Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoel, als jij dat wenst te geloven, kun je het al niet meer ontkennen! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar, misschien kun je jezelf ook aanbieden. het zelf aan hem vragen. misschien krijg je wel antwoord. misschien ook wel niet. maar er zijn mensen jou voorgegaan, bij duizenden. en, het is al gezegd, maar god verbied voorbehoedsmiddelen niet hoor. en dat de paus dat mag doen, is nog geen reden om het gristendom af te keuren. er bestaat sowieso nog iets als het protestantisme. en de paus is ook een mens. misschien doelt die lieve man wel alleen op trouw. trouw blijven, dan is aids toch 'n aardig endje op gelost, alhoewel het nu wel ongeveer te laat is. |
![]() |
||
Citaat:
btw Hij heeft zich al aan mij geopenbaard door middel van zijn Woord en aan tienduizenden tienduizendtallen op dezelfde manier.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik betwijfel dat er ooit iemand zal zijn die in hem iets positiefs ziet.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waar de oude hangjas op doelt boeit geen fuck. Er gaan gewoon mensen dood door zijn/god's uitspraken, en het enige wat hij blijft roepen is dat god goed is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() paplepel waar? 15 ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik heb het niet op de paus (die man is ROOMS en niet PROTESTANTS, dus maak alsjeblieft mij geen verwijten om die lieve man ![]() en ik hou persoonlijk ook niet van god ofzo, maar ik geloof dat hij bestaat. en ik geloof dat je met hem kunt praten, en dat je daar toch niet per definitie ziek voor hoeft te zijn. psychisch ziek als je geloofd? als je tegen iemand praat die je persoonlijk ervaart? je snapt mss wel dat je daar toch niet psychisch ziek voor hoeft te zijn. maar ja, wees maar boos en opstandig. je hoeft mij dus niet schuldig te verklaren door die paus (mijn god, doe niet zo triest over die man). alhoewel het dan wel de schuld van 'mijn' god zou kunnen zijn. maar daar is ook een andere kant aan. of beter gezegd een tegengesteld iemand. maar dat is weer geloven. |
![]() |
||
Citaat:
maar ik vind je uitspraak 'minder week' een beetje ![]() ![]() zonder geloof waren mensen anders geweest, maar zonder (een bepaalde vorm) van geloof was de wereld ook niet geworden wat hij was, op een positieve manier dan. ja, en begin dan niet gelijk weer over je paus. |
![]() |
||
Citaat:
de meeste katholieken volgen de paus. protestanten volgen hem niet. ik behoor tot de laatste groep en vele christenen met mij. en dat hoeft ook niet te betekenen dat elke katholiek het met de paus eens is, alhoewel de meeste natuurlijk wel. en natuurlijk de lichte katholieken, die het allemaal zelf wel uitzoeken ipv zich te laten leiden door zo'n man. maar hoewel ik de paus ook een * vind, denk ik dat het niet nodig is en vooral ook onaardig, onrespectvol enz. is om zo over hem te praten. en die mensen hadden ook altijd nog zelf na kunnen denken. |
![]() |
||
Citaat:
je kan hem ook moeilijk veel kwalijk nemen. hij zal er zelf waarschijnlijk ook wel in geloven. die mensen kiezen ervoor hem te volgen, dus doen ze het eigenlijk zichzelf aan. moeten ze maar nadenken. hard ja. maar het is natuurlijk wel zo, dat hij mensen aanzet tot bepaalde dingen die niet goed voor ze zijn en die ook niet in tegenstelling tot de bijbel zijn. dat is dan zeker vervelend aan hem en dan kun je hem ook veel verwijten. op dat punt heb je dan zeker gelijk, maar ik blijf er altijd maar wat voorzichtig mee ivm ‘zelf denken’. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en dan bedoel ik natuurlijk niet dat het de schuld is van die mensen per definitie. iig niet in het geval met aids ofzo. maar ik bedoel daarmee te zeggen: je hebt zelf de keus. en als ze dat niet doen (groot gelijk) maar dan krijgen ze ook de gevolgen. net als dat ik geloof en dat ik me daarvoor zou opblazen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die bijbel zal ook wel niet de afgelegen dorpen bereiken waar bigamie en weet ik het wat allemaal de normaalste zaken ter wereld waren. Die mensen weten niet beter, is dat dan eerlijk? Mooie god dan, straf de onwetenden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar een beetje respect voor andersdenkenden is nooit misplaatst. zijn schuld misschien. en het zou kunnen zijn dat hij het zelf waarschijnlijk ook goed meent, al ben ik van mening dat hij de dingen die hij al uit de bijbel haalt, mooi wel verkeerd interpreteert. je hebt het nu dus over voorbehoedsmiddelen en aids. tip van de paus: trouw (niet het ww, maar znw). daar kun je ook iets mee. alhoewel het wel zo is dat hij dus de mensen op zijn goede manier verpest. ik moet toegeven dat de paus beter afgeschafd kon worden. hij heeft zoveel macht, terwijl dat nog eerder iets onbijbels is. hij denkt zelf ongeveer god te kunnen gaan spelen. maar ik bedoelde ook eigenlijk een beetje respect en niet het lompe schelden op die vent. ook leuk voor de rk-en onder ons. je kunt ook proberen met wat nettere woorden hem te beschrijven. (dit is trouwens niet regelrecht op jou bedoelt; algemeen) |
![]() |
|
![]() |
Ik heb wel eens zoiets meegemaakt. Dat was in een periode dat ik erg depressief was en zelfmoord wilde plegen. Het was niet zozeer dat ik god of de godin zag, maar alle mooie dingen die lieten ze me zien. Dingen waarvan ik me helemaal niet meer bewust was in het dagelijkse leven. Ik heb de periodes erna wel ong op dezelfde manier doorgesukkeld, en laterna zag ik mn beschermengel. Niet echt een engel, maar zijn warmte en zijn rode gloed. Deze dingen hebben me wel bewust gemaakt van een aantal zaken. En nu ben ik eindelijk gelukkig. Zij waren er voor me toen ik de moed bijna opgaf.
![]() |
![]() |
|
Als dat zo zou zijn zou ik meteen godsdienstig worden vergeving vragen voor mijn zonden naar de kerk gaan bidden en de hele reutemeteut.
Jammer genoeg doet God niet erg zijn best en geloof ik niet.
|
Ik geloof zelf dat God een trancedente God is, je kunt Hem zien door de hele Schepping zelf (het goede ervan welteverstaan). Ik geloof ook dat God ons een geweten heeft gegeven zodat je kunt weten wat goed en fout is... als je geweten je nergens over aanklaagt zit je goed. Ik ben ervan overtuigd dat een directe ontmoeting met God mij zo zou overweldigen dat het mijn hele leven op z'n kop zet, alhoewel dit sinds mijn "wedergeboorte" nadat ik Jezus heb aangenomen ook al is gebeurt. Ik zou ook graag een aantal vragen die ik nu als Christen nog heb aan Hem stellen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(succes T_ID ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, duidelijk niet. Als we van jouw stelling uitgaan; dus dat God bestaat, dan zou ik zeker niet doen wat hij juist vindt. Immers, als hij de wereldsituatie zoals die nu is juist vindt (hij zou die dan toch controleren?), lijkt me dat er iets mis is in zijn bovenkamer, & dus geen reden om naar hém te luisteren.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu mijn antwoord: als God zich op dergelijke manier aan mij openbaart en me laat zien wat goed en slecht is dan zou ik em eerst eens vragen waarom hij me het laat zien, de laatste keer dat de mens dergelijke kennis veroverde werd ze de hof van eden uitgekickt. Als hij mij vertelde dat we verantwoording moesten afleggen voor al onze daden en daarvoor bestraft en beloont worden dan zou ik hem herinneren aan de tekst 'de mens is van nature slecht en geneigt tot alle kwaad' hoe is het voor mij als zondig en slecht mens mogelijk om ooit de straf voor mijn zonde te dragen. Is jezus dan voor niets gestorven? maarja, geen antwoord van God tot dus ver, hopelijk van de topicstarter straks. tsja.. wat dan. Twijfelen of het wel God was. ![]() Maar dat is een gemeen antwoord. ik zou diep in de problemen komen want enkel het goede doen is voor een mens onmogelijk en de wetenschap dat je afgestraft gaat worden voor alle misstappen die je begaat is ook niet echt hoopgevend. Ik zou stoppen met christen zijn en God naast me neer leggen. Zo'n geloof heeft in mijn leven niets te bieden en dan keer ik mijn geloof de rug toe met een laatste quote uit prediker: Ik heb vastgesteld dat voor de mens niets goeds is weggelegd, behalve vrolijk te zijn en van het leven te genieten. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ff ontopic: Als God zich aan mij zou openbaren en hij zou me dat allemaal laten zien blablabla.. Zou ik denk ik niet me leven beteren en zijn regeltjes gaan volgen... ik heb liever een leuk leven en dan maar naar het purgatori ofzo, dan een k*t leven en naar die saaie hemel..
||
Citaat:
Is jezus dan voor niets gestorven? Deze vraag moet je eens aan mensen vragen die Hem hebben aangenomen als hun redder en Heer. Dan zul je horen dat wanhoop plaats heeft gemaakt voor hoop, liefde ipv bitterheid en cynisme en vrede ipv Hoogmoed met het ego. Ik kan je vertellen dat Jezus De weg, de waarheid en het leven is. Je kunt het niet zelf, je kunt alleen vergeving en genade van God ontvangen. Dan zul je ook gaan inzien dat wij afhankelijk van Hem zijn en dat dat het beste is wat je kan overkomen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
11 september 2001, wat klopt er wel/niet nachtmens | 251 | 24-12-2012 22:27 | |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
Stel dat "god" vandaag of morgen besluit, voet te zetten op de aarde Verwijderd | 95 | 15-04-2009 15:12 | |
Uitleg over het geweld van God die liefde is in het Oude testament KingOfGod | 178 | 11-12-2005 11:53 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |