Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 22:55
Pleister
Pleister is offline
Ik kan hele verhalen lullen tegen mezelf, en al helemaal als ik gedronken heb (Ja, dan bedoel ik gaan sinas en water)

Geniaal, maar meestal wel int nederlands, anders is het toch echt te ingewikkeld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2004, 17:36
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Spanish rose..* schreef op 14-10-2004 @ 20:50 :
Om alles een beetje op een rijtje te zetten.
Praat ik op de fiets/lopend/op m'n kamer etc. tegen mezelf
Meestal in het engels, ik weet ook niet waarom..
Alles wat er door me heen gaat.

Hebben jullie dit ook?
Bekend...?

X
Ja precies hetzelfde, meestal wel als ik alleen ben, niet met anderen erbij. Ik praat niet hardop dan, maar gewoon in m'n gedachten zeg maar, altijd in het Engels of het Spaans
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 18:03
legatus
legatus is offline
Ik vind het merkwaardig dat mensen niet in hun geboortetaal denken. Veel jongeren lijken dus te veramerikaniseren of beïnvloed te worden door films en tv.

Aan de andere kant zou het een beperkte kennis van de Nederlandse taal kunnen zijn. Onze taal is prachtig. Blader het woordenboek eens door, er zal een wereld voor je open gaan.
Oud 22-10-2004, 20:49
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
legatus schreef op 22-10-2004 @ 19:03 :
Ik vind het merkwaardig dat mensen niet in hun geboortetaal denken. Veel jongeren lijken dus te veramerikaniseren of beïnvloed te worden door films en tv.

Aan de andere kant zou het een beperkte kennis van de Nederlandse taal kunnen zijn. Onze taal is prachtig. Blader het woordenboek eens door, er zal een wereld voor je open gaan.
wat heeft dat er nou mee te maken?
als je engels of wat voor taal dan ook beter ligt hoeft dat niet te betekenen dat je de Nederlandse taal niet beheerst
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 21:18
KIET
KIET is offline
Ik heb Nederlands eigenlijk nooit zo'n leuke taal gevonden... De Nederlandse taal heeft gewoon minder woorden dan onze buren aan de andere kant van die grote plas, in het Engels kan je je veel preciezer uitdrukken. Daarnaast heeft (imho) het Engels veel mooiere uitdrukkingen of zinnen die mooier lijken/klinken. Daarom vind ik Nederlands acteerwerk ook nooit zo mooi: ik vind het gelijk zo genept klinken - het mist het gevoel dat in het Engels veel duidelijker toe te voegen is Dat zijn de voornaamste redenen waarom ik het ook in het Engels doe.
Oud 23-10-2004, 10:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
legatus schreef op 22-10-2004 @ 19:03 :

Ik ben het volkomen met jou eens, Nederlands is echt een mooie taal, maar het lijkt wel alsof mensen (vooral jongeren) dat ineens niet meer zien. Ze concentreren zich veel meer op het Engels omdat ze dat op televisie en zo zien. En dat terwijl het Nederlands echt prachtig is en je kan er zeker evenveel mee zeggen als in het Engels, als je maar wilt!

Ikzelf praat trouwens ontzettend veel in mezelf, heb het vaak niet eens in de gaten Mijn moeder laatst: "Jij bent echt de enige die ik ken die "loperdeloperdeloop" zegt als ze aan het lopen is".

Reageren

Regels voor berichten