Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2004, 10:41
Verwijderd
Marx was een idioot omdat hij geen rekening hield met basisprincipes van de menselijke aard.

Bijvoorbeeld egoïsme.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2004, 10:43
professor2
professor2 is offline
Marx was een idioot omdat hij de middeklasse totaal vergat

er zijn wel 100 dingen te bedenken waarom marc een idioot is
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:44
professor2
professor2 is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 06-06-2004 @ 11:37 :
over de VS:

http://web.amnesty.org/library/eng-usa/index

geloof jij serieus dat amerika erger is dan china of turkije ?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:44
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
een idioot, misschien, maar iig een beter en socialer mens dan welke kapitalist dan ook.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:45
Verwijderd
In de tijd van Marx was de middenklasse heel klein.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:49
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-06-2004 @ 11:44 :
geloof jij serieus dat amerika erger is dan china of turkije ?
ik vind sommige rechten zoizo al onzin, zoals godsdienstvrijheid.

en verder heeft turkije al 25 jaar geen doodstraf uitgevoerd (in tegenstelling tot de VS) en zijn de vrijheden van de minderheden al erg toegenomen.

en china is veel minder veroveringsgezind als de VS (kijk naar de duizenden jaren voor de 20e eeuw, waarin china geen buitenalndse politiek had, omdat ze zelfstandig waren door hun toen al grote rijk.) wat ervoor zorgd dat ze niet de hele wereld verzieken met hun gedachten ofzo, ze dwingen geen andere landen tot hun visie (iets wat de VS wel doet).

maar china is denk ik kwa mensenrechten voor eigen bevolking er wel slechter aan toe dan de VS, maar de VS is dan zo erg dat ze de mensen rechten over de hele wereld schenden, en dat doet china weer niet.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:54
professor2
professor2 is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 06-06-2004 @ 11:49 :

en verder heeft turkije al 25 jaar geen doodstraf uitgevoerd (in tegenstelling tot de VS) en zijn de vrijheden van de minderheden al erg toegenomen.

en china is veel minder veroveringsgezind als de VS (kijk naar de duizenden jaren voor de 20e eeuw, waarin china geen buitenalndse politiek had, omdat ze zelfstandig waren door hun toen al grote rijk.) wat ervoor zorgd dat ze niet de hele wereld verzieken met hun gedachten ofzo, ze dwingen geen andere landen tot hun visie (iets wat de VS wel doet).

maar china is denk ik kwa mensenrechten voor eigen bevolking er wel slechter aan toe dan de VS, maar de VS is dan zo erg dat ze de mensen rechten over de hele wereld schenden, en dat doet china weer niet.
sinds wanneer is de vs veroverings gezind?
je laat het ent klinken alsof het een grootmacht is ind e tijd van de kolonisatie

de vs grijpt wel overal in ind e wereld maar of dat altijd negatief is volgens mij niet
de meeste dingen diedme vs doen gebeuren ook onder vn mandaat hoor
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
waarom?

Citaat:
Aan de andere kanten blijven de verschillende minderheden ernstig achtergesteld, worden mensen dag in dag uit gemarteld, en vrouwenrechten onvoldoende gegarandeerd.

Citaat:
Taiwan, Nepal, Tibet, Noord Korea, Noord Vietnam. Daarnaast hebben ze een kleiner leger en onvoldoende militaire technologie om echt aan uitbreiding te doen.

Citaat:
Achja
Oud 06-06-2004, 11:28
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Joostje schreef op 06-06-2004 @ 11:54 :

Aan de andere kanten blijven de verschillende minderheden ernstig achtergesteld, worden mensen dag in dag uit gemarteld, en vrouwenrechten onvoldoende gegarandeerd.
martelen was vroeger. nu gebeurt het bijna nooit. minderheden beginnen hun rechten te krijgen(nog nieuw is dat ze tv kunnen kijken in hun eigen taal. en vrouwenrechten wordt steeds beter.
Oud 06-06-2004, 11:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
tosyali schreef op 06-06-2004 @ 12:28 :
martelen was vroeger. nu gebeurt het bijna nooit. minderheden beginnen hun rechten te krijgen(nog nieuw is dat ze tv kunnen kijken in hun eigen taal. en vrouwenrechten wordt steeds beter.
Het gebeuert nog allemaal en veel te te vaak. Zoals je bij amnesty had kunnen lezen.
Oud 06-06-2004, 11:58
Daevrem
Daevrem is offline
De rede dat Amerika zo erg is is omdat ze zo machtig zijn.

Marteling is nog steeds gewoon in landen zoals Italie en Spanje. Zelfs in nederland worden af en toe nog mensenrechten geschonden, vaak door de overheid.
Oud 06-06-2004, 11:59
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-06-2004 @ 12:58 :

Marteling is nog steeds gewoon in landen zoals Italie en Spanje. Zelfs in nederland worden af en toe nog mensenrechten geschonden, vaak door de overheid.
dat denk ik niet
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 12:01
Daevrem
Daevrem is offline
Ik bedoel niet dat het officiele policy is maar dat het zo af en toe nog 'gewoon' gebeurd.
Oud 06-06-2004, 12:04
professor2
professor2 is offline
het gebeurt nog wle en dat is niet leuk maar juist het woord gewoon stoort me want het is neit beleid en het is ook niet normaal
in tegenstelling tot landen als china enz
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:29
Nate
Nate is offline
Iedereen weet hier zoveel over China
Oud 06-06-2004, 16:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-06-2004 @ 12:58 :

