Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2004, 22:47
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 08-07-2004 @ 23:45 :
als nederland nu es al het geld dat het in de eu pompt, (ik dacht 180 euro per hoofd) nu eens omsluist naar het eigen onderwijs?

want andere grootheden als duitsland engeland frankrijk (allemaal rijke landen) betalen rond de 80 euro per hoofd.

het is belachelijk dat nederland zoveel geld steekt in de eu, en alleen omdat we zo graag wilden dat engeland mee kwam doen, en wij, als de gewillige sletjes die we zijn, graag even ook voor engeland meebetaalden, omdat ze daar zelf geen zin in hadden.

denk je eens in.. 100 x 16 miljoen meer naar het onderwijs. als we dat zouden (kunnen) doen, halen we misschien ook wel de 60 % HBO opleidingen onder de nederlandse bevolking in 2010.
Leuk plan, alleen kan men dit niet per direct invoeren.
Ik vind Engeland wel een land wat het aardig doet op dit moment overigens. Ze hebben m.b.t de EU slimme beslissingen gemaakt.
Oud 08-07-2004, 22:54
Bianca16*
Bianca16* is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-07-2004 @ 21:34 :
Onnodig en drempelverhogend.

Verhoog die belastingen gewoon, stelletje mietjes.
Nu weet ik het zeker. Ik mag jou echt heel erg.
Oud 08-07-2004, 22:56
D@mien
D@mien is offline
ze kunnen ipv dit natuurlijk ook (ja, ik blijf et zeggen) die supersonische stofzuigers (JSF) cancellen...dat is gewoon een waste of money...
Oud 08-07-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 08-07-2004 @ 23:03 :
D'66 heeft bij aantreden bij dit kabinet als voorwaarde gesteld dat er niet meer op onderwijs mocht worden bezuinigd. Ik acht de kans groot dat het kabinet wel eens zou kunnen vallen.
Ik acht de kans groter dat D'66 weer eens 'pragmatisch' gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-07-2004 @ 23:23 :
Zo worden ze nu juist gezien, door in een rechts kabinet te gaan zitten. Het zou eerder een terugkeer zijn van D66 (zie kabinetten-Den Uyl an Van Agt-II).

En geil spookje, heb jij toevallig een link naar peilingen in België? Vlaams, Waals, federaal, de hele meuk
Goh, hier bij ons doen ze enkel aan peilingen enkele maanden voor een verkiezing. Nu, na de verkiezingen niet meer.

Heb wel sites waarop ze zullen op gaan staan, als het zover is, en sites met de uitslagen.

Het is trouwens zo dat de eerstvolgende verkiezing de gemeente/districtsraads- en de provincieraadsverkiezingen in december 2006 zullen zijn.

[De komende 20 jaar gaan we minstens nog 11 verkiezingen krijgen!]

.::. Enkele Sites .::.

* http://www.vub.ac.be/belgianelections : overzicht van alle uitslagen op ALLE niveaus (welk lelijke site, weinig gebruiksvriendelijk, maja.. tis dan ook van de overheid )

* http://www.vrtkies.net en http://www.vrtnieuws.net => enkele maanden voor een verkiezing zal je hier werkelijk een schat aan informatie vinden, met o.a. peilingen... http://www.vrtkies.net bevat momenteel alle uitslagen, mooi en overzichtelijk voorgesteld. De website van www.vrtnieuws.net is de site van de VRT Nieuwsredactie, en momenteel staat daar veel info op over de Vlaamse regeringsvorming.

* http://www.verkiezingen.fgov.be

*http://www.kuleuven.ac.be/sociologie...ispo/index.htm

* http://www.politiek.net

* http://www.politicsinfo.net/?go=http...hp?language=nl

* http://www.politics.be/

*** MEER OP VERZOEK ***
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 23:14
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-07-2004 @ 00:10 :
Ik acht de kans groter dat D'66 weer eens 'pragmatisch' gaat doen.
Dan maar hopen dat de student prostereren, zowel de sociale als de democraten en de liberale.
Oud 09-07-2004, 06:58
Sasz
Sasz is offline
ik hoorde dus vanmorgen dat het collegeld volgend jaar 100 euro duurder wordt, en het jaar daarop weer 100 euro erbij. bovendien vervalt in dat jaar de OV. dit is een plan van Zalm en de kamer gaat er vandaag al over beslissen. nou vraag ik me af waarom ik niet eerder heb gehoord dat dit een definitief plan is, en er vandaag al een besluit over genomen wordt, en waarom er geen actie tegen gevoerd wordt??????

het is tijd voor grote acties!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 07:09
Gatara
Gatara is offline
dr werd in t journaal gezegd dat de OV-studentenjaarkaart geleend kan worden en dus niet meer een gift is. Dit is incorrect: het is nu namelijk ook geen gift. Er wordt rekening gehouden met wat kleine euro's in je stufi. Zou je die OV-studentenjaarkaart dus niet hebben, zou je meer stufi moeten krijgen.
Oud 09-07-2004, 07:14
Barthezz2003
Barthezz2003 is offline
Het heeft allemaal geen zin wat de overheid wil. Nu willen ze overal op bezuinigen en het collegegeld omhoog gooien en de OV eruit.
Allemaal wel leuk en aardig voor de overheid omdat ze er weer geld voor krijgen, maar nu komen er nog meer jongeren die niet kunnen gaan studeren omdat het te duur wordt. Dan zeurt de overheid straks weer dat er allemaal tekorten zijn aan opgeleide mensen in bepaalde sectoren omdat die studies onbetaalbaar worden.
Verder moeten ze sowieso de OV erin houden omdat mensen zonder deze klauwen met geld kwijtraken aan ten eerste studies en daarna ook nog eens aan het openbaar vervoer (wat ook alleen maar duurder wordt).

Alles bij elkaar gewoon goed verrot wat de overheid allemaal wil.
Oud 09-07-2004, 07:18
Gatara
Gatara is offline
Bezuiniging treft student het hardst

Van onze verslaggevers Ferry Haan Raoul du Pré

DEN HAAG - Het collegegeld gaat in 2006 en in 2007 met honderd euro omhoog. Ook moeten studenten de kosten van hun ov-kaart voortaan na hun studie terugbetalen. Studenten lijken daarmee het voornaamste slachtoffer van het nieuwe bezuinigingspakket van 750 miljoen euro waarmee het kabinet vandaag naar verwachting zal instemmen.

Bij coalitiepartij D66 heerst grote onvrede over de ingrepen in het onderwijs. De partij vindt het onbegrijpelijk dat een speerpunt als de kenniseconomie zo hard moet worden getroffen. Studenten dragen, volgens bronnen rond het kabinet, honderd tot honderdvijftig miljoen euro bij aan de bezuiniging.

Vooral het omzetten van de ov-kaart van een gift in een lening ligt gevoelig: toen de kaart begin jaren negentig werd ingevoerd, ging de studiebeurs met ruim dertig euro per maand omlaag. Daar werd toen massaal tegen gedemonstreerd. Nu leveren studenten dus feitelijk opnieuw een fors deel van hun beurs in. Het jaarlijkse collegegeld (nu 1476 euro) stijgt eveneens met honderd euro.

Ook werknemers die hun baan verliezen worden getroffen door de bezuinigingen. De ontslagvergoeding die zij eventueel ontvangen zal worden afgetrokken van de WW-uitkering. Dat gaat ook gelden voor gouden handdrukken.

In de onderhandelingen met zijn collega Zalm van Financiën is minister De Geus van Sociale Zaken er wel in geslaagd de lengte en duur van de werkloosheidsuitkeringen voorlopig intact te houden.

Een andere groep die opnieuw moet inleveren zijn de ambtenaren: zij krijgen geen bonussen meer voor bijzondere prestaties. Deze maatregel volgt op een eerdere bevriezing van de lonen van ambtenaren.

Met het in mindering brengen van de ontslagvergoeding op de WW-uitkering bezuinigt het kabinet volgend jaar 50 miljoen euro. In 2006 loopt dit bedrag op naar 125 miljoen, om in 2007 uit te komen op 150 miljoen euro.

De extra bezuiniging van het kabinet voor volgend jaar is nodig omdat het bezuinigingspakket voor dit jaar geheel bestond uit eenmalige posten. Doordat deze opbrengsten volgend jaar niet meer terugkeren, moest het kabinet op zoek naar nieuw geld.

Met het afgesproken pakket bezuinigt het kabinet overigens niet meteen de gewenste 750 miljoen euro. Volgend jaar wordt een bedrag van ongeveer 450 miljoen euro bereikt. In 2006 zou de bezuiniging 725 miljoen moeten bedragen. In 2007, het laatste jaar van het zittende kabinet, zou de gewenste extra 750 miljoen bereikt moeten zijn.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1089263341543.html

LSVb geschokt over bezuinigingen
09-07-2004

Utrecht, 9 juli 2004 — Utrecht 8 juli 2004 –
De plannen van het kabinet om 150 miljoen euro extra te bezuinigen op hoger onderwijs zijn onacceptabel, vindt de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb). De voorgestelde verhogingen van het collegegeld en het morrelen aan de OV-jaarkaart zijn ondoordachte en botte maatregelen. Zonder enige visie wordt geknipt in het onderwijs!

Bij de kabinetsformatie is besloten te investeren in hoger onderwijs: Meer kenniswerkers, Nederland kennisland. Onderwijs zou dus een hoge prioriteit moeten hebben. Dit staat echter haaks op de voorgestelde bezuinigingen. Het kabinet maakt zich volledig ongeloofwaardig als zij deze maatregelen goedkeurt. In plaats van investeren, lijkt het hoger onderwijs weer de dupe te worden van bezuinigingsdrift.

‘Wij zijn erg geschrokken. Zulke ingrijpende voorstellen doen zonder het onderwijsveld te raadplegen, is ronduit dom´ , aldus een verbaasde LSVb-voorzitter Kim Toering.
www.lsvb.nl
Oud 09-07-2004, 08:28
probeer
probeer is offline
Citaat:
Sentingua schreef op 08-07-2004 @ 23:47 :
Leuk plan, alleen kan men dit niet per direct invoeren.
Ik vind Engeland wel een land wat het aardig doet op dit moment overigens. Ze hebben m.b.t de EU slimme beslissingen gemaakt.
dit kan idd niet direct, maar dat is bij deze bezuiniging ook niet (nouja, de regering ziet het geld niet meteen). trouwens, van al het geld dat de EU krijg gaat trouwens 40 % naar de boeren enzo, (denk aan een subsidie als je handelt binnen de EU (een rund uit italie dat in ierland mag grazen en dan in italie geslacht wordt. nederland dat melkpoeder exporteerd naar duitsland, en duitsland die hun melkpoeder exporteren naar, jawel, nederland.)
dus nederland moet echt bezuinigen op wat het uitgeeft aan de EU, we krijgen er niet echt zo heel veel voor terug.
Oud 09-07-2004, 08:55
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Barthezz2003 schreef op 09-07-2004 @ 08:14 :
Het heeft allemaal geen zin wat de overheid wil. Nu willen ze overal op bezuinigen en het collegegeld omhoog gooien en de OV eruit.
Allemaal wel leuk en aardig voor de overheid omdat ze er weer geld voor krijgen, maar nu komen er nog meer jongeren die niet kunnen gaan studeren omdat het te duur wordt. Dan zeurt de overheid straks weer dat er allemaal tekorten zijn aan opgeleide mensen in bepaalde sectoren omdat die studies onbetaalbaar worden.
Verder moeten ze sowieso de OV erin houden omdat mensen zonder deze klauwen met geld kwijtraken aan ten eerste studies en daarna ook nog eens aan het openbaar vervoer (wat ook alleen maar duurder wordt).

Alles bij elkaar gewoon goed verrot wat de overheid allemaal wil.
Zoals ik al zei, studeren mag nooit een elitaire aangelegenheid worden!
Oud 09-07-2004, 09:21
Verwijderd
Ach, ik zou toch al een studieschuld hebben, hij zal alleen door die ovkaart 10.000 euro meer worden maar we zullen ter compensatie ongetwijfeld van de regering een baangarantie na afstuderen krijgen om dat af te lossen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:35
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
DEN HAAG - Het collegegeld gaat in 2006 en in 2007 met honderd euro omhoog. Ook moeten studenten de kosten van hun ov-kaart voortaan na hun studie terugbetalen. Studenten lijken daarmee het voornaamste slachtoffer van het nieuwe bezuinigingspakket van 750 miljoen euro waarmee het kabinet vandaag naar verwachting zal instemmen.

Bij coalitiepartij D66 heerst grote onvrede over de ingrepen in het onderwijs. De partij vindt het onbegrijpelijk dat een speerpunt als de kenniseconomie zo hard moet worden getroffen. Studenten dragen, volgens bronnen rond het kabinet, honderd tot honderdvijftig miljoen euro bij aan de bezuiniging.

Vooral het omzetten van de ov-kaart van een gift in een lening ligt gevoelig: toen de kaart begin jaren negentig werd ingevoerd, ging de studiebeurs met ruim dertig euro per maand omlaag. Daar werd toen massaal tegen gedemonstreerd. Nu leveren studenten dus feitelijk opnieuw een fors deel van hun beurs in. Het jaarlijkse collegegeld (nu 1476 euro) stijgt eveneens met honderd euro.

Ook werknemers die hun baan verliezen worden getroffen door de bezuinigingen. De ontslagvergoeding die zij eventueel ontvangen zal worden afgetrokken van de WW-uitkering. Dat gaat ook gelden voor gouden handdrukken.

In de onderhandelingen met zijn collega Zalm van Financiën is minister De Geus van Sociale Zaken er wel in geslaagd de lengte en duur van de werkloosheidsuitkeringen voorlopig intact te houden.

Een andere groep die opnieuw moet inleveren zijn de ambtenaren: zij krijgen geen bonussen meer voor bijzondere prestaties. Deze maatregel volgt op een eerdere bevriezing van de lonen van ambtenaren.

Met het in mindering brengen van de ontslagvergoeding op de WW-uitkering bezuinigt het kabinet volgend jaar 50 miljoen euro. In 2006 loopt dit bedrag op naar 125 miljoen, om in 2007 uit te komen op 150 miljoen euro.

De extra bezuiniging van het kabinet voor volgend jaar is nodig omdat het bezuinigingspakket voor dit jaar geheel bestond uit eenmalige posten. Doordat deze opbrengsten volgend jaar niet meer terugkeren, moest het kabinet op zoek naar nieuw geld.

Met het afgesproken pakket bezuinigt het kabinet overigens niet meteen de gewenste 750 miljoen euro. Volgend jaar wordt een bedrag van ongeveer 450 miljoen euro bereikt. In 2006 zou de bezuiniging 725 miljoen moeten bedragen. In 2007, het laatste jaar van het zittende kabinet, zou de gewenste extra 750 miljoen bereikt moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:36
ijscoman
ijscoman is offline
Belangrijk is: Hoe gaan we dit tegen of hoe kunnen we protesteren hier tegen? Studeren is al duur genoeg en studie financiering is al helemaal niet veel. Als je een full time opleiding doet heb je al helemaal niet veel tijd voor een baantje naast je studie dus ik denk dat we dan allemaal maar coke en speed moeten gaan dealen zodat we onze studie kunnen betalen....
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 09-07-2004 @ 10:21 :
Ach, ik zou toch al een studieschuld hebben, hij zal alleen door die ovkaart 10.000 euro meer worden maar we zullen ter compensatie ongetwijfeld van de regering een baangarantie na afstuderen krijgen om dat af te lossen.
'baangarantie'....
nee....
ik kom het hier nergens tegen....
hier ook niet....
nee....
Hmmmm.....
Nee. Komt niet in het Groot Woordenboek der Ambtenaren voor. Wat betekent dat woord precies?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:59
Verwijderd
Baangarantie bestaat ook niet. Dit kabinet moet gewoon eens inzien dat studenten (en de kenniseconomie in het algemeen) nu eenmaal veel geld en aandacht nodig hebben, wil Nederland weer terugkomen in de topdrie van landen met het hoogste gemiddelde opleidingsniveau.

Zalm verkloot alles op deze manier. Wat zou een oplossing zijn? Volkert vrijlaten?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 10:04
ijscoman
ijscoman is offline
Zullen we met scholieren.com maar eens iets gaan organiseren om met ze allen naar den haag te gaan?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 11:43
Verwijderd
ik heb zin om nu naar den haag te gaan en gerrit zalm op zijn bek te stampen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 11:46
MickeyV
MickeyV is offline
Nou nou, Gerrit is best een lieve jongen.
Oud 09-07-2004, 12:18
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-07-2004 @ 12:43 :
ik heb zin om nu naar den haag te gaan en gerrit zalm op zijn bek te stampen.
Lijkt me wijs om hier gewoon iets te organiseren dat we daar met een hele groep heen gaan om te protesteren en wie weet wie je allemaal op ze bek mag stampen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 12:36
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-07-2004 @ 13:18 :
Lijkt me wijs om hier gewoon iets te organiseren dat we daar met een hele groep heen gaan om te protesteren en wie weet wie je allemaal op ze bek mag stampen.
De M.E. bijvoorbeeld
Oud 09-07-2004, 12:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Wat een grote stompzinnige idioten. Eigenlijk zouden we met z'n allen demonstratief moeten stoppen met studeren =/
Oud 09-07-2004, 12:45
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 09-07-2004 @ 13:39 :
Wat een grote stompzinnige idioten. Eigenlijk zouden we met z'n allen demonstratief moeten stoppen met studeren =/
Zullen ze prima vinden denk ik...hoeven ze helemaal geen stufi te geven...en geen OV...scheelt ze meer poen..
Oud 09-07-2004, 12:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-07-2004 @ 13:45 :
Zullen ze prima vinden denk ik...hoeven ze helemaal geen stufi te geven...en geen OV...scheelt ze meer poen..
En dan mogen ze over 10 jaar lekker gaan zeiken dat de 'kenniseconomie' in het slop is geraakt....serves them right
Oud 09-07-2004, 12:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Zoooo achterlijk zijn ze nou ook weer niet, hoop ik
Oud 09-07-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
jah, zullen ze leuk vinden.
Totdat het volgende kabinet vind dat er weer meet hoogopgeleiden moeten komen.
Ik denk dat ik na dit jaar ga stoppen met mn studie en gewoon ga werken.
Als het volgende kabinet dan gratis studies aan HBO/Universiteit gaat aanbieden meld ik me wel weer aan
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:21
Sasz
Sasz is offline
gratis studie zal er nooit komen.

laten we eerst ff afwachten of het plan er idd vandaag doorkomt. zo ja: dan gaan we ckers demonstreren in den haag!!!

stelletje achterlijken!

ik begin dit jaar aan een nieuwe opleiding, kan ik net zo goed helemaal niet beginnen want het 3e jaar kan ik dan nog onmogelijk betalen!

tssssss
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:26
Sven
Sven is offline
OV als lening is echt niet onoverkomelijk.. 60 euro per maand geloof ik, wat je pas hoeft te betalen na je studie net als de gewone lening bij de ib-groep..

Maargoed.. het is wel een stap in de verkeerde richting
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sentingua schreef op 08-07-2004 @ 23:34 :
Erg erg spijtig dat jij eigen belangen voorop stelt, erg egoïstisch.
Tuurlijk stel je je eigen belangen voorop...Ik verwacht dat je bedoelt "erg spijtig dat je de belangen van anderen niet aantrekt" ?

Maargoed ontopic:

Triest natuurlijk, ik kan het ook (nog) wel betalen, zonder die lening aan te gaan, maar damn zoals gezegd is, zo stimuleer je de kenniseconomie niet. Een korte termijnsoplossing die zeer onverstandig is. Hopelijk zal D66 dan maar genoeg ballekes hebben om iets te doen eh eh... {|o_0\}
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:37
Risce
Risce is offline
afblijven met hun fikken dus.
Het is al hartstikke duur en dit gaat dus nergens over.
(even de korte versie)
Oud 09-07-2004, 13:41
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Sven schreef op 09-07-2004 @ 14:26 :
OV als lening is echt niet onoverkomelijk.. 60 euro per maand geloof ik, wat je pas hoeft te betalen na je studie net als de gewone lening bij de ib-groep..

Maargoed.. het is wel een stap in de verkeerde richting
Et is wel te betalen ja...in termijnen...maar als je zo'n 5-6 jaar studeert dan moet je wel héél veel geld terugbetalen....en met minder stufi zal je misschien moeten lenen (met 60 euri in de maand kan ik nieteens mn verzekering betalen...en dan komt de €184 van de schoolgeld er nog bij...)...en dat moet je ook weer aflossen...gaat dus allemaal flink oplopen...
De regering wil dus dat wij gaan lenen (levert hun ook weer rente enzo op natuurlijk)...al zijn ze zelf te schijterig om een lening te hebben....
Oud 09-07-2004, 13:42
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
niet onoverkomelijk... 60 euro pm= 9 mnd ofzo x 4 jaar = 36 maanden x 60 = 2160 euro

nou ik heb niet zo veel geld hoor, nadat ik helemaal ben uitgekleed door het betalen van mn collegegeld! en ik heb al helemaal geen zin in leningen na mn studie!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:45
Verwijderd
Lijkt me niet echt slim..

Aangezien dit indirect ook kan zorgen voor meer file problemen. (Minder reizen met openbaar vervoer, eerder eigen auto etc) Openbaar vervoer zal nog duurder worden.

Het wordt onbetaalbaar ovor studenten!

Hoger Colelgegeld, Geen OVjaar kaart..

!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:51
Verwijderd
pff, het huidige kabinet veroorzaakt hierdoor (okeej, niet alleen hierdoor maar wel met al die bezuinigingen mbt het studeren in het algemeen) een soort van (ongewenst?) tweedeling in de maatschappij.
Nl, de rijken gaan studeren en de armen.. ?
De gevolgen over een tijdje...:
Rijke mensen worden rijker, de wat armere mensen worden nog armer .
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:08
Verwijderd
Dit geeft dus vooral maar weer aan wat voor gore, slappe, laffe ruggegraatloze bende D'66 is. Iedereen die hier nog denkt óóit op die partij te stemmen moet zich diep gaan schamen in een donker hoekje.

Ze hebben zich laten paaien met die paar honderd miljoen euro voor onderwijs (die nergens voor gebruikt, dat Innovatieplatform Kenniseconomie heeft nog geen activiteiten ontplooid) en een minister van Bestuurlijke Vernieuwing (de persoonlijke fetisj van Thom de Graaff, wordt-ie bloedgeil van).

Ze hebben zich laten omkopen, terwijl D'66 niks meer was (zeven zetels) en nu laten ze zich als een little bitch meelokken in een plan waardoor het hoger onderwijs nog veel meer wordt uitgekleed. Bakker, Dittrich, De Graaff, gadverdamme, ik kots erop. Stelletje slappe zakken.

Laten we met zijn allen de Nederlandse democratie een dienst bewijzen, door bij de volgende parlementsverkiezingen ervoor te zorgen dat D'66 niet één zetel meer krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:14
Sven
Sven is offline
Citaat:
Sasz schreef op 09-07-2004 @ 14:42 :
niet onoverkomelijk... 60 euro pm= 9 mnd ofzo x 4 jaar = 36 maanden x 60 = 2160 euro

nou ik heb niet zo veel geld hoor, nadat ik helemaal ben uitgekleed door het betalen van mn collegegeld! en ik heb al helemaal geen zin in leningen na mn studie!
Je mag er 15 jaar over doen om het terug te betalen.. dus het is echt geen ramp.. ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar het is onzin dat er hierdoor mensen niet zouden kunnen studeren.. het aflossen is gebaseerd op draagkracht dus je zou er nooit echt in de problemen door kunnen komen..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-07-2004 @ 15:08 :

Laten we met zijn allen de Nederlandse democratie een dienst bewijzen, door bij de volgende parlementsverkiezingen ervoor te zorgen dat D'66 niet één zetel meer krijgt.
Laten we ervoor zorgen dat geen enkele partij van het huidige kabinet ooit nog wat te zeggen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:37
NN
NN is offline
Ik sluit me aan bij alle bezwaren tegen de bezuinigingen op het HO.

Het is inderdaad onvoorstelbaar dat een kabinet durft te praten over een kenniseconomie, weer bezuinigd op het Hoger Onderwijs.

Nog een paar dingen;
- Nederlandse studenten betalen al bijna de hoogste collegegelden van Europa. In veel van de ons omringende landen is studeren gratis.
- De Nederlandse uitgaven voor het onderwijs als deel van het BNP (OESO-norm) daalt al jaren.
- Eén van de doelstellingen van HOOP is concurrentie tussen opleidingen. Geen student zal er na afschaffing van de OV nog over na denken om in een stad aan de andere kant van het land te gaan studeren.

Ik wacht op een bericht van de LSVb wanneer de volgende staking plaats gaat vinden...
Oud 09-07-2004, 14:42
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-07-2004 @ 15:08 :
Dit geeft dus vooral maar weer aan wat voor gore, slappe, laffe ruggegraatloze bende D'66 is. Iedereen die hier nog denkt óóit op die partij te stemmen moet zich diep gaan schamen in een donker hoekje.

Ze hebben zich laten paaien met die paar honderd miljoen euro voor onderwijs (die nergens voor gebruikt, dat Innovatieplatform Kenniseconomie heeft nog geen activiteiten ontplooid) en een minister van Bestuurlijke Vernieuwing (de persoonlijke fetisj van Thom de Graaff, wordt-ie bloedgeil van).

Ze hebben zich laten omkopen, terwijl D'66 niks meer was (zeven zetels) en nu laten ze zich als een little bitch meelokken in een plan waardoor het hoger onderwijs nog veel meer wordt uitgekleed. Bakker, Dittrich, De Graaff, gadverdamme, ik kots erop. Stelletje slappe zakken.

Het innovatieplatform is geen extra geld heengegaan. Dat geld is bijelkaar geharkt door een kaasschaaf over alle opleidingen te halen, bovenop de al bestaande 'efficiency-korting' van Balkellende I.
Het beetje extra geld wat er voor onderwijs kwam, is opgeslokt door o.a. het VMBO.

Richt jij een platform anti-D66 op?
Of zullen we direct maar een partij voor het onderwijs opstarten? One-issue-partijtjes doen het tegenwoordig toch al zo goed...
Oud 09-07-2004, 15:42
Verwijderd
Het zou mooi zijn wanneer de NS (en de busmaatschappijen) hierop reargeert en alle studenten gratis vervoer aanbied
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 15:46
Sentingua
Sentingua is offline
Ik ben er als VVD-er helemaal voor om eens in de oppositie te gaan. De VVD is een liberale partij, dit heeft niks met links noch rechts te maken, maar wat Zalm nu aan het doen is is meehelpen aan het verrechtsen van de partij. Hij maakt er een conservative partij van. Dit mag de VVD nooit en ten nimmer worden.

Mocht de VVD nog meer verrechtsen dan zeg ook ik mijn vertrouwen in de partij op. Wachtende op een nieuwe echte liberale partij.

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 16:14
Jude
Jude is offline
Belachelijk.

Maar als het toch zo ver moet komen, is het dan geen beter idee om een trajectkaart ipv een OV-jaarkaart beschikbaar te stellen voor studenten?

Ik bedoel, als student hoef je in principe niet heel Nederland door te reizen, als je maar van je huis naar de universiteit kan komen. Dit is een stuk goedkoper dan een OV en zo heb je als student toch nog íets.

Aan de andere kant is dit organisatorisch heel erg ingewikkeld denk ik.... De beste optie is dan denk ik toch: gerrit zalm op zijn bek te stampen (thanks to nare man ).
Oud 09-07-2004, 16:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik weet niet of dit al gezegd is, maar de OV jaarkaart is een verplichte kaart.

Dit plan is dus nooit uit te voeren als de OV-jaarkaart verplicht blijft. En de vrijwillige OV-jaarkaart zal er nooit komen en afschaffen is simpelweg geen optie. Kortom, onze regering zal niet durven een verplichte lening in te stellen en dit plan gaat niet door.

En trouwens, dit plan is toch sowieso te gek voor woorden, als je bedenkt dat dit juist de dingen zijn waar D'66 zich tegen zou verzetten? Een coalitie noemen ze dat, dat is gewoon weer ieder z'n eigen voordeel proberen te halen, niks meer en niks minder.

Ik kan me niet voorstellen dat D'66 dit plan ooit in de armen kan sluiten.
Oud 09-07-2004, 16:45
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-07-2004 @ 17:40 :
Citeer die regel eens.
Oud 09-07-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-07-2004 @ 17:40 :
Onjuist, de OV-kaart is deel van de tempobeurs en als je hem niet wilt kan dat.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 17:01
M@rco
M@rco is offline
Nou hoor ik net dat het niet doorgaat.

Tenminste... collegegeld wordt met €100 verhoogd en de OV-jaarkaart blijft gewoon zoals ie is.
Oud 09-07-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
scrolllock schreef op 09-07-2004 @ 09:28 :
dit kan idd niet direct, maar dat is bij deze bezuiniging ook niet (nouja, de regering ziet het geld niet meteen). trouwens, van al het geld dat de EU krijg gaat trouwens 40 % naar de boeren enzo, (denk aan een subsidie als je handelt binnen de EU (een rund uit italie dat in ierland mag grazen en dan in italie geslacht wordt. nederland dat melkpoeder exporteerd naar duitsland, en duitsland die hun melkpoeder exporteren naar, jawel, nederland.)
dus nederland moet echt bezuinigen op wat het uitgeeft aan de EU, we krijgen er niet echt zo heel veel voor terug .
Europese solidariteit ?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Sentingua schreef op 09-07-2004 @ 16:46 :
Ik ben er als VVD-er helemaal voor om eens in de oppositie te gaan. De VVD is een liberale partij, dit heeft niks met links noch rechts te maken, maar wat Zalm nu aan het doen is is meehelpen aan het verrechtsen van de partij. Hij maakt er een conservative partij van. Dit mag de VVD nooit en ten nimmer worden.

Mocht de VVD nog meer verrechtsen dan zeg ook ik mijn vertrouwen in de partij op. Wachtende op een nieuwe echte liberale partij.
Ha, onze liberalen zijn ook serieus aant klungelen... 1/3 van het kabinet neemt ontslag en verhuist naar een andere regering (Waalse, Vlaamse, EU-commissaris...)

De liberalen hebben fors, heel fors verloren en moeten nu het leiderschap over Vlaanderen opgeven aan de CD&V.

Hoe er de afgelopen maanden intern werd geruziet daar, de mensen houden daar niet van! Ook het migrantenstemrecht heeft de VLD de das omgedaan... ik verwacht echt niet dat Verhofstadt zijn termijn nog kan volhouden...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 09-07-2004 @ 15:37 :
Ik sluit me aan bij alle bezwaren tegen de bezuinigingen op het HO.

Het is inderdaad onvoorstelbaar dat een kabinet durft te praten over een kenniseconomie, weer bezuinigd op het Hoger Onderwijs.

Nog een paar dingen;
- Nederlandse studenten betalen al bijna de hoogste collegegelden van Europa. In veel van de ons omringende landen is studeren gratis.
- De Nederlandse uitgaven voor het onderwijs als deel van het BNP (OESO-norm) daalt al jaren.
- Eén van de doelstellingen van HOOP is concurrentie tussen opleidingen. Geen student zal er na afschaffing van de OV nog over na denken om in een stad aan de andere kant van het land te gaan studeren.

Ik wacht op een bericht van de LSVb wanneer de volgende staking plaats gaat vinden...
Inderdaad.. bezuinigen op Onderwijs & Vorming is VERKEERD... "wij" zijn immers de toekomst! Misschien kunnen we bezuinigen op defensie ofzo ik zie echt geen ander departement (onderwijs is belangrijk, zorg, mobiliteit, wonen is dat ook, cultuur is belangrijk... sjah...)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten