest, ik gigantisch pissig op hem zou worden vanwege het liegen maar niet meer vanwege het vreemdgaan. De hele relatie is nu zo anders dan in het begin en ik beteken nu zoveel meer voor hem.

Ik zou alleen flinke tijd kwaad op hem zijn dat hij het heeft achtergehouden, maar aan de andere kant ook niet omdat ik als ik het toen geweten had het toen uitgemaakt zou hebben en ik deze relatie toch echt niet kwijt wil.

Maar ik denk niet dat ik nu nog gigantisch gekwetst zou zijn over vreemdgaan van zo lang geleden. Ik zou het jammer vinden erachter gekomen te zijn. Ik had het dan liever niet geweten, maar ik zou denk ik proberen het te zien als iets van voor mijn tijd.

Misschien raar dat ik zo denk, maar ik kan me echt niet voorstellen het nu uit te maken met mijn vriend omdat hij zo lang geleden is vreemdgegaan. Als hij ooit nog zoiets zou flikken of voor me achter zou houden zou het wel direct uit zijn, want dan is hij gewoon niet te vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:41
ilse
ilse is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 05-06-2004 @ 14:35 :
Spreek daarin even voor jezelf. Dat hoeft echt niet altijd zo te zijn. Sowieso maakt de tijd die voorbij is gegaan echt wel uit. Ik denk dat wanneer ik er nu achter zou komen dat mijn vriend in de eerste drie weken van onze relatie met zijn ex naar bed was geweest, ik gigantisch pissig op hem zou worden vanwege het liegen maar niet meer vanwege het vreemdgaan. De hele relatie is nu zo anders dan in het begin en ik beteken nu zoveel meer voor hem.

Ik zou alleen flinke tijd kwaad op hem zijn dat hij het heeft achtergehouden, maar aan de andere kant ook niet omdat ik als ik het toen geweten had het toen uitgemaakt zou hebben en ik deze relatie toch echt niet kwijt wil.

Maar ik denk niet dat ik nu nog gigantisch gekwetst zou zijn over vreemdgaan van zo lang geleden. Ik zou het jammer vinden erachter gekomen te zijn. Ik had het dan liever niet geweten, maar ik zou denk ik proberen het te zien als iets van voor mijn tijd.

Misschien raar dat ik zo denk, maar ik kan me echt niet voorstellen het nu uit te maken met mijn vriend omdat hij zo lang geleden is vreemdgegaan. Als hij ooit nog zoiets zou flikken of voor me achter zou houden zou het wel direct uit zijn, want dan is hij gewoon niet te vertrouwen.
zou jij hem nog gewoon helemaal vertrouwen dan als hij in het begin is vreemdgegaan?? vooral als het 2x is he? dan is het niet ff per ongeluk...!! is er dan niets van je vertrouwen weg? misschien heeft hij het dan wel meer gedaan ook!!
Oud 05-06-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 05-06-2004 @ 14:41 :
zou jij hem nog gewoon helemaal vertrouwen dan als hij in het begin is vreemdgegaan?? vooral als het 2x is he? dan is het niet ff per ongeluk...!! is er dan niets van je vertrouwen weg? misschien heeft hij het dan wel meer gedaan ook!!
Ja, er is een stukje van mijn vertrouwen weg. Dat beschrijf ik al, maar dan i.v.m. het achterhouden en niet met het vreemdgaan. Ik ken hem, mijzelf en onze relatie goed genoeg om te weten dat hij op dit moment zoiets nooit zou doen. Daar zou ik dan ook nog steeds op vertrouwen ja. Als ik er dan achterkom dat hij het wel nog eens heeft geflikt en dat niet verteld heeft, is het wel meteen klaar.

En zijn ex, tja. Ik weet gewoon dat hij in het begin van onze relatie nog erg veel bezig was met zijn ex en mij nog heel erg op afstand hield. Dit is nu totaal anders. Ik voel nu gewoon dat zijn focus echt op mij ligt, wat toen nog niet zo was, ook niet van mijn kant. Ik weet dat hij vlak voor hij met mij kreeg nog met zijn ex gezoend heeft en ook nog met haar naar bed is geweest nadat het uit was tussen hun. Wanneer dat dan nog eens gebeurd zou zijn in de eerste paar weekjes dat wij iets hadden zou ik hem er wel een gigantisch lul om vinden, maar niet de relatie opgeven.

In die eerste drie weken stelde die relatie gewoon nog zo weinig voor in het woord relatie. Ik vind dat gewoon niet toepasselijk op onze relatie nu, want dat is iets totaal anders.

Ik keur het niet goed, maar ik ga mijn relatie er niet voor opgeven! Dan ben ik veel slechter af!

Ik zou het echt 1000x erger vinden wanneer hij nu vreemd zou gaan. Dan zou mijn hart echt gebroken zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 14:04
ilse
ilse is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 05-06-2004 @ 14:52 :

En zijn ex, tja. Ik weet gewoon dat hij in het begin van onze relatie nog erg veel bezig was met zijn ex en mij nog heel erg op afstand hield. Dit is nu totaal anders. Ik voel nu gewoon dat zijn focus echt op mij ligt, wat toen nog niet zo was, ook niet van mijn kant. Ik weet dat hij vlak voor hij met mij kreeg nog met zijn ex gezoend heeft en ook nog met haar naar bed is geweest nadat het uit was tussen hun. Wanneer dat dan nog eens gebeurd zou zijn in de eerste paar weekjes dat wij iets hadden zou ik hem er wel een gigantisch lul om vinden, maar niet de relatie opgeven.
off topic: was dat dan toen niet erg moeilijk? want ik neem aan dat je dan wel verliefd op hem was dan, en als je dan weet dat ie nog zo met ze ex bezig is...

on topic: ik snap wel hoe jij het ziet, maar ik heb toch nog steeds zoiets van als je een keer vreemd gaat, al is het in het begin, dan is een heel groot deel van me vertrouwen weg. ik weet dan niet of eht daar na niet nog een keer gebeurd is. maar goed, het is inderdaad erger als iemand het later in de relatie doet, maar ik zou het alsnog ontzettend moeilijk vinden en moeilijk te vergeven.
Oud 05-06-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 05-06-2004 @ 15:04 :
off topic: was dat dan toen niet erg moeilijk? want ik neem aan dat je dan wel verliefd op hem was dan, en als je dan weet dat ie nog zo met ze ex bezig is...

on topic: ik snap wel hoe jij het ziet, maar ik heb toch nog steeds zoiets van als je een keer vreemd gaat, al is het in het begin, dan is een heel groot deel van me vertrouwen weg. ik weet dan niet of eht daar na niet nog een keer gebeurd is. maar goed, het is inderdaad erger als iemand het later in de relatie doet, maar ik zou het alsnog ontzettend moeilijk vinden en moeilijk te vergeven.
offtopic: Nee hoor. Ik had dat bij mijn vriend daarvoor ookal. Die was in het begin ook nog erg bezig met zijn ex (haar foto nog op zijn bureau, droeg haar kettinkje nog etc.). Bij hem had ik er wel veel moeite mee (vooral omdat zijn ex heel bitchy over en tegen mij was), maar dat is toen allemaal goed gekomen. Bij mn vriend had ik dat vertrouwen er toen ook wel in en het idee dat ik hem alleen de tijd moest geven en dat is ook goed gekomen. Ik was bij hem al lang blij dat zijn ex niet zo'n trut was tegen mij

Ik had er ook niet echt last van hoor, ik merkte het wel maar het was niet heel nadelig voor mij. Ik had er wel het vertrouwen in dat hij haar niet nog steeds wou o.i.d. maar gewoon echt voor mij ging.

ontopic: Misschien dat ik nu ook wel te 'stoer' doe hoor. Ik bedoel, als het daadwerkelijk zou gebeuren zou ik het misschien wel veel erger vinden dan ik nu denk. Maar goed, ik kan niet meer doen dan me indenken in de situatie. Ik weet in ieder geval dat ik laaiend zou zijn, maar denk dat het wel weer goed zou komen.

Er zijn ook wel al wat dingen gebeurd waardoor ik daarin ook gehard ben hoor. Maar dat ga ik niet in deze topic bespreken. Als het je interesseert wil ik het je wel pmen en anders doet het er niet toe
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 14:59
ilse
ilse is offline
off topic: als je zou willen, ben wel beetje nieuwsgierig geworden naar wat er dan gebeurd is. maar als je het er niet over wil hebben moet het niet hoor. bij mij ook, ook over dit onderwerp een aantal dingen gebrud waarom ik er zo tegen aankijk, kan ik je wel PM-en als je wilt .

on topic: ik denk dat het voor mij dus gewoon erg moeilijk zijn om dte acceperen omdat ik, door vorige gebeurtenissen, erg snel me vertrouwen kwijt ben. vertrouw iemand niet snel, maar als ik die vertrouw en hij beschaamt het... krijgt die het maar heel moeilijk wer terug.
Oud 05-06-2004, 17:02
vixen
vixen is offline
Ik zou het uitmaken.
Reageren

Regels voor berichten