Ik denk dat je het hier mis hebt. China is geen rechtsstaat en heeft niet enkele grondartikelen die Nl wel heeft, zoals vrijheid van meningsuiting. Martelen is niet alles hoor
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 06-06-2004 @ 17:18 :
Ik denk dat je het hier mis hebt. China is geen rechtsstaat en heeft niet enkele grondartikelen die Nl wel heeft, zoals vrijheid van meningsuiting. Martelen is niet alles hoor
In een rechtsstaat kan wel gemarteld worden
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:10
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Joostje schreef op 06-06-2004 @ 12:37 :
Het gebeuert nog allemaal en veel te te vaak. Zoals je bij amnesty had kunnen lezen.
ik weet iet hoe vaak maar ik weet zeker dat het minder dan vroeger gebeurt . deavrem heeft gelijk, bijna in alle landen gebeurt het wel eens.
Oud 06-06-2004, 19:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
en china is veel minder veroveringsgezind als de VS (kijk naar de duizenden jaren voor de 20e eeuw, waarin china geen buitenalndse politiek had, omdat ze zelfstandig waren door hun toen al grote rijk.)
Muhahaha, vervang dat maar met xenofobisch en arrogant
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:59
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
meisje schreef op 06-06-2004 @ 17:18 :
Dus?

Rechtsstaat, democratie, wat-dan-ook maakt niet uit, om Hermann Goering te quoten.

Citaat:
"Why, of course, the people don't want war," Goering shrugged. "Why would some poor slob on a farm want to risk his life in a war when the best that he can get out of it is to come back to his farm in one piece. Naturally, the common people don't want war; neither in Russia nor in England nor in America, nor for that matter in Germany. That is understood. But, after all, it is the leaders of the country who determine the policy and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy or a fascist dictatorship or a Parliament or a Communist dictatorship."

"There is one difference," I pointed out. "In a democracy the people have some say in the matter through their elected representatives, and in the United States only Congress can declare wars."

"Oh, that is all well and good, but, voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country."
Men verteld je graag dat we in Europa geen oorlog meer hebben omdat we nu allemaal een democratie hebben. Dat is onzin. We hebben geen oorlog omdat het niet meer kan. Als men in Europa een totale oorlog zouden hebben dan blijft er nie veel meer van over. De enige rede dat we geen oorlog meer met elkaar hebben is omdat het dan de laatste zal zijn.

In de laatste alinea van Goereng zie je dat de VS goed opgelet heeft. Ten tijde van WWII waren bijna alle grote machten in de wereld ook zeer geinteresseert in de propaganda-ideeen van de nazis. Na de WWII zijn ze dus ook helemaal overgenomen.
Oud 06-06-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 06-06-2004 @ 21:59 :
In de laatste alinea van Goering zie je dat de VS goed opgelet heeft. Ten tijde van WWII waren bijna alle grote machten in de wereld ook zeer geinteresseert in de propaganda-ideeen van de nazis. Na de WWII zijn ze dus ook helemaal overgenomen.
De Bush Jr.-regering heeft er zelfs een apart ministerie voor opgericht. Met een of andere eufemistische naam, iets van "ministerie van volksvoorlichting" ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:56
Boogie
Boogie is offline
De Vlaamse liberale partij (VLD) heeft voorgesteld om Chinees aan te bieden op de middelbare school, omdat China in de toekomst een grote afzetmarkt wordt voor Belgische en Europese bedrijven.
Oud 09-06-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 09-06-2004 @ 19:56 :
De Vlaamse liberale partij (VLD) heeft voorgesteld om Chinees aan te bieden op de middelbare school, omdat China in de toekomst een grote afzetmarkt wordt voor Belgische en Europese bedrijven.
Vind ik wel een goed initiatief.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:15
A Narrator
A Narrator is offline
Marx had goeie plannen alleen bleken ze in de praktijk niet te werken.
Oud 14-06-2004, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Gremlin schreef op 14-06-2004 @ 21:15 :
En waarom niet? Omdat hij geen rekening hield met de menselijke aard. Zoals ik zei.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
goeie up
Oud 14-06-2004, 20:22
professor2
professor2 is offline
Citaat:
dat vind ik niet
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:59
tosyali
tosyali is offline
communisme lijkt wel van buiten goed(iedereen gelijk enz.) maar het praktiseren ervan is onmogelijk zonder miljoenen doden(hebben we gezien).
Oud 14-06-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 14-06-2004 @ 21:59 :
communisme lijkt wel van buiten goed(iedereen gelijk enz.) maar het praktiseren ervan is onmogelijk zonder miljoenen doden(hebben we gezien).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:12
professor2
professor2 is offline
Citaat:
tosyali schreef op 14-06-2004 @ 21:59 :
ik vind het iedereen gelijk verhaal jusit heel slecht aan eht communisme
om over de rest vand e nadelen maar niet te spreken
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:54
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 22:04 :
fail to see reality, Mephostophilis?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:57
Daevrem
Daevrem is offline
Kom op zeg, miljoenen doden?

Trouwens faalde kapitalisme net zo goed als communisme. Kapitalisme is ook nog nooit goed uitgevoerd.
Oud 15-06-2004, 13:52
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-06-2004 @ 10:57 :
Kom op zeg, miljoenen doden?

Trouwens faalde kapitalisme net zo goed als communisme. Kapitalisme is ook nog nooit goed uitgevoerd.
ik ben ook tegen kapitalisme. en ja, heel veel doden. denk maar aan rusland, china
Oud 15-06-2004, 13:54
Daevrem
Daevrem is offline
Ik bedoel per se miljoenen doden...
Reageren

Regels voor berichten