![]() |
||
Citaat:
Ik snap niks van mezelf. Waarom vind ik mezelf dik als anderen zeggen dat dit niet zo is? Waarom MOET ik sporten? Van wie MOET dit dan? ![]() Ik begin in september weer met therapie, maar het is gewoon frustrerend dat het me niet zelf lukt om tot me door te laten dringen dat ik niet dik ben, dat ik me niet eens met eten/gewicht etc. moet bezig houden op deze leeftijd.
|
![]() |
||
Citaat:
(Lijkt me ook niet zo aardig om tegen iemand te zeggen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Heeft het een oorzaak dat je dik bent? Bijv. ben je een emotionele eter etc. Of ben je al je hele leven te zwaar geweest? Overgewicht hebben is net zo zorgwekkend als mensen die té dun zijn. Ik denk dat als je écht te dik bent en je je hierdoor niet goed voelt, maatregelen moet nemen! Elke dag minstens een half uurtje bewegen doet wonderen. Daarnaast is gezond eten (en dan bedoel ik niet weinig eten) erg van belang. Dik, dun, mooi, lelijk....het maakt niks uit, wat wel uit maakt is hoe jij je erbij voelt! Liefs, Magic_STAR*
||
Citaat:
![]() Enne...bedankt, maar ik heb echt een hekel aan mezelf... ![]() Nou ja, ik ben wel van plan om misschien weer eens iets met iemand te beginnen. Het lijkt me fijn om een maatje te hebben, waar je altijd tegen aan kan kruipen en waarbij je gewoon jezelf kunt zijn... Er is alleen een klein probleempje...volgens mij val ik op jongens én meisjes. ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, maar even ontopic, misschien helpt het idd wel als je iemand heb waar je jezelf bij kan zijn, iemand die jou ook leuk vind om wie je bent en niet om wie je wilt zijn. Maar het is moeilijk om tegen iemand te zeggen dat zij niet dik, dom etc. is zolang die persoon dat zelf niet wil zien. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Met meisjes heb ik géén ervaringen, maar wie weet komt dat nog... ![]()
||
Citaat:
maar dan vraag ik me af, waarom je zo ontevreden ben over jezelf en wel zegt --> Dik, dun, mooi, lelijk....het maakt niks uit....of is dat zo bewustwordig? wat ik ook altijd heb...ik zeg ook wellus dat ik van me walg en een dag later maakt het me niet uit want iedereen is mooi op zijn eigen manier ![]() ik ben ff kwijt wat ik allemaal wilde zeggu ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Het lijkt me spannend met een meisje, maar aan de andere kant voel ik me ook heel sterk aangetrokken tot jongens. Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet aanpakken met een meisje. Momenteel kijken we vaak naar elkaar, glimlachen en heel af en toe zeggen we iets of staat ze bij me in de buurt maar praat ze net met iemand anders en kijkt mij zo nu en dan aan. Verwarrend... ![]() Mmm...nou ik fantaseer nog ff verder... ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Ikzelf heb een traag werkende schildklier en de meeste mensen die hier last van hebben zijn dik, nou...ik laat het niet zover komen....misschien dat mijn angst door deze chronische ziekte versterkt wordt en ik daardoor nóg meer bezig ben met mijn gewicht... ![]() Ik weet niet precies wat externe eter inhoudt? ![]() Even over het emotie eten. Wist je dat dit eigenlijk inhoudt dat je ook veel met je gewicht bezig bent? Je zou willen afvallen, maar juist omdat je daar (onbewust) mee bezig bent denk je nóg meer aan eten. Op een gegeven moment koppel je emoties aan eetgewoontes. Om hier vanaf te komen zul je je hele levenswijze drastisch moeten veranderen. Ik wil je wel een paar tips geven, het helpt bij mensen die eetporblemen hebben (of je nou teveel of te weinig eet). Het is een visuele cirkel waar je niet uit lijkt te kunnen komen, maar dit kun je WEL! 1. Zorg voor ritme en regelmaat (3 maaltijden per dag: 8.00uur/13.30uur/17.30uur en eventueel fruit om 16.00uur) 2. minstens 30min. bewegen elke dag (fietsen, wandelen etc) 3. ga iets doen overdag, thuis zitten in de buurt van de koelkast werkt natuurlijk niet ![]() 4. probeer van jezelf te houden (dit is een moeilijke, maar het werkt wel als je het kunt ![]() Nou, meis...zorg ook dat je voldoende ontspanning zoekt. Even een uurtje televisie kijken, boekje lezen, (Internetten behoort niet tot ontspanning, omdat het vaak veel emoties bij je los kan maken...), muziekje luisteren (en eventueel lekker swingen op de muziek ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vicieuze cirkel dus... ![]() ![]()
||
Citaat:
btw, dun IS tegenwoordig ook echt uit de mode. Het is niet zo dat alleen de dikken het zeggen. Wist je dat die catwalkmodellen geen gezond leven leiden?
||
Citaat:
Daar ben ik druk mee bezig. ![]() ![]() Ik krijg eigenlijk geregeld complimentjes, maar vaak vind ik de manier waarop het gezegt wordt niet erg prettig. Zoals vandaag stopte er een auto zodat ik over kon steken, maar de bestuurder stak zijn hoofd uit het raam en zei tegen me: Omdat je zo lekker bent. Zulke opmerkingen beschouw ik nou niet echt als serieuze complimentjes. Nog altijd voel ik me erg onzeker, maar doordat ik (bijna) elke dag in het zwembad te zien ben in bikini zal een deel van de schaamte hopelijk verdwijnen.
||
Citaat:
![]() Weet je, de mens is van nature nogal jaloers aangelegd, dus als je nooit te horen krijgt dat je er mooi uitziet zou ik me daar niet druk om maken. Mijn ervaring is trouwens dat als je lekker in je vel zit je dit uitstraalt en dan eerder kans hebt op een compimentje. Na het sporten ben ik zo trots op mezelf dat dit gewoon van mijn gezicht af straalt, onbekende mensen spreken me dan vaak aan. Probeer te genieten van het leven. Als je jezelf echt dik vindt kun je wat gaan sporten, gezond blijven eten en daarnaast gewoon door gaan met je leven. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() trouwens, had je die docu op internet nog gekeken? |
![]() |
||
Citaat:
![]() En met dat eten viel het reuze mee! Denk aan: soep, salade etc. Ik heb ook veel gedanst. ![]() Het gaat de laatste tijd goed met me. Ik probeer dit vast te houden... offtopic: ja, gezien...
||
Citaat:
Ik weet dat het andersom ook geldt en toch maak ik me er heel erg druk om als ik niet blij ben met mezelf. ![]() ![]() De laatste tijd gaat het iets beter, maar nog altijd raak ik super nerveus... Sporten helpt om al die negatieve gedachten even van me af te zetten, tijdens het sporten ben je namelijk zo geconcentreerd bezig. Bijv. op de loopband of bij steples moet je echt je hoofd erbij houden. Als ik eenmaal weer thuis ben en ik in de spiegel kijk heb ik overal kritiek op. Eerst had het veel effect op mijn eetpatroon, maar nu ik vaste tijden voor mezelf heb ingesteld gaat dat stukken beter. Ik kom namelijk gauw in een vicieuze cirkel als ik teveel eet, schuldgevoelens krijg en tot slot nóg meer negatieve gedachten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() niet persoonlijk tegen jou hoor omdat jij miss wat verkeerd heb gezegt maar ik wilde het ff kwijt algemeen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Succes bij de psych verder ![]() pff ik moet zo ook naar school en heb geen zin ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Morgen naar de psych....bbrr... Hopelijk bevalt je nieuwe klas! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Want het is al een hele prestatie op zich om toch door te zetten en weer naar school te gaan ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het gevoel van schaamte vreselijk irritant! En ik begin nu ook steeds meer stress-handelingen te krijgen...zucht...zoals mijn handen váák wassen, 5x tandenpoetsen, 3x douchen enzo. Grr....ik word er super zenuwachtig van. Ook voel ik me dik (en vies ![]() Ik wil echt naar school, maar ik maak me zoveel zorgen. Zal ik het wel aan kunnen? Durf ik wel naar school te gaan? (als ik mezelf lelijk vind, raak ik soms namelijk in paniek en durf ik niet onder de mensen te komen) Poeh, ik heb mijn beste vriendin al een hele lange tijd niet gezien (wel gesproken door de telefoon). Ik wou niet dat ze me zag en ondanks dat ze niks van me snapte is ze altijd contact met me blijven houden. Ze probeerde wel iets af te spreken. Altijd kwam ze met smoesjes zoals van ik heb een soevernier uit het buitenland voor je meegenomen en daar komt stof op (hint hint.. ![]() ![]() Ik mis het meisje dat ik was. Vroeger trok ik me niks aan van de meningen van anderen. Nu ga ik bedenken wat anderen zullen denken, terwijl dit meestal niet eens klopt met wat die mensen écht denken. ![]() Mij maakt het niks uit hoe een ander erbij loopt, zolang diegene maar lekker in z'n vel zit. Ik denk dat anderen net zo denken over mij. Wie interesseert het of ik een puistje heb of 1kg boven mijn streefgewicht zit? Nobody! En TOCH maak IK me er druk om.
Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 18:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben heel erg tevreden met de persoon die ik ben, maar dit geldt alleen voor mijn innerlijke IK. Dit is zo frustrerend, want soms ga ik dingen uit de weg die ik eigenlijk juist dolgraag doe (zoals: toneelspelen).
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het is zo gemakkelijk om te zeggen dat je helemaal niet lelijk bent, of dat mensen je heus wel leuk vinden ook al heb je een puistje, en dat weet je zelf ook wel. Maar jammergenoeg werkt dat zo niet. Eerlijk gezegd weet ik ook niet goed wat ik hier op moet zeggen. Als ik het wist, zou ik ook weten hoe ik er zelf mee om zou kunnen gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik háát het leven ff op dit moment. Toch zet ik door en pak ik de draad weer op na 3 dagen in een depressieve sfeer te hangen. De 10e van sept.(=Startdag; introductiedag) is een belangrijke dag en ik hoop dat alles vanaf dan beter gaat. Mijn horoscoop van deze week (6 t/m/12 sept.) klopt in ieder geval. ![]() Schorpioen: Het is altijd fijn om te merken dat je niet alleen bent. Je oude vrienden en vriendinnen weten je te vinden, maar er moet eerst nog een misverstand worden uitgepraat. In hun ogen was jouw houding de laatste tijd een tikje afstandelijk. Met de liefde gaat het ook weer langzaam maar zeker de goede kant op. Tekst uit het tijdschrift YES
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Knap dat je die stappen neemt en knap dat je zo doorzet! ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat het advies van Gothic helemaal niet zo gek is, op dit forum komen nl (vrijwel) geen hulpverleners, terwijl prof hulp soms wél (imho) nodig is. En dan is de enige oplossing die (betere) prof hulp ook te zoeken, lijkt me. Beetje vreemd om een post zomaar af te kraken, terwijl er wel degelijk een gedachte achter zit, Gothic 'kennende'.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#43 Redhair | 496 | 29-11-2005 12:44 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #13 Nijn* | 500 | 26-10-2004 15:59 | |
Liefde & Relatie |
fototopic: alle vrijgezellen ^_^ Shitonya | 485 | 25-06-2004 13:35 | |
Psychologie |
Welke eigenschappen vind je prettig/niet prettig van jezelf? Dreamerfly | 57 | 02-07-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
fototopic *we proberen t weer eens* Ilsje | 491 | 13-05-2003 17:14 | |
Psychologie |
Waar haal jij je zekerheden vandaan? Sleepingsun | 40 | 06-02-2003 15:05 |