![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een hond kan toch "roedelgenoten" hebben, en een hond kan "niet-roedelgenoten" hebben, die eerst geaccepteerd zullen moeten worden, voordat ze begroet worden. Wanneer een hond kwispelt laat hij zien dat hij het goed vindt dat je binnenkomt. Het kan ook een teken van onderdanigheid zijn. Dit wil niet zeggen dat ik je niet geloof, ik denk best dat een hond blij kan zijn. Maar die conclusie trek ik niet uit "empirisch bewijs". Als je zegt: "ik geloof gewoon dat een hond emoties kan hebben, dat maak ik op uit hoe hij reageert, en wat hij doet. Ik vind dat aannemelijk, ik vind dat logisch, punt." dan vind ik het al een stuk beter. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het geval van emotie is dan weer een geval apart, omdat dit niet duidelijk gedefinieerd is, en je dus niet duidelijk weet wat je nu eigenlijk moet verifiëren. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
kan jij trouwens even wat bijbelgedeeltes quoten over de verhouding mens - dier? Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij kan het tegendeel ook niet bewijzen. Resultaat: patstelling. Het verschil is alleen, dat jij weet dat er een god bestaat en dat Hij alles aanstuurt e.d. (lekkere god is ie dan trouwens), terwijl ik denk dat hij er niet is. Ik weet dat nooit zeker. Tot ik sterf of hij zich openbaart op wat voor wijze dan ook. Citaat:
Dat maakt ons gelijk genoeg. Dolfijnen kennen vergeving, honden ook. Onderdanigheid is een emotie. Ooievaars kunnen sterven van verdriet als ze hun levensmaatje kwijtraken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Give me a break alsjeblieft zeg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() edit: Dan sta ik er wel weer vaak genoeg onder voor nu ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Evolutie: wat het (niet) is, misverstanden en FAQ Bart Klink | 18 | 13-05-2013 17:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
trio-huwelijk wel of niet? essepessie | 98 | 03-04-2012 19:43 | |
de wereld..ge-evolueerd of geschapen Lietje87 | 149 | 24-09-2005 06:37 | |
Bewijs dat god bestaat, en bewijs tegen de evolutie Isa | 209 | 07-07-2004 23:53 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |