Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2004, 20:22
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 20-11-2004 @ 21:21 :
Die vind ik ook .
Sommige r&b/hiphop/rap vind ik wel ok, zoals dus eminem (soms) en N.E.R.D. af en toe, maar het meeste van wat er in de top40 staat is echt
(Ik weet niet hoe al die rappers heten, zag net nog een clip van chingy ofzo, dat soort muziek bedoel ik )
Ja die is kut, maar wat wel cool is: J-kwon - Tipsy.

Yeah
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2004, 20:39
Verwijderd
Ev'rbody in da club get tipsy!

Zooo kut
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 20:42
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 20-11-2004 @ 21:39 :

Zooo kut
Neeeeeee! Dat album van hem is zo klote, maar dit nummer is toch wel een hoogstandje .
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 20:56
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Jezus...zijn alle retarded-hiphop-haters undercovers of zijn ze echt gewoon dom....

(en hiermee bedoel ik dus niet alle metalheads, maar degenen die hiphop zomaar afkraken zonder enig benul te hebben.....)
Oud 20-11-2004, 21:22
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Hip-Hop is het meest populaire muziek genre van dit moment, veel popnummers van dit moment hebben veel Hip-Hop invloeden.

Ikzelf ben ook een "Hip-Hopper", maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de gouden kettingen en de schaars geklede vrouwen niet echt leuk vind.

Ik houd meer van die straatbezigheden, niet de clubtracks.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 20-11-2004 @ 22:22 :
Ik houd meer van die straatbezigheden, niet de clubtracks.
Drive-by shootings?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 22:29
Friendly Friend
Citaat:
StayBeautiful schreef op 20-11-2004 @ 23:07 :
Drive-by shootings?
Nou ja, ik houd wel iets meer van de wat meer underground Hip-Hop, soms zijn de lyrics wat gewelddadig inderdaad, maar het hoort erbij. Deze dingen worden niet in het echt gedaan door de rappers, dit is misschien alleen maar zo in hele bizarre gevallen.

Maar met straatbezigheden bedoel ik eigenlijk gewoonweg de oorspronkelijke elementen van de Hip-Hop.

MC'en (beatboxen)
DJ'en
breakdancen
graffen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 23:28
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 20-11-2004 @ 21:42 :
Neeeeeee! Dat album van hem is zo klote, maar dit nummer is toch wel een hoogstandje .
Ik vind het maar een kutrapper, de beats is gewoon erg goed. Klaar!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 00:36
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 20-11-2004 @ 21:56 :
Jezus...zijn alle retarded-hiphop-haters undercovers of zijn ze echt gewoon dom....

(en hiermee bedoel ik dus niet alle metalheads, maar degenen die hiphop zomaar afkraken zonder enig benul te hebben.....)
Nou knaep, leg jij maar eens uit wat hiphop precies inhoudt als het meer is dan "stoere" negers (meestal met strafblad) die over het leven in "tha ghetto" praten met een stomme beat erachter.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 00:52
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 21-11-2004 @ 01:36 :
Nou knaep, leg jij maar eens uit wat hiphop precies inhoudt als het meer is dan "stoere" negers (meestal met strafblad) die over het leven in "tha ghetto" praten met een stomme beat erachter.
helemaal niks ga nu maar weer weg naar je marilyn manson collectie
Oud 21-11-2004, 08:38
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Citaat:

Zooo kut
J-Kwon is een waar genie, iedereen ergert zich dood aan die idioot, goede zaak dus.

Net als DJ Chuckie ft. Arbidjan - Ballen Tot We Vallen.

Zo'n dom nummer, met zulke ontoereikende lui, en zulke ontoereikende teksten, dat het echt gaaf wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:57
Metal
Metal is offline
Citaat:

Zooo kut
Oud 21-11-2004, 15:18
adri1200
adri1200 is offline
Citaat:

Zooo kut

Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:19
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:

Gast je bent 15, wat wil jij komen praten over hiphop?
Oud 21-11-2004, 16:48
adri1200
adri1200 is offline
[QUOTE]Makaveli schreef op 19-11-2004 @ 18:25 :
Heb je ooit geluisterd naar Immortal Technique of Aceyalone???

Voor de mensen die echte hiphop willen horen check deze clip (ja het is zonder naakte vrouwen):
Clip bevat: Intro + Nummer + Freestyle
http://www.redmusic.com/video/Aceyal...Check_high.ram
mms://wm.sony.global.speedera.net/wm...e_MicCheck.wmv
[/Q

Heb ik geluisterd en gekeken is anders dan die top40 shit
Maar zal niet mijn muziek worden .
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:24
JosBos
JosBos is offline
Maarja... er kan er maar 1 de beste zijn: Cypress Hill!!!!!!!!!!! YO...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:58
Jacques de Mola
Jacques de Mola is offline
Citaat:
JosBos schreef op 21-11-2004 @ 18:24 :
Maarja... er kan er maar 1 de beste zijn: Cypress Hill!!!!!!!!!!! YO...
Company Flow heerscht, ook al zijn ze uit elkaar, nog steeds over dergelijke oetlullen.
Oud 22-11-2004, 13:43
Vice
Vice is offline
Citaat:
adri1200 schreef op 21-11-2004 @ 17:48 :

Heb ik geluisterd en gekeken is anders dan die top40 shit
Maar zal niet mijn muziek worden .
Houd jij dan niet van hiphop?
Oud 22-11-2004, 14:52
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Jij bent al zo bevooroordeeld/achterlijk dat ik daar geneens moeite voor ga doen, knaep.
(wtf he, waarom spreek je mij in godsnaam aan met knaep, denigrerende ukkepuk)
Oud 22-11-2004, 16:08
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 22-11-2004 @ 15:52 :
Jij bent al zo bevooroordeeld/achterlijk dat ik daar geneens moeite voor ga doen, knaep.
(wtf he, waarom spreek je mij in godsnaam aan met knaep, denigrerende ukkepuk)
Vast een 15 jarige alto/metalhead die het allemaal beter denkt te weten
Oud 22-11-2004, 16:40
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 22-11-2004 @ 17:08 :
Vast een 15 jarige alto/metalhead die het allemaal beter denkt te weten
100 punten.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:46
qghp
qghp is offline
Wat een
KUTTOPIC
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:53
adri1200
adri1200 is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-11-2004 @ 14:43 :
Houd jij dan niet van hiphop?

nee niet echt
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:21
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik vind R&B en Hip Hop niet leuk, Metal kan ik alleen een tiental nummers van waarderen, voor de rest vind ik het niet zo heel erg boeiend.

Ik hou van Hardstyle en Hardcore, nu ben ik vast de enigste op het forum hier aangezien een stereotype scholier kennelijk alleen maar een "thug" of een "goth-rocker" is dus ik zal de lont al vast houden in case of any incoming flames.

p.s. Wel beetje kansloos dat mensen andere genre's af gaan zeiken. Je zou iemand ook in zn waarde kunnen laten dat hij dat mooi vindt
Oud 22-11-2004, 21:46
Boas
Boas is offline
Ik luister liever naar rock ende roll maar heb wel wat cdtjes liggen van artiesten die ik erg kan waarderen (gangstarr, jeru the damaja etc) En de blingbling hoort er gewoon bij.. net zoals de zwarte kleding van metal mensen..
Oud 22-11-2004, 22:19
Vice
Vice is offline
Citaat:
adri1200 schreef op 22-11-2004 @ 18:53 :
nee niet echt
Ik eigenlijk ook niet zo.
Oud 22-11-2004, 22:25
Verwijderd
Ik vind sommige hiphop toch wel erg gaaf eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 23:52
adri1200
adri1200 is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-11-2004 @ 23:19 :
Ik eigenlijk ook niet zo.
dan zijn we het eens
Ik was deze post vergeten maar ga hem binnekort sluiten denk ik

Iedereen bedank voor de reacties.

en bling bling fans veel plezier
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:12
Verwijderd
50 cent luisteren is beter dan vrijen met georgina verbaan op ibiza.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:29
adri1200
adri1200 is offline
Citaat:
Reverend schreef op 05-12-2004 @ 01:12 :
50 cent luisteren is beter dan vrijen met georgina verbaan op ibiza.

Mee eens maar dan noem je ook wat op.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 02:11
Metal
Metal is offline
Citaat:
Jacques de Mola schreef op 22-11-2004 @ 12:58 :
Company Flow heerscht, ook al zijn ze uit elkaar, nog steeds over dergelijke oetlullen.

defenitive jux heerscht zowieso

ik heb trouwens het gevoel dat ik weet wie jij bent
Oud 06-12-2004, 10:04
rickert
rickert is offline
PFffff ok..iedereen die nu tegen hiphop reageert met van die opmerkingen van..."domme negers" "dom gebrabbel" "geen echte muziek" "stoer doen" enzv.

Ja natuurlijk zijn er negers die stoer doen met hun gouden blingbling dat is t enige wat ik wél met jullie eens ben.

Maar ik noem nu even een paar voorbeelden:

- Extince, hoor je die man pochen over vrouwen etc? Ja, op tracks zoals viervoeters en kutklusjes, maar wat hoor je ook meteen in die tracks...dat ie ouwehoert! Brabbelt ie dom? Luister dan tracks zoals Situatie, Jonge Ouders, Land van Ooit. En doet hij stoer? ja, maar is hij ook stoer? ja! dus terecht!
- Tupac, Ja die man rapte over wat er allemaal slecht was, maar de jeugd die die man heeft gehad, en het doel wat hij met die teksten had (mensen die daadwerkelijk er wat aan konden doen wakker schudden) wat is daar in godsnaam mis mee!?!?
- Nelly, de rapper die door de meeste (ook hiphop liefhebbers) hier wack gevonden wordt, heeft ook een kutjeugd gehad, maar rapt nu dan wel niet de meest intellectuele teksten, maar verdient miljoenen en miljoenen! Waar die vervolgens beenmergkanker donor acties doet, en een stichting voor kansarme kinderen opzet! Kan aan mij liggen maar iemand die dus gewoon echt een goed hart blijkt te hebben maak je mij niet wijs dat hij dom is!

En verder heb je nog Nas, Jay-Z, Freeway, Fredro Starr, WC, Rakim, Dre, Ludacris, allemaal rappers die echt niet altijd naakte vrouwen in hun clips hebben, vaker zelfs niet, en veel teksten mét inhoud hebben.

Als je niet van hiphop houd ok maar ga geen onzin lopen te lullen van iets waar je niks van weet.

Ik heb gezegd
Oud 06-12-2004, 13:19
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
al die shit hoort ook gewoon bij hiphop, wat je op de tv ziet is gewoon het topje van de ijsberg...dat is jammer maar de meeste liefhebbers willen ook niet dat alle top40 sletjes hun artiesten kennen.

ik hecht waarde aan teksten met inhoud maar als ik uitga hoor ik liever een klapper van lil jon/timbaland etc dan een serieuze song
Oud 06-12-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
rickert schreef op 06-12-2004 @ 11:04 :

Ik heb gezegd
Tering, ga hiphop dan goed verdedigen!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 15:25
ESCO
ESCO is offline
- Tupac, Ja die man rapte over wat er allemaal slecht was, maar de jeugd die die man heeft gehad, en het doel wat hij met die teksten had (mensen die daadwerkelijk er wat aan konden doen wakker schudden) wat is daar in godsnaam mis mee!?!?

Hij had een redelijk goede jeugd en hij heeft gestudeerd, de teksten kloppen geen fuck met z'n leven.

- Nelly, de rapper die door de meeste (ook hiphop liefhebbers) hier wack gevonden wordt, heeft ook een kutjeugd gehad, maar rapt nu dan wel niet de meest intellectuele teksten, maar verdient miljoenen en miljoenen! Waar die vervolgens beenmergkanker donor acties doet, en een stichting voor kansarme kinderen opzet! Kan aan mij liggen maar iemand die dus gewoon echt een goed hart blijkt te hebben maak je mij niet wijs dat hij dom is!

Hij komt uit de middenklas dus zo'n kut jeugd had die niet.Welke artiest geeft nou geen geld aan goede doelen.
Oud 06-12-2004, 15:48
noruas
noruas is offline
Citaat:
rickert schreef op 06-12-2004 @ 11:04 :
Kan aan mij liggen maar iemand die dus gewoon echt een goed hart blijkt te hebben maak je mij niet wijs dat hij dom is!
haha ja, want alle domme mensen zijn evil
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:20
rickert
rickert is offline
Citaat:
ESCO schreef op 06-12-2004 @ 16:25 :

Hij had een redelijk goede jeugd en hij heeft gestudeerd, de teksten kloppen geen fuck met z'n leven.

Hij komt uit de middenklas dus zo'n kut jeugd had die niet.Welke artiest geeft nou geen geld aan goede doelen.
met kutjeugd bedoel ik bij beidne met de hoeveel geweld ze temaken hebben gehad met het drugsdealen enzv. en dat een Nelly ook te maken heeft met een maat die achter de tralies verdwijnt...kind te vroeg geboren die t net redt dat soort dingen zijn geen dingen die in een zorgeloze westerse/nederlandse jeugd gebeuren!
Oud 06-12-2004, 16:21
rickert
rickert is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 06-12-2004 @ 15:14 :
Tering, ga hiphop dan goed verdedigen!
en hoe hoor ik hiphop volgens jou dan te verdedigen........
Oud 06-12-2004, 16:53
adri1200
adri1200 is offline
Ik vind het wel leuk worden ik hou hem nog even open
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
rickert schreef op 06-12-2004 @ 17:21 :
en hoe hoor ik hiphop volgens jou dan te verdedigen........
Hiphop verdedig je niet door te zeggen dat Nelly - ondanks zijn belabberde non-talent - toch veel geld verdient.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 12:47
rickert
rickert is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 06-12-2004 @ 22:11 :
Hiphop verdedig je niet door te zeggen dat Nelly - ondanks zijn belabberde non-talent - toch veel geld verdient.
fok dat!!

Dat veel mensen zn stijl niet diggen vind ik al maf maar ok smaak valt niet te twisten, maar geen talent is het grootste domme gelul wat je maar uit kan brengen!!

Die gast heeft met 6 albums in 4 jaar tijd, 40 miljoen albums verkocht wereldwijd. Singles niet meegerekend. Dus al die 40 miljoen mensen vinden iemand zónder talent goed? Iemand die met zijn muziek anderen vrolijk kan laten voelen, mensen hun leven op kan fleuren, mensen hun leven weer zin kan geven, dat noem ik talent. En iemand die niet alleen mtv awards wint, maar ook al 3 grammy's op zak heeft is volgens mij toch ook geen teken van géén talent. Nogmaals zn stijl niet diggen ok maar geen talent sorry maar das gelul...

maar verder vind ik je lief
Oud 07-12-2004, 13:22
Verwijderd
Kerel, nogmaals: veel geld verdienen en zelfs veel platen verkopen is geen garantie voor talent man!
Nelly is 'whack', dat zal elke echte hiphopper je vertellen.
Als je hiphop wil verdedigen, dan kom je met namen die duidelijk maken dat er méér is dan die commercie-gerichte shit, dat er juist onder de grond shit zit die je kennis laat maken me die feel die hiphop is! Dan heb ik het over Atmosphere, Anticon, Def Jux, Talib Kweli, Guru, niet over Nelly en zn geld!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:27
Verwijderd
En als je leven weer zin heeft door fucking Nelly dan ligt dat aan jouw zieke geest.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:30
innogen
innogen is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 07-12-2004 @ 14:27 :
En als je leven weer zin heeft door fucking Nelly dan ligt dat aan jouw zieke geest.
Oud 07-12-2004, 13:31
Friendly Friend
Je vergeet Wu-Tang.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:35
T_ID
T_ID is offline
hmm, er moet eens een onderscheid in deze discussie gemaakt worden:

alles wat zich als 'gangstah' of 'pimp' probeert te profileren is rotzooi, de andere rappers is een kwestie van smaak.

het valt me namelijk op dat alle klonen pimpgangstah's proberen te zijn, en serieuze artiesten zich daar ver van houden.
Oud 07-12-2004, 13:44
Vice
Vice is offline
Tuurlijk, dan wordt je (muziek) nog serieus genomen.
Oud 07-12-2004, 16:14
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-12-2004 @ 14:35 :
hmm, er moet eens een onderscheid in deze discussie gemaakt worden:

alles wat zich als 'gangstah' of 'pimp' probeert te profileren is rotzooi, de andere rappers is een kwestie van smaak.

het valt me namelijk op dat alle klonen pimpgangstah's proberen te zijn, en serieuze artiesten zich daar ver van houden.

je moet wel beseffen dat mensen muziek maken naar aanleiding wat zij hebben meegemaakt en wie zij zijn. ice T was duidelijk een pimp en daar schreef hij ook over, hoeveel gasten hebben wel niet drugs gedeald en schrijven daarover

je hoeft er niet van te houden maar er zijn ook veel mensen die wel hun gebeurtenissen beschrijven naar de waarheid
Oud 07-12-2004, 16:42
dragonstorm
dragonstorm is offline
dit is echt een topic door iemand die bij wijze van spreke beweert dat punkrock begint met busted en eindigt bij good charlotte

wat een slappe bullshit
hoewel ik ook geen fan ben van 'urban' want 9 van de 10 keer stelt de muziek nix voor, alleen de texten. Maargoed, dat wil niet zeggen dat 'alle r&b dom is'.

Verder, er is niets mis met halfnaakte vrouwen. Bovendien doen dance-artiesten het ook veelvuldig in hun clips, waarom hoor ik je daar niet over?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:44
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
WTF is "whack"?!

Dat geluid maakt mijn knuppel altijd als ik iemand voor zn knar sla.
Reageren

Regels voor berichten