Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 22:01
Verwijderd
wat stom om dat nou weer eens een naam te geven er zijn zoveel mensen die niet drinken en geen alcohol gebruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2004, 22:02
Verwijderd
ik ben anti sXe
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 00:03
Verwijderd
ik ben het voor het eerst eens met nóe en ik ben nog nuchter ook
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 00:24
Verwijderd
je bent op me he leno oo
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 00:39
Synonym
Synonym is offline
sXe zijn is om "samen" ergens tegen te zijn, maar ik voel me daar niet prettig bij. Ik drink niet, rook niet, gebruik geen drugs maar noem mezelf niet edge ofzo. Iedereen moet zelf weten wat ie doet.

Oja: ik vind trouwens dat je dan ook geen maltbier moet gaan drinken. Als je ergens tegen bent, moet je ook principieel blijven.
Oud 24-07-2004, 01:52
Metal
Metal is offline
Citaat:
Rogue schreef op 23-07-2004 @ 17:50 :
Ik was edge. Nu ben ik nieuwsgierig.
'

Oud 24-07-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
punxnotdead schreef op 23-07-2004 @ 22:23 :
ik zag pas een nep sXe persoon.
Kruis op beide handen.
Maar gewoon vrolijk zuipen en roken
op vakaantie zette ik juist expres kruizen op mn handen en dan rustig gaan zitten zuipen en blowen. dan snappen mensen er echt niks meer van en je krijgt nog ruzie met irritante militante sxe dudes ook
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 24-07-2004 @ 01:39 :
Oja: ik vind trouwens dat je dan ook geen maltbier moet gaan drinken. Als je ergens tegen bent, moet je ook principieel blijven.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:34
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 26-07-2004 @ 23:25 :
Als in. In maltbier zit ook alcohol.

LOL @ Rosa's verhaal

Omg.

Klinkt als 'ik ben edge want ik wil nuchter zijn als de belgen invallen'.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:51
Fog
Fog is offline
waarom zou alcoholvrij niet mogen?

verder zit ook wel wat in, ik kan niet [meer] tegen drank sinds ik ziek ben geweest en drugs trek ik soweiso niet zo, dan merk je wel hoe slecht het voor je is als je er ineens zo op reageert. maar ik vind dronken zijn soms toch te leuk om helemaal geen alcohol meer te drinken en ik hou er ook niet van om mezelf dat soort "regels" op te leggen.
Oud 27-07-2004, 00:00
GRRR
GRRR is offline
sex bitches!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Fog schreef op 27-07-2004 @ 00:51 :
waarom zou alcoholvrij niet mogen?

[..]
Omdat het dat niet is.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 00:03
Ragnar
Ragnar is offline
Prima als mensen niet roken, drinken en drugs gebruiken, maar maak er niet meteen een hele geloofsovertuiging van
Oud 01-08-2004, 09:54
Stevill
Stevill is offline
Na morgen ben ik ook weer een ruime tijd edge maar das meer uit voorbereiding op mijn trainingen. Misschien koop ik van het geld dat ik mijzelf bespaar een Usher cd.
Oud 01-08-2004, 10:21
Synonym
Synonym is offline
In maltbier zit alsnog (al is dit een laag percentage) alcohol. Varieerend van 0,1 % (grolsch special malt) tot 2,5 procent.
Oud 01-08-2004, 15:50
troep
troep is offline
ja daar bedenk ik me ineens iets ...
het gaat om het nuchter blijven toch ? (want dan is mijn verdere vraag zinloos )
maar als het om het niet destructief zijn gaat : dan moeten ze ook geen tattoeages en piercings nemen vind ik. tuurlijk je gaat er niet kapot van maar het feit dat het ontsteekt en uitgroeit betekend dat je lichaam er niet voor bedoelt is.
want van ongeremde sex raak je niet onder invloed dus dat zou dan weer niet kloppen als bij de eerste vraag ja gezegt is.

en als we dan toch bezig zijn , waarom ga je dan in een pit ? een mensen lichaam is ook niet bedoelt om klappen op te vangen...

dit is niet belachelijk makerij of kritiek ik vind dat iedereen zelf moet doen wat ie wil als ze andere mensen maar niet gaan overhalen (op meer en mindere extreme mate.) maar dit is bedoelt om wat reacties te horen ...
Oud 01-08-2004, 16:08
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
little nemo schreef op 23-07-2004 @ 19:37 :

nouja helemaal sXe ben ik niet...

"nouja sXe ben ik helemaal niet..."

dit is beter
Oud 01-08-2004, 16:22
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
troep schreef op 01-08-2004 @ 16:50 :
ja daar bedenk ik me ineens iets ...
het gaat om het nuchter blijven toch ? (want dan is mijn verdere vraag zinloos )
maar als het om het niet destructief zijn gaat : dan moeten ze ook geen tattoeages en piercings nemen vind ik. tuurlijk je gaat er niet kapot van maar het feit dat het ontsteekt en uitgroeit betekend dat je lichaam er niet voor bedoelt is.
want van ongeremde sex raak je niet onder invloed dus dat zou dan weer niet kloppen als bij de eerste vraag ja gezegt is.

en als we dan toch bezig zijn , waarom ga je dan in een pit ? een mensen lichaam is ook niet bedoelt om klappen op te vangen...

dit is niet belachelijk makerij of kritiek ik vind dat iedereen zelf moet doen wat ie wil als ze andere mensen maar niet gaan overhalen (op meer en mindere extreme mate.) maar dit is bedoelt om wat reacties te horen ...
volgens mij is sxe grotendeels bedoelt om n beetje tegen de cliche's van de 21e eeuw in te gaan. Hierbij hoef je nog niet meteen alles te laten, wat slecht voor je is..
Oud 01-08-2004, 16:31
konflict
konflict is offline
Citaat:
Synonym schreef op 01-08-2004 @ 11:21 :
In maltbier zit alsnog (al is dit een laag percentage) alcohol. Varieerend van 0,1 % (grolsch special malt) tot 2,5 procent.
tsja dat snap ik dan dus niet, ik kan me goed voorstellen dat je tegen overmatig drank/drugs gebruik bent, maar zolang je geen gevolgen van de alcohol ondervindt en je een biertje gewoon lekker vindt snap ik niet waarom je 't zou laten staan.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:32
Verwijderd
ik snap sowieso niet hoe iemand een biertje kan laten staan
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:33
konflict
konflict is offline
Citaat:
poorleno schreef op 01-08-2004 @ 17:32 :
ik snap sowieso niet hoe iemand een biertje kan laten staan
als 't alcoholvrij is snap ik 't eigenlijk wel
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 17:33 :
als 't alcoholvrij is snap ik 't eigenlijk wel
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:16
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 17:31 :
tsja dat snap ik dan dus niet, ik kan me goed voorstellen dat je tegen overmatig drank/drugs gebruik bent, maar zolang je geen gevolgen van de alcohol ondervindt en je een biertje gewoon lekker vindt snap ik niet waarom je 't zou laten staan.
het gaat er gewoon om dat je geen gif in je lichaam wilt dus het is niet per se overmatig drank/drugs gebruik
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:21
konflict
konflict is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-08-2004 @ 19:16 :
het gaat er gewoon om dat je geen gif in je lichaam wilt dus het is niet per se overmatig drank/drugs gebruik
dan zijn caffeinehoudende dranken als koffie, cola, thee en red bull bijvoorbeeld ook uit den boze en die worden wel gedronken door sXe'rs, in zelfs in sla bijvoorbeeld zitten ook giftige stoffen. alles is giftig, als je er teveel van neemt. bewezen is dat alcohol, mits niet overmatig gebruikt, juist gezond kan zijn (http://www.nu.nl/news.jsp?n=370859&c=80).
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:28
Synonym
Synonym is offline
zucht...

Straight edge staat voor een drug-free life. De giftige stoffen die in de meeste etenswaren zijn verwerkt kun je toch niet vermijden.

En inderdaad: caffeine is eigenlijk ook een soort drug, en er zijn zeker Edgers die dat ook vermijden.
Oud 01-08-2004, 18:34
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Ik snap eigenlijk niet waarom sXe ers geen alcoholische dranken drinken. Zolang je met mate drinkt is er toch niks aan de hand?!
Misschien drinken ze helemaal niet omdat ze bang zijn dat ze zich niet in kunnen houden?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:34
konflict
konflict is offline
Citaat:
Synonym schreef op 01-08-2004 @ 19:28 :
zucht...

Straight edge staat voor een drug-free life. Niet voor giftige stoffen, die uiteindelijk in heel veel etenswaren verwerkt zijn, die kun je toch niet vermijden.

En inderdaad: caffeine is eigenlijk ook een soort drug, en er zijn zeker Edgers die dat ook vermijden.
zucht...

ik snap de beweegredenen niet om daarvoor te kiezen, daar gaat het mij om. waarom zou je niet af en toe een biertje drinken maar wél salades eten die in principe slechter voor je zijn? in frisdrank zit véél te veel suiker, en suiker zou je ook als een drug kunnen zien. ei bijvoorbeeld is ook slecht voor je als je er teveel van eet, en je hebt al snel teveel ei gegeten. waarom dan geen eieren en frisdrank vermijden? dat moet toch net zo makkelijk zijn. en kom niet aanzetten met dat daar belangrijke voedingsstoffen inzitten, want tegenwoordig kun je alles wat je nodig hebt ook gewoon als pilletje slikken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:36
Koning
Koning is offline
dus sXe is het stoer doen om het feit dat je een mietje bent?
Oud 01-08-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 19:34 :
zucht...

ik snap de beweegredenen niet om daarvoor te kiezen, daar gaat het mij om.
Newsflash: jij hoeft het ook niet te snappen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:48
konflict
konflict is offline
Citaat:
Rogue schreef op 01-08-2004 @ 19:41 :
Newsflash: jij hoeft het ook niet te snappen.
ik hoef ook geen koeien te melken maar als ik dat zou willen zou ik het doen, ik hóef niet te begrijpen wat sXe inhoudt en wat de beweegredenen zijn maar dat wil ik wel en daarom vraag ik ernaar.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:54
enema abortion
enema abortion is offline
ok...

1) Bij SXE draait het NIET om 'regeltjes'. Mensen denken vaak dat de achterliggende gedachte is dat je niet MAG drinken, niet MAG roken, etc. maar dat is het helemaal niet. De achterliggende gedachte is juist dat je niet WIL drinken en niet WIL roken en geen drugs WIL gebruiken.
2) Je kan niet 'niet helemaal sxe' zijn. Je bent het of je bent het niet, simpel zat. Je kan ook niet 'bijna vegetarier' ofzo zijn, dat vind ik ook de grootste onzin ooit. Verder is het zo dat mensen die zeggen dat ze 'wel sxe zijn' maar zich 'niet zo noemen' ook gewoon onder de noemer 'niet sxe' vallen.
3) dronken, stoned, whatever zijn en kruizen op je handen zetten is niet provocerend maar slechts kinderachtig.
4) malt bier is de eerste stap naar het droppen van de edge, dus ik vind malt bier niet edge

konflict: wat valt er niet te snappen aan de beweegredenen? ik wil graag te allen tijde een heldere kijk overal op hebben zodat ik bewust beslissingen kan nemen en niet achteraf spijt krijg van dingen die ik onder invloed gedaan heb.
Oud 01-08-2004, 18:59
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
als ik geen verdovende middelen zou gebruiken om wat voor reden dan ook zal ik mijzelf niet edge noemen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:01
konflict
konflict is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 01-08-2004 @ 19:54 :
ok...

1) Bij SXE draait het NIET om 'regeltjes'. Mensen denken vaak dat de achterliggende gedachte is dat je niet MAG drinken, niet MAG roken, etc. maar dat is het helemaal niet. De achterliggende gedachte is juist dat je niet WIL drinken en niet WIL roken en geen drugs WIL gebruiken.
2) Je kan niet 'niet helemaal sxe' zijn. Je bent het of je bent het niet, simpel zat. Je kan ook niet 'bijna vegetarier' ofzo zijn, dat vind ik ook de grootste onzin ooit. Verder is het zo dat mensen die zeggen dat ze 'wel sxe zijn' maar zich 'niet zo noemen' ook gewoon onder de noemer 'niet sxe' vallen.
3) dronken, stoned, whatever zijn en kruizen op je handen zetten is niet provocerend maar slechts kinderachtig.
4) malt bier is de eerste stap naar het droppen van de edge, dus ik vind malt bier niet edge

konflict: wat valt er niet te snappen aan de beweegredenen? ik wil graag te allen tijde een heldere kijk overal op hebben zodat ik bewust beslissingen kan nemen en niet achteraf spijt krijg van dingen die ik onder invloed gedaan heb.
Als je sterk genoeg in je schoenen staat zul je malt bier en ook gewoon bier kunnen drinken zonder erdoor onder invloed te raken. Te ver gaan kan natuurlijk ook, maar dat heb je dan aan jezelf te danken.

Het beeld wat ik nu van sXe heb is dat enkele mensen heel erg veel waarde hechten aan een gevoel van eenheid wat wordt versterkt door dezelfde overtuigingen, die je daarboven hebt beschreven. Een soort van 'ons tegen de maatschappij' gevoel. Dit neemt niet weg dat voor mijn gevoel deze overtuigingen op bepaalde vlakken geen inhoud hebben. Van een joint roken weet iedereen dat het niets dan schadelijk is, en ik snap dan ook dat je daar nee tegen zegt. Van nee zeggen tegen een biertje drinken snap ik dat dus niet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:08
Tom Violence
Tom Violence is offline
Er is een hele hoop voedsel en drank slecht voor je, alcohol en drugs zijn daarin echter veel extremer en het resultaat van overmatig gebruik is dan ook direct te zien. Daarnaast wordt de slechtheid van alcohol en drugs overvloedig benadrukt door de media. Wat beiden als gevolg heeft dat mensen zich daar meer op focussen en zich vaak nauwelijks bewust zijn van bijvoorbeeld de slechte kant van suiker.
Aan alcohol en drugs zie je je vrienden of ouders of wie dan ook kapot gaan wat je kan doen besluiten om straight edge te worden. Ik ken ook iemand die het uitmaakt met zijn vriendinnetjes als ze te dik worden en hun zelfvertrouwen compleet de grond instampt, mede omdat zijn moeder heel erg dik is en daarvan ziek is geworden. Het is maar in welk milieu jij leeft en met welke normen en waarden jij opgevoed wordt. Het klinkt verdomd cliché, maar het is wel zo. Niet dat iedereen grenzeloos beinvloedbaar is, maar je niet laten beinvloeden door je omgeving of je opvoeding is simpelweg onmogelijk.

Daarnaast vinden de meeste mensen die straight edge zijn bier ed vaak niet eens lekker. Als jij opgegroeid bent met elke avond een biertje en je vind het ook daadwerkelijk lekker dan is het logischerwijs ook minder goed te begrijpen waarom mensen straight edge worden. Het niet lekker vinden speelt 9 van de 10 keer of misschien altijd wel een rol, hetzelfde geldt vegetariers; je zal zelden een vegetarier tegenkomen die vlees ontzettend lekker vind.

Laatst gewijzigd op 01-08-2004 om 19:13.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:11
troep
troep is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 01-08-2004 @ 19:54 :
ok...
niet om je aan te vallen ... maar doe je niet ALLES in je leven onder invloed ?
je gaat naar een feest omdat je het op dat moment LEUK vind.
je zoent een meisje omdat je gevoelens voor haar hebt.
je koopt iets omdat t je op dat moment boeit
en zo nog honderden dingen
puur gevoelens op momenten die je dan beinvloeden toch ?
je kan er altijd achteraf spijt van krijgen bij alles.

zoals gezegt ... niet bedoelt om je aan te vallen want ik ben ook t liefst nuchter

en over die regeltjes .. niet alle sXers zien het zoals jou hoor. in amerika is een toename in geweld van sXers richting niet sXers.... waarom zou dat dan zijn ??
Oud 01-08-2004, 19:12
enema abortion
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 20:01 :
Als je sterk genoeg in je schoenen staat zul je malt bier en ook gewoon bier kunnen drinken zonder erdoor onder invloed te raken. Te ver gaan kan natuurlijk ook, maar dat heb je dan aan jezelf te danken.

Het beeld wat ik nu van sXe heb is dat enkele mensen heel erg veel waarde hechten aan een gevoel van eenheid wat wordt versterkt door dezelfde overtuigingen, die je daarboven hebt beschreven. Een soort van 'ons tegen de maatschappij' gevoel. Dit neemt niet weg dat voor mijn gevoel deze overtuigingen op bepaalde vlakken geen inhoud hebben. Van een joint roken weet iedereen dat het niets dan schadelijk is, en ik snap dan ook dat je daar nee tegen zegt. Van nee zeggen tegen een biertje drinken snap ik dat dus niet.
Het beeld dat ik van bierdrinkers heb is dat enkele mensen heel erg veel waarde hechten aan het feit dat ze kunnen zeggen dat ze bier drinken. Een soort van 'wij zijn stoer want wij kunnen veel bier drinken' gevoel. Hetzelfde met roken, de meeste mensen beginnen daar aan omdat ze stoer willen zijn.

Ik snap niet waarom jij ja zegt tegen een biertje drinken, want we kunnen het ook omdraaien: waarom drink jij WEL bier?
Oud 01-08-2004, 19:15
konflict
konflict is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 01-08-2004 @ 20:12 :
Het beeld dat ik van bierdrinkers heb is dat enkele mensen heel erg veel waarde hechten aan het feit dat ze kunnen zeggen dat ze bier drinken. Een soort van 'wij zijn stoer want wij kunnen veel bier drinken' gevoel. Hetzelfde met roken, de meeste mensen beginnen daar aan omdat ze stoer willen zijn.

Ik snap niet waarom jij ja zegt tegen een biertje drinken, want we kunnen het ook omdraaien: waarom drink jij WEL bier?
Omdat ik het lekker vind.

Maar ik ben het grotendeels met Tom Violence eens, de zelfkennis dat het makkelijk te ver kan gaan als je alcohol en drugs gebruikt (want je moet inderdaad wel heel erg sterk in je schoenen staan wil dat niet ooit gebeuren) en dat je dat wilt vermijden. Dat zie ik tot nu toe als de enige reden om geen alcohol te drinken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:18
enema abortion
Citaat:
troep schreef op 01-08-2004 @ 20:11 :
niet om je aan te vallen ... maar doe je niet ALLES in je leven onder invloed ?
je gaat naar een feest omdat je het op dat moment LEUK vind.
je zoent een meisje omdat je gevoelens voor haar hebt.
je koopt iets omdat t je op dat moment boeit
en zo nog honderden dingen
puur gevoelens op momenten die je dan beinvloeden toch ?
je kan er altijd achteraf spijt van krijgen bij alles.

zoals gezegt ... niet bedoelt om je aan te vallen want ik ben ook t liefst nuchter

en over die regeltjes .. niet alle sXers zien het zoals jou hoor. in amerika is een toename in geweld van sXers richting niet sXers.... waarom zou dat dan zijn ??
Gevoelens zijn wel dingen waar je bewust mee om kan gaan, dat is het verschil. Tenminste, als je op dat moment helder kunt denken. Stel, je hebt een vriend of vriendin en je ziet iemand die je wel erg leuk vindt... als je onder invloed van drank of drugs bent onderneem je waarschijnlijk eerder actie terwijl je als je nuchter bent misschien nog eens extra nadenkt over wat de consequenties van zo'n daad zouden kunnen zijn. Maar dat is puur een voorbeeld hoor... en hoe vaak hoor je mensen wel niet als excuus opgeven 'sorry, ik was dronken'? Slechtste smoes ooit, als je het mij vraagt.

Verder... in Amerika hebben ze ook de KKK, de doodstraf en George W. Bush. Overal vind je wel retards. Of om Bloodpact te quoten: 'violent straight edge gangs are government funded because no one could be that fucking dumb'.
Oud 01-08-2004, 19:19
Tom Violence
Tom Violence is offline
konflict: alles leuk en aardig, maar ik heb geen woord over zelfkennis gerept.
Oud 01-08-2004, 19:20
enema abortion
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 20:15 :
Omdat ik het lekker vind.

Maar ik ben het grotendeels met Tom Violence eens, de zelfkennis dat het makkelijk te ver kan gaan als je alcohol en drugs gebruikt (want je moet inderdaad wel heel erg sterk in je schoenen staan wil dat niet ooit gebeuren) en dat je dat wilt vermijden. Dat zie ik tot nu toe als de enige reden om geen alcohol te drinken.
En ik vind het niet lekker. Ieder zijn ding toch?
Jij snapt niet waarom mensen geen bier drinken, ik snap niet waarom ze het wel drinken. En dat is precies waarom sxe iets voor jezelf is.
Oud 01-08-2004, 19:21
konflict
konflict is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 01-08-2004 @ 20:19 :
alles leuk en aardig, maar ik heb geen woord over zelfkennis gerept.
Nee, maar als je van jezelf weet dat je gevoelig bent voor het risico dat er bij komt kijken kan ik me voorstellen dat je de keuze maakt om helemaal geen alcohol/drugs te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:22
Tom Violence
Tom Violence is offline
Ik denk dat jullie het allebei gedeeltelijk snappen, maar er word hier gewoon moeilijk gedaan. Mensen verschillen nou eenmaal enorm. Ik snap niet dat mensen RTL boulevard kijken, naar Frans Bauer luisteren en barbeque feesten houden voor de buurt, maar daar maak ik ook geen probleem van.
Oud 01-08-2004, 19:24
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 20:21 :
Nee, maar als je van jezelf weet dat je gevoelig bent voor het risico dat er bij komt kijken kan ik me voorstellen dat je de keuze maakt om helemaal geen alcohol/drugs te gebruiken.
Ja maar dat kan een beweegreden zijn, ik denk denk alleen dat dat niet zoveel voorkomt. Je weet niet tot hoe ver je kan gaan, totdat je het uitgeprobeerd hebt. Ken in ieder geval weinig mensen die zich klem zuipen, op hun bek gaan en vervolgens voor altijd kappen.
Oud 01-08-2004, 19:27
konflict
konflict is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 01-08-2004 @ 20:20 :
En ik vind het niet lekker. Ieder zijn ding toch?
Jij snapt niet waarom mensen geen bier drinken, ik snap niet waarom ze het wel drinken. En dat is precies waarom sxe iets voor jezelf is.
Het gaat niet om wel/niet lekker, het ging er mij om dat je als sXe'r niet af en toe een biertje kunt drinken omdat het niet binnen je overtuiging past, ook al is er in principe met een biertje niets mis.

De enige reden die ik me kan bedenken om dat niet te doen is omdat het risico dat het uit de hand loopt groter is, de reden dat je graag alles nuchter wilt bekijken vind ik een beetje loos, zeker als het gaat om maltbier.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:27
enema abortion
Overigens, de belangrijkste reden voor mij om sxe te zijn is dat ik 'de andere kant' (dronken zijn etc.) ook ken en de manier waarop ik nu leef bevalt me gewoon veel beter.
Oud 01-08-2004, 19:28
Verwijderd
maltbier is gewoon het begin van het einde.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:33
enema abortion
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 20:27 :
Het gaat niet om wel/niet lekker, het ging er mij om dat je als sXe'r niet af en toe een biertje kunt drinken omdat het niet binnen je overtuiging past, ook al is er in principe met een biertje niets mis.

De enige reden die ik me kan bedenken om dat niet te doen is omdat het risico dat het uit de hand loopt groter is, de reden dat je graag alles nuchter wilt bekijken vind ik een beetje loos, zeker als het gaat om maltbier.
Ik hou niet van half werk. Als je iets doet, doe het dan goed.

Bovendien is het natuurlijk zo dat je ook een statement maakt door gewoon helemaal niet te drinken.
Wat dat betreft zijn opmerkingen als 'je drinkt helemaal niet?? zo wat zal jij dan een saai leven hebben!!' (opmerkingen zoals die heb ik vaak genoeg gehoord) tekenend voor de standaard die ondertussen in de maatschappij ontstaan is.
Of om een voorbeeld uit dit topic aan te halen, iemand zei dat sxe-ers niet leuk zijn om mee uit te gaan... Dan ga je met de verkeerde sxe-ers uit denk ik. Mijn ervaring is juist dat al die bierdrinkers aan het eind van de avond niks meer kunnen omdat ze te lam zijn terwijl ik nog barst van de energie!
Oud 01-08-2004, 19:34
konflict
konflict is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 01-08-2004 @ 20:27 :
Overigens, de belangrijkste reden voor mij om sxe te zijn is dat ik 'de andere kant' (dronken zijn etc.) ook ken en de manier waarop ik nu leef bevalt me gewoon veel beter.
Als jij je er goed bij voelt dan moet je dat natuurlijk ook doen. Zeker bij mensen die wel ooit de andere kant hebben meegemaakt snap ik het ook wel enigzins. Het punt wat ik niet snap is dat het meteen zo resoluut moet, dat álle alcohol afgeschaft wordt. En omdat dat 'unity' gevoel zo sterk meespeelt komt het op mij over dat die 'regels' er zijn om dat te versterken. Als het puur om het individu zou gaan zou ook niemand zich sXe noemen.

Citaat:
Rogue schreef op 01-08-2004 @ 20:28 :
maltbier is gewoon het begin van het einde.
Of je houdt gewoon van de smaak van bier.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:36
enema abortion
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 20:34 :
Of je houdt gewoon van de smaak van bier.
En dat is het begin van het einde.
Oud 01-08-2004, 19:37
konflict
konflict is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 01-08-2004 @ 20:33 :
Ik hou niet van half werk. Als je iets doet, doe het dan goed.

Dat had ik nog niet gelezen, daar verschillen wij dan in.

Citaat:

Bovendien is het natuurlijk zo dat je ook een statement maakt door gewoon helemaal niet te drinken.
Wat voor statement dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten