Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 17:38
meem
meem is offline
ik vind het interessant dat sommige miersoorten 10 keer hun eigen lichaamsgewicht kunnen dragen. daar hoor je mij toch ook niet over in een betercore appr. topic.
Oud 23-06-2004, 17:52
Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
Citaat:
meem schreef op 23-06-2004 @ 18:38 :
ik vind het interessant dat sommige miersoorten 10 keer hun eigen lichaamsgewicht kunnen dragen. daar hoor je mij toch ook niet over in een betercore appr. topic.
omdat dat er ook geen hol mee te maken heeft
Oud 23-06-2004, 17:57
meem
meem is offline
Citaat:
Stamping Zhanz schreef op 23-06-2004 @ 18:52 :
omdat dat er ook geen hol mee te maken heeft
dat hardcore steeds hipper word ook niet. maar goed.
Oud 23-06-2004, 18:11
Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
Citaat:
meem schreef op 23-06-2004 @ 18:57 :
dat hardcore steeds hipper word ook niet. maar goed.
nou ik denk het wel. Neem maar een voorbeeld aan 37 stabwounds op pinkpop, hellfest en als je regelmatig op een hardcoreshow komt merk je dat ook
Oud 23-06-2004, 18:13
meem
meem is offline
Citaat:
Stamping Zhanz schreef op 23-06-2004 @ 19:11 :
nou ik denk het wel. Neem maar een voorbeeld aan 37 stabwounds op pinkpop, hellfest en als je regelmatig op een hardcoreshow komt merk je dat ook
goed lezen.
Oud 23-06-2004, 19:29
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
mihoen is ook vet live en vlees is BAH
Oud 23-06-2004, 19:38
XdeadlockX
XdeadlockX is offline
Jeugd korst
Oud 23-06-2004, 19:38
attrib
attrib is offline
vlees smaakt lekker, maar het ooit eten.. never.

betercore zou ik eens graag live zien. ik heb een lp van hun en vind het zeer goed in z'n soort.
Oud 23-06-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 23-06-2004 @ 14:46 :

En op de een of andere manier heb ik nooit de behoefte gehad deze band uit te checken, nu nog niet, trouwens.
Rosa je weet toch dat ik het ook niet eet? Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet lekker vond.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:40
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Stamping Zhanz schreef op 23-06-2004 @ 19:11 :
stabwoundz heeft die plek op pinkpop bij mijn weten gewoon gewonnen door de beste band in een bandcompetitie te zijn....heeft niks met mode te maken
Oud 23-06-2004, 23:45
Verwijderd
hooded sweater is en blijft een vet nummer.

Verder kan ik niet zoveel met die band.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 24-06-2004 @ 00:45 :
hooded sweater is en blijft een vet nummer.

Verder kan ik niet zoveel met die band.
NIKE AIRR ISSN'T BETTTERR! I WANT MY CHEAP HOODED SWEATER!!!

geniaal, maar ik trek mn nike's niet uit
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Effeks schreef op 23-06-2004 @ 20:38 :
vlees smaakt lekker, maar het ooit eten.. never.

betercore zou ik eens graag live zien. ik heb een lp van hun en vind het zeer goed in z'n soort.
gestopt he helaas.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 01:14
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Wouter Youth schreef op 23-06-2004 @ 20:45 :
Rosa je weet toch dat ik het ook niet eet? Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet lekker vond.
je moet gewoon wouszer heten.
Oud 24-06-2004, 08:38
DeadNation
DeadNation is offline
Hehe.

Hardcore steeds hipper? Maybe....komen de laatste tijd veel "hippies" naar shows. Ik heb wel een paar keer gedacht...is dit een hardcore show?? Niet dat het uitmaakt, maar het is wel zo. Maargoed dat is wel vaker gebeurd als ik de verhalen mag geloven. Interesse in bepaalde zaken comes and goes.

Vegetarisme in hardcore? Sinds de 80s al dus trend? Nee. Ik denk dat het Youth Of Today was die dat voor t eerst aan hardcore/straight edge verbond. Later had je natuurlijk Earth Crisis en al die hardline mannetjes met bandnamen als Vegan Reich etc
Oud 24-06-2004, 10:37
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
3 edge kids op een board en meteen is het een trend

'because i'm straight it's a trend to you, but how does it come we number so few?"
Oud 24-06-2004, 13:41
testement
testement is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 24-06-2004 @ 09:38 :
mannetjes met bandnamen als Vegan Reich etc
haha!
Oud 24-06-2004, 14:01
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 24-06-2004 @ 00:40 :
stabwoundz heeft die plek op pinkpop bij mijn weten gewoon gewonnen door de beste band in een bandcompetitie te zijn....heeft niks met mode te maken
genau

Zonder vlees leven is overigens een gedachte die ik me niet wil voorstellen
Oud 24-06-2004, 16:58
attrib
attrib is offline
Citaat:
cut_off schreef op 24-06-2004 @ 00:52 :
gestopt he helaas.
vdomme
Oud 28-06-2004, 13:54
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 23-06-2004 @ 16:28 :
vlies is vies
maar groente ook

en betercore is kut.
maar blastbeats in hardcore ook.
vlies vink ook nie lekker nee.. vlees dan weer wel..
Oud 28-06-2004, 14:13
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Ja, was koele band

maar er zijn nog wel nl bands in dezelfde categorie die beter zijn
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:17
NERD
NERD is offline
http://maddox.xmission.com/sponsor.html
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:03
Bonga
Bonga is offline
vlees is opzich wel eetbaar, maar dat wil niet zeggen dat ik er weer aan ga beginnen, ik mis het niet.
Oud 29-06-2004, 09:30
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 28-06-2004 @ 21:03 :
vlees is opzich wel eetbaar, maar dat wil niet zeggen dat ik er weer aan ga beginnen, ik mis het niet.
ok.. ff serieus.. geef 1 goede reden waarom je vlees niet zou eten? omdat je dan geen dieren pijn doet?
die dieren worden gefokt om als voedsel te fungeren.. als de mens geen vlees zou eten zouden die beesten er ook niet zijn.. dus het enige doel waarvoor ze op de aarde komen is zorgen dat de mens geen honger leidt.. simpel toch? hun lot is om te sterven voor ons en dan op ons bord terecht te komen.. ze hebben geen ander lot..
Oud 29-06-2004, 09:44
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 29-06-2004 @ 10:30 :
ok.. ff serieus.. geef 1 goede reden waarom je vlees niet zou eten? omdat je dan geen dieren pijn doet?
die dieren worden gefokt om als voedsel te fungeren.. als de mens geen vlees zou eten zouden die beesten er ook niet zijn.. dus het enige doel waarvoor ze op de aarde komen is zorgen dat de mens geen honger leidt.. simpel toch? hun lot is om te sterven voor ons en dan op ons bord terecht te komen.. ze hebben geen ander lot..
er is meer te eten dan alleen vlees.
lees hier maar wat redenen:
http://sugarrocket.com/vegan/why-i-am-vegan.php
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:45
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Echte mannen eten vlees...medelijden is voor homeaux
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:56
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 29-06-2004 @ 10:45 :
Echte mannen eten vlees...medelijden is voor homeaux

Buiten dat hebben wij gewoon een natuurlijk behoefte aan vlees. Niets mis mee lijkt me. Als we die dieren maar een humaan leven bieden alvorens we ze opeten.
Oud 29-06-2004, 10:01
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
birthmark schreef op 29-06-2004 @ 10:56 :
Buiten dat hebben wij gewoon een natuurlijk behoefte aan vlees. Niets mis mee lijkt me. Als we die dieren maar een humaan leven bieden alvorens we ze opeten.
Krèk!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:22
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
birthmark schreef op 29-06-2004 @ 10:56 :
je bedoelt we hebben een natuurlijke behoefte aan proteïnen en eiwitten die in vlees zitten, omdat de structuur van dierenvlees het meest lijkt op onze vleesstructuur, en veel dezelfde stoffen, die wij nodig hebben om te groeien, bevatten. Daar is niks mis mee inderdaad.
Maar.
Dieren worden hoe dan ook eerst omgebracht voor ze geslacht worden, dus niet op een natuurlijke wijze. Als een mens een goed leven heeft geleden, dan is het nog niet oké om hem of haar om te brengen.
Het eten van vlees brengt meer schade toe aan onze planeet dan het leven volgens een vegetarisch/veganistisch dieet. En dit gebeurt met rap tempo de laatste jaren(het ontbossen van de oerwouden in brazilië om landbouwgrond te verwerven voor voedsel dat bedoelt is voor vee). En een gezonde aarde is in het belang van het overleven van de hele mensheid.

"Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet." - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:33
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
fucking hero schreef op 29-06-2004 @ 11:22 :
je bedoelt we hebben een natuurlijke behoefte aan proteïnen en eiwitten die in vlees zitten, omdat de structuur van dierenvlees het meest lijkt op onze vleesstructuur, en veel dezelfde stoffen, die wij nodig hebben om te groeien, bevatten. Daar is niks mis mee inderdaad.
Maar.
Dieren worden hoe dan ook eerst omgebracht voor ze geslacht worden, dus niet op een natuurlijke wijze. Als een mens een goed leven heeft geleden, dan is het nog niet oké om hem of haar om te brengen.
Het eten van vlees brengt meer schade toe aan onze planeet dan het leven volgens een vegetarisch/veganistisch dieet. En dit gebeurt met rap tempo de laatste jaren(het ontbossen van de oerwouden in brazilië om landbouwgrond te verwerven voor voedsel dat bedoelt is voor vee). En een gezonde aarde is in het belang van het overleven van de hele mensheid.

"Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet." - Albert Einstein
Dus het is goed als iedereen vegetarier wordt?
Oud 29-06-2004, 10:35
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Fuckin hero is weer zo'n vegetarier die wil dat iedereen een vegetarier word
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:36
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
birthmark schreef op 29-06-2004 @ 11:33 :
Dus het is goed als iedereen vegetarier wordt?
wat bedoel je daar mee?

Het zou een nobel streven zijn als iedereen het consumeren van producten van dierlijke afkomst ging minderen.

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
fucking hero schreef op 29-06-2004 @ 11:36 :

Het zou een nobel streven zijn als iedereen het consumeren van producten van dierlijke afkomst ging minderen.
Nobel wel ja, maar je vergeet dat we in sommige tijden (ijstijd) weinig keuze hebben gehad. Als ons lichaam toen niet aan vlees was gewend hadden we er niets aan gehad en waren we DOOD GEGAAN.

En we kunnen inderdaad minderen, helemaal niets mis mee. Maar om er mee op te houden??? nee dank je vriendelijk.
Oud 29-06-2004, 11:56
timp
timp is offline
Citaat:
birthmark schreef op 29-06-2004 @ 11:58 :
Nobel wel ja, maar je vergeet dat we in sommige tijden (ijstijd) weinig keuze hebben gehad. Als ons lichaam toen niet aan vlees was gewend hadden we er niets aan gehad en waren we DOOD GEGAAN.
maar ik denk niet dat we toen iedere dag vlees aten, en ook niet dat dat vlees op dezelfde manier werd geproduceerd als nu

verder vond ik the meatrix wel een goede beschrijving en reden om vegetarier te blijven toen ik dacht dat het zinloos was.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:04
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
fucking hero schreef op 29-06-2004 @ 11:36 :
wat bedoel je daar mee?

wtf nobel.. ze worden gefokt om opgegeten te worden dus dan ist toch ook logisch dat ze worden opgegeten? waarom snappen jullie dat niet?
Oud 29-06-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 29-06-2004 @ 11:58 :

En we kunnen inderdaad minderen, helemaal niets mis mee. Maar om er mee op te houden??? nee dank je vriendelijk.
maar wat heb ik te maken met de ijstijd? juist.
maar goed laten we het maar weer over betercore gaan hebben voordat er weer een fb aankomt met 'dit hoort op lifestyle'

oftewel:
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:05
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
timp schreef op 29-06-2004 @ 12:56 :
maar ik denk niet dat we toen iedere dag vlees aten, en ook niet dat dat vlees op dezelfde manier werd geproduceerd als nu

Nee, want in de ijstijd konden er bomen en planten groeien op ijs
Oud 29-06-2004, 13:15
NERD
NERD is offline
Citaat:
Rogue schreef op 29-06-2004 @ 13:04 :
betercore
Ik weet niet wat het is maar het klinkt hilarisch. Al weet ik niet of dat de bedoeling is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:24
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 29-06-2004 @ 13:04 :
wtf nobel.. ze worden gefokt om opgegeten te worden dus dan ist toch ook logisch dat ze worden opgegeten? waarom snappen jullie dat niet?
juist omdat ik weet dat ze gefokt worden om opgegeten te worden, eet ik het niet. Jij snapt het niet: de manier waarop het tegenwoordig gebeurt, daarmee gaan gewoon steeds meer mensen niet akkoord.

jij voelt je bedreigd door vegetariers lijkt het.. dat is nergens voor nodig want er is niks negatiefs aan het niet eten van vlees lijkt mij.

dat jij vlees eet aight maar ga niet de etische basis van vegetarisme aanvallen (vegetarisme is vrijwel altijd een doordachte keuze), het is niet een soort complot tegen jou ofzo.

en we hebben geen natuurlijke behoefte aan vlees: wel een natuurlijke behoefte aan dierlijke producten, maar dan volstaat een beetje melk/kaas of ei ookwel, zelfs dat hoeft niet als je op de een of andere manier maar vitamine B12 binnen krijgt.

you are mistaken.

verder: betercore vind ik een vette band, een paar nummers springen er uit.. (bill gates society, hooded sweater, straightedge but not an asshole, vlees is vies, 50% vol...)
de nummers zijn veel gestructureerder dan de herriegeluidsgolf die het lijkt de eerste keer dat je er naar luistert.

alleen toen ik ze live zag suckten ze wel, maar misschien was dat alleen die keer.

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:57
pipimädchen
pipimädchen is offline
Citaat:
omg wat een achterlijke redenering
laten we met zn allen neuken zonder condoom en onze kindjes opvreten, verzorgen is zooo achterhaald. als je maar van te voren bedenkt waar je het voor doet
Oud 07-07-2004, 11:17
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
geef 1 goede reden waarom je vlees niet zou eten? ..
feitje: als niemand meer vlees zou eten, zou er meer dan genoeg voedsel zijn om de wereldpopulatie te voeden. weg hongersnood.

en ik weet niet of het je opvalt, maar die beestjes die alleen maar gefokt worden om door ons mensen opgegeten te worden - het is hun lot - zouden niet gefokt worden als niemand vlees zou eten. of zouden beter behandeld worden als iedereen ineens biologisch vlees zou gaan eten.

om maar te zwijgen over hart- en vaatziekten, mkz, gekke koeien, kippenpest...

overigens: ik heb niks tegen vleeseters. ben het zelf ook het overgrote deel van mijn leventje geweest. maar als jij over vegetariërs begint te zeiken, moet je ook argumenten terug verwachten.

sorry voor mijn offtopic-zijn
Oud 07-07-2004, 11:20
NERD
NERD is offline
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:27
meem
meem is offline
Citaat:
botulism schreef op 07-07-2004 @ 12:17 :
feitje: als niemand meer vlees zou eten, zou er meer dan genoeg voedsel zijn om de wereldpopulatie te voeden. weg hongersnood.

sorry voor mijn offtopic-zijn
zijn er hier mensen die weten dat het overgrote deel vlees dat je hier in een bv. albert heijn kan kopen uit afrika komt? Daar heb je namelijk een soort koe die heel lekker is. Als je zou stoppen met vlees eten, zouden een hoop van die mensen zonder werk komen te zitten. Terug hongersnood.
Oud 07-07-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 07-07-2004 @ 11:57 :
omg wat een achterlijke redenering
laten we met zn allen neuken zonder condoom en onze kindjes opvreten, verzorgen is zooo achterhaald. als je maar van te voren bedenkt waar je het voor doet
Sorry terroraka koeiaka, maar dat is toch wel een vrij wrange vergelijking. Beesten hebben ook hersenen, maar om de mens en andere dieren nou gelijk te stellen aan elkaar is toch wel een andere zaak.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:35
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
meem schreef op 07-07-2004 @ 12:27 :
zijn er hier mensen die weten dat het overgrote deel vlees dat je hier in een bv. albert heijn kan kopen uit afrika komt? Daar heb je namelijk een soort koe die heel lekker is. Als je zou stoppen met vlees eten, zouden een hoop van die mensen zonder werk komen te zitten. Terug hongersnood.
Een paar mensen geen werk. Een hele hoop mensen meer landbouwgrond. Zo kun je het ook bekijken.

En volgens mij is het voornamelijk de McD. in Afrika en komt ook heel veel vlees van de AH uit Ierland. De biefstuk iniedergeval wel.
Oud 07-07-2004, 11:42
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 07-07-2004 @ 12:35 :
Een paar mensen geen werk. Een hele hoop mensen meer landbouwgrond. Zo kun je het ook bekijken.

Die landbouwgrond valt te vergelijken met ons doucheputje: leven genoeg maar er valt niet van te eten.
Oud 07-07-2004, 11:45
meem
meem is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 07-07-2004 @ 12:35 :

En volgens mij is het voornamelijk de McD. in Afrika en komt ook heel veel vlees van de AH uit Ierland. De biefstuk iniedergeval wel.
meer dan 50 procent van het vlees van super de boer, AH en andere supermarkten komt uit Afrika en Brazilie. Het is namelijk erg goed vlees. Daar ligt het niet aan. En natuurlijk komt niet heel Afrika om als we ineens geen vlees meer zouden eten. Dat is net zo kort door de bocht als alle andere antwoorden hier. Maar massaal geen vlees meer eten lost de hongersnood echt niet op.

Er zijn trouwens toch ook mensen die vlees moeten eten omdat ze anders niks lusten?
Oud 07-07-2004, 11:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
meem schreef op 07-07-2004 @ 12:27 :
Het is zo dat Europese vleesproducenten hun overschot aan vlees dumpen in Afrika en daarmee de afzetmarkt van de Afrikaan met koeien verpesten. En zo creeër je dus een groter probleem, de Afrikanen kunnen het vlees niet in eigen land kwijt voor een winstgevende prijs en moeten als gevolg hiervna weer meer koeien houden waardoor gebieden daar in woestijn veranderen. Als je zou stoppen met vlees eten heeft in dit geval juist een versterkende werking op de armoede van deze mensen aangezien de Europese producenten dan meer vlees gaan dumpen en de boeren in Afrika dus nog armer worden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:49
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
meem schreef op 07-07-2004 @ 12:45 :
meer dan 50 procent van het vlees van super de boer, AH en andere supermarkten komt uit Afrika en Brazilie. Het is namelijk erg goed vlees. Daar ligt het niet aan. En natuurlijk komt niet heel Afrika om als we ineens geen vlees meer zouden eten. Dat is net zo kort door de bocht als alle andere antwoorden hier. Maar massaal geen vlees meer eten lost de hongersnood echt niet op.
Afrika komt eerder om doordat wij hun gebruiksruimte innemen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 12:57
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-07-2004 @ 12:47 :
Het is zo dat Europese vleesproducenten hun overschot aan vlees dumpen in Afrika en daarmee de afzetmarkt van de Afrikaan met koeien verpesten. En zo creeër je dus een groter probleem, de Afrikanen kunnen het vlees niet in eigen land kwijt voor een winstgevende prijs en moeten als gevolg hiervna weer meer koeien houden waardoor gebieden daar in woestijn veranderen. Als je zou stoppen met vlees eten heeft in dit geval juist een versterkende werking op de armoede van deze mensen aangezien de Europese producenten dan meer vlees gaan dumpen en de boeren in Afrika dus nog armer worden.
in eerste instantie zal er meer gedumpt worden. maar ik verwacht niet dat mensen massaal vegetariër gaan worden, dus zo groot zal het verschil niet zijn. en op den duur zou er uiteraard minder vlees gedumpt worden, omdat de productie hier veel en veel lager zou zijn.
Reageren

Regels voor berichten