![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() verder, tuurlijk wil je graag bij je partner zijn en als dat extra vaak kan door samen te wonen is dat mooi. maar zoals de meeste mensen eigenlijk al gezegd hebben, vind ik het wel een vereiste dat je voor jezelf kan zorgen, dat je niet een hulpeloos stukje verdriet bent zonder ervaring met alleen zijn als het dan uitgaat. bij sommige mensen zal het werken, bij andere mensen niet en die leren er dan hopelijk van. ik wil ook best samenwonen met m'n vriend, of dat heb ik heel lang geroepen, maar ik zit nu op kamers met een huisgenoot en ik kan niet wachten tot ik straks een appartementje voor mezelf heb gevonden, want het is wel gewoon erg relaxed je eigen plek te hebben waar je echt alleen kan zijn zonder gestoord te worden. nou stoort mijn vriend me niet, maar hij woont 3 straten verderop dus als ik hem wil zien kan dat toch wel. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap niet dat mensen die het niet gedaan hebben denken te weten waar ze over praten wanneer ze zeggen dat het dom is, altijd fout gaat, enz. Hoe kan je dat met zoveel zekerheid zeggen als je het niet gedaan hebt? Problemen kunnen altijd ontstaan, dat is, denk ik, meer afhankelijk van hoe goed je elkaar kent en of je elkaar vrij laat en elkaar wat ruimte geeft ed, dan dat het per definitie leeftijdsafhankelijk is (al zijn jonge mensen vaak wat afhankelijker ingeteld dan oudere, maar dat hoeft niet zo te zijn, omgekeerd kan ook). Zelf woon in sinds m'n 20ste (oid) samen, is geen 18, dat snap ik, maar veel mensen vinden het toch vroeg. Ik snap niet waar ze zich druk om maken, het is mijn (en zijn) leven en als (hij en) ik me (ons) er goed bij voel(en): wat is dan het probleem? Ik woon samen, die ander toch niet? Als hij of zij het te vroeg vindt, dan moet hij of zij het niet doen, dat is nogal simpel. Maar om mij er om te veroordelen of wat dan ook of te denken dat hij of zij weet waar hij het over heeft, enz., dàt vind ik nou dom. En om op TS te reageren: het kan altijd uitgaan en wat doe je dan? Of terug naar je ouders of op jezelf gaan wonen. En waarschijnlijk huren ze dat huis niet voor niks, het is dan niet van jou en je kunt de huur zo opzeggen (kee, opzegtermijn, maar je hoeft het niet te verkopen oid), je zit dus niet echt met het probleem van 'wat doe je met het huis'? (Je kunt natuurlijk gaan vechten over wie er mag blijven wonen, maar ja.) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
als je met twee woont moet je toch ook zelfstandig zijn, met zijn twee? waarom zou de één dan wél helemaal zelfstandig zijn en weten hoe alles in elkaar zit (want één van de twee moet toch tenminste alles kunnen regelen?), en waarom zou de ander een 'hulpeloos stukje verdriet' moeten zijn? ik vind dat je het allemaal veel te zwart-wit ziet. het is niet omdat ik niet alleen WIL zijn dat ik niet zelfstandig KAN zijn... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Just kidding eh zus. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() IK BEN FUCKING BANG ALS IK ALLEEN THUIS BEN, IK KAN DAN NIET SLAPEN EN BLABLA, EN IK HEB GEEN IDEE WAAROM, nu goed?? ![]() ![]() trouwens: examen antro vandaag ging wel goed ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maandag laatste, Filo. ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is die laatste opmerking natuurlijk nonsens. Ik heb een lieve vriendin waar ik erg gek op ben maar zowel zij als ik hebben absoluut niet de behoefte om samen te gaan wonen, simpelweg omdat we allebei student zijn en snappen dat je dan gewoon veel te snel gaat inkakken. En inkakken is, net als burgerlijk zijn, fout. Studenten horen zich daartegen af te zetten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je ruzie maakt met je huisgenoten omdat het een teringbende is kun je ze nog negeren of verrot schelden, maar met een vriendin kan dat niet. Dan gaat het waarschijnlijk snel uit. Dat bedoel ik me (zwaardere) verantwoording afleggen. Een vriendin is iets anders dan een huisgenoot of huurbaas. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat: