|
|
Bekijk resultaten poll: Vind jij dat 13/14 jarige mogen drinken?? | |||
ja tuurlijk, wat ze zelf wille! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
35 | 25.00% |
Nee dr staat tog dat je pas 16 mag zijn op de fles! |
81 | 57.86% |
ja alleen breezers, want die drinken makkelijk weg |
9 | 6.43% |
nee, alleen op feestjes |
15 | 10.71% |
Aantal stemmers: 140. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als je al jaren met je pa's cafe meedraait, dan weet je wel hoe alcohol kan zijn en wat het met je kan doen. Kinderen van < 16 die 1 keer ECHT dronken zijn geworden doen meestal daarna ook wel voorzichtiger met drank. >> Persoonlijk zal het me aan m'n aars corroseren wat een minderjarige met alcohol doet, zolang ze niet op mijn schoenen kotsen. Uit etisch/pedagogisch opzicht denk ik wel 'hee, wacht even, laat ze eerst maar eens volwassen worden' en op een schoolfeest vind ik dat die verantwoording bij de school ligt, en bij de drinkers, en dat ik er niets mee te maken hoef te hebben. Maar als je mijn mening wil hebben: Tuurlijk mag je drinken. Waarom niet. Zolang je maar enig zicht hebt op 1. waarom 2. hoeveel 3. hoeveel je aankan (inherent aan 2) En dat hebben veel 13 jarigen nog niet... Dus dan vind ik dat je dat niet mag nee... en als ik zo de FP lees, hoort de TS bij deze groep...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en in elke winkel staat aangegeven "geen alcohol > 16 en geen sterke drank > 18" als het goed is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe moet ik dat zien?
||
Citaat:
Overigens is er veel kritiek over....... Ik vind dat als mensen dan gaan zeggen dat de orginisatoren van t feest dan verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van teveel alcohol voor een 15 jarige.....dat je dat dan eigenlijk aan moet pakken...gewoon aan de ouders van de niet 16 jarigen een brief sturen dat zij er dan verantwoordelijk voor zijn en niet de orginisatoren......en als je ouders dan weigeren heb je pech.
||
Citaat:
En wie zegt dat een 14-jarige zich niet voor het feest zat zuipt?
||
Citaat:
De organisatoren van een feest zijn in wat voor geval dan ook niet verantwoordelijk voor een geval van te veel alcohol. Dat ben je nog altijd zelf. Als je niet weet hoeveel je aankan moet je er niet aan beginnen en als je bewust over die grens heengaat die je aankan dan moet je gewoon niet zo zeiken. De school kan wel doodleuk een brief naar je ouders sturen en je ouders kunnen er wel doodleuk ja en amen op antwoorden maar als de inspectie binnenloopt en je verkoopt alcholol aan mensen jonger dan 16 dan krijg je toch echt een boete om de doodsimpele reden dat het bij WET verboden is. Daar kan geen toestemming van een ouder wat aan veranderen. Bovendien krijg je dan van die bijdehante koters die de handtekening van hun ouders gaan vervalsen ofzo... [Edit] Verder sluit ik me bij Type ^ aan.[/Edit]
Am I just stoned? Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 19:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En er word genoeg voor t feest gezopen ![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
wat een moralistisch gelul trouwens van veel mensen hier. wat kan mij het nou verrotten of mensen onder 16 zich lam zuipen? das toch lachen! en als het uit de hand loopt...boeien, goed tegen de overbevolking |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Toen ik 13/14 was dronk ik ook wel wat, af en toe een pintje. Ik vind dat dit moet kunnen, maar niet alle 13/14-jarigen kennen hun grenzen. Of ze drinken om stoer te doen of om er bij te horen en dat is belachelijk. Hopelijk komen ze erzelf ook achter.
Nuja we hebben allemaal wel onze momenten dat we niet meer weten waar we zijn en ergens in slaapvallen in de struiken, maar dat is toch niet wat je wilt op je 14. Volgens mij ben jij zo een ''ik vind mezelf wel heel cool" breezer slet. zoals Drexz het zegt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
jou mag ik wel.... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De reden dat ze het nu moeten doen (omdat steeds jongere mensen drugs gebruiken/roken) zorgt er imo voor dat er wel iets mis mee is. Er was niets mis mee geweest als het puur ter voorlichting was, extra veiligheid dat ze er niet mee gaan beginnen, of iig niet tot ze verstandig genoeg zijn te weten hoe het allemaal in elkaar zit qua drugs, sex, roken, drinken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Meer onderzoek! Mari | 32 | 22-01-2005 03:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een christen kan maar beter niet uitgaan debotjuh | 26 | 03-07-2003 18:41 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 | |
Drugs & Alcohol |
Legalisering Drugs. Isa | 28 | 31-12-2001 11:13 |