Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Hoeveel gaatjes heb jij?
ik heb 1 gaatje 23 16.43%
ik heb 2 gaatjes 11 7.86%
ik heb 3 gaatjes 3 2.14%
ik heb meer dan drie gaatjes 33 23.57%
anders, nl: ...... 70 50.00%
Aantal stemmers: 140. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2004, 16:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Quiana schreef op 05-07-2004 @ 19:46 :
Geen gaatjes, aardig recht, redelijk wit.
Oud 06-07-2004, 20:59
Dith
Dith is offline
Nog nooit een gaatje gehad, staan keurig recht (dankzij 3 jaar beugel) en zijn redelijk wit. Mijn boventanden zijn nogal klein maar dat zie je amper.
Oud 06-07-2004, 22:08
frozenfountain
frozenfountain is offline
Geen gaatjes, heb nooit een beugel gehad
en een beetje grote voortanden
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 05-07-2004 @ 22:36 :
dat heb ik dus ook !!! maar hij wilde mijn melk-kiesje wel vullen... alleen ja.. dat helpt niet dus toen maar getrokken
Dat gat was bij mij wel de moeite waard om te vullen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:48
Linda1985
Linda1985 is offline
Ik ben ook de tel kwijt, maar volgens mij heb ik 9 *schaam* vullingen in mn mond. Wel allemaal witte. Maja ik heb heeeel lang een hele slechte tandarts gehad blijkt nu achteraf, want hij is uit zijn ambt ontzegd. Hij heeft mij vroeger ook als klein kindje seelings (schrijf je dat zo?) gegeven, maar van te voren niet mn kiezen ontsmet, ja en dan gaan ze na een paar jaar uitvallen. Dus ja dan vullingen erin, heel veel fluoride altijd. Toen werd hij dus uit zn ambt ontzegd en kwam ik bij mn huidige tandarts.....die zag in eerste instantie niets, maar toen hij voor de zekerheid foto's ging maken schrok ie zich dood. Allemaal gaten onder mn vullingen enzo, die hij niet kon zien doordat ik altijd heeeeel veel fluoride gehad had ofzo ja en toen zijn ze alles open gaan boren en hebben ze er overal witte vullingen ingezet, je ziet er ook echt niets van, gelukkig, maja wel een fobie erbij Voor de rest 3,5 jaar beugel gehad waardoor mn tanden heel recht staan, mn tanden zijn verder wit. En de tandarts zegt nu ook dat ik een mooi gebit heb. Dr is zelfs al een verstandskies door (van de 4 die ik er krijg) en die mag blijven zitten omdat ik um zo goed poets (jeuj!)
Oud 07-07-2004, 15:52
Verwijderd
Door de schooltandarts een vulling, die helemaal niet nodig was.

En verder niets. Tandarts is zeer tevreden over mijn gebit; alles staat recht, ik poets goed, verstandskiezen komen goed door. Ik vind ze alleen iets te geel, maar goed... dat zal wel gewoon mijn kleur zijn
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:10
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
Cinamon schreef op 06-07-2004 @ 16:28 :
Anders nl.: Geen Gaatjes!
Ze staan een tikkeltje scheef, maar niet heel erg ofzo.
Ik heb best een mooi gebit.
me to. Heb geen gaatjes. Mijn tanden staan ook nie helemaal recht maar om daar nou een beugel voor te nemen, vind ik nie nodig.
Oud 07-07-2004, 16:36
Verwijderd
Ik heb 1 witte vulling, heb vroeger in mn melkkiezen wel meerdere vullingen gehad maar die kiezen zijn allemaal weg.
M'n tanden (en onderkaak) staan allemaal waar ze horen dankzij drie jaar verschillende beugels. En ze waren ooit witter, helaas niet meer zo maar toch nog redelijk OHja, ik poets verder drie keer per dag gemiddeld en de laatste keer dat ik bij de tandarts kreeg ik nog een compliment omdat mn gebit zo mooi is (Orthodontist heeft zn werk goed gedaan) -> en daar ben ik uiteraard heel blij mee
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:40
Kissjoeh
Kissjoeh is offline
Ik heb 3 gaatjes gehad waaronder 1 hele kleine.. Maar ik heb een heel zwakgebit; zwakke kiezen, weinig glazuur enzo..
M'n tanden staan best recht, het is iig niet nodig om een beugel te nemen zei de tandarts. Ze zijn ook niet geel, maar niet spierwit ofzo.
Oud 07-07-2004, 19:41
Gretha
Gretha is offline
Ik heb geen gaatjes, tanden zijn aardig wit en ze staan recht.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:45
Luna
Luna is offline
geen gaatjes. ik vind ze net íets te geel, maar ik moet niet zeurene want ze staan wel heel mooi recht en in afrika kunnen ze niet eens naar de tandarts.
Oud 07-07-2004, 20:55
madwoman
madwoman is offline
Geen gaatjes, recht (lang leve de orthodontist) niet echt sprankelend wit, maar kan er mee door. Owjah ik mis 2 kiezen, getrokken om ruimte te maken. Zijn nu 3 wijsheidskiezen (ha belgse tandarts) door en 1tje die maar half wil en waarschijnlijk eruit gesneden moet worden
Oud 07-07-2004, 20:55
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
2 Gaatjes

Poets 2x p/d

Heb wel van die draadjes achter me boven en onder voortanden, door die PIEP beugel

Ik moest een beugel omdat ik mijn snijtanden mis die dus naast je 2 voortanden zitten, opzich had was het natuurlijk ook wel goed komen te staan, maar die piepkleine spleetjes kostte me toch 2 jaar rondlopen met een beugel, en nu staan mijn hoektandjes dus naast mijn voortanden....Je ziet er nix van (gelukkig) en met 2 tanden minder gaat het kauwen ook perfect

Zien er zeker wit uit
Oud 08-07-2004, 08:00
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2004 @ 19:03 :
Een vulling in mijn voortand en een gaatje (piepklein, maar het is er een..) *zucht*
Correctie: 3 gaatjes. Een kies en weer een voortand Kies is niet mijn schuld, voortanden wel.

Vandaag ik mijn eerste vulling bij geslepen, hij heeft lekker in mijn tandvlees zitten slijpen. OW JOY.
Oud 08-07-2004, 10:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Slecht dat er niet bij staat: Ik heb géén gaatje
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 10:13
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Luna schreef op 07-07-2004 @ 21:45 :
geen gaatjes. ik vind ze net íets te geel, maar ik moet niet zeurene want ze staan wel heel mooi recht en in afrika kunnen ze niet eens naar de tandarts.

ik heb mooie tanden (op zich dan) maar omdat ik op mijn zestiende kiezen doorkreeg die ik op mijn twaalfde zou moeten hebben ging 1 tand een beetje scheef staan. Toen liet ik 4 kiezen trekken en kreeg een beugel (die ik nu nog heb).
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 10:27
miss x
miss x is offline
ik heb nul gaatjes en heb een mooi gebit, niks staat scheef, geen grote ruimtes tussen mn tanden alles mooi naast elkaar.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:04
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb geen gaatjes, een overbeet en een stukje neptand omdat ik vroeger récht met m'n gebit op de stoeprand ben geknald. Dat doet dus best pijn Omdat dat best moeilijk schoon te houden is is dat stukje nogal geel, verder zijn m'n tanden redelijk wit. Ik poets 2 tot 3 keer per dag
Oud 08-07-2004, 12:24
Karma is offline
ik heb geen gaatjes, redelijk witte tanden en ze staan ook best wel recht.
poets 2 keer per dag.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:29
brynn
brynn is offline
nul gaatjes, m'n tanden zijn niet echt wit, maar ook weer niet ehct gelig. gewoon ene donkerdere ondertint zegt maar. ze staan wel recht, maar een beetje naar voren. en de tandarts zei vanmorgen dat ik de mooiste kiezen van de praktijk had! maar ik geloof dat ie dat tegen iedereen zegt...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 13:32
I love stars
I love stars is offline
Geen gaatjes , geen mooie gele tanden poets 1 keer per dag en soms 2
Oud 08-07-2004, 15:35
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
Tammie Frotje schreef op 07-07-2004 @ 21:55 :
Heb wel van die draadjes achter me boven en onder voortanden, door die PIEP beugel

Ik moest een beugel omdat ik mijn snijtanden mis die dus naast je 2 voortanden zitten, opzich had was het natuurlijk ook wel goed komen te staan, maar die piepkleine spleetjes kostte me toch 2 jaar rondlopen met een beugel, en nu staan mijn hoektandjes dus naast mijn voortanden....Je ziet er nix van (gelukkig) en met 2 tanden minder gaat het kauwen ook perfect

Ik mis ook die 2 snijtanden wat grappig!

Ik heb +- 8 jaar met een beugel gelopen maar ben er nu sinds een paar maanden vanaf. Er is wel weer 1 kiertje ontstaan naast mijn hoektand

heb 4 grote vullingen (die gaatjes heb ik eigenlijk al sinds mijn gewone kiezen doorkwamen, toen heb ik een tijdje slecht gepoetst).

ik poets 2 x per dag en mijn tanden zijn redelijk wit ..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:39
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik weet niet hoeveel gaatjes ik momenteel heb hoor.
dat weet ik als ik bij de tandarts ben
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 16:35
Silver rain
Silver rain is offline
Heb 0 echte gaatjes. Wel een paar piepkleine zwarte puntjes.
Ik ben wel tevreden over m'n gebit. Alleen staat 1 tand een beetje scheef omdat hij niet echt genoeg ruimte heeft. Ze zijn redelijk wit dus ik ben er wel tevreden over
Oud 09-07-2004, 17:52
Leiza
Leiza is offline
heb wel een klein gaatje gehad, maar die is met wit gevuld dus dat zie je toch niet.
heb een beugel gehad dus ze staan nu heel recht, al stonden ze helemaal niet scheef ofzo.
ik poets me tanden minimaal 3 keer per dag , vind ik lekker
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 12:21
kiekje
kiekje is offline
geen gaatjes, rechte tanden maarja mn moeder is tandartsassistente dus jah dan krijg ik niet eens kans om gaatjes te hebben, hehe
Oud 11-07-2004, 15:47
A*
A* is offline
Ik heb geen gaatjes.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:14
Resy
Resy is offline
Ik heb geen gaatjes, en heb ze ook nooit gehad! En m'n tanden staan best mooi recht dankzij beugel. 'k ben super tevreden met m'n gebit
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:22
Verwijderd
nog nooit n gaatje gehad, wel een keer 4 melkkiezen getrokken omdat ze dr niet uit wilden. Naast 3 jaar een beugel heb iknu aardig rechte tanden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:41
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik heb 5 vullingen. En laatst is 1 vulling eruit gegaan, en een stukje tand erbij afgebroken. Is soms nogal pijnlijk (ivm de zenuw), dus ik ga binnenkort maar even naar de tandarts denk ik..

M'n tanden zijn ook zwaar geel btw. (10 jaar lang zware shag roken doet dat ) Maarja, eerst maar eens stoppen met roken voordat ik een wit-behandeling laat doen, anders is het ook zonde.
Oud 11-07-2004, 20:07
Verwijderd
Heb nog geen gaatjes, wel een jaartje een beugel gehad dus mn tanden staan nu mooi recht. Poets 2 keer per dag.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 10:50
alguien
alguien is offline
Geen gaatjes, nooit een beugel gehad en alles redelijk recht. Dus wel tevreden ja.

oh en ik poets 2x per dag.

Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 10:53.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:21
Miss Helena
Miss Helena is offline
Meerdere gaatjes, nooit een beugel gehad, staan recht, wit en ik poets 2x p.d.
Oud 18-07-2004, 09:51
K-elli-e
K-elli-e is offline
Ik heb geen gaatjes, best witte tanden, staan ook recht (zonder beugel) en ben er dus wel tevreden mee.
Oud 18-07-2004, 09:51
K-elli-e
K-elli-e is offline
Oja en ik poets sowieso 2x per dag, maar soms ook wel eens 3x
Oud 18-07-2004, 21:24
XsweetloesjuhX
XsweetloesjuhX is offline
nog nooit 1 gaatje gehad.. na beugel rechte normale grote witte tanden en k poets 2 keer per dag .. int geval van speciale gebeurtenis(zie date ofzow) zown 10 keer per dag!!
Oud 18-07-2004, 21:43
Balance
Balance is offline
Ik heb volgens mij zo'n 7 gaatjes gehad in m'n leven, maar daar zie je nu helemaal niks meer van omdat ze uiteraard netjes gevuld zijn. Deze gaatjes komen overigens niet door nalatigheid, want ik poets trouw. Heb nou eenmaal snel probleempjes met m'n gebit.

Verder staan m'n tanden netjes recht, ondanks een lang duimverleden en het feit dat ik nooit een beugel heb gehad. En wit zijn ze ook nog
Oud 18-07-2004, 21:44
luchtballon
luchtballon is offline
Geen gaatjes. Ze zijn ook redelijk wit. Ze staan niet zo heel recht, tenminste, mijn voortanden staan een beetje naar achteren en verder is mijn mond eigenlijk te klein.

Ook heb ik nog 2 melkkiezen en daar komen geen 'grotemensen'kiezen voor in de plaats. Als ik een beugel zou nemen - een paar jaar geleden aangeraden door de tandarts- zouden er 4 kiezen getrokken moeten worden en dat zag ik niet zo zitten, maar ik erger me soms wel aan mijn gebit dus misschien neem ik ooit toch nog een beugel.
Oud 19-07-2004, 22:42
Roxjuh
Roxjuh is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 05-07-2004 @ 19:03 :
Je wil het niet wetne...
- 2 gaatjes (had er 3 maar heb die ene psa laten trekken)
- 2 kiezen, waar niets onder zit, 1 is er al uitgehaald, de ander zit er nog... (die is dus heeel klein...)
- ik moet nog 4 kiezen en 1 tand wisselen
- ik heb een "grote mensen tand" eruit gehaald die zat los en deed zeer, dus heb nu nog een gat in me mond
- 1 tandje zit beetje over mijn voortand...

Tandarts wilde (omdat ik dus 2 "grote mensen" kiezen mis, 3,5 jaar beugelen en 6 (!!) tanden trekken maar dat vond ik geen strak plan.. ben benieuwd wat ie nu wilt gaan doen, omdat die ene volwassene tand er al uit is

Dat was het
*zucht* ik oowk.. ben nu 16,19 maand oud en heb nog geen beugel in me mond gehad.. mijn 'lieve tandarts' (me moeder heeft me vaak genoeg moeten tegenhouden om die vent niej alsnog te wurgen *grrrr* ) heeft me nooit doorverwezen naar een Ortho.. en wij maar denken, njah hij zal het wel weten

Krijgen dan eindlijk op gigantisch aandringen van mij en mijn moeder een afspraak via de tandarts met Ortho.
Zijn dan eindelijk op praktijk, gesprek met Ortho begint:

Ortho:'Jemig, dit is wel heftig jah, kon u niet eerder komen?
(me moeder dacht al van: Zijn ze hier dan zo streng op de tijd gelet?)
Moeder: Hoeveel zijn we te laat dan? Een paar minuutjes tog maar?
Ortho: Jah dat ook, maar die paar minuutjes maken niej egt uit. U bent gwoon 3 of 4 jaar te laat doorverwezen naar mij..

We hebben inmiddels een andere tandarts , die vent die ik eerst had, is volges mij met vervroegde VUT (als 38 jarige )
Oud 22-07-2004, 20:23
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
ik heb geen gaatjes en redelijk witte tanden, en ik heb als brugklassertje uiteraard zo'n fijne blokjesbeugel gehad
Ik poets mn tanden 2 x per dag, 's ochtends en 's avonds en na knoflook & co, daarna poets ik altijd mn tanden en als t niet kan kauwgummetje! knoflook is superlekker, maar die geur....
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 19:27
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
He, he heb iets van 8 kiezen die gevuld zijn; daarvan is er 1 getrokken (om ruimte te geven aan me verstandskies) en 1 zit een kroon op.
En over een halfjaartje gaat er weer eentje uit en komt er op een andere weer een kroon.
En dat allemaal voor me 20ste verjaardag, he he
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten