Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() In mijn voorbeeld KAN dat wel. Het was overigens niet de bedoeling dat je zou proberen om de hypothese om ver te werpen maar dat je gewoon even zou antwoorden binnen de grenzen van de hypothese. Het was te verwachten...
Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 12:57. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Overigens geven ook Moslims toe dat niet God maar de hem gezonden engel zich aan Mohammed openbaarde omdat het gezicht Gods niet te zien is. Wie een engel ziet, weet ook niet door wie deze gezonden is. Bovendien acht ik het met logica niet mogelijk dat er "goed" en "kwaad" bestaat. Zou dat van God gelden, dan is God even relatief als al het andere. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is het geen optie dat meneertje mij de goede of slechte weg toont, gezien er dan geen reden meer is om te leven in the first place. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens, is de openbaring van God aan iemand niet júist dat die persoon God wil volgen? Welke andere openbaring is er dan de realiseerde? Was Jezus niet juist profeet omdat mensen hem zo zagen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Antwoord dan ook niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Lijkt me wel handig om te weten voor ik kies. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kan ik net zo goed een topic openen met als vraagstelling "wat is goed aan god (alle positieve dingen achterwege laten graag)"
|
![]() |
||
Citaat:
T_ID op een vraag volgt een antwoord, ik schets een situatie en vraag jullie om je in het verhaal in te leven en vervolgens antwoord te geven op de vraag. Het is dus niet het zoveelste topic om het bestaan van God te gaan bespreken. Jouw opmerking is dus simpelweg niet gegrond. Ik heb het nog zo duidelijk vermeld in de openingspost maar schijnbaar is het niet voor iedereen even duidelijk. Of sommige mensen zijn gewoon lastig. ![]()
||
Citaat:
voor de rest sluit ik me hier bij ware man aan dat deze vraag redelijk nutteloos is, aangezien deze niet bepaald algemeen gesteld is.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
dan krijg je met gekoppelde deeltjes en andere quantummechanische dingen te doen waarneming is verandering enz enz .. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik dus in een bovenstaande post al probeerde aan te geven; is het zeker weten ervan en het feit dat er geen twijfel meer over mogelijk is al niet juist hetgeen dat ons leven dan verandert? Dit probeer ik filosofisch dus aan te tonen; dat de innerlijke openbaring gepaard gaat met de uiterlijke openbaring ervan. De mogelijkheid dat jij homoseksualiteit geweldig vindt en God niet en dat jij daarom God niet volgt en gelooft bestaat dus niet; als je de openbaring hebt gehad dat God bestaat en dat hij je goed en kwaad heeft laten zien en dat er geen twijfel meer mogelijk is, ís er dus ook geen twijfel meer mogelijk in het navolgen van God. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
11 september 2001, wat klopt er wel/niet nachtmens | 251 | 24-12-2012 22:27 | |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
Stel dat "god" vandaag of morgen besluit, voet te zetten op de aarde Verwijderd | 95 | 15-04-2009 15:12 | |
Uitleg over het geweld van God die liefde is in het Oude testament KingOfGod | 178 | 11-12-2005 11:53 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |