Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik zeg het nog eens: deze optie is zo neutraal mogelijk, als je vriendin echter met die gedachten kan leven en de relatie perfect in stand kan houden, kan je haar alles vertellen en samen voor hulp zorgen, maar dat zijn dingen die een buitenstaander juist niet kunnen inschatten.
||
Citaat:
Want als ze samen met de vriendin naar haar vader gaat, geeft dat voor haar wel een veiliger idee, denk ik. Ik ben het met de rest van de post overigens erg eens. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je de vriendin erbij betrekt en ermee naar de vader stapt, dan breng je de vader in het nauw wel, maar dan weet je niet hoe hij kan reageren (1: hij kan het ontkennen voor zijn dochter; 2: grote ruzie tot slaans toe; 3: ineenzakken; ... ). Volgens mij is dit een situatie die als volwassenen afgehandeld kan worden, zonder te veel ruzie enzo. Mja, natuurlijk moet je ook bij het gesprek altijd in de gaten houden wat de houding van de vader is en altijd een uitweg zoeken als het te heet wordt (bv: 'oei, is het al zo laat, ik moet ervandoor want mijn ouders verwachten mij en ik ben nu al bijna te laat' als hij aggressief zou worden) . Je moet hem niet zeggen dat je het voor jezelf doet, maar voor hem (ze had hem evengoed kunnen aangeven). We weten natuurlijk ook wel dat ze het ook voor zichzelf doet, maar als de vader kracht zoekt om je te overmannen, kan hij die makkelijk uit ojuw zwakte! Ik denk dat ze vooral zelf moet inschatten of het mogelijk is met de vader te gaan praten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #138 Verwijderd | 499 | 25-11-2008 16:41 | |
Psychologie |
Overleden vader vosje16 | 24 | 19-02-2008 08:42 | |
Liefde & Relatie |
Wat is het beste? Kastanje | 14 | 26-03-2006 21:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[begin van een verhaal] Flipje het Kipje | 4 | 25-05-2003 22:55 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Psychologie |
Wat vinden jullie hiervan? Hoe moet ik reageren? Is het mishandeling of niet? Marit_temp | 9 | 08-05-2002 09:30 |