Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2004, 21:00
Pyriet
Pyriet is offline
Heyhey, heb nu al een half jaartje met hele lieve jongen uit noorden des lands, maar hij woont op 1.5 uur afstand treinwise. (En een kleine 14 euro. Maar hij heeft ov. )
Doordat ik hem in deze vakantie zo vaak heb gezien zijn 3 dagen zonder hem al redelijk storend, en ik vrees voor hoe ik me ga voelen als ik straks weer schoolgaand ben.
Zit dan in mn vwo-examen jaar, weet nog niet hoeveel vrije tijd ik ga hebben / hij straks heeft / of ik al mn vrije tijd wel aan hem wil besteden (al denk ik haast van wel, hoe zonde over 10 jaar mss ook) en vice versa?

Ook werkt meneer vrij-, zater- EN zondagavond, maar wil 'af en toe' wel vrijnemen.. ( Heeft hard geld nodig voor veel te dure hobbies waar hij hopelijk nog eens overheen groeit... )

Herken je dit? Wat gebeurde er bij jullie?

Gr.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2004, 22:37
Maarten
Maarten is offline
Ik herken het niet, maar als je van elkaar houdt verandert het bijna niks. De liefde komt alleein wat grotere onregelmatigere mootjes dan normaal, maar daardoor des te lekkerder
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 22:40
dwight88
dwight88 is offline
ja herken je verhaal wel. Ik had vorig jaar een vriendinnetje die een km of 70 verderop woonde. was ook niet erg handig. enige voordeel dat wij nog hadden, is dat we altijd allebei op zondag vrij waren met werken, dus vaak spraken we toen nog wel wat af.

ik denk dat het erg moeilijk wordt als je vriend elke avond van het weekend moet werken.. is er geen enkele mogelijkheid, dat hij bijvoorbeeld de zaterdagavond niet werkt, en dan zondagmiddag erbij neemt? kan je op zaterdag iig normaal met hem afspreken en blijven slapen..

ik heb met mn vriendin toen wel gemerkt, dat er uiteindelijk altijd wel blijkt dat er ergens een gaatje is, waardoor je mekaar uiteindelijk toch meer kan zien, dan je denkt. hoop dat dit voor jou ook zo is
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 23:37
Fine
Fine is offline
K geef dwight88 helemaal gelijk..
Zelfs ik met 45 min fietsen merkte al dat ik het niet bepaald fijn vond dat ze zo ver weg woonde. Maar ik denk opzich dat ik het nu wel vind kunnen, als k dr maar ook met t openbaarvervoer kan komen Heb geen zin om met t slechte weer te fietsen
Oud 13-08-2004, 23:38
Verwijderd
Ik heb 2½ jaar een vriendin gehad die 250 km verderop woonde, 4 uur reizen (bovendien had ik geen OV, dus was het peperduur).

Lukt prima.

Maar nu heb ik een vriendin die op 3 minuten fietsen afstand woont, en dat bevalt me toch een stuk beter, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 00:30
WolterB
WolterB is offline
ik ken t wel een beetje, maar dan met 3-3½ uur reistijd
Gaat nu in de vakantie idd prima, en erna wordt t ook elkaar wat minder zien, maar gelukkig zijn de weekenden stukken minder druk bezet.

Wat je kan doen is elkaar iig elke dag proberen te spreken (weet niet hoe jullie dat nu doen) zodat jullie toch elkaars stem regelmatig horen
Oud 14-08-2004, 10:47
woezel
woezel is offline
mn vriendje woont nu meer dan 4 uur reisen ( met de trein) van me vandaan...hebben bijna een jaar ofzo gaat eigenlijk prima vind ik...1.5 uur is helemaal niet lang
Oud 14-08-2004, 15:21
Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Mijn vriendje woont ong. 120km ver van me. En het gaat al 2 jaar prima . Ik vind 2 uur treinen helemaal nix als je weet dat je naar je vriendje toe gaat , als je 2 uur naar huis moet treinen is het wel weer wat minder maar kom.
Bij ons is net de vakantie veel minder zien dan tijdens schooltijd (vanwege examens ). Dus ik zal blij zijn als alles zn gewone gangetje terug gaat en ik elk weekend terug van mn schatje kan genieten!!
Oud 14-08-2004, 15:38
Konijn
Konijn is offline
Mijn vriend woont ook zo'n twee uur reizen bij me vandaan, en ik moet zeggen dat het mij niet zo veel uitmaakt. Ja, natuurlijk mis ik hem, en soms wil ik wel dat ik hem vaker kon zien, maar ik ben er wel aan gewend. Ik merk inderdaad wel dat ik hem nu, na een week op vakantie samen, wel wat meer mis, maar dat went snel genoeg weer. En het is ook echt niet zo dat ik hem iedere dag wil zien ofzo, ik heb ook mijn eigen tijd en mijn eigen vrienden, dus wat dat betreft is het wel ok.
Oud 14-08-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 13-08-2004 @ 23:37 :
Ik herken het niet, maar als je van elkaar houdt verandert het bijna niks. De liefde komt alleein wat grotere onregelmatigere mootjes dan normaal, maar daardoor des te lekkerder
Indeed, dat denk ik ook.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:20
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Selien schreef op 14-08-2004 @ 21:16 :
Indeed, dat denk ik ook.
is voor een deel wel waar ja, dat het dan uiteindelijk wel leuker enzo is. maar daar heb je doordeweeks, als je de ander toch soms wel heel erg mist, nie zoveel aan....

Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:34
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-08-2004 @ 21:20 :
is voor een deel wel waar ja, dat het dan uiteindelijk wel leuker enzo is. maar daar heb je doordeweeks, als je de ander toch soms wel heel erg mist, nie zoveel aan....

dat is zo, maar in die week is het niet zo dat je geen contact met elkaar hoeft te hebben
je hebt telefoon, sms, msn, mail etc. dus je kan elkaar echt wel op de hoogte houden in de tussentijd

en wat Maarten zegt, die onregelmatige, hevigere porties krijg je wel, maar dat heeft echt wel wat hoor (vind ik dan )
Oud 14-08-2004, 21:47
ziggy
ziggy is offline
mijn vriendje woont 55 kilometer verderop
ik woon in een onbereikbaar boerengat
hij ook. hij is 20 gaat speciaal voor mij hard met zn rijbewijs bezig en dan valt het nog wel te doen hopelijk. het nadeel is ik werk sweekends, maar nu in de vakantie... we redden ons wel. hij heeft een ov-jaarkaart, ik niet. als hij bij mij komt, haal ik hem van de bus met de scooter, zown 10 kilometer rijden en tis voor hem gratis vanwege ov. op dit moment is het voor mij nog een duur grapje om bij hem te komen, aangezien ik 16 ben. maar strax ga ik in groningen naar school, en heb ik een maandkaart voor de bus naar groningen. ik hoef dan nog maar alleen van groningen naar zijn huis, treinkaartje kost 3 euro dus dan valt het nog wel te doen.

ook spreken we veel in groningen af om samen wat leuks te doen. groningen is hier toch the place to be voor bioscoop/winkelen/stappen o.i.d. en groningen is een half uur met de bus voor mij en een kwartier met de trein voor hem. al met al valt het opzich nog wel te doen

dat je elkaar weinig ziet is wel jammer. het verlangen word aan de andere hand groter, en als je dan bij elkaar bent is het lekkerder dan dat je elkaar iedere dag ziet. tenminste... das mijn mening. zo heb je elkaar meer te vertellen... maar afscheid nemen is wel moeilijker. maar das mijn mening
Oud 14-08-2004, 22:54
Shitonya
Shitonya is offline
LAT's werken niet
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 07:57
Slettebel
Slettebel is offline
Persoonlijk zou ik er nooit tegen kunnen. Het idee alleen al dat je elkaar niet eens elke week kunt zien en even kunt aanraken. Zo ver-schrik-ke-lijk . Ik zou er dus nooit aan begonnen zijn. Het werkt op den duur toch niet, vooral niet als beiden weer studeren/naar school gaan.

Het heeft veelste veel nadelen:
- duur
- reistijd
- je moet die tijd dat je vriend(in) bij je is, ook wel helemaal aan hem/haar besteden omdat het anders nog shit is, dus je hebt eigenlijk weing tijd over voor andere dingen dan.
- elkaar missen
- afscheid nemen is nog moeilijker omdat het voor een langere tijd is.

En msn en telefoneren zijn zo véél slechter dan elkaar even zien. En dat op de hoogte houden vind ik nergens op slaan. In de vakantie is het misschien leuk als de een een dagje ergens naar toe gaat, maar als je weer de hele dag op school zit. "Ja ik had vandaag frans, duits, wiskunde, geschiedenis en natuurkunde" Interessant. Het ergste daarvan is dat je niet altijd elkaars gezicht kunt zien, en gezichten zeggen soms wel meer dan een stem.

En dat onregelmatige dingen heviger zijn, tsssh, laat me niet lachen. Je leert elkaar niet eens goed kennen eigenlijk en dan hebben we het niet eens erover dat iedereen elke keer wel heviger kan doen. Alleen lijkt het zo omdat je elkaar gewoon te weinig ziet voor een goede relatie.

Alleen als er 2 mensen zich voor opofferen lukt het. Maar denk je echt dat iemand het leuk vind om zoveel uur te reizen? Ik zou het zeker niet over hebben voor een "verliefdheidje". Stel dat ik een langer verkering zou hebben en mijn vriend zou gaan verhuizen, dan wel, maar voor een verliefdheidje zie je mij er nooit aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 17:46
rainfairy
rainfairy is offline
owja ik herken het....heel erg....voeg me toe aan msn ofzo dan kunnen we erover praten....

destina1984@hotmail.com
Oud 16-08-2004, 17:52
rainfairy
rainfairy is offline
anders vertel ik alvast mijn verhaal:

ik woon in nijmegen en hij woont in zoetermeer, 125 km, 3 uur reizen met de bus, trein, en stadtrein....3 uur in totaal!!! met wachten op aansluiten en de reis zelf....
mijn ouders waren vanaf het begin al niet eens met onze relatie....ik had 3 hele hoge telefoonrekeningen van 500 euro...want hij had nog geen abbonement telefoon, ook vonden ze dat ie te ver weg woont enzo en misc onze leeftijdsverschil is n probleem maar dat hebben ze nooit gezegt (ik ben 19 en hij 27)
maargoed het erge is is dat hij vanaf kerst niet meer bij me thuis komt en ik dus elke week naar hem toe ga, gelukkig heb ik ov maar zondags moet ik betalen en das dus elke week 10 euro, maar bv deze maan 20 want ov geldt deze maand niet....
verder kan mijn vriend niet met geld omgaan en sinds ik iets met m heb ben ik blut....alles kost zoveel geld...we hebben daar wellus problemen mee omdat hij ook schulden heeft blablablablabla....ik kan nog uren over door praten...maar dat doe ik jullie nie aan.....

maarrrrrrrrr we hebben nu 9 maanden verkering en het gaat kei goed! dus afstandrelaties kan best hoor!
Oud 16-08-2004, 17:55
Verwijderd
Het werken voor dure hobby's herken ik wel. En mijn eventuele vriendin moet er maar mee leven.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 17:43
DvoorA
DvoorA is offline
ik ken het ja. Mijn ex woont in Eindhoven, 2 uur reizen met de trein, 35 euro per keer. Hij had wel OV gelukkig. Dus ik zag hem 1 x in de anderhalf week. Het houdt het wel spannend hoor Ik heb liever dat ik iemand wat minder zie, maar dat de gesprekken interessant zijn..dan elke avond nietszeggend, ons-vervelend voor de buis hangen.

Maar goed. In principe is afstand net als met leeftijd. Het is alleen een probleem als je niet werkelijk verliefd bent/ van iemand houdt. Het is geen probleem als je er zelf geen probleem van maakt. Besides, je hebt meer quality-time
Oud 17-08-2004, 17:46
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Slettebel schreef op 15-08-2004 @ 08:57 :
[B]Persoonlijk zou ik er nooit tegen kunnen. Het idee alleen al dat je elkaar niet eens elke week kunt zien en even kunt aanraken. Zo ver-schrik-ke-lijk .
Onzin. Als je van iemand houdt heb je de nadelen van lange-afstand er best voor over. Bovendien, als je het echt niet zonder elkaar uithoudt een week, wat houd je tegen om de trein te pakken??????
Oud 17-08-2004, 18:00
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
En dat onregelmatige dingen heviger zijn, tsssh, laat me niet lachen. Je leert elkaar niet eens goed kennen eigenlijk en dan hebben we het niet eens erover dat iedereen elke keer wel heviger kan doen. Alleen lijkt het zo omdat je elkaar gewoon te weinig ziet voor een goede relatie.
Ondanks dat je het redelijk denigrerend formuleert, is het wel ongeveer wat mijn obstakel zou zijn bij zo'n relatie...
Hoe goed leer je elkaar nou werkelijk kennen?
IN hoeverre is een normale relatie van 2 jaar te vergelijken met een LAT-relatie van 2 jaar...zou je dan niet bijna 10 jaar een LAT-relatie moet hebben om dezelfde 'band' te krijgen?
Ik weet niet of iemand begrijpt wat ik bedoel maar goed
Oud 17-08-2004, 18:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Het hele weekend werken...Tja, dat zou ik toch zien als "geen tijd" voor je vrij maken....HEeft die gozer uberhaupt wel een leven als je je hele weekend(Avonden) zo laat verneuken?

En in je examenjaar heb je meestal weinig uur, dus veel vrije tijd
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 18:07
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
destina1984 schreef op 16-08-2004 @ 18:52 :

ik woon in nijmegen en hij woont in zoetermeer, 125 km, 3 uur reizen met de bus, trein, en stadtrein....3 uur in totaal!!! met wachten op aansluiten en de reis zelf....
mijn ouders waren vanaf het begin al niet eens met onze relatie....ik had 3 hele hoge telefoonrekeningen van 500 euro...want hij had nog geen abbonement telefoon, ook vonden ze dat ie te ver weg woont enzo en misc onze leeftijdsverschil is n probleem maar dat hebben ze nooit gezegt (ik ben 19 en hij 27)
maargoed het erge is is dat hij vanaf kerst niet meer bij me thuis komt en ik dus elke week naar hem toe ga, gelukkig heb ik ov maar zondags moet ik betalen en das dus elke week 10 euro, maar bv deze maan 20 want ov geldt deze maand niet....
verder kan mijn vriend niet met geld omgaan en sinds ik iets met m heb ben ik blut....alles kost zoveel geld...we hebben daar wellus problemen mee omdat hij ook schulden heeft blablablablabla....ik kan nog uren over door praten...maar dat doe ik jullie nie aan.....

maarrrrrrrrr we hebben nu 9 maanden verkering en het gaat kei goed! dus afstandrelaties kan best hoor!
Dit is dus in mijn ogen een afstandrelatie die NIET werkt.......sorry
maar als ik er ooit aan begin wil ik het niet ZO
Ik zou reiskosten ALTIJD willen delen en als 1 van de 2 blut is, ja pech dan maar even sparen.......
Oud 17-08-2004, 18:17
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Persoonlijk zou ik er nooit tegen kunnen. Het idee alleen al dat je elkaar niet eens elke week kunt zien en even kunt aanraken. Zo ver-schrik-ke-lijk . Ik zou er dus nooit aan begonnen zijn. Het werkt op den duur toch niet, vooral niet als beiden weer studeren/naar school gaan.
Klopt, daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe mensen dit oplossen. Dan zou ik namelijk de weekenden met diegene moeten delen met hem en mijn ouders. Dit valt natuurlijk wel te combineren. In de weekenden doe ik verder toch nix aan school. Maar als je leert voor een toets, een halfuurtje langskomen kan niet, want daar moet diegene dan te lang voor reizen.

Citaat:

Het heeft veelste veel nadelen:
- duur
- reistijd
- je moet die tijd dat je vriend(in) bij je is, ook wel helemaal aan hem/haar besteden omdat het anders nog shit is, dus je hebt eigenlijk weing tijd over voor andere dingen dan.
- elkaar missen
- afscheid nemen is nog moeilijker omdat het voor een langere tijd is.

En msn en telefoneren zijn zo véél slechter dan elkaar even zien. En dat op de hoogte houden vind ik nergens op slaan. In de vakantie is het misschien leuk als de een een dagje ergens naar toe gaat, maar als je weer de hele dag op school zit. "Ja ik had vandaag frans, duits, wiskunde, geschiedenis en natuurkunde" Interessant. Het ergste daarvan is dat je niet altijd elkaars gezicht kunt zien, en gezichten zeggen soms wel meer dan een stem.
Dat vind ik een beetje overdreven. Ook met mensen die ik van internet ken, heb ik vaak hele verhalen over dat de wesp in het lokaal van het vak frans iemand gestoken heeft, dat ik me super/kut/geweldig voel.. Verder zou je diegene ook nog kunnen vertellen dat je hem gemist, anyways het standaard gezwijmel kan net zo goed over de telefoon, want dat doen veel 'normale' stelletjes ook........alleen de bijbehorende kom we voegen de daden bij de woorden (knuffelen, kussen) dat laat eventjes op zich wachten......

Citaat:

Alleen als er 2 mensen zich voor opofferen lukt het. Maar denk je echt dat iemand het leuk vind om zoveel uur te reizen? Ik zou het zeker niet over hebben voor een "verliefdheidje". Stel dat ik een langer verkering zou hebben en mijn vriend zou gaan verhuizen, dan wel, maar voor een verliefdheidje zie je mij er nooit aan beginnen.

Inderdaad: waarom zouden ze heftig zijn? Verder zit je nog met vertrouwen. Kansen genoeg om vreemd te gaan Moet je een belangrijke basis van vertrouwen hebben. (Ik denk hierbij aan elkaar al enige tijd via msn en sms/tel spreken) En op die manier kun je best veel om iemand gaan geven. en als zo'n 'zwak' voor iemand lang aanhoudt, kun je er in mijn ogen best een afstandsrelatie van maken want je blijft dan toch aan elkaar vastgeplakt denk ik
Oud 17-08-2004, 18:56
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
destina1984 schreef op 16-08-2004 @ 18:52 :

Je bedoelt dat je vriend een volwassene is die te lui is om te werken en z'n uitkering verzuipt of vergokt, en dat alles maar van jouw kant moet komen?

Jij bent constant blut omdat die lul van jou verwacht dat je altijd maar naar hem toe komt, jullie hebben verder altijd problemen omdat meneer blijkbaar te dom is om als verantwoordelijke volwassene met geld om te gaan.. hmm, nou dat gaat inderdaad kei goed meis!
Oud 17-08-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 17-08-2004 @ 19:56 :
Je bedoelt dat je vriend een volwassene is die te lui is om te werken en z'n uitkering verzuipt of vergokt, en dat alles maar van jouw kant moet komen?

Jij bent constant blut omdat die lul van jou verwacht dat je altijd maar naar hem toe komt, jullie hebben verder altijd problemen omdat meneer blijkbaar te dom is om als verantwoordelijke volwassene met geld om te gaan.. hmm, nou dat gaat inderdaad kei goed meis!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:06
Mrij
Mrij is offline
Ik woon in gelderland en mn vriend in noord holland.. zo een drie uur met de trein... vorig jaar zomer kregen we wat met elkaar maar dat liep na 2 maanden mis door de afstand.. totdat we erachter kwamen echt gek van elkaar waren en toen hebben we besloten het nog 1 keer te proberen ondanks de afstand... En nu gaat het super en weet ik dat ik hem nooit meer kwijt wil ondanks de drie uur in de trein en het vele geld wat erin gaat zitten... maarja als je echt van elkaar houd moet het lukken.. dan maar elk weekend elkaar zien van vrijdag tot zondag en in de vakanties.. Kheb t er wel voor over!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:36
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Mrij schreef op 17-08-2004 @ 20:06 :
Ik woon in gelderland en mn vriend in noord holland.. zo een drie uur met de trein... vorig jaar zomer kregen we wat met elkaar maar dat liep na 2 maanden mis door de afstand.. totdat we erachter kwamen echt gek van elkaar waren en toen hebben we besloten het nog 1 keer te proberen ondanks de afstand... En nu gaat het super en weet ik dat ik hem nooit meer kwijt wil ondanks de drie uur in de trein en het vele geld wat erin gaat zitten... maarja als je echt van elkaar houd moet het lukken.. dan maar elk weekend elkaar zien van vrijdag tot zondag en in de vakanties.. Kheb t er wel voor over!
kijk hier wordt ik blij van
Oud 17-08-2004, 20:35
Mrij
Mrij is offline
nou gelukkig maar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 22:09
Slettebel
Slettebel is offline
Citaat:
DNMB schreef op 17-08-2004 @ 18:46 :
Onzin. Als je van iemand houdt heb je de nadelen van lange-afstand er best voor over. Bovendien, als je het echt niet zonder elkaar uithoudt een week, wat houd je tegen om de trein te pakken??????
Als je de rest van mijn stuk had gelezen, had je kunnen lezen dat je elkaar niet zo goed leert kennen dus niet zo snel kunt spreken van een houden van. En volgens mij had ik er ook ingezet dat als mijn vriend zou gaan verhuizen en ik dan zou moeten reizen, ik het wel zou doen.

En wat Sithan zegt, zo is het dus, tenminste zo zou het voor mij zijn.
Oud 17-08-2004, 22:23
Red Lion
Red Lion is offline
ik woon ook op anderhalf uur met de trein van mijn vriend. We zien elkaar dan ook geregeld een week lang niet ofzo, maar dat komt ook omdat mijn ouders lastig doen, en hij herexamens heeft waarvoor ik hem wil laten studeren (wil niet dat mn ventje buist ofzo)
maar ik neem geregeld de trein,en dat vind ik niet echt een probleem ofzo je verspilt wel tijd door op die trein te zitten, maar als je er dan naartoe gaat kun je misschine ook beter een nachtje of langer blijven slapen, ipv diezelfde avond naar huis terug te keren. Verder vooral weekends, vakanties,...
Ik heb wel het geluk dat mijn vriendje en ik op dezelfde school zitten (hij in het hogere, ik nog in t secundair), dus in het schooljaar zullen we elkaar wel geregeld zien, alleen zit ik op internaat en echte romantiek zal er dus ook niet zijn...
maar probeer er gewoon het beste van te maken!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:29
Skyrise
Skyrise is offline
als ze maar in Europa woont

en als ze verder woont, dan zal ik moeten verhuizen ... voor de ware dan he?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 17-08-2004 @ 19:56 :

