Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2004, 14:50
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 25-12-2004 @ 15:43 :
beetje interpol achtig right?
Niet bepaald.
Oud 25-12-2004, 14:54
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik had die cd gedownload en verwachtte dat ik hem echt geweldig zou vinden door alle positieve reacties
ik vond er weinig aan
meteen weggeflikkerd
Oud 25-12-2004, 15:52
machina82
machina82 is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 25-12-2004 @ 15:54 :
ik had die cd gedownload en verwachtte dat ik hem echt geweldig zou vinden door alle positieve reacties
ik vond er weinig aan
meteen weggeflikkerd
spoel je mond met wijwater, zon zondige woorden. zondig kind gaat u bezinnen!!
Oud 25-12-2004, 16:23
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
machina82 schreef op 24-12-2004 @ 21:18 :
en .., mijn schatjes
2. pitchforkmedia.
De recensies gaat het mij om. Daar gaat het bij mij vooral om bij een goede muzieksite. Of er een betere is? Dat weet ik niet zo gauw, maar ik heb Pitchfork voorgoed verbannen. De recensies zijn van een dergelijk prullenbak niveau dat ik geen waarde meer hecht aan zowel de positieve als de negatieve.

Ze zijn a. te lang, b. totaal willekeurig qua waardering, c. niet representatief, d. niet compleet, e. te weinig op inhoud, meer op vergelijking en niet to the point. Voor mij geeft dat weinig waarde om het te lezen. Ik zal een heel simpel voorbeeld geven: zoek eens op Belle & Sebastian... het cijfer dat Boy With The Arab Strap heeft, door fans toch als een van de betere albums gebombardeerd. Dit is wel een erg extreem voorbeeld, maar zeker niet het enige.

Heb het inmiddels geluisterd en tis niet rottig. Vooral dat eerste nummer is goed, de rest even wennen denk ik.
Oud 25-12-2004, 17:27
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
machina82 schreef op 25-12-2004 @ 16:52 :
spoel je mond met wijwater, zon zondige woorden. zondig kind gaat u bezinnen!!
ik snap het ook niet
ik dacht dat ik hem goed zou vinden

misschien maar nog een keer luisteren
Oud 25-12-2004, 17:31
Escapism
Escapism is offline
moet je em weer opnieuw downen!
Oud 25-12-2004, 17:34
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
is zo gedaan
Oud 25-12-2004, 17:59
machina82
machina82 is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 25-12-2004 @ 17:23 :
De recensies gaat het mij om. Daar gaat het bij mij vooral om bij een goede muzieksite. Of er een betere is? Dat weet ik niet zo gauw, maar ik heb Pitchfork voorgoed verbannen. De recensies zijn van een dergelijk prullenbak niveau dat ik geen waarde meer hecht aan zowel de positieve als de negatieve.

Ze zijn a. te lang, b. totaal willekeurig qua waardering, c. niet representatief, d. niet compleet, e. te weinig op inhoud, meer op vergelijking en niet to the point. Voor mij geeft dat weinig waarde om het te lezen. Ik zal een heel simpel voorbeeld geven: zoek eens op Belle & Sebastian... het cijfer dat Boy With The Arab Strap heeft, door fans toch als een van de betere albums gebombardeerd. Dit is wel een erg extreem voorbeeld, maar zeker niet het enige.

Heb het inmiddels geluisterd en tis niet rottig. Vooral dat eerste nummer is goed, de rest even wennen denk ik.
daar ben ik het niet mee eens.

okay ze zijn vaak zelfingenomen en iets te lang. maar dit hangt ook erg van de schrijver af. Feeling sinister is zowieso beter vind ik dan.

ik ben benieuwd hoe je al die punten die je aanhaalt onderbouwt.
ik vind dat ze inhoud goed duidelijk maken en vaak ook adhv vergelijking. maar zo werkt dat. zo maka je iets duidelijk. als ik zeg de zang lijkt op die van stereolab weet je wat ik bedoel.
maar ik ben benieuwd naar je onderbouwing
Oud 26-12-2004, 09:39
geen punt.
geen punt. is offline
Nou ze drijven vaak op vergelijkingen. Dan heb ik niet het idee dat het album aandachtig geluisterd is en op eigen kwaliteit beoordeeld wordt. Dat is niet wat ík zoek in een goede review in ieder geval. Ok van 'de zang lijkt op die van bla' dat is wat anders, maar als ze het over de gehele muziek/het geluid op zich hebben en dan meer lallen over degene waarmee het vergeleken wordt... dat vind ik slecht. Ook wordt het vaak vergeleken met een vorig album, dat is dan op zich niet zo'n probleem, maar ik vind dat het meer gezien moet worden als een ding op zich en daar moet het ook over gaan, niet over hun vorige werk.

"Mediocrity is not a punishable crime, but if it was, Belle & Sebastian would be enjoying their last meal right about now. "
Wat betreft inhoud - dan zegt de review over Boy With The Arab Strap al genoeg. Al was er maar een beetje serieus op de nummers in gegaan en had het een mager zesje gehad, dan was het wel acceptabel geweest, ongeacht welke andere albums slechter of beter zijn, maar een 0.8 en een totale afbranding gaan echt veel te ver. Et voila, daar komt meteen de incompleetheid aangezien er niet eens een review van Sinister staat. Ze zijn niet allemaal zo natuurlijk, maar zoiets hoef ik niet te zien.
Oud 26-12-2004, 09:59
machina82
machina82 is offline
er staat wel een review van sinister, bij de top 100 van de jaren 90. dus ff beter kijken.

en over dat hele lage cijfer, dat is inderdaad niet zo goed. Maar het leuke is dat zij soms ook dingen wat minder seriues benaderen. Vergelijken met ouder werk kan tot op een zekere hoogte in mijn ogen, vooral als een band zichzelf niet vernieuwt.

Met andere vergelijken heeft dan dezelfde functie als met zichzelf vergelijken.

En die 0.8 kun je dan ook met een korreltje zout nemen, het gaat meer om de review, en het blijft natuurlijk een persoonlijke mening van die recensent. Het blijft subjectief.
Oud 26-12-2004, 10:14
geen punt.
geen punt. is offline
Als het om de review gaat... daar zit in dit geval totaal geen inhoud in. Het blijft subjectief ja, maar ik vind het in dit geval ook vrij sélectief. Als er zulke reviews tussen staan, wat is de waarde dan nog voor de anderen? Voor mij niet zoveel, want ik heb geen idee hoeveel waarheid er aan zit en hoe selectief de reviewer deze keer is geweest.

Die van Sinister heb ik niet kunnen vinden bij de review section in ieder geval; zal dan inderdaad wel bij top 100 staan ofzo.

Nog een zeer nutteloze review maar dan van een heel ander karakter is die van Transatlantisicm van DCFC. Zo leer ik niet graag muziek kennen. Ook die van Aberfeldy, ongeacht het cijfer, raakt kant noch wal. Maargoed ik moet er eigenlijk ook niet verder meer naar kijken...
Oud 26-12-2004, 11:10
machina82
machina82 is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 26-12-2004 @ 11:14 :
Als het om de review gaat... daar zit in dit geval totaal geen inhoud in. Het blijft subjectief ja, maar ik vind het in dit geval ook vrij sélectief. Als er zulke reviews tussen staan, wat is de waarde dan nog voor de anderen? Voor mij niet zoveel, want ik heb geen idee hoeveel waarheid er aan zit en hoe selectief de reviewer deze keer is geweest.

Die van Sinister heb ik niet kunnen vinden bij de review section in ieder geval; zal dan inderdaad wel bij top 100 staan ofzo.

Nog een zeer nutteloze review maar dan van een heel ander karakter is die van Transatlantisicm van DCFC. Zo leer ik niet graag muziek kennen. Ook die van Aberfeldy, ongeacht het cijfer, raakt kant noch wal. Maargoed ik moet er eigenlijk ook niet verder meer naar kijken...
ik vind die review van DCFC een andere stijlvorm dan de meeste reviews. dat ze dit proberen vind ik alleen maar goed. Telkens dezelfde opbouw is ook nix. En ik vind het meestal wel goed beschrijvend, en de schrijver hangt zijn mening eraan.

Ik vind aberfeldy een kutband, maar het word mij wel duidelijk was het is. De reviewer geeft zijn mening maar ook genoeg hint svoor mij om het te gaan luisteren dan kan ik daarna bepalen of ik het wat vind.

Een review van bv william basinski, efterklang, arcade fire, pearl jam - rearviewmirror box, nirvana box. vind ik erg gedegen geschreven.
Oud 26-12-2004, 12:50
machina82
machina82 is offline
http://melvinandthebloodyhand.blogsp...ive-video.html
Oud 26-12-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 26-12-2004 @ 11:14 :

Iew. Ik heb net die transatlanticism review van pitchfork onder ogen gehad. Weet werkelijk elk nummer wel in de zeik te zetten... en dan nog geeft hij het een 6.4 . Geef het dan echt een onvoldoende als je zo'n zeikerd bent. .

En over Ben Gibbard's teksten zeuren is natuurlijk sowieso not done. Hij neemt hem de puberale ondertoon in zijn teksten kwalijk. Wat natuurlijk net de hele kracht is in zijn schrijven.

Maargoed.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 14:27
machina82
machina82 is offline
nu vind ik photo album 3 keer beter, maar ik snap izjn punten wel, ik laat ze voor mezelf alleen niet zo waar meewegen.
Oud 26-12-2004, 14:29
Verwijderd
gisteren het album gedownload en ik vind het opzich wel aardig om naar te luisteren
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 17:17
geen punt.
geen punt. is offline
Ik vind hun oude muziek saai, maargoed ik zal maar niet gaan vergelijken
Oud 26-12-2004, 17:29
machina82
machina82 is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 26-12-2004 @ 18:17 :
Ik vind hun oude muziek saai, maargoed ik zal maar niet gaan vergelijken
luister photo album nu meer eens