Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 14:39
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-07-2004 @ 03:11 :
Vieze heiden.

Ik vind het overigens wel jammer dat ze de scherpe kantjes(geweld + bepaalde thema's) van de strips er speciaal voor de PG-13 rating vanaf hebben gehaald. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de X-men films.
De strips zijn ook voor alle leeftijden, vond ik eigelijk ook beetje minder, dus zo raar is het allemaal niet. Maar wel jammer ja, maar dat is de marvel-policy, wat ze ook readers gekost heeft aan Image en Dark Horse etc. De regie van zowel x-men als Spiderman hebben het maximale geweld erin gegooid denk ik wat zou mogen. Afgezien van Marvel, wil de filmcompany natuurlijk ook een zo groot mogelijk publiek aanspreken. Grootste afknapper voor mij dit jaar gaat denk ik de pg-13 rating worden voor die andere grote comic-verfilming, Alien Vs Predator.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 14-07-2004 @ 02:29 :
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 14-07-2004 @ 15:39 :
De strips zijn ook voor alle leeftijden, vond ik eigelijk ook beetje minder, dus zo raar is het allemaal niet. Maar wel jammer ja, maar dat is de marvel-policy, wat ze ook readers gekost heeft aan Image en Dark Horse etc.
Tegenwoordig houdt Marvel zich niet meer aan de comics code authority, plus is er het Max en Marvel Knights imprint voor de wat 'riskantere' comics.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:51
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
CycLoner schreef op 14-07-2004 @ 15:44 :
Spoiler
Tuurlijk, zat mogelijkheden voor villains, die Connor op nr 1
Maar ok, die reden van erfelijkheid die jij noemt, is mij net iets te ver gegrepen. tuurlijk ken ik de strips etc. maar toch, het werd er
allemaal even tussendoor gemieterd, en dan weet je wel wie die Green Goblin wordt(zie ook strips).
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:59
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
CycLoner schreef op 14-07-2004 @ 15:49 :
Tegenwoordig houdt Marvel zich niet meer aan de comics code authority, plus is er het Max en Marvel Knights imprint voor de wat 'riskantere' comics.
Oh ok, ik geloof je meteen, hebben ze eindelijk door dat ze de 'war' met de andere lables grotendeels daarom aan het verliezen waren.
Maybe maar weer eens een marveltje lezen dan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 14-07-2004 @ 15:39 :
De strips zijn ook voor alle leeftijden, vond ik eigelijk ook beetje minder, dus zo raar is het allemaal niet. Maar wel jammer ja, maar dat is de marvel-policy, wat ze ook readers gekost heeft aan Image en Dark Horse etc. De regie van zowel x-men als Spiderman hebben het maximale geweld erin gegooid denk ik wat zou mogen. Afgezien van Marvel, wil de filmcompany natuurlijk ook een zo groot mogelijk publiek aanspreken. Grootste afknapper voor mij dit jaar gaat denk ik de pg-13 rating worden voor die andere grote comic-verfilming, Alien Vs Predator.
Dat is niet helemaal waar. Wel in de jaren zeventig, maar in de jaren tachtig werden de strips opeens een stuk zwartgalliger en gewelddadiger. Toegegeven, het werd nergens zo erg als in bijvoorbeeld Spawn of Violater, maar herinner jij je nog de Spiderman Special serie, van Tod McFarlane? Damn, dat was behoorlijk extreem met veel bloed/geweld en een stevig horrorsfeertje. Ook de episodes met iemand als Kraven of Vermin waren een stuk donkerder dan menig Batman avontuur.
Oud 15-07-2004, 15:00
HeiNZ
HeiNZ is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-07-2004 @ 00:47 :
Deze is bijna nog erger dan deel 1
Oud 15-07-2004, 15:06
Verwijderd
Ik ga er vanavond naar toe
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:36
transfattyacid
transfattyacid is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-07-2004 @ 16:06 :
Ik ga er vanavond naar toe
Doe maar niet, hijs vreselijk slecht
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:42
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
transfattyacid schreef op 15-07-2004 @ 16:36 :
Overdrijven is ook een vak appart
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:13
transfattyacid
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 15-07-2004 @ 16:42 :
Overdrijven is ook een vak appart
Mja. Hij's wel lachwekkend door het slechtheidsgehalte jaa.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 15-07-2004 @ 16:36 :
Klets niet.
Oud 15-07-2004, 16:59
transfattyacid
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-07-2004 @ 17:36 :
Klets niet.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:22
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Vandaag gezien, ik vond hem best goed. Ik heb deel 1 echter nooit gezien (ook de strips niet gelezen), maar ik kon me aardig indenken wat er in deel 1 gebeurd is.
Oud 15-07-2004, 18:39
legatus
legatus is offline
Ik vond hem veel beter dan het origineel, die vond ik matig. Wel een tikkeltje te dramatisch.
Oud 15-07-2004, 20:44
Verwijderd
Ik vond hem leuk, Spiderman is zooo lievvv
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 22:34
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ben hem daarjuist gaan kijken en vond hem wel goed.
Spoiler
Oud 16-07-2004, 00:58
Sithan
Sithan is offline
ik vond m erg langdradig eerlijk gezegd...Alfred Molina was iig een veel betere schurk als Willem Dafoe, hij spetterde van het scherm af
Oud 16-07-2004, 01:43
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
legatus schreef op 15-07-2004 @ 19:39 :
Wel een tikkeltje te dramatisch.
Yup, vond ik ook, te belerend ook.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:19
Remqo
Remqo is offline
Ik kom er net vandaan.

Het contrast van Peter Parkers dubbelleven en alles wat er bij komt kijken vind ik wel een stuk beter weergegeven dan deel 1, maar wel wat te langdradig.
De acties zijn super, daar kon ik echt van genieten
Tja, en Jamesson, wat een figuur
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 13:51
JantjePietje
JantjePietje is offline
Lauwe shit. Vooral die gevechtsscene in en op de metro was geweldig gedaan.
Oud 18-07-2004, 14:00
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
common schreef op 12-07-2004 @ 13:40 :
ik vond bij deel 1 het verhaal met the green goblin veels te snel. alls gebeurd in een razend tempo wat zo zijn voor en nadeel heeft.
als je een beetje een comic fanaat bent en de strips van spiderman goed kent, dan vind je wel een aantal dingen jammer aan deel 1.
De verfilming is wel goed, en deel 2 ook beter dan 1.
alleen zou ik graag mee vijanden willen zien, die een kleine rol hebben. zoals scorpion of the shocker. Gewoon aparte vijanden die los staan van het verhaal op de film iets frisser te maken
Helemaal mee eens. Vaak had ik het gevoel dat ik een romantische film aan het kijken was ipv een actiefilm. Het zou leuk zijn als in deel drie Shocker of de Vulgair geintroduceerd worden voor de actiescenes. Helaas weet je al dat de Green Goblin zijn rentree maakt in deel 3 en dat is jammer.
Oud 18-07-2004, 14:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 18-07-2004 @ 15:00 :
Helemaal mee eens. Vaak had ik het gevoel dat ik een romantische film aan het kijken was ipv een actiefilm. Het zou leuk zijn als in deel drie Shocker of de Vulgair geintroduceerd worden voor de actiescenes. Helaas weet je al dat de Green Goblin zijn rentree maakt in deel 3 en dat is jammer.
De Vulgair? Bedoel je niet de Vulture?
Oud 18-07-2004, 14:50
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-07-2004 @ 15:31 :
De Vulgair? Bedoel je niet de Vulture?
Je hebt helemaal gelijk. Het engelse woord voor gier is idd vulture en niet vulgair. Het is ook zo lang geleden dat ik die tekenfilms heb gezien.
Oud 18-07-2004, 14:52
Mark-The-Local-Hero
Mwah, ze zijn als te dood sommige villains zegmaar al te verspillen, Kingpin hebben ze bijvoorbeeld voor Dare Devil gereserveerd. Gewoon kwestie van marketing en mogelijke verhaallijnen openlaten.
Heeft zowel positieve als negatieve kanten natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:13
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 18-07-2004 @ 15:00 :
Helemaal mee eens. Vaak had ik het gevoel dat ik een romantische film aan het kijken was ipv een actiefilm. Het zou leuk zijn als in deel drie Shocker of de Vulgair geintroduceerd worden voor de actiescenes.
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:57
Verwijderd
Ik heb 'm gezien en ik vond 'm fijn
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 10:54
common
common is offline
persoonlijk vind ik dat ze sommige vijanden steeds terug moeten laten komen net als de tekenfilm.
zoals the scorpion die steeds een bank probeert over te vallen. vijand die niets te maken hebben met peter parkers persoonlijk leven. als je kijkt naar the green goblin en doc ock, die hadden een relatie met peter parker.
maar scorpion, shocker, vulture,cameleon, Mysterio, sandman hebben nix te maken met peter parkers persoonlijk leven. altans in de comics.
dat zijn niet spidey's aartsvijanden. maar vijanden die ineens te voor schijnkomen
zulke vijanden zouden leuk zijn in de film.
zelf zou ik graag Mysterio willen zien. hij is mn favorite villian. hij gebruikt alleen zn special effects. dat is wel cool.
Oud 19-07-2004, 16:39
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
lovetear schreef op 10-07-2004 @ 20:14 :
Ik kijk er naar uit en verwacht een leuke superheldenfilm waarbij ik niet hoef na te denken.
Ik zat er een beetje naast, spiderman 2 was niet zomaar een leuke film. Hij overtrof mijn verwachtingen. Ik kon amper een minpunt ontdekken, in vrijwel alles overtreft hij deel 1. En die overduidelijke moraal, tja, daar komen ze wat mij betreft wel mee weg, dat maakt het een beetje sprookjesachtig ofzo, het blijft onecht. Verder zaten er veel meer ontwikkelingen in het verhaal dan ik had durven hopen, werd het nergens slordig en werd ook niet alles letterlijk uitgetekend voor de kijker. Ik vond het allemaal een stuk soepeler gaan, het zag er minder nep uit, het verhaal was niet al te voorspelbaar en de rollen vond ik stuk voor stuk goed vertolkt, beter dan in deel 1(waarin ik maguire een beetje te onhandig vond en de schurk minder goed als in deel 2). De film wist me zowaar te raken, dat overkomt me zelden bij een actiefilm, vond het romantische gebeure dan ook eerder een pluspunt dan een minpunt, zo werd de film niet zo oppervlakkig.

Ik denk dat ik batman 1 en 2 maar weer eens uit de kast ga halen, die ga kijken en dan besluiten wat mijn favoriete superheldenfilm is, want ik denk dat spiderman 2 toch wel een behoorlijke kans maakt.
Oud 19-07-2004, 22:41
The Crash Bash
Effe een vraagje uit de film, het antwoord is mischien simpel maar ik weet het niet juist:
Spoiler
Oud 19-07-2004, 22:53
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 19-07-2004 @ 23:41 :
Effe een vraagje uit de film, het antwoord is mischien simpel maar ik weet het niet juist:
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:05
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Citaat:
Remqo schreef op 20-07-2004 @ 01:53 :
Spoiler
Spoiler

Wat ik trouwens wel erg slap vond:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 20-07-2004 @ 01:05 :
Spoiler

Wat ik trouwens wel erg slap vond:
Spoiler
Spoiler
Oud 20-07-2004, 15:30
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 19-07-2004 @ 23:41 :
Spoiler
Spoiler
Oud 20-07-2004, 16:23
lovetear
lovetear is offline
Die scene in de lift was trouwens echt heel grappig .
Oud 23-07-2004, 00:33
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Citaat:
lovetear schreef op 20-07-2004 @ 19:23 :
joh
"hij trekt een beetje rond het kruis"
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 01:18
Briseïs
Briseïs is offline
ik ga woensdag

waarschijnlijk
Oud 25-07-2004, 10:10
Ketjing
Ketjing is offline
ik vond hem ook maar mwa,
hij was weinig vernieuwend tov deel 1 en het zag er ook niet beter uit. Verder zaten er teveel verwijzingen naar deel 1 in qua opbouw en soorten scenes.
Ben blij dat ik daarvoor niet naar de bioscoop ben gegaan
Oud 28-07-2004, 12:48
Dmnq
Dmnq is offline
Ik vind Doc Ock een slechte slechterik, want op het einde bleek het toch nog een goeie.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 00:03
Briseïs
Briseïs is offline
net gezien, echt te gaaf

alleen heb ik een klein stukje aan het begin gemist
hij draaide in 2 bioscopen, een keer om 21.30 en een keer om 21.45, en wij zouden de latere nemen omdat dat handiger uitkwam met de trein. dus zij komen daar aan, staat er dat ie vandaag en morgen alleen in de andere bios draait. wij daar snel heen, maar dus wel wat gemist

Citaat:
Beftekkel schreef op 28-07-2004 @ 13:48 :
Ik vind Doc Ock een slechte slechterik, want op het einde bleek het toch nog een goeie.
dat weet je toch al vantevoren
Oud 29-07-2004, 13:41
illogical
illogical is offline
ik hoop dat ik de film leuker vind dan het spel (pc)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 13:47
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
lovetear schreef op 20-07-2004 @ 17:23 :
Ja, de eerste 15 of 20 seconden. Toen ze de minuut bijna vol maakten was et gewoon dom (zo van: nou we doen die scène extra lang, dan weten we zeker dat zelfs de domste mensen de grap begrijpen).

imo.
Oud 31-07-2004, 21:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben onder de indruk. Na de trauma's van X-Men (the agony!), de laatste Batman en Daredevil is deze (samen met deel 1) ronduit geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 20:56
The Crash Bash
Wat ik raar vond:
Spoiler
Oud 03-08-2004, 21:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
*Maakt geen, ik herhaal geen, grap over negers en verstand*
Oud 03-08-2004, 22:09
Apomes
Apomes is offline
Ik vond hem vet cool!

PS: de reden dat die mensen gingen zwijgen is wss omdat hij hun leven heeft gered .
Reageren

Regels voor berichten