Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 11:26
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
blupp schreef op 13-04-2005 @ 12:17 :
Vage reactie dit hoor
Wtf heeft sociale ontwikkeling te maken met intelligentie, volgens mij zijn toch meer dan de helft van de overdreven intelligente mensen meestal vrij contactgestoord of ze hebben een andere tick. Op het gymnasium leer je heus niet hoe je je moet gedragen in het openbaar, ja misschien leer je dingetjes over de oude grieken en romeintjes. En idd, wat is er mis met een timmerman? Dit zal je ook wel vaag in de oren klinken..maar timmermannen en mensen die dingen verbouwen of electriciens etc etc verdienen vaak een stuk MEER dan de mensjes die in een kantoortje zitten opgesloten.

Valt me heel erg op..hoe hoger de opleiding, hoe geconcentreerder de kortzichtheid is over de lager opgeleide mensen. Mijn beste vriend ook, die doet gymnasium maar toen hij hoorde (2 jaar terug) dat ik iets met een meid had die mbo doet lachte hij me vierkant uit, met de woorden: 'wat moet je met zo een dom wijf?' En die jongen zou een IQ van 140 moeten hebben..lekker sociaal ja.
Dit is uiteraard een voorbeeld maar deze dingen komen TE vaak voor. Iedereen wordt maar door de maatschappij wijsgemaakt dat je zonder goeie opleiding NIETS kunt en je wordt indirect voor dom uitgemaakt als je niet hoger kan dan vmbo en je ouders hogere verwachtingen hadden, mensen met een lagere opleiding zijn heus niet lager ontwikkeld hoor. Ik vind het eerder andersom omdat ik sociale ontwikkeling belangrijker vindt dan kennis over bloemetjes en schaapjes en romeintjes.
Veel mensen zijn nu eenmaal niet gemaakt voor school en dagen achtereen te studeren, veel mensen komen op een andere manier aan de top..iedereen z'n kwaliteiten.
Mensen op het mbo die hoorden dat ik gymnasium deed keken ook opeens op een andere manier naar je, alsof ik een vreemde ben ofzo, komt dit omdat zij ook kortzichtig zijn of omdat ze tevaak worden wijsgemaakt dommer te zijn dan 'moet'?
niks aan toe te voegen...ik zeg ook niet dat IEDEREEN zo is, maar ik kreeg dus ook dat soort reacties van al mijn vwo 'maatjes' toen ik 2.5 jaar geleden vertelde dat mijn vriend mbo deed....of ie me misschien alleen maar wilde voor de seks dan? want wat moet je met zo'n dombo...sorry hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 12:25
blupp
blupp is offline
Citaat:
Sanoeske schreef op 13-04-2005 @ 12:26 :
niks aan toe te voegen...ik zeg ook niet dat IEDEREEN zo is, maar ik kreeg dus ook dat soort reacties van al mijn vwo 'maatjes' toen ik 2.5 jaar geleden vertelde dat mijn vriend mbo deed....of ie me misschien alleen maar wilde voor de seks dan? want wat moet je met zo'n dombo...sorry hoor!
Gelukkig is er zoiets als uitzonderingen he.
Nu heb ik wel een vriendin die havo doet -en VWO kan- en dat praat toch wel makkelijker zo af en toe..maar mn ex nu dus woont ook niet bepaald in het sociaalste gezin.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:28
Tox
Tox is offline
opleidingsniveau is niet zo belangrijk, het gaat me meer om intelligentie, ik moet wel iemand hebben die toch wel op een bepaald niveau onderlegt is.
Oud 13-04-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Vage reactie dit hoor
Wtf heeft sociale ontwikkeling te maken met intelligentie, volgens mij zijn toch meer dan de helft van de overdreven intelligente mensen meestal vrij contactgestoord of ze hebben een andere tick. Op het gymnasium leer je heus niet hoe je je moet gedragen in het openbaar, ja misschien leer je dingetjes over de oude grieken en romeintjes. En idd, wat is er mis met een timmerman? Dit zal je ook wel vaag in de oren klinken..maar timmermannen en mensen die dingen verbouwen of electriciens etc etc verdienen vaak een stuk MEER dan de mensjes die in een kantoortje zitten opgesloten.
Deze reactie is net zo kortzichtig als degene die jij weer citeert.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:10
Vice
Vice is offline
Ik denk dat het ook met ervaring te maken heeft. Iemand die alleen maar domme vmbo'ers kent, zal er niet zo snel een relatie mee aangaan.
Oud 13-04-2005, 13:18
blupp
blupp is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2005 @ 13:42 :
Deze reactie is net zo kortzichtig als degene die jij weer citeert.
Nee, niet kortzichtig, misschien een beetje overdreven meer niet.
Ik ken genoeg gymnasiasten aangezien ik het ook 3 jaar deed en daar is gewoon wel duidelijk een verschil tussen het type karakter dan die op het vmbo ofzo. Er zaten wel wat mensen tussen die geen tick hadden of iets aparts..maar die gingen na 3 gymnasium ook vwo doen. Ik vind dat er wel een duidelijk verschil is tussen gymnasium en vmbo..tussen gym en vwo zie ik zelfs al een verschil, misschien wel het grootste verschil. Ze maken nogal tevaak een indruk op me dat ze afgesloten zijn van bepaalde dingen in het leven, snappen denk ik alleen de mensen die het zelf meemaken met vrienden enzo.

Trouwens, mensen ZIJN nou eenmaal wezens die snel conclusies trekken en soms kortzichtig zijn, je kunt jezelf niet altijd in de gaten houden of je wel niet te kortzichtig bent, niet te kortaf, niet te aardig, niet te onaardig bladiebla.

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 13:20.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
blupp schreef op 13-04-2005 @ 14:18 :
Ze maken nogal tevaak een indruk op me dat ze afgesloten zijn van bepaalde dingen in het leven...
Ze kijken geen Goede Tijden of Onderweg naar Morgen?
Ze lezen boeken voor hun plezier?

Wat is er mis met mensen die zich non-conformistisch opstellen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:38
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Ik ken genoeg gymnasiasten aangezien ik het ook 3 jaar deed en daar is gewoon wel duidelijk een verschil tussen het type karakter dan die op het vmbo ofzo. Er zaten wel wat mensen tussen die geen tick hadden of iets aparts..maar die gingen na 3 gymnasium ook vwo doen. Ik vind dat er wel een duidelijk verschil is tussen gymnasium en vmbo..tussen gym en vwo zie ik zelfs al een verschil, misschien wel het grootste verschil. Ze maken nogal tevaak een indruk op me dat ze afgesloten zijn van bepaalde dingen in het leven, snappen denk ik alleen de mensen die het zelf meemaken met vrienden enzo.
Nee, jij bent totaal niet kortzichtig . Wat nare man al zei, jij doet precies hetzelfde.
Er zaten wel mensen tussen die niet apart waren, maar die gingen dan ook vwo doen? Kom op zeg..

Bovendien heeft alles wat je zegt betrekking op opleidingsniveau, en ik zie daar sowieso het nut al niet van in, dat staat niet gelijk aan intelligentie en/of apart zijn.
Oud 13-04-2005, 13:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb zelf wel liever een vriend die op dezelfde golflengte zit als ik... Ik had ooit wat met een jongen die mavo had gedaan en die snapte mij continu niet. Dat was zó vervelend, ik knapte daar totaal op af. Daarbij heb ik ook nogal moeite om vrienden te maken met iemand van het vmbo of lager... Niet omdat ik me expres voor afsluit oid, maar omdat ze vaak nogal anders zijn dan ik. Toch wat asocialer/kattiger. Veel meer achter de jongens aanwandelen ed. Ik kan het niet zo goed uitleggen...

Niet dat ik die mensen per definitie dus afdoe, maar ik voel me toch prettiger bij mensen van mn eigen "niveau".
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:27
blupp
blupp is offline
Ik zeg t al, iedereen generaliseert wel eens en kortzichtig is iedereen ook wel eens, elke dag maakt iemand wel een kortzichtige opmerking of denk je iets kortzichtigs. daar ben je een mens voor hoor. En ik trek lekker een kortzichtige conclusie omdat ik het zo zie na 3 kortzichtige jaartjes gymnasium als kortzichtige kerel. I don't care, ik zit niet meer op zo'n school en als ik ooit wat krijg met een meid die op het gymnasium zit is dat alleen maar grappig.

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
blupp schreef op 13-04-2005 @ 15:27 :
Ik zeg t al, iedereen generaliseert wel eens en kortzichtig is iedereen ook wel eens, elke dag maakt iemand wel een kortzichtige opmerking of denk je iets kortzichtigs. daar ben je een mens voor hoor. En ik trek lekker een kortzichtige conclusie omdat ik het zo zie na 3 kortzichtige jaartjes gymnasium als kortzichtige kerel. I don't care, ik zit niet meer op zo'n school en als ik ooit wat krijg met een meid die op het gymnasium zit is dat alleen maar grappig.
Ik heb ook uiteindelijk "maar" havo gedaan hoor. Zelfs zulke mensen kunnen dus "kortzichtig" zijn wat dit betreft. Niet alleen gymnasten.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:41
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Toen ik de titel las begon ik even na te denken over mijn vriendje en exvriendjes en ben ik tot de conclusie gekomen dat het me toch onbewust uitmaakt wat voor opleidingsniveau mijn vriendje heeft. Met een jongen die VMBO heeft gedaan met 2 keer blijven zitten heb ik namelijk mijn kortste relatie ooit gehad: 12 dagen. Mijn huidige vriendje gaat volgend jaar naar de universiteit en mijn andere exvriendjes hebben allemaal atheneum of gymnasium gedaan.
zelf zit ik in 4 vmbo-t en ga ik volgend jaar naar 4 havo
Oud 13-04-2005, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 13-04-2005 @ 16:41 :
Toen ik de titel las begon ik even na te denken over mijn vriendje en exvriendjes en ben ik tot de conclusie gekomen dat het me toch onbewust uitmaakt wat voor opleidingsniveau mijn vriendje heeft. Met een jongen die VMBO heeft gedaan met 2 keer blijven zitten heb ik namelijk mijn kortste relatie ooit gehad: 12 dagen. Mijn huidige vriendje gaat volgend jaar naar de universiteit en mijn andere exvriendjes hebben allemaal atheneum of gymnasium gedaan.
zelf zit ik in 4 vmbo-t en ga ik volgend jaar naar 4 havo
Haha Je zoekt t dus hogerop?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 16:14
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Vice schreef op 13-04-2005 @ 14:10 :
Ik denk dat het ook met ervaring te maken heeft. Iemand die alleen maar domme vmbo'ers kent, zal er niet zo snel een relatie mee aangaan.
na een aantal reacties inmiddels...kan ik wel zeker zeggen dat ik het daar mee eens ben...ik denk dat het voor iedere individu gewoon verschilt...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 13-04-2005 @ 14:10 :
Hier ben ik het deels mee eens. Maar toch ook weer niet. Immer iemand zit niet zomaar op het vmbo. Natuurlijk kan diegene nog slim overkomen hoor. Maar er is een rede waarom iemand dan bijvoorbeeld geen vwo doet!
Om die rede, die dus wel erg verschillend kan zijn, denk ik dat het gewoon bijna nooit echt werkt. Natuurlijk wel voor een tijd, maar ik denk dat je uiteindelijk toch tegen problemen aanloopt. Problemen die ook kunnen voortkomen uit een relatie van 2 mensen die beide vwo hebben gedaan, maar toch minder snel ontstaan.

Verder doet mijn zusje gym, en heeft zij een vriend die vmbo gedaan heeft, en nu mbo doet, maar toch er zijn ZOVEEL verschillen tussen hun.
Ik denk dan ook dat zij nu opzich wel gelukkig met hem kan zijn (heb vaak mijn vraagtekens bij hun relatie, of zij er wel echt gelukkig van wordt, maar goed), maar ik denk toch dat het later echt totaal NIET zou werken!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:14
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-04-2005 @ 17:57 :
Hier ben ik het deels mee eens. Maar toch ook weer niet. Immer iemand zit niet zomaar op het vmbo. Natuurlijk kan diegene nog slim overkomen hoor. Maar er is een rede waarom iemand dan bijvoorbeeld geen vwo doet!
Om die rede, die dus wel erg verschillend kan zijn, denk ik dat het gewoon bijna nooit echt werkt. Natuurlijk wel voor een tijd, maar ik denk dat je uiteindelijk toch tegen problemen aanloopt. Problemen die ook kunnen voortkomen uit een relatie van 2 mensen die beide vwo hebben gedaan, maar toch minder snel ontstaan.

Verder doet mijn zusje gym, en heeft zij een vriend die vmbo gedaan heeft, en nu mbo doet, maar toch er zijn ZOVEEL verschillen tussen hun.
Ik denk dan ook dat zij nu opzich wel gelukkig met hem kan zijn (heb vaak mijn vraagtekens bij hun relatie, of zij er wel echt gelukkig van wordt, maar goed), maar ik denk toch dat het later echt totaal NIET zou werken!
dus jij bent er in bijna alle gevallen eigenlijk van overtuigd dat een relatie tussen een vmbo-er/ mbo-er en een vwo-er/wo-er niet zou kunnen werken op de lange termijn?
Denk je dan niet dat dat ook van de personen op zich afhangt heel erg...waarmee ik natuurlijk niet bedoel dat een wo-er die iets heft met een mbo-er meteen een laks persoon of iets dergelijks is die erg makkelijk in elkaar zit ofzo... (voorbeeldje )
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-04-2005 @ 17:57 :
Dat is dus jouw ervaring. Ik heb zelf hele andere ervaring als ik kijk naar mijn ouders. Mijn moeder heeft alleen een kappersopleiding en verder wat cursussen gedaan. Mijn vader daarentegen heeft naast zijn baan gestudeerd tot ongeveer zijn 35e voor actuaris. Hoewel de opleidingsniveau van mijn vader hoger is, zijn ze nog steeds gelukkig met elkaar.
Oud 13-04-2005, 17:38
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Vice schreef op 13-04-2005 @ 18:33 :
Dat is dus jouw ervaring. Ik heb zelf hele andere ervaring als ik kijk naar mijn ouders. Mijn moeder heeft alleen een kappersopleiding en verder wat cursussen gedaan. Mijn vader daarentegen heeft naast zijn baan gestudeerd tot ongeveer zijn 35e voor actuaris. Hoewel de opleidingsniveau van mijn vader hoger is, zijn ze nog steeds gelukkig met elkaar.
ja precies dat bedoel ik nou...het is schijnbaar toch voor iedereen anders...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:53
Raven
Raven is offline
intelligentie : ja

opleiding : nee

Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:55
blupp
blupp is offline
En ik ben lekker niet de enige die kortzichtig doet. buhahaha

Sorry, moest ik eventjes kwijt. Als het klikt tussen 2 personen..waarom niet, je opleidingsniveau is echt niet je leven hoor..wanneer gaan mensen dat es begrijpen. Mijn eerste ex is een mbo-er, mn 2e ex een havo-er(ik zie haar ook niet snel een hogere opleiding doen) en mijn huidige vriendin doet ook havo maar ze kan gymnasium doen. Je zit op zn meest denk ik 25 jaar op school -wat ik al belachelijk veel vind- en daarna begint het echte leven meestal pas, er zijn wel meer factoren dan school die bepalen hoe je bent als persoon.
Stel dat je 50 jaar bent en een leuke meid tegenkomt(meid..vrouw) en ze heeft 30 jaar geleden mbo gedaan, tja dat is dan pech he te lage opleiding

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 13-04-2005 @ 18:33 :
Ja dat was toevallig wel een ervaring .

En je hebt gelijk, de uitzondering, bevestigt de regel.

Maar toch blijf ik bij mijn mening, dat ik het ergens wel belangrijk vind. Daarnaast gaat het vaker fout dan goed.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:03
Verwijderd
Ik vind het heel belangrijk allebei! Ik wil een goed gesprek kunnen voeren met mijn partner en ik wil dat we in grote lijnen dezelfde interesses hebben en de meeste mensen met een laag opleidingsniveau hebben hun interesses prioriteiten elders liggen (niet dat dat erg is of minder goed of iets dergelijks).
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:04
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-04-2005 @ 19:02 :
Ja dat was toevallig wel een ervaring .

En je hebt gelijk, de uitzondering, bevestigt de regel.

Maar toch blijf ik bij mijn mening, dat ik het ergens wel belangrijk vind. Daarnaast gaat het vaker fout dan goed.
ja maar hoe weet je dta, heb je dat onderzocht...heb jij de hele wereld getest op relatie's tussen hoge en minder hoog opgeleide mensen?
Jij hebt die mening waarschijnlijk gevormd omdat je het veel om je heen hebt gezien en zelf hebt ervaren...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Sanoeske schreef op 13-04-2005 @ 19:04 :
ja maar hoe weet je dta, heb je dat onderzocht...heb jij de hele wereld getest op relatie's tussen hoge en minder hoog opgeleide mensen?
Jij hebt die mening waarschijnlijk gevormd omdat je het veel om je heen hebt gezien en zelf hebt ervaren...
Nee dat ben ik door ervaring wijs geworden. En natuurlijk heb ik hierop mijn mening gevormd ... Je hoeft toch niet alles onderzocht te hebben om er een mening over te vormen!!

Ik geef jullie gelijk, maar blijf IK blijf het op een bepaalde manier toch belangrijk vinden, als je zo nog niet tevreden bent, ben ik uitgepraat... ()
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:14
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-04-2005 @ 19:10 :
Nee dat ben ik door ervaring wijs geworden. En natuurlijk heb ik hierop mijn mening gevormd ... Je hoeft toch niet alles onderzocht te hebben om er een mening over te vormen!!

Ik geef jullie gelijk, maar blijf IK blijf het op een bepaalde manier toch belangrijk vinden, als je zo nog niet tevreden bent, ben ik uitgepraat... ()
mjaa maar dan zijn we toch waar we het straks over hadden...ik zeg verder ook helemaal niet dat jij die mening niet mag hebben ofzo ...maar tging er straks over dat jij het er deels mee eens was dat ervaring en persoon bijdroegen aan je mening hierover...

zo krijgt iedereen een andere mening zoals hier uit dit topic maar blijkt...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:25
Freestyler*
Freestyler* is offline
jah intelligentie vind ik belangrijk
en ik denk dat de eigenschappen die ik aantrekkelijk vind ook vaker voorkomen bij mensen met een hogere opleiding

maar opleiding is niet bepalend
het is meer of je goed met elkaar kunt praten
en hetzelfde denkniveau hebt en een beetje in hetzelfde wereldje zit
Oud 13-04-2005, 18:27
Verwijderd
voor de rest het topic niet gelezen.

Opleidingsniveau en denkniveau zijn twee heel verschillende dingen. Ik heb vele malen liever iemand die algemeen ontwikkeld en sociaal intelligent is dan toevallig iemand met een 'zware' opleiding.

En dan heb ik het over wérkelijk ontwikkeld, niet maar 'ietsjes beter dan gemiddeld'.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:30
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 13-04-2005 @ 19:27 :
voor de rest het topic niet gelezen.

Opleidingsniveau en denkniveau zijn twee heel verschillende dingen. Ik heb vele malen liever iemand die algemeen ontwikkeld en sociaal intelligent is dan toevallig iemand met een 'zware' opleiding.

En dan heb ik het over wérkelijk ontwikkeld, niet maar 'ietsjes beter dan gemiddeld'.
precies...en je soort opleiding zegt niks in de mate waarop je je sociaal ontwikkelt heb...en daardoor zit je dan ook in een soort van zelfde denkwereldje...meestal
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:10
edinora
edinora is offline
mijn vriend heeft mbo gedaan en heeft wel een beetje moeite met dingen voor school leren. zegt ie.
ik doe nu geneeskunde, dus qua opleidingsniveau is er wat verschil, maar ik merk het niet echt in onze relatie.
Ja god, als ik met hem over de kinases betrokken bij de celcyclus wil praten kijkt hij me misschien raar aan omdat hij dat niet op school heeft gehad, maar waarom zou ik het daar in godsnaam over willen hebben?
qua denkniveau zitten we redelijk dicht bij elkaar.

Ik kan geen relatie hebben met mensen die heel veel lager zitten dan denkniveau, en heel veel hoger lijkt me ook geen succes.
Oud 13-04-2005, 20:32
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Vage reactie dit hoor

Valt me heel erg op..hoe hoger de opleiding, hoe geconcentreerder de kortzichtheid is over de lager opgeleide mensen. Mijn beste vriend ook, die doet gymnasium maar toen hij hoorde (2 jaar terug) dat ik iets met een meid had die mbo doet lachte hij me vierkant uit, met de woorden: 'wat moet je met zo een dom wijf?' En die jongen zou een IQ van 140 moeten hebben..lekker sociaal ja.
Dit is uiteraard een voorbeeld maar deze dingen komen TE vaak voor. Iedereen wordt maar door de maatschappij wijsgemaakt dat je zonder goeie opleiding NIETS kunt en je wordt indirect voor dom uitgemaakt als je niet hoger kan dan vmbo en je ouders hogere verwachtingen hadden, mensen met een lagere opleiding zijn heus niet lager ontwikkeld hoor. Ik vind het eerder andersom omdat ik sociale ontwikkeling belangrijker vindt dan kennis over bloemetjes en schaapjes en romeintjes.
Veel mensen zijn nu eenmaal niet gemaakt voor school en dagen achtereen te studeren, veel mensen komen op een andere manier aan de top..iedereen z'n kwaliteiten.
Mensen op het mbo die hoorden dat ik gymnasium deed keken ook opeens op een andere manier naar je, alsof ik een vreemde ben ofzo, komt dit omdat zij ook kortzichtig zijn of omdat ze tevaak worden wijsgemaakt dommer te zijn dan 'moet'?
Ten eerste: Je beschuldigd "gymnasiummensen" ervan te generaliseren, maar daar ben je nu zelf even hard mee bezig.
Ten tweede: Ik zeg dat ik intelligentie heel belangrijk vind en dat ik wil dat mijn vriendje (o.a.) sociaal ontwikkeld is. Ik heb nooit gezegd dat dat verbonden is met een hoog iq, ik weet ook dat niet alle slimme mensen sociaal ontwikkeld zijn, daarom vertelde ik het erbij als een voorwaarde.
Ten derde: Ik zeg helemaal niet dat er iets mis is met een timmerman, maar het is niet mijn voorkeur, en daar ging dit topic om.
Ten vierde: Je hoeft je niet zo persoonlijk aangevallen te voelen door mijn post, ik zei alleen wat mijn voorkeur was en wat ik in een vriendje zoek.
Oud 13-04-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 13-04-2005 @ 19:25 :
jah intelligentie vind ik belangrijk
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-04-2005 @ 22:00 :
nou
wat is daar nou zo belachelijk aan?

open deur? of vind je mij dom
Oud 13-04-2005, 21:25
Nietapparaat
Nietapparaat is offline
Na al dat gekraai in de rondte hier even krantenartikeltje (ND 14-1-05)

Vrouw wil slimmere man

BRISTOL - Vrouwen zijn vooral geďnteresseerd in de verstandelijke vermogens van een man, en mannen moeten iets overwinnen om met een intelligente vrouw te trouwen. Da tblijkt uit een Brits wetenschappelijk onderzoek, dat binnenkort wordt gepubliceerd in het vakblad Journal of Personality and Individual Differences. Onderzoekers van vier Britse universiteiten maten voor dit onderzoek het IQ van bijna duizend jongens en meisjes van elf jaar, en bekeken veertig jaar later of die kinderen intussen een levenspartner hadden gevonden. Het bleek dat vrouwen bij het zoeken naar een man vooral kijken naar diens intelligentie, zodat jongens met een hoog IQ de minste problemen hadden bij het vinden van een partner. Voor elke zestien punten meer op de IQ-schaal, maken mannen 35 procent meer kans een partner te vinden. Bij vrouwen ligt dat precies omgekeerd: hun kans op een vaste relatie of huwelijk daalt juist met veertig procent voor elke zestien punten boven het gemiddelde op de IQ-schaal.

Wie brengt hier wat tegen in??
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:15
-Will-
-Will- is offline
Ik vind het vooral belangrijk dat mijn vriendin open staat voor nieuwe dingen, dat ze snel dingen begrijpt en goed met mij kan levelen.

Oud 13-04-2005, 23:06
blupp
blupp is offline
Citaat:
Mysterons schreef op 13-04-2005 @ 21:32 :
Ten eerste: Je beschuldigd "gymnasiummensen" ervan te generaliseren, maar daar ben je nu zelf even hard mee bezig.
Ten tweede: Ik zeg dat ik intelligentie heel belangrijk vind en dat ik wil dat mijn vriendje (o.a.) sociaal ontwikkeld is. Ik heb nooit gezegd dat dat verbonden is met een hoog iq, ik weet ook dat niet alle slimme mensen sociaal ontwikkeld zijn, daarom vertelde ik het erbij als een voorwaarde.
Ten derde: Ik zeg helemaal niet dat er iets mis is met een timmerman, maar het is niet mijn voorkeur, en daar ging dit topic om.
Ten vierde: Je hoeft je niet zo persoonlijk aangevallen te voelen door mijn post, ik zei alleen wat mijn voorkeur was en wat ik in een vriendje zoek.
punt 1, ja dat was me al duidelijk gemaakt hoor.
punt 2, dat heb ik dus verkeerd opgemaakt uit je eerdere reactie
punt 3, ok dan weet ik dat.
punt 4, waar staat dat ik me persoonlijk aangevallen voel door jouw post? ik ben geen timmerman hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Nietapparaat schreef op 13-04-2005 @ 22:25 :
Artikel "Vrouw wil slimmere man".
-
Ik persoonlijk niet, want voor mij is het wel ongeveer het geval. Al wil ik niet een téveel slimmer persoon, ik irriteer me aan prekerig gedrag en dat komt er jammergenoeg meestal bij kijken. Beste is gewoon zelfde niveau, maarja.

Krantenartikel/onderzoek; vrouw is nogsteeds het zwak en onderdanig geslacht. Automatisme. Ik zou bijna willen wedden dat de 'zeer dominante' vrouwen ook het liefst een iets dommere man willen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:26
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 14-04-2005 @ 00:24 :
Ik persoonlijk niet, want voor mij is het wel ongeveer het geval. Al wil ik niet een téveel slimmer persoon, ik irriteer me aan prekerig gedrag en dat komt er jammergenoeg meestal bij kijken. Beste is gewoon zelfde niveau, maarja.

Krantenartikel/onderzoek; vrouw is nogsteeds het zwak en onderdanig geslacht. Automatisme. Ik zou bijna willen wedden dat 'zeer dominante' vrouwen ook het liefst een iets dommere man willen
Neuh. Ze willen juist een gelijkwaardige partner vinden, en dat is moeilijk als je intelligenter bent dan de meeste anderen.

Als je als vrouw dominant én zeer intelligent bent is dat rampzalig voor je relatieperspectieven: de meest zieke mind games ontstaan zo.

En uiteindelijk heb je (totaal niet bewust) je voorheen dominante man eronder gekregen en heb je een relatie met een kerel die dus niet meer gelijkwaardig is.

Ik heb het zelf meegemaakt en ook méér dan een paar keer in mijn directe omgeving meegemaakt.
Oud 13-04-2005, 23:29
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 14-04-2005 @ 00:26 :
Neuh. Ze willen juist een gelijkwaardige partner vinden, en dat is moeilijk als je intelligenter bent dan de meeste anderen.
je doelt hier op het 'preken'?

Dat zal best, en dat lijkt me in dat geval ook moeilijk, maar dat is nogsteeds geen excuus voor bepaald gedrag. Ik baseer dit ook op persoonlijke ervaringen hoor, door niet van. Vandaar 'meestal'.
Citaat:
Als je als vrouw dominant én zeer intelligent bent is dat rampzalig voor je relatieperspectieven: de meest zieke mind games ontstaan zo.
yup.
Citaat:
En uiteindelijk heb je (totaal niet bewust) je voorheen dominante man eronder gekregen en heb je een relatie met een kerel die dus niet meer gelijkwaardig is.
Toch lijkt het me dat er genoeg mensen/vrouwen zijn die daar werkelijk naar zoeken, en het dus willen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:43
Verwijderd
Bovendien ben ik er toch wel van overtuigd dat jouw dominantie vooral ligt aan hoe dominant je partner is. Maar daar ging het topic niet over.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:13
George
George is offline
Opleidingsniveau maakt me niet veel uit eigenlijk, intelligentie wél. Ik wil wel fatsoenlijk met hem kunnen praten, over alles, en niet steeds een gevoel krijgen van Jemig doe eens niet zo dom, is logisch nadenken zó moeilijk?
Oud 14-04-2005, 14:18
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
George schreef op 14-04-2005 @ 15:13 :
Opleidingsniveau maakt me niet veel uit eigenlijk, intelligentie wél. Ik wil wel fatsoenlijk met hem kunnen praten, over alles, en niet steeds een gevoel krijgen van Jemig doe eens niet zo dom, is logisch nadenken zó moeilijk?
Mee eens, hoewel ik merk dat ik gewoon makkelijker over veel onderwerpen praat met meisjes die ook op de uni studeren. Toch wat meer dezelfde manier van kijken en natuurlijk meer gespreksstof
Oud 14-04-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:

Trouwens, mensen ZIJN nou eenmaal wezens die snel conclusies trekken en soms kortzichtig zijn, je kunt jezelf niet altijd in de gaten houden of je wel niet te kortzichtig bent, niet te kortaf, niet te aardig, niet te onaardig bladiebla.
VWO bestaat uit gymnasium en atheneum. Atheneum alleen noem je geen 'VWO'.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Nietapparaat schreef op 13-04-2005 @ 22:25 :
Na al dat gekraai in de rondte hier even krantenartikeltje (ND 14-1-05)

Vrouw wil slimmere man

BRISTOL - Vrouwen zijn vooral geďnteresseerd in de verstandelijke vermogens van een man, en mannen moeten iets overwinnen om met een intelligente vrouw te trouwen. Da tblijkt uit een Brits wetenschappelijk onderzoek, dat binnenkort wordt gepubliceerd in het vakblad Journal of Personality and Individual Differences. Onderzoekers van vier Britse universiteiten maten voor dit onderzoek het IQ van bijna duizend jongens en meisjes van elf jaar, en bekeken veertig jaar later of die kinderen intussen een levenspartner hadden gevonden. Het bleek dat vrouwen bij het zoeken naar een man vooral kijken naar diens intelligentie, zodat jongens met een hoog IQ de minste problemen hadden bij het vinden van een partner. Voor elke zestien punten meer op de IQ-schaal, maken mannen 35 procent meer kans een partner te vinden. Bij vrouwen ligt dat precies omgekeerd: hun kans op een vaste relatie of huwelijk daalt juist met veertig procent voor elke zestien punten boven het gemiddelde op de IQ-schaal.

Dan zou ik toch ondertussen nog maar nauwelijks een kans hebben om een vriendje te vinden Lijkt me tamelijk overdreven.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:47
blupp
blupp is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-04-2005 @ 15:44 :
VWO bestaat uit gymnasium en atheneum. Atheneum alleen noem je geen 'VWO'.
Uhm...ok.
Op mijn school was atheneum 1 klassieke taal(grieks of latijn dus) gymnasium was 2 klassieke talen en gewoon VWO was geen enkele klassieke taal. Zal wel per school verschillen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
blupp schreef op 14-04-2005 @ 15:47 :
Uhm...ok.
Op mijn school was atheneum 1 klassieke taal(grieks of latijn dus) gymnasium was 2 klassieke talen en gewoon VWO was geen enkele klassieke taal. Zal wel per school verschillen.
Ah, okee. Wij hadden atheneum, zonder klassieke talen, en gymnasium, met de eerste 3 jaar 2 klassieke talen en daarna Grieks, Latijn of allebei. Gezamelijk heetten ze VWO. Dacht dat dat op elke school zo was...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 16:12
snoopy
snoopy is offline
opleidingsniveau vind ik niet belangrijk. Intelligentieniveau vind ik wel belangrijk. Ik erger me kapot aan domme mensen. Ook enige mate van algemene ontwikkeling vind ik noodzakelijk.

Het stomme is dat m'n vriendje hier meer dan aan voldoet, maar dat ie nog altijd denkt dat ik m dom vind
Oud 14-04-2005, 16:16
Inges
Inges is offline
Citaat:
snoopy schreef op 14-04-2005 @ 17:12 :
opleidingsniveau vind ik niet belangrijk. Intelligentieniveau vind ik wel belangrijk. Ik erger me kapot aan domme mensen. Ook enige mate van algemene ontwikkeling vind ik noodzakelijk.

Het stomme is dat m'n vriendje hier meer dan aan voldoet, maar dat ie nog altijd denkt dat ik m dom vind
Bij mij is het precies hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 16:37
Alistar
Alistar is offline
Ik vind dat het feit dat je gymnasium doet echt niet altijd getuigt van een helder verstand. Als je bijv. een profiel hebt met veel leervakken, kan je dat halen door gewoon keihard te leren, en mensen die keihard leren, kunnen best heel dom zijn.
Ik vind ook opleidingsniveau niet belangrijk, wel intelligentieniveau. Ik en mijn vriend moeten wel een beetje op hetzelfde niveau zitten. Ik wil wel ergens serieus over kunnen praten en niet elke keer zo'n blik krijgen van: Waar heb je het over?
Oud 14-04-2005, 16:41
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Envy schreef op 11-04-2005 @ 16:09 :
Opleidingsniveau niet, intelligentie zeker.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 16:41
Alistar
Alistar is offline
Citaat:

Een paar vriendinnen van mij deden gym, en die waren vokomen normaal en sociaal. Er was geloof ik 1 meisje die echt een beetje afgezonderd was van de rest, en die had idd een vrij hoge mate van intelligentie. Zij viel er een beetje buiten maar verder was niemand van het gym sociaal wat minder aangelegd ofzo. En naar mijn idee helemaal niet afgesloten vna bepaalde dingen in het leven.
Reageren

Regels voor berichten