Reply van de week wat mij betreft
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:56
dutch_chick
dutch_chick is offline
Citaat:
Taam schreef op 13-08-2004 @ 22:00 :
Heyhey, heb nu al een half jaartje met hele lieve jongen uit noorden des lands, maar hij woont op 1.5 uur afstand treinwise. (En een kleine 14 euro. Maar hij heeft ov. )
Doordat ik hem in deze vakantie zo vaak heb gezien zijn 3 dagen zonder hem al redelijk storend, en ik vrees voor hoe ik me ga voelen als ik straks weer schoolgaand ben.
Zit dan in mn vwo-examen jaar, weet nog niet hoeveel vrije tijd ik ga hebben / hij straks heeft / of ik al mn vrije tijd wel aan hem wil besteden (al denk ik haast van wel, hoe zonde over 10 jaar mss ook) en vice versa?

Ook werkt meneer vrij-, zater- EN zondagavond, maar wil 'af en toe' wel vrijnemen.. ( Heeft hard geld nodig voor veel te dure hobbies waar hij hopelijk nog eens overheen groeit... )

Gr.
herken dit cker heb hetzelfde probleem ongeveer alleen de afstand is iets korter maar wel heel lastig
Oud 18-08-2004, 11:07
rainfairy
rainfairy is offline
Citaat:
Sithan schreef op 17-08-2004 @ 19:00 :
Ondanks dat je het redelijk denigrerend formuleert, is het wel ongeveer wat mijn obstakel zou zijn bij zo'n relatie...
Hoe goed leer je elkaar nou werkelijk kennen?
IN hoeverre is een normale relatie van 2 jaar te vergelijken met een LAT-relatie van 2 jaar...zou je dan niet bijna 10 jaar een LAT-relatie moet hebben om dezelfde 'band' te krijgen?
Ik weet niet of iemand begrijpt wat ik bedoel maar goed

Wat denk je van een telefoon?? bellen is ook een optie om met elkaar te praten, of wat denk je van msn, mailen, brieven....je hebt tegenwoordig zoveel dingen om met elkaar te communiceren...
mijn vriend woont ook 125 km verderop en ik zie m 1x in de week of 1x in de 2 weken, ik begin er nu ook wel beetje moeite mee te krijgen dat het soms weinig is ( 9 maanden verkering) maar ik heb helemaal niet het gevoel dat ik m minder goed zou kennen dan wanneer ik een gewone vriend zou hebben (en daarmee bedoel ik die dan dicht bij huis woont) we bellen minstens 1 uur per dag (het is wel duur maar je moet het er maar voor over hebben) we hebben vroeger heel veel gemsnt en we schrijven elkaar af en toe brieven of kaartjes....

nee ik ben het er niet mee eens dat je elkaar zo minder goed kan leren kennen....BULLSHIT
Oud 18-08-2004, 11:25
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
destina1984 schreef op 18-08-2004 @ 12:07 :
Wat denk je van een telefoon?? bellen is ook een optie om met elkaar te praten, of wat denk je van msn, mailen, brieven....je hebt tegenwoordig zoveel dingen om met elkaar te communiceren...
mijn vriend woont ook 125 km verderop en ik zie m 1x in de week of 1x in de 2 weken, ik begin er nu ook wel beetje moeite mee te krijgen dat het soms weinig is ( 9 maanden verkering) maar ik heb helemaal niet het gevoel dat ik m minder goed zou kennen dan wanneer ik een gewone vriend zou hebben (en daarmee bedoel ik die dan dicht bij huis woont) we bellen minstens 1 uur per dag (het is wel duur maar je moet het er maar voor over hebben) we hebben vroeger heel veel gemsnt en we schrijven elkaar af en toe brieven of kaartjes....

nee ik ben het er niet mee eens dat je elkaar zo minder goed kan leren kennen....BULLSHIT
Telefoon,msn,mailen,brieven vind ik toch wel heeel anders dan "echt" contact. Als je elkaar echt vaak ziet zit je echt bij elkaar op de lip terwijl je bij tel. msn enz. zo kunt ophangen of weggaan. Elkaar minder goed kennen is misschien niet zo, maar het is wel anders dan elkaar veel vaker zien. Als je elkaar maar eens in de zoveel tijd ziet is het altijd nog een beetje spannend en nieuw terwijl als je elkaar bijv. 5x per week ziet die spanning er wel wat af is.
Oud 18-08-2004, 11:35
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-08-2004 @ 11:53 :
Reply van de week wat mij betreft
Dat ik dit uit jouw mond moet horen, iemand voor wie ik veel respect heb wegens je scherpe analyseringsvermogen, soms briljante kritieken en wegens je toereikende intelligentie, maakt mijn dag weer goed.
Oud 18-08-2004, 12:01
rainfairy
rainfairy is offline
Citaat:
HeartandSoul schreef op 18-08-2004 @ 12:25 :
Telefoon,msn,mailen,brieven vind ik toch wel heeel anders dan "echt" contact. Als je elkaar echt vaak ziet zit je echt bij elkaar op de lip terwijl je bij tel. msn enz. zo kunt ophangen of weggaan. Elkaar minder goed kennen is misschien niet zo, maar het is wel anders dan elkaar veel vaker zien. Als je elkaar maar eens in de zoveel tijd ziet is het altijd nog een beetje spannend en nieuw terwijl als je elkaar bijv. 5x per week ziet die spanning er wel wat af is.
nog steeds niet mee eens.....
wel eens ben ik die spanning...ik kan niet wachten tot ik me vriend zie...dit weekend slaan we ook weer over en volgende week vrijdag zie ik m pas weer, ik verheug me er nu al op.....ook al is het soms frustie elkaar zo weinig zien, maar het houdt het wel spannend....en de eerste keer sex weer met elkaar is geweldig!!!!! hahahah

EEN VERRE RELATIE HEEFT NIET ALLEEN MAAR NADELEN MENSEN!
Oud 18-08-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
destina1984 schreef op 18-08-2004 @ 13:01 :
(...)

Een relatie met iemand die op jouw zak teert wel. Ik heb het zelf ook gezien, een vriendin van me die een relatie had met een kerel die op 150 km afstand woonde, een fulltime baan had en geld uitgaf als water maar wel mooi zijn minderjarige vriendinnetje zonder OV-studentenkaart of zonder kortingskaart telkens liet overkomen. Dat noem ik asociaal. Waarom doe jij dat alles voor je vriend?

Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:16
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
destina1984 schreef op 18-08-2004 @ 13:01 :
nog steeds niet mee eens.....
wel eens ben ik die spanning...ik kan niet wachten tot ik me vriend zie...dit weekend slaan we ook weer over en volgende week vrijdag zie ik m pas weer, ik verheug me er nu al op.....ook al is het soms frustie elkaar zo weinig zien, maar het houdt het wel spannend....en de eerste keer sex weer met elkaar is geweldig!!!!! hahahah

Ik zeg ook niet dat het alleen maar nadelen heeft. Maar ik had het over deze "stelling":

Ik verheug me er ook nog altijd op om mijn vriend te zien en de sex is ook nog steeds geweldig. Maar toch denk ik dat je elkaar dan anders kent, je ziet elkaar maar weinig dus er ontstaan ook minder irritaties en tsja ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Ik vind het iig ook anders dan als je elkaar heel vaak ziet.
Oud 26-08-2004, 09:04
°sparkling°
°sparkling° is offline
1,5 uur..het is maar wat je te ver weg noemt he
Mijn vriend woont hier ong 1500 km vandaan, en dit wordt inmiddels al ons 4e jaar.. Ik zie hem als we geluk hebben 3x per jaar

Dus eigenlijk vind ik niet dat je mag klagen
Oud 26-08-2004, 10:04
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Mijn vriend woont op 2 uur reizen bij mij vandaan. Ik ga meestal met de auto naar hem toe, maar over een maandje heeft hij een OV, dus dan kan het allemaal wat goedkoper. Doordat we zover bij elkaar vandaan wonen, zien we elkaar bijna alleen maar in de weekenden.

Maar deze vakantie inderdaad ook 2.5 week bijelkaar geweest, nu is het dan weer ff moeilijk als ik hier in mijn eentje zit. Maar ach, ik bedenk me dan dat ik hem dit weekend weer ga zien!

Natuurlijk is het niet altijd even makkelijk dat je zover uit elkaar woont, maar ik weet dat we niet eeuwig zover bij elkaar vandaan blijven wonen!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 09:02
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
Mrij schreef op 17-08-2004 @ 20:06 :
Ik ook!
Ik woon vlakbij rotterdam en hij vlakbij leiden,
ik wil het met hem aanhouden, that's one thing.
Maar hoe ik het vol ga houden??
Ik zit nu echt even in een dip, maar toen ik deze reacties zag
beurde het me wel even op
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:05
Demarkus Lewis
Demarkus Lewis is offline
hmm zoiets heb ik ook! zij woont vlakbij rotterdam ik vlakbij leiden. maar ik hou ontzettend veel van dr en ik heb t er wel voor over om 1 tot 2 uur met OV te reizen maakt mij echt nix uit, die tijd gaat zo voorbij in de trein, kan je je alvast lekker verheugen en wegdromen, iig een stuk beter dan fietsen enzo. alleen soms is t wel irritant dat je zo lang moet wachten voor de overstap van trein/bus ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Taam schreef op 13-08-2004 @ 22:00 :

Gr.
Dit wordt niets. Sorry... nu kom je vast over 3 maanden aan m'n mouw trekken en zeggen dat het zo geweldig gaat, dat zal dan wel.. maar dit wordt niets. Hij heeft OV, maar komt niet naar jou en moet bovendien het hele weekend werken. Jij hebt geen ov en hebt alleen maar tijd in het weekend. Bovendien zit je in je examenjaar dus zal je ook wel moeten gaan leren. Wanneer wil je er dan in godsnaam heen gaan? 1 keer in de 2 maanden 2 dagen? Want reken maar dat-ie echt niet elke week een dag vrij kan nemen. Zeker niet met z'n dure hobbies ( ). Laten gaan meid, dit wordt niets.
Oud 29-08-2004, 14:21
beija_flor
beija_flor is offline
is 13 uur vliegen ook goed? Maarja het kan best als je elkaar echt leuk vind en serieus bent dus..
Oud 29-08-2004, 14:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
beija_flor schreef op 29-08-2004 @ 15:21 :
is 13 uur vliegen ook goed? Maarja het kan best als je elkaar echt leuk vind en serieus bent dus..
Sure, het kan wel.. maar je moet wel iets voor elkaar over hebben.. en in dit geval klinkt het heel erg alsof het grotendeels van haar kant komt.
Oud 29-08-2004, 15:22
lieve
lieve is offline
Frustrerend hé.
Ik heb 2 jaar geleden een jongen leren kennen, we hadden beide gevoelens voor elkaar. Maar we besloten toch niets verder te beginnen omdat we vrij ver van elkaar vandaan woonden.
Beide vonden we dit het meest logisch, hij werkte tijdens de weekends dus wanneer zouden we elkaar dan kunnen ontmoeten?
Dus Ok, niets begonnen!!

Nu sinds kort hebben we terug contact, bij mij zijn er weer immens veel vlindertjes gaan rondfladderen. Maar ik heb geen idee hoe het bij hem zit.
Maar ik zit nu met de vraag of het toen iets had kunnen worden.
Ik rij binnenkort met de auto... dus ik zou af en toe tot bij hem kunnen rijden.
Maar zoals ik al zei, ik weet niet wat hij nu voor mij voelt! ( spijtig genoeg)

Maar ik denk, om dan toch te antwoorden op jouw topic.
Probeer het gewoon als je ziet dat het allemaal achteruit gaat. Kan je er nog een punt achter zetten. Maar dan heb je tenminste al een goeie reden. Want als je er nu al een punt achter zou zetten... zou het zonde zijn... wat als het wel zou lukken?

Doe wat jou het beste lijkt.
Greets Lieve,xxx
Oud 29-08-2004, 15:45
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
Demarkus Lewis schreef op 29-08-2004 @ 15:05 :
hmm zoiets heb ik ook! zij woont vlakbij rotterdam ik vlakbij leiden. maar ik hou ontzettend veel van dr en ik heb t er wel voor over om 1 tot 2 uur met OV te reizen maakt mij echt nix uit, die tijd gaat zo voorbij in de trein, kan je je alvast lekker verheugen en wegdromen, iig een stuk beter dan fietsen enzo. alleen soms is t wel irritant dat je zo lang moet wachten voor de overstap van trein/bus ofzo.
wauw, hoe heet je vriendinnetje dan?
mag ik je toevoegen dan kunnen we er over
praten op msn,

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:53
Demarkus Lewis
Demarkus Lewis is offline
Citaat:
P33N schreef op 29-08-2004 @ 16:45 :
wauw, hoe heet je vriendinnetje dan?
mag ik je toevoegen dan kunnen we er over