Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 10:00
Verwijderd
Ik zou gaan klagen bij m'n dealer dat ie me stink lsd heeft verkocht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 10:18
ware man
ware man is offline
Citaat:
eXo schreef op 08-10-2004 @ 11:00 :
Ik zou gaan klagen bij m'n dealer dat ie me stink lsd heeft verkocht
Misschien komt God wel tot je via LSD!

Ik bedoel, als jij dat wenst te geloven, kun je het al niet meer ontkennen!

Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:01
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-10-2004 @ 19:19 :
Ik meen het harstikke serieus.

Als hij echt zou bestaan, wil ik weleens met hem praten hoe hij het in zijn hoofd haalt om met al die verschillende regels te komen die de mensheid er niet bepaald gelukkiger op maakt, zaken als het verbieden van voorbehoedsmiddelen in afrika. Tienduizenden mensen overlijden omdat "die goede ouwe" paus de te weinig geinformeerde bevolking heeft verkondigd dat condooms voor de 'ongelovigen' zijn.

Dus ja, in alle eerlijkheid: Ik ben benieuwd wat meneer de schepper daar nou op te beantwoorden heeft als ik gewoon een serieus gesprek met hem kon voeren.
als god zich aan jou zou openbaren (wat me niet waarschijnlijk lijkt) moet je het toch maar eens proberen.

maar, misschien kun je jezelf ook aanbieden. het zelf aan hem vragen. misschien krijg je wel antwoord. misschien ook wel niet. maar er zijn mensen jou voorgegaan, bij duizenden.

en, het is al gezegd, maar god verbied voorbehoedsmiddelen niet hoor. en dat de paus dat mag doen, is nog geen reden om het gristendom af te keuren. er bestaat sowieso nog iets als het protestantisme. en de paus is ook een mens. misschien doelt die lieve man wel alleen op trouw. trouw blijven, dan is aids toch 'n aardig endje op gelost, alhoewel het nu wel ongeveer te laat is.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:58
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-10-2004 @ 19:19 :
Ik meen het harstikke serieus.

Als hij echt zou bestaan, wil ik weleens met hem praten hoe hij het in zijn hoofd haalt om met al die verschillende regels te komen die de mensheid er niet bepaald gelukkiger op maakt, zaken als het verbieden van voorbehoedsmiddelen in afrika. Tienduizenden mensen overlijden omdat "die goede ouwe" paus de te weinig geinformeerde bevolking heeft verkondigd dat condooms voor de 'ongelovigen' zijn.

Dus ja, in alle eerlijkheid: Ik ben benieuwd wat meneer de schepper daar nou op te beantwoorden heeft als ik gewoon een serieus gesprek met hem kon voeren.
Ik noem dat nou selectief luisteren, want in de de bijbel staat 100% zeker dat overspel verboden is. Als ik goed ben geinformeerd, is het probleem daardoor zo groot geworden. Als men in Afrika wat meer naar de bijbel hadden geluisterd was het probleem dus zowiezo al niet zo groot, want de bijbel preekt dat een man slechts een vrouw en een vrouw slechts een man hoort te hebben, dat men daarom niet naar de hoeren moet gaan en dat vrij sexueel verkeer daardoor niet goed is.

btw Hij heeft zich al aan mij geopenbaard door middel van zijn Woord en aan tienduizenden tienduizendtallen op dezelfde manier.
Oud 13-10-2004, 13:07
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 12-10-2004 @ 20:01 :
als god zich aan jou zou openbaren (wat me niet waarschijnlijk lijkt) moet je het toch maar eens proberen.

maar, misschien kun je jezelf ook aanbieden. het zelf aan hem vragen. misschien krijg je wel antwoord. misschien ook wel niet. maar er zijn mensen jou voorgegaan, bij duizenden.

en, het is al gezegd, maar god verbied voorbehoedsmiddelen niet hoor. en dat de paus dat mag doen, is nog geen reden om het gristendom af te keuren. er bestaat sowieso nog iets als het protestantisme. en de paus is ook een mens. misschien doelt die lieve man wel alleen op trouw. trouw blijven, dan is aids toch 'n aardig endje op gelost, alhoewel het nu wel ongeveer te laat is.
t is dat je pas 15 bent in deze shit met de paplepel ingegoten hebt gekregen,anders zou ik je helemaal de tyfus in willen schelden, hoe kun je zo ontzetten triest zijn
Oud 13-10-2004, 15:03
Tiño
Tiño is offline
om mijn uitlatingen iets te nuanceren:

-de paus heeft miljoenen doden op zijn geweten, hij is gezonden door god en verkondigt god's woord, nou erg bedankt zeg,alleen Afrika is al genoeg bewijs dat iemand als god niet bestaat, iigeval zeker niet op de manier zoals jij dr in gelooft, of ik weet het beter gezegd, alleen Darfur al, 50.000 onnodige doden, meer als n miljoen mensen opgejaagd en verdreven uit hun vertrouwde eigen omgeving, alleen en enkel om dat stomme geloof.

Je kan wel leuk tegen god gaan praten,maar ik denk serieus dat je er meer aan hebt om tegen een boom te gaan praten.
Beetje irreel om serieus te denken dat er zomaar uit het niets een ''iets(god)'' zou zijn die etegen je terug praat en aardig doet en je helpt en dan ook nog eens verkondigt dat ie zn zoon voor onze zondes dood heeft laten martelen.Ik bedoel kan het gekker?ja dat kan, die zelfde zoon maakte van water wijn en weet ik het wat meer .

Tuurlijk zijn er 1000enden mensen geweest die wel geprobeerd hebben met god te praten, ik wil hierbij er wel op wijzen dat er de laatste jaren in ons land verhoudings gewijs meer pschychiatrische patienten opgenomen zijn als dat er nieuwe leden van kerken zijn gekomen etc. maw ,die 1000enden zeggen me totaal niets, er zijn zoveel duizenden mensen die dingen doen die ik nooit zal doen.

Maargoed, respect voor jou geloof enzo hoor,maar hou t voor jezelf en zet jezelf niet publiekelijk voor schut op deze manier.
Oud 13-10-2004, 15:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-10-2004 @ 16:03 :
-de paus heeft miljoenen doden op zijn geweten, hij is gezonden door god en verkondigt god's woord, nou erg bedankt zeg,alleen Afrika is al genoeg bewijs dat iemand als god niet bestaat, iigeval zeker niet op de manier zoals jij dr in gelooft, of ik weet het beter gezegd, alleen Darfur al, 50.000 onnodige doden, meer als n miljoen mensen opgejaagd en verdreven uit hun vertrouwde eigen omgeving, alleen en enkel om dat stomme geloof.
Josef Kony is god (volgens hemzelf dan).

Ik betwijfel dat er ooit iemand zal zijn die in hem iets positiefs ziet.
Oud 13-10-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Einherjar schreef op 13-10-2004 @ 13:58 :
Ik noem dat nou selectief luisteren, want in de de bijbel staat 100% zeker dat overspel verboden is. Als ik goed ben geinformeerd, is het probleem daardoor zo groot geworden. Als men in Afrika wat meer naar de bijbel hadden geluisterd was het probleem dus zowiezo al niet zo groot, want de bijbel preekt dat een man slechts een vrouw en een vrouw slechts een man hoort te hebben, dat men daarom niet naar de hoeren moet gaan en dat vrij sexueel verkeer daardoor niet goed is.
Allemaal erg interessant, maar zelfs ALS er geen sprake was van overspel neemt dat nog niet weg dat er aids heerst in grote getallen. Overspel of niet is dan niet het probleem, of wel? Bovendien is overspel een kwestie van de menselijke ethiek, dat kan zelfs zo'n machtig boek als de bijbel niet veranderen. Dat heet nou het realisme, wat veel gelovigen klaarblijkelijk uit het oog hebben verloren. Wie luistert er nou selectief?

Citaat:

Er is geen god, dus er valt weinig te openbaren.

Citaat:
Leuk voor die dwazen, maar ik hou het liever bij de realiteit. Als ik in iets wil geloven doe ik dat wel in elfjes, want die hebben tenminste coole puntoren en zijn ongeveer even geloofwaardig als baardmans
Citaat:
Ik keur niet alleen het gristendom af, ik keur alle godsdiensten af. Misschien als de mens niet de hele tijd een boek had gevolgd, maar gewoon hun eigen boontjes hadden gedopt was men nu een stuk zelfstandiger en minder week.

En waar de oude hangjas op doelt boeit geen fuck. Er gaan gewoon mensen dood door zijn/god's uitspraken, en het enige wat hij blijft roepen is dat god goed is.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:22
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-10-2004 @ 14:07 :
t is dat je pas 15 bent in deze shit met de paplepel ingegoten hebt gekregen,anders zou ik je helemaal de tyfus in willen schelden, hoe kun je zo ontzetten triest zijn

paplepel waar? 15 . triest hoor .
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:31
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-10-2004 @ 16:03 :
om mijn uitlatingen iets te nuanceren:

Je kan wel leuk tegen god gaan praten,maar ik denk serieus dat je er meer aan hebt om tegen een boom te gaan praten.
Beetje irreel om serieus te denken dat er zomaar uit het niets een ''iets(god)'' zou zijn die etegen je terug praat en aardig doet en je helpt en dan ook nog eens verkondigt dat ie zn zoon voor onze zondes dood heeft laten martelen.Ik bedoel kan het gekker?ja dat kan, die zelfde zoon maakte van water wijn en weet ik het wat meer .

Tuurlijk zijn er 1000enden mensen geweest die wel geprobeerd hebben met god te praten, ik wil hierbij er wel op wijzen dat er de laatste jaren in ons land verhoudings gewijs meer pschychiatrische patienten opgenomen zijn als dat er nieuwe leden van kerken zijn gekomen etc. maw ,die 1000enden zeggen me totaal niets, er zijn zoveel duizenden mensen die dingen doen die ik nooit zal doen.

Maargoed, respect voor jou geloof enzo hoor,maar hou t voor jezelf en zet jezelf niet publiekelijk voor schut op deze manier.
ik vind het aardig dat je reageert, maar jij weet niets van mijn geloof af.

ik heb het niet op de paus (die man is ROOMS en niet PROTESTANTS, dus maak alsjeblieft mij geen verwijten om die lieve man )
en ik hou persoonlijk ook niet van god ofzo, maar ik geloof dat hij bestaat. en ik geloof dat je met hem kunt praten, en dat je daar toch niet per definitie ziek voor hoeft te zijn. psychisch ziek als je geloofd? als je tegen iemand praat die je persoonlijk ervaart? je snapt mss wel dat je daar toch niet psychisch ziek voor hoeft te zijn. maar ja, wees maar boos en opstandig.

je hoeft mij dus niet schuldig te verklaren door die paus (mijn god, doe niet zo triest over die man). alhoewel het dan wel de schuld van 'mijn' god zou kunnen zijn. maar daar is ook een andere kant aan. of beter gezegd een tegengesteld iemand.
maar dat is weer geloven.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:35
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Reverend schreef op 13-10-2004 @ 16:50 :
Er is geen god, dus er valt weinig te openbaren.
Leuk voor die dwazen, maar ik hou het liever bij de realiteit.
Ik keur niet alleen het gristendom af, ik keur alle godsdiensten af. Misschien als de mens niet de hele tijd een boek had gevolgd, maar gewoon hun eigen boontjes hadden gedopt was men nu een stuk zelfstandiger en minder week.
het is maar hoe je het ziet. leuk dat je realistisch blijft, er zijn ook anderen.
maar ik vind je uitspraak 'minder week' een beetje .
zonder geloof waren mensen anders geweest, maar zonder (een bepaalde vorm) van geloof was de wereld ook niet geworden wat hij was, op een positieve manier dan. ja, en begin dan niet gelijk weer over je paus.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:50
Verwijderd
Toen de mens nog onderontwikkeld was was het misschien een redelijke oplossing om iedereen in toom te houden. Maar nu het aantal snuggere mensen met grote getallen gestegen is is godsdienst alles behalve wenselijk.

Ik noem jullie week, omdat jullie te zwak zijn om in 'onwetendheid' te leven, maar voordat ik daar verder op inga zou ik graag willen weten hoe god zich aan jou heeft openbaard.

En de paus is van de christelijke geloven, wat allemaal een pot nat is. En ik zie dan ook geen reden om mij daarover in te houden, mits je het uiteraard met goede argumenten verzet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:55
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Reverend schreef op 13-10-2004 @ 19:50 :
En de paus is van de christelijke geloven, wat allemaal een pot nat is. En ik zie dan ook geen reden om mij daarover in te houden, mits je het uiteraard met goede argumenten verzet.
er is een verschil tussen protestanten en katholieken.
de meeste katholieken volgen de paus. protestanten volgen hem niet. ik behoor tot de laatste groep en vele christenen met mij.

en dat hoeft ook niet te betekenen dat elke katholiek het met de paus eens is, alhoewel de meeste natuurlijk wel. en natuurlijk de lichte katholieken, die het allemaal zelf wel uitzoeken ipv zich te laten leiden door zo'n man. maar hoewel ik de paus ook een * vind, denk ik dat het niet nodig is en vooral ook onaardig, onrespectvol enz. is om zo over hem te praten. en die mensen hadden ook altijd nog zelf na kunnen denken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 19:01
Verwijderd
De mensen in kwestie zijn in een miserabele positie. Zoals een gemiddelde kerk beaamt gaan ze in dergerlijke sectoren op zoek naar volgelingen. Ze krijgen weer (valse) hoop door het horen van verhalen over de hemel, een god die over ze waakt en hun beschermt. Hell, misschien was ik er in zo'n situatie zelfs ingestonken.

Waar het om gaat is dat de paus in een positie van (grote) macht zit. En hoe hij het ook ziet (of de bijbel) doet er niet toe, de slachtoffers zijn nog steeds even ziek, of ondertussen al dood.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 19:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Reverend schreef op 13-10-2004 @ 20:01 :
De mensen in kwestie zijn in een miserabele positie. Zoals een gemiddelde kerk beaamt gaan ze in dergerlijke sectoren op zoek naar volgelingen. Ze krijgen weer (valse) hoop door het horen van verhalen over de hemel, een god die over ze waakt en hun beschermt. Hell, misschien was ik er in zo'n situatie zelfs ingestonken.

Waar het om gaat is dat de paus in een positie van (grote) macht zit. En hoe hij het ook ziet (of de bijbel) doet er niet toe, de slachtoffers zijn nog steeds even ziek, of ondertussen al dood.
je bedoelt de mensen die hem blindelings volgen. tsja, als zij er in geloven..dan doen ze het toch zichzelf aan.
je kan hem ook moeilijk veel kwalijk nemen. hij zal er zelf waarschijnlijk ook wel in geloven. die mensen kiezen ervoor hem te volgen, dus doen ze het eigenlijk zichzelf aan. moeten ze maar nadenken. hard ja.
maar het is natuurlijk wel zo, dat hij mensen aanzet tot bepaalde dingen die niet goed voor ze zijn en die ook niet in tegenstelling tot de bijbel zijn. dat is dan zeker vervelend aan hem en dan kun je hem ook veel verwijten. op dat punt heb je dan zeker gelijk, maar ik blijf er altijd maar wat voorzichtig mee ivm ‘zelf denken’. .
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 13-10-2004 @ 19:55 :
en die mensen hadden ook altijd nog zelf na kunnen denken.
Wat een ironie.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:11
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-10-2004 @ 20:16 :
Wat een ironie.
jij verwijt mij ook altijd dat ik niet nadenk. ook mijn eigen schuld toch?

en dan bedoel ik natuurlijk niet dat het de schuld is van die mensen per definitie. iig niet in het geval met aids ofzo. maar ik bedoel daarmee te zeggen: je hebt zelf de keus. en als ze dat niet doen (groot gelijk) maar dan krijgen ze ook de gevolgen. net als dat ik geloof en dat ik me daarvoor zou opblazen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:56
Verwijderd
Ik denk dat je (Ganzenveer) dit toch wel even in het juiste perspectief moet zien. Je stelt dat mensen zelf de keus hebben om de Paus te volgen. Hebben ze de pech om hem te volgen dan hadden ze maar moeten nadenken. Mensen in Afrika die massaal doodgaan aan aids omdat het officiële standpunt van het Vaticaan nog steeds anti-voorbehoedsmiddelen is, hadden zelf moeten kiezen?

We hebben het hier wel over inwoners van ongelooflijk onderontwikkelde landen. Veel van die mensen kunnen niet eens lezen, laat staan dat ze echt besef hebben van wat goed of slecht is. Voeg daarbij het feit dat de kerk daar wel geld heenstuurt (ik ontken niet dat er ook veel goed missiewerk is gedaan, met name kwam daardoor cultuur en scholing op gang) en je ziet dat die mensen heel snel voor de bijl gaan.

Het geloof biedt die mensen immers wel zorg, mogelijkheden tot scholing, et cetera. Je kunt dus niet bepaald stellen dat ze de vrije keus hebben gehad om de paus te volgen. Ze worden als het ware met lokkertjes binnengehaald, maar zodra ze verkocht zijn ontpopt de (katholieke) kerk daar zijn ware gezicht, namelijk dat van een instantie die aan elkaar hangt van verouderde en walgelijke standpunten en de grote hoofdverantwoordelijke is voor miljoenen aidsdoden in Afrika.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
De bijbel kan preken wat ie wil, maar als je ongeletterd bent, zul je daar weinig boodschap aan hebben.

En die bijbel zal ook wel niet de afgelegen dorpen bereiken waar bigamie en weet ik het wat allemaal de normaalste zaken ter wereld waren. Die mensen weten niet beter, is dat dan eerlijk? Mooie god dan, straf de onwetenden
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 21:56 :
Ik denk dat je (Ganzenveer) dit toch wel even in het juiste perspectief moet zien. Je stelt dat mensen zelf de keus hebben om de Paus te volgen. Hebben ze de pech om hem te volgen dan hadden ze maar moeten nadenken. Mensen in Afrika die massaal doodgaan aan aids omdat het officiële standpunt van het Vaticaan nog steeds anti-voorbehoedsmiddelen is, hadden zelf moeten kiezen?

We hebben het hier wel over inwoners van ongelooflijk onderontwikkelde landen. Veel van die mensen kunnen niet eens lezen, laat staan dat ze echt besef hebben van wat goed of slecht is. Voeg daarbij het feit dat de kerk daar wel geld heenstuurt (ik ontken niet dat er ook veel goed missiewerk is gedaan, met name kwam daardoor cultuur en scholing op gang) en je ziet dat die mensen heel snel voor de bijl gaan.

Het geloof biedt die mensen immers wel zorg, mogelijkheden tot scholing, et cetera. Je kunt dus niet bepaald stellen dat ze de vrije keus hebben gehad om de paus te volgen. Ze worden als het ware met lokkertjes binnengehaald, maar zodra ze verkocht zijn ontpopt de (katholieke) kerk daar zijn ware gezicht, namelijk dat van een instantie die aan elkaar hangt van verouderde en walgelijke standpunten en de grote hoofdverantwoordelijke is voor miljoenen aidsdoden in Afrika.
nee oke, ik snap wat je bedoelt.
maar een beetje respect voor andersdenkenden is nooit misplaatst. zijn schuld misschien. en het zou kunnen zijn dat hij het zelf waarschijnlijk ook goed meent, al ben ik van mening dat hij de dingen die hij al uit de bijbel haalt, mooi wel verkeerd interpreteert. je hebt het nu dus over voorbehoedsmiddelen en aids. tip van de paus: trouw (niet het ww, maar znw). daar kun je ook iets mee.

alhoewel het wel zo is dat hij dus de mensen op zijn goede manier verpest. ik moet toegeven dat de paus beter afgeschafd kon worden. hij heeft zoveel macht, terwijl dat nog eerder iets onbijbels is. hij denkt zelf ongeveer god te kunnen gaan spelen.

maar ik bedoelde ook eigenlijk een beetje respect en niet het lompe schelden op die vent. ook leuk voor de rk-en onder ons. je kunt ook proberen met wat nettere woorden hem te beschrijven. (dit is trouwens niet regelrecht op jou bedoelt; algemeen)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 19:13
Preity
Preity is offline
Citaat:
Stel dat God zich aan jou openbaart en jou de juiste weg toont. Het is geen droom maar werkelijkheid en jij weet nu zeker dat God bestaat; er is geen twijfel meer over mogelijk. Hij heeft jou het goede en het slechte laten zien en laten weten dat iedere ziel uiteindelijk verantwoording af zal moeten leggen voor zijn daden en daar beloond en bestraft voor zal worden. Zou jij na deze openbaring je leven veranderen en zoja wat zou je dan veranderen. Of zou je op oude voet verder gaan?
ik ben moslim..en ik doe wat God gezegd heeft....ok af en toe doe ik wel dingen die eigenlijk niet mag (bijvoorbeel draag ik geen hoofddoek enzo) maar als God me zo op goede pad brengt....zeker ga ik me dan veranderen......opzich zal er niet veel veranderen..maar toch......dan ga ik doen want HIJ gezegd heeft....!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 12:07
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Ik heb wel eens zoiets meegemaakt. Dat was in een periode dat ik erg depressief was en zelfmoord wilde plegen. Het was niet zozeer dat ik god of de godin zag, maar alle mooie dingen die lieten ze me zien. Dingen waarvan ik me helemaal niet meer bewust was in het dagelijkse leven. Ik heb de periodes erna wel ong op dezelfde manier doorgesukkeld, en laterna zag ik mn beschermengel. Niet echt een engel, maar zijn warmte en zijn rode gloed. Deze dingen hebben me wel bewust gemaakt van een aantal zaken. En nu ben ik eindelijk gelukkig. Zij waren er voor me toen ik de moed bijna opgaf.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 09:33
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Als dat zo zou zijn zou ik meteen godsdienstig worden vergeving vragen voor mijn zonden naar de kerk gaan bidden en de hele reutemeteut.
Jammer genoeg doet God niet erg zijn best en geloof ik niet.
Oud 12-11-2004, 09:53
leonkorn
leonkorn is offline
Ik geloof zelf dat God een trancedente God is, je kunt Hem zien door de hele Schepping zelf (het goede ervan welteverstaan). Ik geloof ook dat God ons een geweten heeft gegeven zodat je kunt weten wat goed en fout is... als je geweten je nergens over aanklaagt zit je goed. Ik ben ervan overtuigd dat een directe ontmoeting met God mij zo zou overweldigen dat het mijn hele leven op z'n kop zet, alhoewel dit sinds mijn "wedergeboorte" nadat ik Jezus heb aangenomen ook al is gebeurt. Ik zou ook graag een aantal vragen die ik nu als Christen nog heb aan Hem stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 11:11
T_ID
T_ID is offline
(1)zie je hoe prachtig die bloem is?
(2)die heb ik gekweekt
(3)daarom ben ik god

zou volgens jouw logica moeten kloppen, niet?
Oud 12-11-2004, 14:19
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2004 @ 12:11 :
(1)zie je hoe prachtig die bloem is?
(2)die heb ik gekweekt
(3)daarom ben ik god

zou volgens jouw logica moeten kloppen, niet?
Jep, dat klopt. De naam van de Almachtige is JHWH en dat betekend "Ik Ben". Aan jou de stap om je geestelijke antenne ook op Hem te richten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 17:42
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 12-11-2004 @ 15:19 :
Jep, dat klopt. De naam van de Almachtige is JHWH en dat betekend "Ik Ben". Aan jou de stap om je geestelijke antenne ook op Hem te richten.
Ik zal zijn, die Ik zijn zal.

(succes T_ID )
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:08
Verwijderd
Nee, duidelijk niet. Als we van jouw stelling uitgaan; dus dat God bestaat, dan zou ik zeker niet doen wat hij juist vindt. Immers, als hij de wereldsituatie zoals die nu is juist vindt (hij zou die dan toch controleren?), lijkt me dat er iets mis is in zijn bovenkamer, & dus geen reden om naar hém te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:56
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Selien schreef op 13-11-2004 @ 13:08 :
Immers, als hij de wereldsituatie zoals die nu is juist vindt (hij zou die dan toch controleren?), lijkt me dat er iets mis is in zijn bovenkamer, & dus geen reden om naar hém te luisteren.
De wereldsituatie is TOTAAL niet zoals God het wilde, hij heeft zijn eigen zoon laten sterven om ons te redden van de dood van de zonde. Verder, als jij God vraagt waarom Hij er niets aan doet (wat Hij volgens mij al lang heeft gedaan), kan hij jou ook die vraag stellen toch./.?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:13
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 07-10-2004 @ 12:31 :

Stel dat God zich aan jou openbaart en jou de juiste weg toont. Het is geen droom maar werkelijkheid en jij weet nu zeker dat God bestaat; er is geen twijfel meer over mogelijk. Hij heeft jou het goede en het slechte laten zien en laten weten dat iedere ziel uiteindelijk verantwoording af zal moeten leggen voor zijn daden en daar beloond en bestraft voor zal worden. Zou jij na deze openbaring je leven veranderen en zoja wat zou je dan veranderen. Of zou je op oude voet verder gaan?
interesssante vraag. mag ik weten uit welke kerk jij komt? (ik vermoed katholiek namelijk)
Nu mijn antwoord: als God zich op dergelijke manier aan mij openbaart en me laat zien wat goed en slecht is dan zou ik em eerst eens vragen waarom hij me het laat zien, de laatste keer dat de mens dergelijke kennis veroverde werd ze de hof van eden uitgekickt. Als hij mij vertelde dat we verantwoording moesten afleggen voor al onze daden en daarvoor bestraft en beloont worden dan zou ik hem herinneren aan de tekst 'de mens is van nature slecht en geneigt tot alle kwaad' hoe is het voor mij als zondig en slecht mens mogelijk om ooit de straf voor mijn zonde te dragen. Is jezus dan voor niets gestorven?
maarja, geen antwoord van God tot dus ver, hopelijk van de topicstarter straks.
tsja.. wat dan. Twijfelen of het wel God was.
Maar dat is een gemeen antwoord. ik zou diep in de problemen komen want enkel het goede doen is voor een mens onmogelijk en de wetenschap dat je afgestraft gaat worden voor alle misstappen die je begaat is ook niet echt hoopgevend. Ik zou stoppen met christen zijn en God naast me neer leggen. Zo'n geloof heeft in mijn leven niets te bieden en dan keer ik mijn geloof de rug toe met een laatste quote uit prediker: Ik heb vastgesteld dat voor de mens niets goeds is weggelegd, behalve vrolijk te zijn en van het leven te genieten.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2004 @ 12:11 :
(3)daarom ben ik god
Citaat:
leonkorn schreef op 12-11-2004 @ 15:19 :
Jep, dat klopt.
mijn eerste bekeerling!
Oud 23-11-2004, 23:46
Love & Peace
Love & Peace is offline
@ cartman666
de topicstarter is al een tijdje niet meer op het forum te vinden, en hij was een moslim als ik het goed heb.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 23:56
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-11-2004 @ 00:46 :
@ cartman666
de topicstarter is al een tijdje niet meer op het forum te vinden, en hij was een moslim als ik het goed heb.
ochja, natuurlijk. een moslim volgt ook de gedachtegang die uit zijn post blijkt. jammer dat hij weg is. had graag eens gesproken over zonde en boete. maar bedankt love & peace, dan weet ik dat.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 00:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
at your service
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 12:45
purplerose
purplerose is offline
Citaat:

btw Hij heeft zich al aan mij geopenbaard door middel van zijn Woord en aan tienduizenden tienduizendtallen op dezelfde manier.
Ja kom laten we daarom allemaal maargaan luisteren en geloven naar / in de Bijbel!!
Maar ff ontopic:
Als God zich aan mij zou openbaren en hij zou me dat allemaal laten zien blablabla..
Zou ik denk ik niet me leven beteren en zijn regeltjes gaan volgen... ik heb liever een leuk leven en dan maar naar het purgatori ofzo, dan een k*t leven en naar die saaie hemel..
Oud 26-11-2004, 13:06
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 23-11-2004 @ 17:13 :
de tekst 'de mens is van nature slecht en geneigt tot alle kwaad' hoe is het voor mij als zondig en slecht mens mogelijk om ooit de straf voor mijn zonde te dragen. Is jezus dan voor niets gestorven?

tsja.. wat dan. Twijfelen of het wel God was.
Maar dat is een gemeen antwoord. ik zou diep in de problemen komen want enkel het goede doen is voor een mens onmogelijk en de wetenschap dat je afgestraft gaat worden voor alle misstappen die je begaat is ook niet echt hoopgevend.

Ik heb vastgesteld dat voor de mens niets goeds is weggelegd, behalve vrolijk te zijn en van het leven te genieten.
Weet jij wat de zonde van Lucifer was (was ooit een hele mooie engel).. Dat hij gelijk aan God wilde zijn en zijn autoriteit en gezag ging aanvechten, Hij kwam in opstand zeg maar en nam met zijn "val" eenderde van de engelen mee, nu is hij Satan en zijn demonen.

Is jezus dan voor niets gestorven?
Deze vraag moet je eens aan mensen vragen die Hem hebben aangenomen als hun redder en Heer. Dan zul je horen dat wanhoop plaats heeft gemaakt voor hoop, liefde ipv bitterheid en cynisme en vrede ipv Hoogmoed met het ego.

Ik kan je vertellen dat Jezus De weg, de waarheid en het leven is. Je kunt het niet zelf, je kunt alleen vergeving en genade van God ontvangen. Dan zul je ook gaan inzien dat wij afhankelijk van Hem zijn en dat dat het beste is wat je kan overkomen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:14
Freak Myself
Freak Myself is offline
als je god ziet, moet je sterven omdat hij te groot en goed ofzo is voor de mens dus dan heeft het weinig nut om te denken over de dag daarna, omdat die niet meer komt. niet echt nuttige vraag dus...
Oud 26-11-2004, 21:11
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 26-11-2004 @ 14:06 :
Weet jij wat de zonde van Lucifer was (was ooit een hele mooie engel).. Dat hij gelijk aan God wilde zijn en zijn autoriteit en gezag ging aanvechten, Hij kwam in opstand zeg maar en nam met zijn "val" eenderde van de engelen mee, nu is hij Satan en zijn demonen.

Is jezus dan voor niets gestorven?
Deze vraag moet je eens aan mensen vragen die Hem hebben aangenomen als hun redder en Heer. Dan zul je horen dat wanhoop plaats heeft gemaakt voor hoop, liefde ipv bitterheid en cynisme en vrede ipv Hoogmoed met het ego.

Ik kan je vertellen dat Jezus De weg, de waarheid en het leven is. Je kunt het niet zelf, je kunt alleen vergeving en genade van God ontvangen. Dan zul je ook gaan inzien dat wij afhankelijk van Hem zijn en dat dat het beste is wat je kan overkomen.
juist, daarom zou de openbaring van de topicstarter mijn geloof in de war schoppen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten