Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 17:15
bloemetje18
bloemetje18 is offline
Nou 1,5 uur reizen vind ik niet ver hoor! Voor school reis ik elke dag 2 uur heen en 2 uur terug! Voor je vriendje heb je dat toch wel over?
Oud 30-08-2004, 10:59
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Ik woon in bij Medemblik (kop noord holland) en mijn vriendje woont in Drenthe. Dat is als je constant 140-160 rijdt anderhalf uur met de auto. Heel erg vervelend maar als je elkaar lief/leuk genoeg vind hoeft het niet echt een probleem te zijn. We zien elkaar elk weekend en zijn in de zomervakantie meer dan een maand onafscheidelijk bij elkaar geweest. Het helpt wel dat hij een auto heeft (ik ben nog maar 17, maar heb een hele lieve papa). Wat we ook wel eens doen is halverwege elkaar ontmoeten. In de zin van: mijn papa brengt mij naar drachten en daar staat mijn vriendje te wachten. Met de trein is het helaas 3 uur Maar ja, tuurlijk mis ik hem door de weeks of als er een weekend niet doorgaat.. Daarom ga ik ook in Groningen studeren, hahaha. Daar gaat hij dit jaar op kamers
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:19
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Ohja.. mijn vriend haalt me ook geregeld op als mijn vader pas later weg kan brengen ofzo.. dan hebben we langer samen. En over 'je leert elkaar niet zo goed kennen als er afstand tussen zit' is totale onzin. Ik ben nu vaker bij mijn vriend dan al mijn andere vriendjes die ik hiervoor had en bij wijze van spreke om de hoek woonden. Het lijkt er juist op dat als je ver van elkaar woont, je elke vrije tijd zo weet in te plannen dat je elkaar ziet. Ik zie het maar zo: ik ben genoeg bij mijn vriend, en toch nog tijd voor vriendinnen, uitgaan en andere dingen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:20
Verwijderd
Mijn vriend en ik wonen met de trein zo'n drie uur van elkaar vandaan. Nouja, boeie. Dan zien we elkaar alleen in 't weekend en de vakanties, hebben we doordeweeks tijd voor andere dingen (studeren enzo).
Je went er vanzelf aan.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 12:18
Lorelei
Lorelei is offline
Maar mensen.. ligt het nou aan mij of is het probleem met dit verhaal niet zozeer de afstand maar vooral het feit dat hij geen tijd heeft op de momenten dat zij wel tijd heeft en andersom...?
Oud 31-08-2004, 10:21
_raquel_
_raquel_ is offline
ik had niet echt een lange - afstand relatie: 45 min met de auto en 1,5 uur met het openbaar vervoer. Maar bij mij is het misgelopen door de tijd. Hij moest naar mij toe komen omdat ik geen rijbewijs hebt en in het weekend is het niet te doen met het openbaar vervoer. Maar meneer had het veel te druk, hij werkte vrijdagavond en zaterdagavond en was zondag te moe om iets te gaan doen. Het hangt dus echt niet af van de afstand meer meer in hoeveel tijd je in de relatie wil investeren. Of je tijd voor elkaar vrij wil maken en of je het ervoor over hebt.

x
Oud 31-08-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 30-08-2004 @ 13:18 :
Maar mensen.. ligt het nou aan mij of is het probleem met dit verhaal niet zozeer de afstand maar vooral het feit dat hij geen tijd heeft op de momenten dat zij wel tijd heeft en andersom...?
Oh
Ik had alleen de beginpost een beetje half gelezen
dat is idd wel een echt probleem

Overigens snap ik niet hoe mensen er bij komen dat je elkaar minder goed leert kennen als je verder van elkaar af woont hoe vaak moet je elkaar dan in vredesnaam zien om elkaar te leren kennen?

Laatst gewijzigd op 31-08-2004 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 01:19
Pletterprater
Pletterprater is offline
Wel... jullie mogen blij zijn, dat je inderdaad je vriendin elke week of 2 weken kan zien, dit is niet voor iedereen het geval... Ik moet bijvoorbeeld echt wachten tot vakanties om haar weer te kunnen zien... ze woont namelijk 2 uur reizen van mij vandaan... met het vliegtuig dan wel. (en dan nog openbaar vervoer of opgehaald worden op het vliegveld in Italie)

Overigens kan zo'n relatie het wel degelijk volhouden. Het is uiteraard wel makkelijk, zogezegd, gezien je moeilijk tijd kunt vinden om ook maar te denken aan een ruzie met de ander of de verliefdheid kwijt te raken.

Maar in jouw geval weet ik niet of je die relatie moet doorzetten, je zit bijna te vloeken op zijn gewoontes, hobbies en werk en wilt hem blijkbaar eigenlijk heel anders zien, in plaats van dat je zijn hobbies accepteerd. Als je een simpel iets als die hobbies niet van hem kunt accepteren, kan je dan wel zijn eigenlijk levensstijl aan, kleine ongemakkelijkheden e.d.?

Vraag dit jezelf eens goed af.

BTW, heb zelf nu 2 jaar en 1 maand met mijn vriendin... als dit nog niet bewijst dat een lange afstandsrelatie mogelijk is, weet ik het niet meer. (en ja, nog steeds verliefd... damn wat mis ik haar weer )
Oud 01-09-2004, 01:35
Verwijderd
Mijn vriendin woont 15 euro treinkaartje bij me vandaan.

boeieh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten