Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 20:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 21:46 :
Zijn champignons op één of andere manier slecht?
Er zit maar 1 kcal in per stuk, dus ik eet het als een soort gezonde snack (lekker zo'n bakje leeg ).

En welke kaas is goed en welke niet, ik at altijd jonge kaas, nu heb ik 30+ kaas gehaald, omdat ik er toch wel behoorlijk dol op.
Kan dit met mate?

Heb net in de avond nog een rijstwafel gehad met een halve geprakte banaan en nog een halve banaan los. Goed als avondvullend programma. Ik ben dan om half 7 uitgegeten, en ga om 10 uur slapen.. dat is dan het enige wat ik 's avonds eet.
M'n moeder klaagt altijd dat ik 's avonds niet mag eten omdat ik in de avonduren daar juist van aankom (ik bewees 's avonds meestal niet meer dan..)

Tips zijn welkom ..
Nee joh. Champignons zijn hartstikke gezond en lekker laag in calorieen. Lekker om mee te stir-fryen met bijv. peultjes, sperziebonen, palmhart, paprika, blokjes kipfilet en zo.
Hmm...alles kan met mate.
Ja je avondsnack bevat wel veel koolhydraten. Is op zich niet zoveel mis mee maar het zou beter zijn iets hoog in eiwitten en laag in koolhydraten, vooral suikers te nemen.
Oud 17-01-2005, 20:48
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
woezel schreef op 17-01-2005 @ 20:58 :
7 uur:
1 boterham met hagelslag

8 uur ( al op school):
sinaasappel

10.05:
appel

12:
soep
en kippenworst met hutsepot ( maar lust ik niet dus heel weinig)

15 uur:
sinaasappel

en als avondmaal

2 boterhammen met kaas

en nu nog yoghurt ofzo

edit : alles met water ( veeeeel water )
Het is handig om even je lengte, gewicht, bmi eventueel en je doel bij je eerste post hier te zetten. Als je tenminste advies oid wil?
Oud 17-01-2005, 20:49
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:48 :
Nee joh. Champignons zijn hartstikke gezond en lekker laag in calorieen. Lekker om mee te stir-fryen met bijv. peultjes, sperziebonen, palmhart, paprika, blokjes kipfilet en zo.
Hmm...alles kan met mate.
Ja je avondsnack bevat wel veel koolhydraten. Is op zich niet zoveel mis mee maar het zou beter zijn iets hoog in eiwitten en laag in koolhydraten, vooral suikers te nemen.
Oke, ik ben niet zo thuis in koolhydraten/eiwitten, waar het allemaal in zit enzo. Weet jij een huis-tuin en keuken snack die goed is voor de avond?
Oud 17-01-2005, 20:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 21:49 :
Oke, ik ben niet zo thuis in koolhydraten/eiwitten, waar het allemaal in zit enzo. Weet jij een huis-tuin en keuken snack die goed is voor de avond?
Ja kwark dus, restjes magere vlees/kip/vis. Ook nootjes maar in mate. Want nootjes zijn hoog in calorieen, dus als je dat eet, nooit meer dan een handvol.
Oud 17-01-2005, 20:51
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:50 :
Ja kwark dus, restjes magere vlees/kip/vis. Ook nootjes maar in mate. Want nootjes zijn hoog in calorieen, dus als je dat eet, nooit meer dan een handvol.
Kwark, dus ipv wat je eet als 'toetje', bewaren voor in de avond?
Oud 17-01-2005, 20:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 21:51 :
Kwark, dus ipv wat je eet als 'toetje', bewaren voor in de avond?
Ja inderdaad. Waarom zou je het gelijk na het avondeten eten? Dan zit je toch al vol... Je kunt het ook in 2-en opsplitsen. Dat je dus 2x kwark eet. Maar het is laag in calorieen dus je kunt op zich wel wat meer eten.
Oud 17-01-2005, 20:52
oO-MyoSoTiS-Oo
oO-MyoSoTiS-Oo is offline
Citaat:
Ik zou 2 a 3 stukken fruit per dag aanhouden. Er schijnen nog best veel suikers in fruit te zitten en sowiezo te veel van iets is natuurlijik nooit goed... Maar waaorm eet je zo veel?
ik vind fruit sowieso erg lekker. en juist omdat het "goed"voor je is, heb ik er geen problemen mee om er 1 stuk extra van te nemen

maar ik vroeg me dus af of er een maximum aan zat (ja oke, ik begrijp ook wel dat je er beter geen 15 stuks van kunt nemen, maar jullie snappen me wel)

verder hoef ik niet af te vallen; maar wil ik juist mooi aankomen (zonder veel vet)
Oud 17-01-2005, 20:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 21:49 :
Ik eet zelf altijd nog wat fruit 's avonds, is volgens mij ook niet heel erg slecht ofzo. Al vind ik fruit bijna nooit slecht.
Oud 17-01-2005, 20:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 21:52 :
ik vind fruit sowieso erg lekker. en juist omdat het "goed"voor je is, heb ik er geen problemen mee om er 1 stuk extra van te nemen

maar ik vroeg me dus af of er een maximum aan zat (ja oke, ik begrijp ook wel dat je er beter geen 15 stuks van kunt nemen, maar jullie snappen me wel)

verder hoef ik niet af te vallen; maar wil ik juist mooi aankomen (zonder veel vet)
Je kunt er wel wat meer van eten hoor. Alleen als je wil afvallen of te zwaar wordt moet je ermee oppassen. 5 a 6 stuks zouden niet erg zijn.
Oud 17-01-2005, 20:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:52 :
Ja inderdaad. Waarom zou je het gelijk na het avondeten eten? Dan zit je toch al vol... Je kunt het ook in 2-en opsplitsen. Dat je dus 2x kwark eet. Maar het is laag in calorieen dus je kunt op zich wel wat meer eten.
Bij mij is het juist dat als ik na het eten een toetje eet dat ik de rest van de avond bijna geen honger meer heb en als ik mijn toetje bewaar voor later dan heb ik veel meer trek nog later op de avond.
Oud 17-01-2005, 20:56
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2005 @ 21:54 :
Ik eet zelf altijd nog wat fruit 's avonds, is volgens mij ook niet heel erg slecht ofzo. Al vind ik fruit bijna nooit slecht.
Ja, dat is ook wel lekker, maar we hebben niet altijd lekker fruit in huis, maar zo gaat het denk ik wel lukken Kwark en wat fruit..
Oud 17-01-2005, 20:58
Verwijderd
Oke, ik heb nu dus buikgriep, en voel me helemaal niet goed! Heel erg misselijk en duizelig en ik hou niets binnen. Zo moet ik als het ware 'verplicht' lijnen, en dat vind ik helemaal niet leuk! Ik voel me echt beroerd...
Oud 17-01-2005, 21:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 17-01-2005 @ 21:58 :
Oke, ik heb nu dus buikgriep, en voel me helemaal niet goed! Heel erg misselijk en duizelig en ik hou niets binnen. Zo moet ik als het ware 'verplicht' lijnen, en dat vind ik helemaal niet leuk! Ik voel me echt beroerd...
Beschuitjes, slappe thee, geraspte appel en geroosterd wit brood kan helpen maar het is vooral een kwestie van uitzieken.

Beterschap
Oud 17-01-2005, 21:05
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 17-01-2005 @ 21:58 :
Aaah.. het heerst he Echt niet fijn!
Als je beetje geluk hebt is het in een paar dagen over, dus alles eraan doen om rust te houden en alles! Kwestie van uitzieken denk ik, het moet er toch uit. Daarna kan je de schade vaststellen en kijken wat er moet gebeuren. Maar niet te sip he.. Beterschap!
Oud 17-01-2005, 22:40
droppiej
droppiej is offline
oooeh ik ben trot op mezelf

05.30 2 bruine volkoren boterhammen met 30+ kaas ofzo
met een groot glas melk
08.30 1 bruin volkoren boterham..met 30 + kaas + water
12.30 2 bruine volkoren boterham met (raad es) 30 + kaas
en een sinaasappel..+ water

14.30 2 appeltjes
17.30 nasi ..(maar dan met superveel groente...me ouders houden rekening met mijn dieet...was gezond

en het is nu 18.39 ..moet nog even kijken wat ik ga eten ..
ik denk een stuk watermeloen...

ik krijg vandaag of morgen me echte dieet...
en ik heb vandaag ook nog es een uurtje gejogt..voel me super
Oud 18-01-2005, 08:57
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 17-01-2005 @ 23:40 :
oooeh ik ben trot op mezelf

05.30 2 bruine volkoren boterhammen met 30+ kaas ofzo
met een groot glas melk
08.30 1 bruin volkoren boterham..met 30 + kaas + water
12.30 2 bruine volkoren boterham met (raad es) 30 + kaas
en een sinaasappel..+ water

14.30 2 appeltjes
17.30 nasi ..(maar dan met superveel groente...me ouders houden rekening met mijn dieet...was gezond

en het is nu 18.39 ..moet nog even kijken wat ik ga eten ..
ik denk een stuk watermeloen...

ik krijg vandaag of morgen me echte dieet...
en ik heb vandaag ook nog es een uurtje gejogt..voel me super
Ah, heel goed van je. Verantwoord, bruin brood en fruit en alles. Misschien is de kaas iets te veel van het goede dus dat kan je misschien vervangen door een ander mager beleg. Maar verder : ga zo door.. (ook goed van je joggen )
Oud 18-01-2005, 08:58
Verwijderd
Ik ga hier ook maar eens wat vaker posten denk ik. Ik ga nog niet direct beginnen met stevig lijnen, omdat ik van mezelf weet dat ik dat gewoon niet 1,2,3 kan. Ik let nu gewoon heel erg op met wat ik eet, denk na voordat ik iets in mn mond stop
Ik ben 1.85 en ongeveer 81 kilo. Mijn streefgewicht is 70 kilo.
Qua beleg op brood ben ik nogal moeilijk, omdat ik vegetariër ben vallen magere vleesproducten dus al af, en gewone kaas op brood lust ik ook niet, jam wordt zo ontzettend klef dus vandaar dat ik mn brood op school nooit zo lekker vind....Iemand tips?

10.00 Tosti (oftewel 2 bruine boterhammen waarvan 1 belegd met jonge kaas) en een glas versgeperste sinaasappelsap.
Oud 18-01-2005, 09:02
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 09:58 :
Ik ga hier ook maar eens wat vaker posten denk ik. Ik ga nog niet direct beginnen met stevig lijnen, omdat ik van mezelf weet dat ik dat gewoon niet 1,2,3 kan. Ik let nu gewoon heel erg op met wat ik eet, denk na voordat ik iets in mn mond stop
Qua beleg op brood ben ik nogal moeilijk, omdat ik vegetariër ben vallen magere vleesproducten dus al af, en gewone kaas op brood lust ik ook niet, jam wordt zo ontzettend klef dus vandaar dat ik mn brood op school nooit zo lekker vind....Iemand tips?

10.00 Tosti (oftewel 2 bruine boterhammen waarvan 1 belegd met jonge kaas) en een glas versgeperste sinaasappelsap.
Als je dat van jezelf weet is dat de goede keus. Je gewicht/lengte verhouding is in principe goed qua bmi, al is het een beetje aan de zware kant.

Qua broodbeleg, wat vind je van honing bijvoorbeeld? Of smeerkaas? Pff, verder wordt het heel moeilijk denk ik. Vegetarisch, eet je wel vis of ook niet?

Jonge kaas is niet zo gezond, behoorlijk vet en alles. Maar als je het eerst op zijn beloop laat dan zal ik er verder maar niks over zeggen

succes in ieder geval!
Oud 18-01-2005, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 10:02 :
Als je dat van jezelf weet is dat de goede keus. Je gewicht/lengte verhouding is in principe goed qua bmi, al is het een beetje aan de zware kant.

Qua broodbeleg, wat vind je van honing bijvoorbeeld? Of smeerkaas? Pff, verder wordt het heel moeilijk denk ik. Vegetarisch, eet je wel vis of ook niet?

Jonge kaas is niet zo gezond, behoorlijk vet en alles. Maar als je het eerst op zijn beloop laat dan zal ik er verder maar niks over zeggen

succes in ieder geval!
Bedankt voor je snelle reactie! Ik weet dat kaas niet de beste keuze is, maar het is al een stapje vooruit op de normale hagelslag enzo En ik wou het eerst rustig afbouwen, omdat ik het anders toch weer opgeef. Honing, is dat niet juist ook heel ongezond?Met suikers enzo?
En nee, ik eet ook geen vis. wel vleesvervangers.
Ik weet dat ik qua bmi idd nog niet te zwaar ben, maar er mag idd wel iets vanaf. Ik ben sowieso lang en heb brede heupen, dus ik lijk al erg snel dik.
Oud 18-01-2005, 09:09
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 10:06 :
Bedankt voor je snelle reactie! Ik weet dat kaas niet de beste keuze is, maar het is al een stapje vooruit op de normale hagelslag enzo En ik wou het eerst rustig afbouwen, omdat ik het anders toch weer opgeef. Honing, is dat niet juist ook heel ongezond?Met suikers enzo?
En nee, ik eet ook geen vis. wel vleesvervangers.
Ik weet dat ik qua bmi idd nog niet te zwaar ben, maar er mag idd wel iets vanaf. Ik ben sowieso lang en heb brede heupen, dus ik lijk al erg snel dik.
Oké, dan is het al een hele stap vooruit. Je kan aangeven wanneer je ook daar op wilt letten, dan kunnen we daar bij ook advies geven etc..

Honing is niet het meest gezonde, maar er blijft niet heel veel over als je kaas/vlees en jam wegstreept, het is iig beter dan pasta of hagelslag dacht ik zo.

Vleesvervangers (sorry, ben er niet in thuis) is dat alleen voor de warme maaltijd of is dat ook in de vorm van vleeswaren? Want als je dat te eten vindt, kan je dat ook meenemen naar school.
En wat vind je van dat sandwichspread?

Oud 18-01-2005, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 10:09 :
Oké, dan is het al een hele stap vooruit. Je kan aangeven wanneer je ook daar op wilt letten, dan kunnen we daar bij ook advies geven etc..

Honing is niet het meest gezonde, maar er blijft niet heel veel over als je kaas/vlees en jam wegstreept, het is iig beter dan pasta of hagelslag dacht ik zo.

Vleesvervangers (sorry, ben er niet in thuis) is dat alleen voor de warme maaltijd of is dat ook in de vorm van vleeswaren? Want als je dat te eten vindt, kan je dat ook meenemen naar school.
En wat vind je van dat sandwichspread?

Ik had laatst sandwichspread mee naar school, tegen de tijd dat ik het opat was er van de sandwichspread niets meer te zien en was mn heel brood gewoon alleen nog maar zuur. Vleesvervangers eet ik alleen bij het avondeten. Ik denk dat ik het voorlopig maar op jam ga houden denk ik. Misschien dat ik het op een cracker of beschuit ipv brood mee kan nemen?
Oud 18-01-2005, 09:15
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 10:11 :
Ik had laatst sandwichspread mee naar school, tegen de tijd dat ik het opat was er van de sandwichspread niets meer te zien en was mn heel brood gewoon alleen nog maar zuur. Vleesvervangers eet ik alleen bij het avondeten. Ik denk dat ik het voorlopig maar op jam ga houden denk ik. Misschien dat ik het op een cracker of beschuit ipv brood mee kan nemen?
Ja, dat is het grote nadeel van al dat 'vloeibare' spul, dat trekt in je brood. Erg goor vind ik zelf ook .

Jam trekt ook behoorlijk in je brood ja, maar crackers en beschuiten zijn goed voor tussendoor of bij je maaltijd, maar niet als hoofdmaaltijd. Het beste is om 's middags gewoon 2 boterhammen te eten. Maar ik weet niet hoe het zit met jou school? Is er een mogelijkheid om thuis even snel brood te smeren.. zodat je het wel opeet en alles?

Ik heb nu les, dus zal dan even nadenken, ik reageer vandaag nog wel even terug ! Succes!
Oud 18-01-2005, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 10:15 :
Ja, dat is het grote nadeel van al dat 'vloeibare' spul, dat trekt in je brood. Erg goor vind ik zelf ook .

Jam trekt ook behoorlijk in je brood ja, maar crackers en beschuiten zijn goed voor tussendoor of bij je maaltijd, maar niet als hoofdmaaltijd. Het beste is om 's middags gewoon 2 boterhammen te eten. Maar ik weet niet hoe het zit met jou school? Is er een mogelijkheid om thuis even snel brood te smeren.. zodat je het wel opeet en alles?

Ik heb nu les, dus zal dan even nadenken, ik reageer vandaag nog wel even terug ! Succes!
Ik reageer alvast ff, ondanks het feit dat je in de les zit
Op school verkopen ze wel witte bolletjes, maar dat lijkt me ook niet echt ideaal. Ik moet een half uur fietsen naar school, dus even naar huis gaan zit er ook niet in. En hoe zit het met krentenbrood eigenlijk? *weet niet of ik mn moeder zover kan krijgen, want tis wel duurder geloof ik*
Oud 18-01-2005, 09:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 10:17 :
Op school verkopen ze wel witte bolletjes, maar dat lijkt me ook niet echt ideaal. Ik moet een half uur fietsen naar school, dus even naar huis gaan zit er ook niet in. En hoe zit het met krentenbrood eigenlijk? *weet niet of ik mn moeder zover kan krijgen, want tis wel duurder geloof ik*
Witte broodjes zijn niet zo goed. Maar ik denk dat als je een dun laagje hagelslag gebruikt dat niet zo erg zou zijn. Je brandt het er toch weer vanaf. Al is het niet ideaal maar veel andere keuzes heb je niet. Of honing idd... Krentenbollen zijn ook niet goed. Alleen voor af ent oe.
Oud 18-01-2005, 09:59
Verwijderd
Heb gisteren jullie advies opgevolgd en tegen 16.30 a 17.00 een broodje en een banaan gegeten. Dus wat meer tijd tussen eten en sporten

Na het sporten (20.00) nog een meergranenbroodje gegeten.
En tegen 22 uur een bakje magere kwark.

Vandaag:

10.00
1 boterham jam
2 plakjes suikerbrood
melk

verwachting

12.00
appel

13.00
1 boterham kipfilet
1 boterham kaas
thee

15.00
1 glas jus d'orange
beschuit of boterham ofzo

17.30
waarschijnlijk
1 bord macaroni

21.00
schaaltje kwark
Oud 18-01-2005, 12:03
Verwijderd
Net om half 1 half bakje optimel vruchtenkwark gehad, nu zo weer een tosti met wat water.
Oud 18-01-2005, 12:09
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 10:17 :
Lang leve de tussenuren !
Ja, witte bolletjes moet je proberen te vermijden, dat is echt niet bevorderlijk bij het afvallen. Half uur fietsen dat is lekker voor de beweging, doe je daarnaast ook nog iets aan beweging? Krentenbrood is niet goed, af en toe mag het wel, maar niet dagelijks.
Oud 18-01-2005, 12:11
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 10:59 :
Heb gisteren jullie advies opgevolgd en tegen 16.30 a 17.00 een broodje en een banaan gegeten. Dus wat meer tijd tussen eten en sporten

Na het sporten (20.00) nog een meergranenbroodje gegeten.
En tegen 22 uur een bakje magere kwark.

Vandaag:

10.00
1 boterham jam
2 plakjes suikerbrood
melk

verwachting

12.00
appel

13.00
1 boterham kipfilet
1 boterham kaas
thee

15.00
1 glas jus d'orange
beschuit of boterham ofzo

17.30
waarschijnlijk
1 bord macaroni

21.00
schaaltje kwark
Suikerbrood is n'iet goed. Teveel suiker, zoals je wel vermoedt. Eet liever een boterhammetje extra.
Wat voor melk neem je, vol/halfvol/mager?

Misschien kan je tussen 10 en 1 ietsje meer eten dan een appel, misschien nog een stuk fruit of een cracker?

Wat voor kaas gebruik je voor de l unch?
Kipfilet is mager, dus goed.

De rest ziet er goed uit..
Oud 18-01-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 13:09 :
Lang leve de tussenuren !
Ja, witte bolletjes moet je proberen te vermijden, dat is echt niet bevorderlijk bij het afvallen. Half uur fietsen dat is lekker voor de beweging, doe je daarnaast ook nog iets aan beweging? Krentenbrood is niet goed, af en toe mag het wel, maar niet dagelijks.
Ja, ik fitness 1 1a 2 x per week. Vaak 1 uur body balance en 1 uur (of 1,5 uur) apparaten. Meer tijd heb ik niet, maar aangezien ik sowieso al een 1 uur per dag fiets krijg ik toch wel wat beweging.
Waarom zijn witte bolletjes eigenlijk zo slecht voor de lijn?

En die optimel kwark die ik net had, die is toch niet slecht ofzo?
Oud 18-01-2005, 12:17
Delicate
Delicate is offline
Zelf tot nu toe gegeten vandaag :

7:30
2 volkoren boterhammen bramenjam
volkoren boterham pindakaas
2 bekers halfvolle melk

9:30
2 droge rijstwafels

10:30
plak ontbijtkoek

12:00
2 volkoren boterhammen gerookte zalm

12:30
doosje tictacs (a 50 calorieen, als refresher)

Verwacht :

16:00
volkoren boterham zalm
stuk fruit

17:00
warm eten (weet nog niet precies wat het gaat worden!)

(18:00 sporten! t/m 20:00)

20:00
bakje magere kwark met stukjes appel en misschien rozijntjes
(misschien nog een rijstwafel met 30+ kaas)

Zo, tot nu toe (1 uur), tevreden, ontbijt was behoorlijk zwaar, maar de rest van de ochtend niet veel vullends gegeten. De lucnh was lekker verantwoord. Baal alleen wel dat ik niks eet tussen 12 en 4, maar geen eten verder mogelijk. Maarja
Oud 18-01-2005, 12:18
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 09:58 :

jep ik heb een tip! tomatenpathe van zonnatura, zit superweinig calorien in en is vegetarisch, voor de anderen trouwens ook een tip, zit 192 calorien per 100 gram. er zit een gekke aparte smaak aan, maar ik vind het heerlijk. ga anders in de natuurwinkel kijken, daar hebben ze ontzettend veel dingen voor op brood die vegetarisch zijn.
Oud 18-01-2005, 12:21
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 13:14 :
Ja, ik fitness 1 1a 2 x per week. Vaak 1 uur body balance en 1 uur (of 1,5 uur) apparaten. Meer tijd heb ik niet, maar aangezien ik sowieso al een 1 uur per dag fiets krijg ik toch wel wat beweging.
Waarom zijn witte bolletjes eigenlijk zo slecht voor de lijn?

En die optimel kwark die ik net had, die is toch niet slecht ofzo?
Ah, je beweging zit in ieder geval goed. Dat uur fietsen per dag zou opzich gezien al genoeg beweging zijn, maar goed dat je toch nog aan fitness doet, dat zal je zeker helpen met afvallen.

Witte bolletjes zijn slechter dan bruine omdat het meer calorieen bevat en volgens mij ook minder snel verteert/verbrand oid. Zowiezo altijd kiezen voor volkoren ipv wit.

Optimel kwark is wel goed geloof ik, daar zitten toch weinig calorieen in, en eet je dat zonder suiker of zoiets?
Oud 18-01-2005, 12:21
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
kliwie schreef op 18-01-2005 @ 13:18 :
jep ik heb een tip! tomatenpathe van zonnatura, zit superweinig calorien in en is vegetarisch, voor de anderen trouwens ook een tip, zit 192 calorien per 100 gram. er zit een gekke aparte smaak aan, maar ik vind het heerlijk. ga anders in de natuurwinkel kijken, daar hebben ze ontzettend veel dingen voor op brood die vegetarisch zijn.
Ah, altijd leuk om te proberen, kan je dat gewoon in de supermarkt kopen?
Oud 18-01-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 13:21 :
Ah, je beweging zit in ieder geval goed. Dat uur fietsen per dag zou opzich gezien al genoeg beweging zijn, maar goed dat je toch nog aan fitness doet, dat zal je zeker helpen met afvallen.

Witte bolletjes zijn slechter dan bruine omdat het meer calorieen bevat en volgens mij ook minder snel verteert/verbrand oid. Zowiezo altijd kiezen voor volkoren ipv wit.

Optimel kwark is wel goed geloof ik, daar zitten toch weinig calorieen in, en eet je dat zonder suiker of zoiets?
|

Zonder suiker inderdaad, en er zitten 50 calorieen in per 100 gram.

Inderdaad, kan dat?
Oud 18-01-2005, 12:25
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 13:24 :
|

Zonder suiker inderdaad, en er zitten 50 calorieen in per 100 gram.

Inderdaad, kan dat?
Dan is het prima, kwark kan nooit zoveel kwaad
Oud 18-01-2005, 12:30
Verwijderd
Wat ik gegeten en gedronken heb vandaag:
7.15u: twee boterhammen met appelstroop, glas appelsap en glas water
10.00u: twee boterhammen met appelstroop
tussen 8.30u en 11.00u: liter water
12.00u: klein bekertje chocomel
13.00u: een tomaten tortilla-wrap met quorn met shoarmakruiden, sla, (groene) paprika en wat kaas en twee glazen Milk & Fruit light

Wat ik nog ga eten en drinken:
14.30u: flesje fruit2day (ofzo)
17.30u: twee boterhammen met appelstroop
En dan misschien 's avonds na de training nog wat druiven oid.
En natuurlijk tussendoor nog wat drinken.

Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:54 :
Je kunt er wel wat meer van eten hoor. Alleen als je wil afvallen of te zwaar wordt moet je ermee oppassen. 5 a 6 stuks zouden niet erg zijn.
Misschien wel iets om rekening mee te houden: teveel fruit is niet goed voor je tanden (met name om de zuren, bepaalde soorten fruit bevatten die veel).

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 12:38.
Oud 18-01-2005, 12:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tot nu toe gegeten:
9.00 uur: twee boterhammen met honing en een met niets, half flesje water
11.30 uur: Pakje sultana's en andere helft van flesje water
13.00 uur: Twee geroosterde boterhammen met salami, twee geroosterde boterhammen met honing en een broodje bapao.

Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet helemala maar ik denk champignons, cherrytomaatjes, ham en spinazie met pasta.
Oud 18-01-2005, 12:49
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-01-2005 @ 13:38 :
Tot nu toe gegeten:
9.00 uur: twee boterhammen met honing en een met niets, half flesje water
11.30 uur: Pakje sultana's en andere helft van flesje water
13.00 uur: Twee geroosterde boterhammen met salami, twee geroosterde boterhammen met honing en een broodje bapao.

Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet helemala maar ik denk champignons, cherrytomaatjes, ham en spinazie met pasta.
salami
Oud 18-01-2005, 12:51
Verwijderd
als je jam op brood wil en je wil het brood meenemen maar je wil geen plakkerig brood, dan zou je (als het niet te duur is) kleine kuipjes met jam kunnen kopen, zoals je in hotels hebt enzo. Staan gewoon bij het beleg, in een doosje . Met een kuipje kun je 2 of 3 boterhammen beleggen.
Oud 18-01-2005, 12:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 13:49 :
salami
I know Het lastige is dat je in Belgie honderd soorten salami hebt en honderd soorten ham (dat eet ik niet graag) en maar zelden andere vleeswaren ziet Bovendien ben ik maar alleen dus doe ik een eeuwigheid met een pakje vleeswaar en salami blijft lang goed en kipfilet niet.
Oud 18-01-2005, 13:00
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-01-2005 @ 13:54 :
I know Het lastige is dat je in Belgie honderd soorten salami hebt en honderd soorten ham (dat eet ik niet graag) en maar zelden andere vleeswaren ziet Bovendien ben ik maar alleen dus doe ik een eeuwigheid met een pakje vleeswaar en salami blijft lang goed en kipfilet niet.
Nouja, als je er niks aan kunt doen maakt het niet uit, maar zijn er geen andere alternatieven? Rookvlees misschien? Want salami is wel erg vet en alles..
Oud 18-01-2005, 13:23
Verwijderd
Ik ben echt zoooo spuugzat van jam, abrikozen jam kan ik nog uitstaan maar van alle rode jams heb ik de laatste tijd meer gehad dan me lief was, mischien kan ik mn mams lief aankijken of ze sandwichspread ophaalt... voor de rest hebben we alleen bologna (is dat vet?) en pindakaas yuck
Oud 18-01-2005, 13:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 13:17 :
Zelf tot nu toe gegeten vandaag :

7:30
2 volkoren boterhammen bramenjam
volkoren boterham pindakaas
2 bekers halfvolle melk

9:30
2 droge rijstwafels

10:30
plak ontbijtkoek

12:00
2 volkoren boterhammen gerookte zalm

12:30
doosje tictacs (a 50 calorieen, als refresher)

Verwacht :

16:00
volkoren boterham zalm
stuk fruit

17:00
warm eten (weet nog niet precies wat het gaat worden!)

(18:00 sporten! t/m 20:00)

20:00
bakje magere kwark met stukjes appel en misschien rozijntjes
(misschien nog een rijstwafel met 30+ kaas)

Zo, tot nu toe (1 uur), tevreden, ontbijt was behoorlijk zwaar, maar de rest van de ochtend niet veel vullends gegeten. De lucnh was lekker verantwoord. Baal alleen wel dat ik niks eet tussen 12 en 4, maar geen eten verder mogelijk. Maarja
Lust je (oops, edit:) magere melk? Ik vind het lekkerder...Zalm is echt goed . Maar kun je echt niet even snel tussen 1230 en 1600 eten? De rest is goed. Neem vooral bij het avondeten veel groenten en vis of magere vlees, en weinig jus, vet vlees en rijst.

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 13:44.
Oud 18-01-2005, 13:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kliwie schreef op 18-01-2005 @ 13:18 :
Ja ik vind pate ook wel lekker maar het is zo vet en ongezond. Is deze wel gezond dan? Ik zal wel even kijken.
Oud 18-01-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 13:11 :
Suikerbrood is niet goed. Teveel suiker, zoals je wel vermoedt.
Wat voor melk neem je, vol/halfvol/mager?
Misschien kan je tussen 10 en 1 ietsje meer eten dan een appel, misschien nog een stuk fruit of een cracker?
Wat voor kaas gebruik je voor de l unch?
Dat suikerbrood is idd slecht.. we hebben het haast nooit in huis en als we het dan hebben eet ik het meestal ook maar gewoon.. SLECHT maar wel lekker
Normaal gesproken eet ik gewoon bruin brood 's ochtends.
Melk is halfvol
Kaas is 30+

Mn eetplanning is trouwens aangepast
we aten opeens 's middags warm (en macaroni ipv spaghetti)..

Vandaag:

10.00
2 plakjes suikerbrood
1 boterham jam
halfvolle melk

12.00
2 mandarijnen

13.00
bord spaghetti

verwachting

15.00
2 beschuitjes (1 honing, 1 kaas ofzo)
thee
fruit

17.30
2 boterhammen (mager vlees of kaas)
kwark
mss iets warms -> cup a soup
(Of een tosti)
Oud 18-01-2005, 13:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 13:30 :
Wat ik gegeten en gedronken heb vandaag:
Vraagje... hoeveel calorieen zitten er ongeveer in 1 eetlepel appelstroop? Anders ga ik dat misschien ook 1x per week eten ofzo. Hmm ik zal maar geen kritiek geven op je drankjes.
Oud 18-01-2005, 13:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 14:41 :
Dat suikerbrood is idd slecht.. we hebben het haast nooit in huis en als we het dan hebben eet ik het meestal ook maar gewoon.. SLECHT maar wel lekker
Normaal gesproken eet ik gewoon bruin brood 's ochtends.
Melk is halfvol
Kaas is 30+

Mn eetplanning is trouwens aangepast
we aten opeens 's middags warm (en macaroni ipv spaghetti)..

Vandaag:

10.00
2 plakjes suikerbrood
1 boterham jam
halfvolle melk

12.00
2 mandarijnen

13.00
bord spaghetti

verwachting

15.00
2 beschuitjes (1 honing, 1 kaas ofzo)
thee
fruit

17.30
2 boterhammen (mager vlees of kaas)
kwark
mss iets warms -> cup a soup
(Of een tosti)
Veel (simpele) koolhydraten. Waar zijn de eiwitten?
Oud 18-01-2005, 13:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-01-2005 @ 14:23 :
Ik ben echt zoooo spuugzat van jam, abrikozen jam kan ik nog uitstaan maar van alle rode jams heb ik de laatste tijd meer gehad dan me lief was, mischien kan ik mn mams lief aankijken of ze sandwichspread ophaalt... voor de rest hebben we alleen bologna (is dat vet?) en pindakaas yuck
Ik doe weleens pindakaas op mijn brood. 1 Eetlepel is 100 kcal dus valt mee. Ongeveer het dubbele van kipfilet. Maar waarom geen vleeswaren/
Oud 18-01-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 14:42 :
Hmm ik zal maar geen kritiek geven op je drankjes.

Ik heb onze hoe-heet-zo'n-ding 'stilstaande-fiets' aan de gang gekregen, t'is niet hightech, maar je kunt de weerstand enzo wel verzetten, mijn auto heeft een lekke band dus kan ff niet sporten vandaag en morgen, dus ga lekker in mn kamer fietsen doe ik toch nog wat nuttigs, en ik heb ook gewichten dus de schade valt nog mee....
Oud 18-01-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 14:47 :
Ik doe weleens pindakaas op mijn brood. 1 Eetlepel is 100 kcal dus valt mee. Ongeveer het dubbele van kipfilet. Maar waarom geen vleeswaren/
Wij kopen altijd een hele ham (we hebben zelf een snijmachine)
du sdat eet ik dan wel... maar kipfilet enzo is onbetaalbaar, vooral omdat wij zo'n groot gezin hebben dus jah, ham dan maar.. maar daar wordt je op den duur ook zat van, maar we hebben ook vaak bologna... alleen ik weet niet echt wat daar nou inzit, en of het goed is of niet
Topic gesloten

Regels voor berichten