Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Bekijk resultaten poll: Vind jij dat 13/14 jarige mogen drinken??
ja tuurlijk, wat ze zelf wille! 35 25.00%
Nee dr staat tog dat je pas 16 mag zijn op de fles! 81 57.86%
ja alleen breezers, want die drinken makkelijk weg 9 6.43%
nee, alleen op feestjes 15 10.71%
Aantal stemmers: 140. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2004, 20:12
Verwijderd
mwhaha ik werd vroegah ook altijd geschorst op schoolfeesten nadat ik de grond lag te dwijlen of voor de leraren op me bek ging met de fiets met alle drankflessen in me hand.
goeie ouwe tijd!

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 21:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2004, 20:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee, doe maar niet. Bij ons op school gebeurd, afgelopen schoolfeest. Er werd geen alcohol geschonken, maar er waren zat -16'ers die flink gezopen hadden. Er was alcohol-controle, dus de zuipers werden buiten gezet, maar toch wisten enkele het naar binnen te smokkelen.
(Oh, ook xtc trouwens)
Gevolg -> mensen met alcohol vergifting in combinatie met drugs -> ambulances voor de school.

Doe maar niet dus.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 20:27
Wammus
Wammus is offline
Wij gingen ook altijd zuipen voor schoolfeestjes. Gewoon in de buurt en dan half lam de school in . En je moet het gewoon goed doen en dan word je ook niet gepakt... .
Oud 04-10-2004, 20:48
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:04
Outlaw
Outlaw is offline
meisjes 13 die op schoolfeesten breezers drinken moeten ze tot bloedens toe afranselen.

en de mensen die dat toelaten ook.
Oud 04-10-2004, 21:24
goddesofdarknes
goddesofdarknes is offline
Stelletje kleuters zeg...
Man wat lijken jullie op mijn klaskleuters (gem. 15)...
(dit heb ik dan tegen de mensen van 12/13/14 die alcohol drinken)...
Weetje, ik merk dat die kindjes het altijd stoer vinden om te drinken.. Maar waarom is het dan niet stoer om cola te drinken?
Ik ben ook vrij vroeg begonnen met drinken, en meestal onder toezicht van mijn ouders..
Het is dat ik goed tegen alcohol kan, maar heb kindertjes gezien, van 15 gezien, die naar 1 biertje al "zat" waren... Nou die mensen moet het verboden worden om alcohol voorgeschonken te krijgen... Alcohol is geen speeltje... Waarom denk je anders zelf dat ze er 16+ op zetten?
maarjah, genoeg geweest voor vandaag
Ik
Oud 04-10-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
goddesofdarknes schreef op 04-10-2004 @ 22:24 :
Weetje, ik merk dat die kindjes het altijd stoer vinden om te drinken.. Maar waarom is het dan niet stoer om cola te drinken?
Ik ben ook vrij vroeg begonnen met drinken, en meestal onder toezicht van mijn ouders..
Het is dat ik goed tegen alcohol kan, maar heb kindertjes gezien, van 15 gezien, die naar 1 biertje al "zat" waren... Nou die mensen moet het verboden worden om alcohol voorgeschonken te krijgen... Alcohol is geen speeltje... Waarom denk je anders zelf dat ze er 16+ op zetten?
Ik
oh terrible agony
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:50
Saarah
Saarah is offline
Ik ben 14, maar ik werk bijna elke zaterdagnacht in het café van m'n vader. Ik ken er ook veel mensen, ben er echt helemaal thuis . Als ik er alchohol wil drinken, tsja, dan doe ik dat . En ik doe dit helemaal niet om 'stoer' te doen ofzo, de meeste mensen zijn er ouder dan mij, ik ken er zowat iedereen én ik weet dat het belachelijk is om veel te drinken om stoer te doen.
M'n vader let altijd wel wat op me (of probeert op me te letten :$), ik ben 1x dronken geweest (toen ik niet moest werken) en ja ik weet dat dit wrs veel te vroeg is :$. Ik had toen het geluk dat ik de dj dus heel erg goed ken en hij heeft me toen naar boven geholpen :$. (M'n grootouders wonen, voorlopig, erboven en dus moet ik ook niet ver gaan). Dat dronken zijn was ook helemaal niet om stoer te doen, ik drink meestal Wodka orange en toen was ik aan het drinken (echt veel te veel en veel te snel ) en ik voelde niks en ineens kwam die klap , maarja, dat dus (voorlopig?) echt wel niet meer hoor . (En ik heb dan nog het 'voordeel' dat ik er gratis mag drinken omdat het van m'n vader is, dus naar de prijs moet/moest ik ook niet kijken ).

Ik vind dus dat het in sommige gevallen moet kunnen. Ik vind ook dat ik veel ouder ben opgevoed, en ja, dan is het redelijk normaal (vind ik) dat ik geregeld alchohol drink.
Maar bv. de TS is er, naar mijn mening, helemaal nog niet aan toe. Gewoon al de stelling 'ja alleen breezers, want die drinken makkelijk weg' zegt al genoeg vind ik . Als je alleen maar breezers kunt verdragen, wacht er dan nog maar een tijdje mee .
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 07:03
Verwijderd
Citaat:
goddesofdarknes schreef op 04-10-2004 @ 22:24 :
Ik
Het bevat kleurstoffen en zit vol met suiker en prik; met Cola ga je veel harder dan wanneer je pillen slikt
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 09:35
Verwijderd
Tsja, ik vind dat je daarvoor eerst je intellect moet ontwikkelen tot een bepaalde ondergrens. Sommigen wel dus, en sommigen niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 09:59
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ze zoeken het zelf maar uit... als ze geschorst worden is het eigen schuld.. tis wat je er voor over hebt..

iig niet achteraf gaan zeiken...
Oud 05-10-2004, 10:19
Mir-idiotA
Nee!
Dat zou onwijs slecht zijn van de begeleiding het mag gewoon niet.

De enige manier waarop 13-14 jarige mensen mogen drinken is in bijzijn en toestemming van de ouders. IS dat dan nog teveel dan is het het probleem van de kinderen en de ouders.

Het is nou eenmaal zou dat alcohol sneller en veel meer schadelijk is dan op latere leeftijd.

(toch was ikd wars en zoop ik toen al, maarja...en ik mocht het echt niet van me moeder hoor! best goed van haar)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 19:47
Loddfafnir
Loddfafnir is offline
als je wil zuipen moet je zuipen. Punt uit.
Oud 06-10-2004, 20:11
Verwijderd
Gewoon zuipen, niet zeiken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 20:19
Blood Of Kingu
Blood Of Kingu is offline
pfffft...alsof ze iedereen in een cel gaan smijten die onder de 16 is en drank drinkt.....ze moeten niet mekkeren....eerder de leeftijdsgrens verlagen, zijn ze ook nog van al dat gezeik af
Oud 06-10-2004, 20:25
Verwijderd
Ja joh, gooi de leeftijdsgrens van alles omlaag. Scheelt gezeik.
2 jarige aan de drank, achter het stuur, wiet aan ut roken, naar de hoeren toe. Toppie, geen gezeik meer.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:57
Type
Type is offline
Citaat:
Loddfafnir schreef op 06-10-2004 @ 20:47 :
als je wil zuipen moet je zuipen. Punt uit.
Citaat:
Robo schreef op 06-10-2004 @ 21:11 :
Citaat:
birthmark schreef op 04-10-2004 @ 20:51 :
geen feest zonder alcohol
wow... je kan wel meteen zien dat/wanneer de thread naar D&A gemoved werd.
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 04-10-2004 @ 22:50 :
Ik ben 14, maar ik werk bijna elke zaterdagnacht in het café van m'n vader.
Ja, dat is dus een heel andere situatie. Zoals je al kon lezen vinden de meeste mensen het pas goed vanaf 16 omdat men er dan pas verantwoordelijk mee om kan gaan, weet je wel.
En als je al jaren met je pa's cafe meedraait, dan weet je wel hoe alcohol kan zijn en wat het met je kan doen.
Kinderen van < 16 die 1 keer ECHT dronken zijn geworden doen meestal daarna ook wel voorzichtiger met drank.

>>

Persoonlijk zal het me aan m'n aars corroseren wat een minderjarige met alcohol doet, zolang ze niet op mijn schoenen kotsen.
Uit etisch/pedagogisch opzicht denk ik wel 'hee, wacht even, laat ze eerst maar eens volwassen worden'
en op een schoolfeest vind ik dat die verantwoording bij de school ligt, en bij de drinkers, en dat ik er niets mee te maken hoef te hebben.

Maar als je mijn mening wil hebben: Tuurlijk mag je drinken. Waarom niet. Zolang je maar enig zicht hebt op
1. waarom
2. hoeveel
3. hoeveel je aankan (inherent aan 2)
En dat hebben veel 13 jarigen nog niet... Dus dan vind ik dat je dat niet mag nee... en als ik zo de FP lees, hoort de TS bij deze groep...
Oud 07-10-2004, 09:39
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Katje schreef op 03-10-2004 @ 15:27 :
wat iedereen al heeft gezegd, en:

When does the hurting stop?!
Oud 07-10-2004, 09:40
De Veroorzaker
Citaat:
Katje schreef op 04-10-2004 @ 21:48 :
Oud 07-10-2004, 09:41
De Veroorzaker
Trouwens, wat zuipen jullie allemaal, op mijn flessen drank staat echt niet vanaf zestien jaar en ouder of vanaf achtien jaar of ouder.
Oud 07-10-2004, 12:51
Verwijderd
Ik vind dat kinderen onder de 16 zelf niet aan alcohol of sigaretten mogen komen, maar dat ze het doen, kan me niets schelen. Zelf ben ik leiding van een stel pubers en ik laat die jong ook roken en af en toe krijgen ze een pilsje van me. Zelf was ik ook zo, met het verschil dat er toen nog niet zo streng gecontroleerd werd.
Maar ik mocht roken van thuis en bier vond ik sowieso niet echt lekker (al zoop ik me daar natuurlijk wel graag ziek aan na de examens ^^). Ik had het toen meer voor de passoa en pisang en zoete witte wijntjes. Alleen... ik mocht niet uitgaan, ik ben pas mogen uitgaan toen ik een vaste vriend had en dan moest ik nog om 1u thuis zijn, dus veel zat er ook niet in .
Wat ik wel deed, was op internaat de boel begaaien, als je weet wat je kunt doen zonder dat ze het merken, heb je een heel interessant leven ^^. Maar weer: toen was er geen controle op alcohol en sigaretten in de winkels. Op zich vind ik de controle wel goed, het sluit niet alles uit, maar maakt het wel wat moeilijker.

Dat kinderen op een schoolfeest geschorst worden voor alcohol, vind ik volkomen normaal. Wat denk je dat er met ons gebeurde als we betrapt werden op school of internaat met roken of alcohol? En dan mocht je 16 zijn, op school hoort het gewoon niet thuis. (Daarbij was het veel leuker om het stiekem te doen ).
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 13:16
apekop123
apekop123 is offline
sorry maar je klinkt echt al een hele domme "ik vind mezelf wel heel cool" breezer slet.

maar ik ken je verder niet dus ik zal geen vooroordelen trekken

en dan ook nog die poll erbij

ja tuurlijk, wat ze zelf wille!
Nee dr staat tog dat je pas 16 mag zijn op de fles!
ja alleen breezers, want die drinken makkelijk weg
nee, alleen op feestjes

ja alleen breezers, want die drinken makkelijk weg, ooh nee dat is echt logisch. Ja ik snuif alleen coke want speed doet pijn aan me neus

nee, alleen op feestjes. Ohh tuurlijk nee nu snap ik het. Je mag niet iemand vermoorden tenzij het op een feestje is natuurlijk

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 13:29
Verwijderd
Weet je, ik dacht echt heel ff dat je het tegen mij had . Gelukkig kwam toen de rest van de tekst.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:47
Verwijderd
Ik heb trouwens dat alchageval in de titel maar even gewijzigd. Werd er irritant van.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 04-10-2004 @ 21:27 :
Wij gingen ook altijd zuipen voor schoolfeestjes. Gewoon in de buurt en dan half lam de school in . En je moet het gewoon goed doen en dan word je ook niet gepakt... .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 16:56
Counterfeit
Counterfeit is offline
haha boeie op mn 13e had ik al een brute alcohol vergiftiging
die fout heb ik maar 1x gemaakt
Oud 07-10-2004, 17:12
Type
Type is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 07-10-2004 @ 10:41 :
Trouwens, wat zuipen jullie allemaal, op mijn flessen drank staat echt niet vanaf zestien jaar en ouder of vanaf achtien jaar of ouder.
Nee, maar wel het alcoholpercentage, en boven de 17% is het 'sterke drank' (dan moet je het gaan destilleren)

en in elke winkel staat aangegeven "geen alcohol > 16 en geen sterke drank > 18" als het goed is.
Oud 07-10-2004, 18:04
Blood Of Kingu
op school....krijgen we nu speciale bandjes om te voorkomen dat je alcohol drinkt terwijl je geen 16 bent.....vind dat echt erg
Oud 07-10-2004, 18:17
Verwijderd
zó boeiend om er ophef over te maken is alcohol ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 07-10-2004 @ 19:17 :
zó boeiend om er ophef over te maken is alcohol ook weer niet.
juist
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 18:54
Type
Type is offline
Citaat:
Blood Of Kingu schreef op 07-10-2004 @ 19:04 :
op school....krijgen we nu speciale bandjes om te voorkomen dat je alcohol drinkt terwijl je geen 16 bent.....vind dat echt erg
??

Hoe moet ik dat zien?
Oud 07-10-2004, 19:01
Blood Of Kingu
Citaat:
Type schreef op 07-10-2004 @ 19:54 :
??

Hoe moet ik dat zien?
dat zelfs al zit je in de bovenbouw je tog een bandje moet dragen omdat je geen 16 bent.....geen alcohol mag drinken en word afgezonderd van de 16 en ouder jarigen.
Overigens is er veel kritiek over.......

Ik vind dat als mensen dan gaan zeggen dat de orginisatoren van t feest dan verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van teveel alcohol voor een 15 jarige.....dat je dat dan eigenlijk aan moet pakken...gewoon aan de ouders van de niet 16 jarigen een brief sturen dat zij er dan verantwoordelijk voor zijn en niet de orginisatoren......en als je ouders dan weigeren heb je pech.
Oud 07-10-2004, 19:04
Verwijderd
ik weet niet, maar als je feest hebt in een in disco ofzo en er is toevallig controle en ze zien dat ze de mensen achter de bar alcohol verkopen aan minderjarigen, zijn ze goed de sjaak
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 19:06
Type
Type is offline
Citaat:
Blood Of Kingu schreef op 07-10-2004 @ 20:01 :
dat zelfs al zit je in de bovenbouw je tog een bandje moet dragen omdat je geen 16 bent.....geen alcohol mag drinken en word afgezonderd van de 16 en ouder jarigen.

Ik vind dat als mensen dan gaan zeggen dat de orginisatoren van t feest dan verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van teveel alcohol voor een 15 jarige.....dat je dat dan eigenlijk aan moet pakken...gewoon aan de ouders van de niet 16 jarigen een brief sturen dat zij er dan verantwoordelijk voor zijn en niet de orginisatoren......en als je ouders dan weigeren heb je pech.
Afgezonderd van de rest? Dat is wel een beetje cru imo.
En wie zegt dat een 14-jarige zich niet voor het feest zat zuipt?
Oud 07-10-2004, 19:10
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Blood Of Kingu schreef op 07-10-2004 @ 20:01 :

Op school heeft men zich ook aan de wet te houden en die zegt nou eenmaal GEEN alcholol verkoop aan jongeren onder de 16. En dus ook niet als je in de bovenbouw zit.

De organisatoren van een feest zijn in wat voor geval dan ook niet verantwoordelijk voor een geval van te veel alcohol. Dat ben je nog altijd zelf. Als je niet weet hoeveel je aankan moet je er niet aan beginnen en als je bewust over die grens heengaat die je aankan dan moet je gewoon niet zo zeiken.

De school kan wel doodleuk een brief naar je ouders sturen en je ouders kunnen er wel doodleuk ja en amen op antwoorden maar als de inspectie binnenloopt en je verkoopt alcholol aan mensen jonger dan 16 dan krijg je toch echt een boete om de doodsimpele reden dat het bij WET verboden is. Daar kan geen toestemming van een ouder wat aan veranderen. Bovendien krijg je dan van die bijdehante koters die de handtekening van hun ouders gaan vervalsen ofzo...

[Edit] Verder sluit ik me bij Type ^ aan.[/Edit]

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 19:34
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
geen alcohol zonder alcohol
Oud 07-10-2004, 19:55
Blood Of Kingu
Citaat:
Type schreef op 07-10-2004 @ 20:06 :
Afgezonderd van de rest? Dat is wel een beetje cru imo.
En wie zegt dat een 14-jarige zich niet voor het feest zat zuipt?
idd....is wel cru.
En er word genoeg voor t feest gezopen ....bovendien denken ze op andere feesten dat k 16 ben...dus ik blij
Oud 07-10-2004, 20:20
baas
baas is offline
Citaat:
eens
Citaat:
geen feest zonder alcohol
eens

wat een moralistisch gelul trouwens van veel mensen hier. wat kan mij het nou verrotten of mensen onder 16 zich lam zuipen? das toch lachen! en als het uit de hand loopt...boeien, goed tegen de overbevolking
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:40
Verwijderd
Ja.. je mag alcohol drinken op feesten.. Als je 16 jaar of ouder bent.

Maarja..

regels zijn er om overtreden te worden

Maar dan niet zeiken dat je betrapt bent en geschorst bent.

Overigens.. zoop ik geloof ik niet voordat ik 16 werd..

In ieder geval niet veel
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:07
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
baas schreef op 07-10-2004 @ 21:20 :
wat een moralistisch gelul trouwens van veel mensen hier. wat kan mij het nou verrotten of mensen onder 16 zich lam zuipen? das toch lachen! en als het uit de hand loopt...boeien, goed tegen de overbevolking
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
zuipen en zeiken, en dan weer zuipen, enz
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:45
JCG
JCG is offline
Citaat:
wat een moralistisch gelul trouwens van veel mensen hier. wat kan mij het nou verrotten of mensen onder 16 zich lam zuipen? das toch lachen! en als het uit de hand loopt...boeien, goed tegen de overbevolking [/B]
Totdat zo'n 13 jarig jochie over je nieuwe jas heen kotst. En de school niet wil betalen omdat zij geen alcohol schonken en de ouders het de verantwoording vonden van de school .
Oud 08-10-2004, 09:07
CyWu
CyWu is offline
Toen ik 13/14 was dronk ik ook wel wat, af en toe een pintje. Ik vind dat dit moet kunnen, maar niet alle 13/14-jarigen kennen hun grenzen. Of ze drinken om stoer te doen of om er bij te horen en dat is belachelijk. Hopelijk komen ze erzelf ook achter.

Nuja we hebben allemaal wel onze momenten dat we niet meer weten waar we zijn en ergens in slaapvallen in de struiken, maar dat is toch niet wat je wilt op je 14.

Volgens mij ben jij zo een ''ik vind mezelf wel heel cool" breezer slet. zoals Drexz het zegt.
Oud 08-10-2004, 11:08
jojobro
jojobro is offline
nog ff en die kinderen van de basisschool gaan het ook doen...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 11:15
onderkoffer
onderkoffer is offline
er is niets mis emt alchol gebruik voor je 16e
alleen niet te veel
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
jojobro schreef op 08-10-2004 @ 12:08 :
nog ff en die kinderen van de basisschool gaan het ook doen...
Heb je nog niet gemerkt dat de beginnende leeftijd van roken daalt. En de leeftijd waarop ze de eerste keer zoenen en sex hebben. Enz. Dus ja binnenkort moeten ze condooms en waarschuwingsfolders over drugs uitdelen op lagere scholen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 13:38
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-10-2004 @ 14:29 :
Weet je, ik dacht echt heel ff dat je het tegen mij had . Gelukkig kwam toen de rest van de tekst.
nee tuurlijk niet

jou mag ik wel....
Oud 08-10-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 08-10-2004 @ 12:16 :
Heb je nog niet gemerkt dat de beginnende leeftijd van roken daalt. En de leeftijd waarop ze de eerste keer zoenen en sex hebben. Enz. Dus ja binnenkort moeten ze condooms en waarschuwingsfolders over drugs uitdelen op lagere scholen.
Niks mis mee toch?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:57
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-10-2004 @ 12:16 :
Ik vind dat zowiezo wel een goed idee. Het zal me eigenlijk een grote zorg zijn dat 13, 14 jarigen zich lam zuipen. Maar voor hun lijkt het me toch wel goed dat ze in ieder geval weten waar ze mee bezig zijn.
Oud 09-10-2004, 12:36
Type
Type is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 15:32 :
Niks mis mee toch?
Dat ligt er maar net aan waarom...

De reden dat ze het nu moeten doen (omdat steeds jongere mensen drugs gebruiken/roken) zorgt er imo voor dat er wel iets mis mee is.

Er was niets mis mee geweest als het puur ter voorlichting was, extra veiligheid dat ze er niet mee gaan beginnen, of iig niet tot ze verstandig genoeg zijn te weten hoe het allemaal in elkaar zit qua drugs, sex, roken, drinken.
Reageren

Regels voor berichten