![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je moet het zien als een vuur....als je het 1 keer heel hard stookt gaat het daarna weer een tijdje uit, terwijl als je er steeds een beetje spul bij doet waardoor het gaat branden het beter werkt. Najah ik ben niet goed hierin wahah maar ik hoop wat je begrijpt wat ik bedoel. Je krijgt namelijk ook geen dramatische stijgingen en dalingen in je bloedspiegel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is een andere gezonde snack voor 'savonds? Ei kan ik niet veel van hebben ivbm allergie, en brood ook liever niet omdat ik overdag al genoeg brood (en dus vezels binnen krijg) Overdag vind ik het niet zo moeilijk om goed te blijven eten, tis alleen savonds dat ik me echt in moet houden... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dat koetjesreepje had ik van een vriendin gekregen, die het overigens wel wist maar daar wel tegenstrijdig in is, omdat ze dat niet zomaar wil zeggen in een overvolle aula etc. Dat snoep haal ik in de kantine ![]() Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik tussen 12 en 5 niks meer gegeten heb. Ik had de kans om om 2 uur te eten, maar toen heb ik hier gepost en was ik al te laat in de les, dus kon niet meer eten. En om half 4 was ik vrij, maar mag je dan nog wel eten voor het avondeten? Sorry, ik ben echt nog een beginneling zeg ![]() Wat ik verder nog gegeten heb : 5:00 3/4 scheppen gebakken aardappels 1 gekruide kipfilet komkommer paar scheutjes curry (de mayo was moeilijk te weerstaan, maar toch voor curry gekozen.. een heel klein lichtpuntje ![]() schaaltje yoghurt + bruine vla (door elkaar dan) That's it.. Vanavond voor de zoete trek nog een paar kopjes vruchtenthee en een plakje ontbijtkoek of een paar winegummies of een dropje. Maar bescheiden, kan dat wel evt.? Bedankt voor je advies.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb om 2 uur een kwartier pauze op school, is dat een goede tijd (tussen 12 en 5) om nog een boterham te nemen. En dan misschien om 4 uur een stuk fruit? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze zou ook bv naast die mueslireep een boterham kunnen eten, da's nog beter. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet dat het soms moeilijk kan zijn om je eten te plannen ivbm pauze's en school enzo, maar idd, gewoon om 12 uur je boterhammen eten, dan om 2 uur nog een zodat je niet gaat snoepen, en dan als je trek hebt voor het avondeten om half 4/4 uur nog een stuk fruit... om overmatig snoepen te vermijden is het handiger om gewoon je eten over de dag te verspreiden, zodat je nooit ECHT honger hebt, zoals ikkeleerlinge zei, je moet het bekijken als een vuur wat je brandend moet houden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() nou er is nog een roggenboterhammetje bijgekomen met slankie ik geef toe het is niet erg veel.. maar zo voelt het wel en het is iig al meer dan in de vakantie... Ik vind mueslirepen gewoon erg vullend en er zitten 120 kcal in, in een boterham 75. Dan is die mueslireep toch beter als je aan wil komen? Ik zal morgen eens meer brood proberen... Zijn er anders dranken die goed zijn? Want ik heb weel veel dorst.. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
vandaag gaat het redelijk volgens mij:
roggebrood met boter en kaas voor ontbijt (geen melk, want ik had heel veel haast anders miste ik de trein) als lunch 4 boterhammen met 20+ smeerkaas. verder had ik een high tea van de studievereniging, dus ik heb twee mini-cakejes (van 2 cm bij 2cm ofzo) gehad, en vier sandwiches met ham / zalm / komkommersalade. Ik was blij met de zalm, want vis is goed, toch? Als avondeten pannenkoeken. En zometeen lekker fruit met yoghurt als toetje. |
![]() |
|
![]() |
Damn... Ik kwam thuis van trainen en kwam de allerlekkerste brownies die er zijn tegen!!!!!!!! Heb een hapje genomen...uitgespuugd...nog een hapje genomen helft doorgeslikt. Daarna mond gespoeld.
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het beste is natuurlijk als je het helemaal opgeeft op misschien 1 dag waarbij je het nog steeds met mate(!!) maar wel gewoon eet. En winegums zouden kunnen als je heel de dag niet gesnoept had. Jammer dan. Als je morgen heel de dag niet snoept mag je jezelf belonen met 5 winegums ofzo. Breng geen geld meer mee naar school. Neem geen snoep aan van vriendinnen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik snap alleen niet welke oatmeal (havermout) ze daar gebruiken. Wij hebben hier toch alleen maar de instant havermout? Ook al is die volkoren (?) Is die goed denk je? Pannekoeken zijn wel echt heel lekker ik heb ze al een jaar of zo niet meer op dus ik zou er wel eens een of twee willen eten over een paar weken ofzo. Dan ga ik deze dus proberen te maken. Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 11:30. |
![]() |
||
Citaat:
mate doet, daarmee verpest je echt niet je dieet oid. En dingen uitspugen, de helft doorslikken etc zijn mi géén goeie manieren om die mate te behouden, komt eigenlijk best wel twijfelachtig op me over.. En @Sassiefje; calorieën is niet het enige waar je naar moet kijken.. Ik denk dat je beter een boterham extra kan nemen dan, en niet zo kijken naar de 45 calorieën verschil (zoveel is dat niet, en zéker niet als je aan wilt komen)..
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar het "Heb een hapje genomen...uitgespuugd...nog een hapje genomen helft doorgeslikt. Daarna mond gespoeld. ![]() lijkt het alsof ik heel veel heb gegeten maar eigenlijk niet. ." komt best wel obsessief (, eetgestoord - kan niet echt een goede omschrijving ervoor vinden nu) op me over, als ik eerlijk ben... Vandaar. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ook eet ik nog gewoon pistache noten die ook bij mijn dieet horen maar ik houd weer rekening met de calorieen etc. en ze zijn gezond dus ja. Waarom niet? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Weet je dat alcohol niet alleen heel veel calorieen heeft, maar ook je stofwisseling vertraagt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het echt supermoeilijk om me te houden aan een gezond dieet, en echt, voor mij is het al geweldig wat ik heb gegeten vandaag. Ik wil echt stoppen met snoepen, maar zoiets heeft wel tijd nodig, dat kan niet van de 1 op de andere dag en ik heb het er super moeilijk mee. Ik weet dat het fout is wat ik eet, maar ik moet het langzaamaan afleren. En die chocoladevla, die is maar 75 ml ofzo, want ik mix het met yoghurt. Eventueel wil ik wel overgaan op yoghurt met musli, als het echt niet kan? En ik probeeer het zo hard, dus dat snoep is ook niet de bedoeling. Ik zat vanavond aan tafel huiswerk te maken, en toen had ik zooooo'n trek in eten. Dus nog gegeten : 8:00 1/3 komkommer 1 volkoren cracker + 1 plakje rookvlees 4 koppen vruchtenthee (goed voor de vochtaanvoer?) 6 winegums Ja, ik weet het, het is niet goed en te veel. Maar ik heb alles licht genomen en ik heb mezelf echt met moeite kunnen stoppen, maar ik ben trots dat ik niet meer heb gegeten want ik was helemaal alleen thuis.. Toch bedankt voor je adviezen, ik weet dat je het goed bedoelt, ik moet alleen zo vreselijk wennen.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heel normaal.. maar wel lastig ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Chocoladevla is op zich niet zo slecht als je die van Vifit optimel neemt en niet meer dan 100 ml (= 50 kcal). En halveer je chocolade-inname... ook die van winegums. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Pannekoeken zijn opzich toch niet zo slecht, het is meer wat je er allemaal opflikkert... (lijkt me)
Dit heb ik vandaag gegeten: 9.30: 1 boterham met slankie smeerkaas, 1 rijstwafel met kipfilet, 1 gekookt eitje 12.00: 1 appel 14.00: 2 bruine boterhammen met tonijn (uit blik, op water) 18.00: rijst, magere rookworst, komkommer en tomaat Lijkt mij prima. Toch?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik eet vanavond niet meer, ik had rond 21.00 wel trek maar daar ben ik nu overheen. En zoals ik al eerder had gezegd, ik vind het juist goed om 's avonds niet meer te eten. Ik ga toch geen extreme dingen meer doen die energie van mijn lichaam vragen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vandaag was mijn junk-dag (Ik ga het maar niet refeed noemen want het was echt junk ![]() 11:30 Bord magere melk met raisin bran, thee 15:00 1/2 bakje yoghurt 17:00 1/2 bakje yoghurt, plak fruit/noten brood 19:00 Fish & Chips, ketchup, tartaar saus, 2/3 flesje sterling bier 2 bolletjes chocolade ijs 22:00 1/2 skor reep (gelijk aan drie brokjes chocola) Ik voelde me na het eten echt ![]() ![]() Maar goed, ik heb vandaag wel intensief gesport (heb krachtraining gedaan, beetje cardio en abs) en mn normale eettijden heb ik vandaag ook de brui aan gegeven ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Toen ik vanochtend mezelf woog woog ik opeens 73 kilo
![]() Mijn dieet gaat de goede kant op. Ik ben nu al 5 kilo afgevallen sinds begin december. Misschien lukt het me dan ooit om mijn streefgewicht van 65 te halen, of misschien zelfs 60 Het komt er op neer dat ik mag ontbijten met 2 boterhammen en een glas sap en een glas water. Als tussedoortje 1 kop thee zonder suiker en een plakje ontbijtkoek. Als lunch 4 boterhammen en 2-3 glazen melk. Later op de dag een stuk fruit. Avondeten is normaal en als toetje een bakje magere yoghurt. Alleen op maandag hou ik me er niet aan omdat ik dan van 5 tot 9 moet werken zonder pauze en ik dus daarvoor en daarna wat eet. Ik ben 1.75 lang. Mijn BMI is 23.84 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41 Verwijderd | 500 | 01-04-2005 08:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezond (snel) aankomen, mogelijk ? Zottuh | 51 | 30-08-2004 13:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen lingua | 3 | 29-06-2003 19:45 |