Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2004, 22:49
_Moby_
_Moby_ is offline
okok nederland heeft geluk gehad vandaag, maar bij voetbal kan het altijd twee kanten op. Vorige keer won Tsjechië, dit keer Nederland. Het is dus eigenlijk een loterij...

btw: die actie van de Jong aan 't eind van de wedstrijd vond ik absoluut geen strafschop. In de herhaling was duidelijk te zien dat Baros al begon met vallen voordat de Jong de sliding had ingezet.
Oud 09-09-2004, 00:19
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
wauwwww, ik was in t stadion, t was zooo vet!!!
iemand me nog gezien na afloop van de wedstrijd, ik en mn moeder als enige tsjechen in t oranje vak!
aan t einde stond ik te springen met mn vlag en was ik in beeld

Was eigenlijk van alle 2 de kanten niet echt een superwedstrijd!
maar alle 2 de teams misde ook belangrijke spelers, vooral bij tsjechie was rosicky nog als enige middenvelder over!

Ik heb het echt naar me zin gehad alleen jammer dat er verloren is door de tsjechen
maar dat mocht de pret niet bederven!
buiten t stadion ook een geweldige sfeer tussen de nederlanders en de tsjechen, veel bedankjes nog van t ek van de nederlanders, en een aantal wouden zelfs met me op de foto!
Oud 09-09-2004, 00:22
MissCzechMeOut
Citaat:
_Moby_ schreef op 08-09-2004 @ 23:49 :

btw: die actie van de Jong aan 't eind van de wedstrijd vond ik absoluut geen strafschop. In de herhaling was duidelijk te zien dat Baros al begon met vallen voordat de Jong de sliding had ingezet.
moet de actie nog ff na checken was helemaal aan de andere kant
ach ja en als t er wel een was, was die nog tegoed van 't ek
Oud 09-09-2004, 07:39
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 09-09-2004 @ 01:19 :
iemand me nog gezien na afloop van de wedstrijd, ik en mn moeder als enige tsjechen in t oranje vak!
lol ik zat te kijken en opeens... Een bekende in beeld.
Oud 09-09-2004, 07:44
levi's
levi's is offline
Citaat:
iemand me nog gezien na afloop van de wedstrijd, ik en mn moeder als enige tsjechen in t oranje vak aan t einde stond ik te springen met mn vlag en was ik in beeld

maar alle 2 de teams misde ook belangrijke spelers, vooral bij tsjechie was rosicky nog als enige middenvelder over!

Ik heb het echt naar me zin gehad alleen jammer dat er verloren is door de tsjechen
buiten t stadion ook een geweldige sfeer tussen de nederlanders en de tsjechen, veel bedankjes nog van t ek van de nederlanders, en een aantal wouden zelfs met me op de foto!
Jaaaaaa, ik zag jou!!!
Oud 09-09-2004, 07:45
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-09-2004 @ 10:58 :
1-3

Kansloze selectie, zonder overigens daarmee kritiek te leveren op van Basten. Er zijn teveel mensen geblesseerd/vertrokken/geschorst. Gelukkig bij Tsjechie ook, misschien dat het dan nog een gelijkspel wordt, omdat ik de kracht van dit Tsjechie nauwelijks kan inschatten.

Niet zo'n beste wedstrijd, maar wel leuk om te volgen. Tsjechie was (iets) beter. En die Duitser heeft Nederland flink geholpen. Twee maanden geleden door Tsjechie tegen Duitsland en nu dus andersom.

Maar ja. Drie punten zijn er en het Nederlands elftal heeft een geheel nieuw imago. Mooi.
Oud 09-09-2004, 09:12
number9
number9 is offline
Citaat:
Ik dacht toen ik dat zag: Doe is al net zo gek als die ene Mevrouw Tjech van t forum. Maja 2 van die gekken zou idd te veel zijn
Oud 09-09-2004, 09:38
Tofke_H
Tofke_H is offline
Mooi zo . Ik kon uiteraard de wedstrijd van hieruit niet zien, maar ik heb wel enkele beelden gezien. Zoals die eerste goal, dat is pas voetbal
Oud 09-09-2004, 10:44
geen punt.
geen punt. is offline
Mooi dat we gewonnen hebben, maar het spel viel enigszins tegen, vooral een groot deel van de tweede helft. De spelers deden het allemaal wel redelijk, zelfs vd Vaart moet ik toegeven, hij was wel een van de beteren. Sneijder maakte in het begin teveel fouten, Heitinga zat er niet echt lekker in en Castelen was eigenlijk totaal een flop. Verder vooral veel lof voor vd Sar en Kuyt (hoewel zijn wedstrijd in het geheel niet zo heel goed was, waren de steekpass en de voorzet voortreffelijk en van zeer groot belang).
Oud 09-09-2004, 12:57
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Als er een keer een kans was om van de Tjechen te winnen was het nu natuurlijk en nog was het gelukkig.

De Jong en Heitinga vielen tegen, Kuijt aan de bal ook niet altijd goed maar alle verdedigende kilometers die hij heeft gemaakt vergoede veel.

Citaat:
Pinksterhaas schreef op 08-09-2004 @ 22:33 :
Ik. Het lijkt me leuk om dit Nederlands elftal met Robben en Castelen op de flanken te zien.

Oud 09-09-2004, 13:25
MissCzechMeOut
Hahaha, cool dat jullie me gezien hebben!!
Maar omdat ik daar zat volg je alles niet zo precies als op de tv, maar ik hoorde veel klachten over de scheids!
wat deed ie allemaal verkeerd dan?

Vond t trouwens wel overdreven een gele kaart te geven aan baros omdat hij zn schoen verloor en de bal nog ff overspeelde!
Oud 09-09-2004, 13:27
vreselijke fout
Ik vind het trouwens behoorlijk zielig om te gaan springen en zingen als je land/ploeg met 2-0 heeft verloren maar dat schijnt bij het ''interlandvoetbal sfeertje'' in Nederland te horen.
Oud 09-09-2004, 13:29
MissCzechMeOut
waarom nou weer zielig??
waar slaat dat nou weer op, ik bedoel ik was ook gewoon blij voor nederland hoor, ten slotte woon ik hier toch ook!!
Oud 09-09-2004, 13:32
vreselijke fout
tja... volgens mij ben jij gewoon altijd voor de winnaar das wel zo handig.
Oud 09-09-2004, 13:34
MissCzechMeOut
Citaat:
vreselijke fout schreef op 09-09-2004 @ 14:32 :
tja... volgens mij ben jij gewoon altijd voor de winnaar das wel zo handig.
nou dat ook weer niet, tuurlijk had ik liever de tsjechen zien winnen, maar ik ga echt niet een potje zitten janken als t niet zo is, als nederland niet tegen tsjechie speelt sta ik ook volledig achter nederland!
tegen finland ben ik er ook weer bij hoor!
Oud 09-09-2004, 13:36
number9
number9 is offline
Citaat:
Nigel de Jong volgde Milan Baros waar die ging. Coach Karel Brückner vond het ongepast. ,,Het is schandalig hoe er op Baros werd gespeeld!", ontstak de bondscoach in woede

Las ik toevallig op www.ajax.nl.

Als ik dit zo lees is die Brückner een erg slechte verliezer. Nigel de Jong heeft ze taak voortreffelijk gedaan en als je niet kunt hebben dat 1 van je toppers uit de wedstrijd wordt gespeeld zeg dan nix.
Er was miss 1 schandalig iets, en dat was die "vermeende" penalty van De Jong op Baros. Of t was of niet doet er niet toe (meningen zullen verschillen en discussies ga ik hierover niet aan ), om 1 zo'n moment alles schandalig te noemen.
Oud 09-09-2004, 13:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Van Hooijdonk

Nederland was de gelukkige maar dat boeit niet geluk dwing je af.
Nederlandse jeugd kan een voobeeld nemen aan Kuijt, erg goede mentaliteit.
Oud 09-09-2004, 14:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 09-09-2004 @ 14:25 :
Hahaha, cool dat jullie me gezien hebben!!
Was jij dat?

Hmm, ik zei nog "stelletje idioten" op dat moment
Oud 09-09-2004, 14:10
Gimme more beer
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 08-09-2004 @ 22:35 :
is de manier waarop ze nu spelen trouwens niet exact het zelfde als De Ruit van Dick? Het middenveld lijkt wel in een ruit te staan. Alleen misschien dat het toen 4-4-2 was, dat weet ik niet meer.
Als je goed opgelet had, had je gezien dat "de opstelling van dick" meestal een complete middenveldende ruit voorstelde, met daarvoor 1 of 2 spitsen. Nu spelen ze met 3 aanvallers, waarvan 2 opkomen langs de flanken en 3 verdedigers, waar Sneijder gisteren nog wat verdedigend werk deed als verdedigend middenvelder. Het is een ruit, maar niet de ruit van dick. Dit is een ruit met 2 zij-middenvelders die staan op de positie zoals je ook speelt in een 4-2-4 opstelling, ze staan centraal naast elkaar op het middenveld en niet, zoals in de ruit van dick, aan de zijkant als opkomende middenvelders.
Oud 09-09-2004, 16:06
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 09-09-2004 @ 11:44 :
Mooi dat we gewonnen hebben, maar het spel viel enigszins tegen, vooral een groot deel van de tweede helft. De spelers deden het allemaal wel redelijk, zelfs vd Vaart moet ik toegeven, hij was wel een van de beteren. Sneijder maakte in het begin teveel fouten, Heitinga zat er niet echt lekker in en Castelen was eigenlijk totaal een flop. Verder vooral veel lof voor vd Sar en Kuyt (hoewel zijn wedstrijd in het geheel niet zo heel goed was, waren de steekpass en de voorzet voortreffelijk en van zeer groot belang).
Van der Vaart vond ik dus weer helemaal niet in de wedstrijd zitten, viel alleen op bij het eerste doelpunt maar speelde niet zoals zijn rol (nr. 10) was, liep de ene keer weer te dicht op Van Hooijdonck als het niet nodig was en de andere keer was hij weer onbereikbaar. En Castelen, een flop?! absoluut niet mee eens, speelde zoals een verwacht kan worden van een (rechtsbuiten op) linksbuiten, trok goed langs de lijn, zocht zijn man op en straalde dreiging uit.
Oud 09-09-2004, 16:25
RayMania
RayMania is offline
Citaat:

Jaaa, ik zag jouw en herkende je gelijk als dat meisje op die foto in de krant met die versiering. .
Oud 09-09-2004, 16:37
AGH
AGH is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 09-09-2004 @ 14:25 :
Vond t trouwens wel overdreven een gele kaart te geven aan baros omdat hij zn schoen verloor en de bal nog ff overspeelde!
Klopt, hij had voor minstens 1 van de dertien schwalbes geel moeten krijgen en niet voor dat incidentje.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 16:43
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 09-09-2004 @ 17:06 :
Van der Vaart vond ik dus weer helemaal niet in de wedstrijd zitten, viel alleen op bij het eerste doelpunt maar speelde niet zoals zijn rol (nr. 10) was, liep de ene keer weer te dicht op Van Hooijdonck als het niet nodig was en de andere keer was hij weer onbereikbaar.
Daar ben ik het niet mee eens. Vd Vaart vulde zijn nr. 10 positie fantastisch in. Ik heb een hekel aan vd Vaart, maar ik moet toegeven dat ik hem erg slim en intelligent vond spelen. Hij werd niet helemaal begrepen, maar maakte goede loopacties en speelde de bal goed.

Over Castelen kan ik alleen maar zeggen dat hij er niet lekker langs kwam en kuijt vond ik niet bijster sterk in z'n voorzetten en gaf veel slappe, scheve passjes. v Bommel zat niet lekker in de wedstrijd, maar speelde hem degelijk uit, hier en daar een rommelige pass en wat verkeerde loopbewegingen, maar hij was goed genoeg. Davids vond ik z'n werk goed doen en Ooijer vond ik opvallend goed. Sneijder, hoewel ik het geen goede voetballer vind, verstond z'n verdedigende taak heel aardig. vd Sar blijft natuurlijk (na Gentenaar) de beste keeper die we hebben en hij had een heel goede avond, gisteren.

Maar we waren niet goed genoeg en Tsjechie had niet veel geluk. Een penalty ontzegd en een niet gegeven rode kaart is op z'n minst zuur voor Tsjechie, dat zonder z'n beste speler bijna net zo goed speelde als Nederland (en dat is bar slecht).

Laatst gewijzigd op 09-09-2004 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 16:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
2-0, goed resultaat, het spel vergeleken met het EK 2004 was beter, de organisatie stond tenminste en de spelers konden elkaar beter vinden... maar ja zo super was het ook weer niet. Van de andere kant zie je dat in deze jonge selectie en een andere speelstijl progressie zit.
Echter, we mogen van geluk spreken dat de bal niet op de stip heeft gelegen voor de Tsjechen, er waren drie momenten die discutabel waren: Heitinga die Baros onderuit trok, maar ik denk dat die overtreding buiten de 16 begon... De Jong die in zijn sliding helemaal niet de bal raakte maar Baros, je kunt daarvoor best een penal geven. En Ooijer, die in de slotfase bij een corner Koller bijna "wurgde" waardoor Koller niet in kon koppen.

Maja, achteraf gelul, het geluk lag ook aan onze zijde. Het is in ieder geval een goede start, tegen de kwalitatief beste ploeg meteen winnen. Zo kun je het permitteren om later in de kwalificatiereeks een steekje te laten vallen (al moet dat niet te vaak gebeuren uiteraard ).

Die gele kaart van Baros was inderdaad superbelachelijk. Nog belachelijker dan je shirtje uittrekken. Waar zijn ze bij die regelvorming in vredesnaam mee bezig. Dit was een ongeluk, een schoen verliezen, daar kan toch niemand iets aan doen, ook al maak je die schoen zo goed mogelijk vast. Wat moet je dan, je schoen oprapen en balverlies lijden? Wat een onzin.
Oud 09-09-2004, 16:55
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
RayMania schreef op 09-09-2004 @ 17:25 :
Jaaa, ik zag jouw en herkende je gelijk als dat meisje op die foto in de krant met die versiering. .
jaaa, echt vaag, ik dacht echt waarom is dat meisje zo blij
Oud 09-09-2004, 18:10
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Waarom zaten al die Tjechen niet in het uitvak?

Dat is bij mij dé grote vraag van de dag, heb je een uitvak gooi je er oranjesups in..
Oud 09-09-2004, 20:01
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 09-09-2004 @ 19:10 :

Dat is bij mij dé grote vraag van de dag, heb je een uitvak gooi je er oranjesups in..
das vrij logisch, want wat ze nu gedaan hebben is het volgende, ze hebben de korte zijde achter het doel op de 2e ring beschikbaar gesteld voor de tsjechen, en dat is veel meer capaciteit dan het uitvak. op die manier krijt NL misschien ook veel kaarten voor tsj-ned en kunnen er erg veel oranje idioten naar die wedstrijd toe, tja het is allemaal wat krom, maar wel te verklaren.
Oud 09-09-2004, 21:15
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 09-09-2004 @ 19:10 :

Ze wilden die Miss Czez flink laten butsen..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:58
graag gedaan
graag gedaan is offline
Van de Vaart die was er niet, onbegrijpelijk dat ze hem daar laten spelen. Er zijn genoeg betere spelers die daar kunnen spelen. Zoals Makaay.
Oud 09-09-2004, 22:49
MissCzechMeOut
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 09-09-2004 @ 22:15 :
Ze wilden die Miss Czez flink laten butsen..
butsen???

ik heb mn kaartje gewoon hier in NL gehaald, ik zag trouwens meer "nederlandse-tsjechen" tussen de oranjes.

Ik wist niet dat bij zulke wedstrijden de "gasten" in t uitvak zaten! zulke wedstrijden zijn ook heel anders dan bijv. tussen clubs!

De sfeer was echt geweldig, ik heb ook erg gelachen buiten 't stadion voor de wedstrijd, dat nederlanders de Tsjechen "hup holland hup" zaten te leren en de Tsjechen weer Tsjechische liederen! en af en to een paar scheldwoorden aan elkaar aan het leren!

trouwens de volksliederen (met name tsjechische) waren erg slecht gespeeld!
Oud 09-09-2004, 22:54
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 09-09-2004 @ 23:49 :
De sfeer was echt geweldig, ik heb ook erg gelachen buiten 't stadion voor de wedstrijd, dat nederlanders de Tsjechen "hup holland hup" zaten te leren en de Tsjechen weer Tsjechische liederen!
wat een feest toch altijd weer bij het Nederlands elftal
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 09:19
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 09-09-2004 @ 23:54 :
Oud 10-09-2004, 12:43
vreselijke fout
Citaat:
de ballonnenman schreef op 09-09-2004 @ 23:54 :
Tja..
Oud 10-09-2004, 16:33
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 09-09-2004 @ 23:49 :
butsen???
Goh.. je maakt het ook allemaal mee daar in de ArenA he meid . Zullen we allemaal maar wedstrijdverslagen gaan posten? Doet Emilio alles van Groningen.. Doe ik alles van Ajax.. Te beginnen Juventus-thuis.. kijken of iedereen dat ook zo leuk vind
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:50
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 10-09-2004 @ 17:33 :
Goh.. je maakt het ook allemaal mee daar in de ArenA he meid . Zullen we allemaal maar wedstrijdverslagen gaan posten? Doet Emilio alles van Groningen.. Doe ik alles van Ajax.. Te beginnen Juventus-thuis.. kijken of iedereen dat ook zo leuk vind
CL is er trouwens weer op dinsdag en woensdag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten