![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar kun je me niet vanaf brengen. Maar dat hoeft ook niet ![]() Anyway, als er referenda zouden komen dan worden natuurlijk niet álle beslissingen daarmee genomen. En je zou bepaalde zaken ervan uit kunnen sluiten, zoals eerder al gezegd werd. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het probleem is dat mensen steeds meer op een persoon gaan stemmen dan op een politieke partij, inclusief idiëlogie. Maar een extreem rechtse politicus zal niet snel een meerderheid behalen, en hij zal (terecht als je het mij vraagt) niet snel in een coalitie worden opgenomen, waardoor de invloed hiervan beperkt blijft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat jij voor democratie bent, verbaasd me nog altijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wilders belooft de werkloosheid terug te dringen, maar wil tegelijkertijd 50% van de ambtenaren op straat flikkeren. ![]() En het minimumloon afschaffen... Niet iets waar de Wilders-aanhang bij gebaat is. Maar ach, hij 'lust hoofddoekjes rauw', dus vandaar dat toch nog zoveel mensen achter hem staan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 20:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bovendien, als we het hebben over de praktische toepassing van dat referendum, dan voel je al aankomen dat het zeker niet vanzelfsprekend is dat burgers een jurist in hun omgeving zullen opzoeken om de tekst op te stellen. Immers, een jurist zal geneigd zijn de nuance op te zoeken waardoor burgers al snel het idee hebben dat hun idee afgezwakt wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ligt er ook maar aan hoe je dat verwoordt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor zaken als McCaine voorstelde ben ik nog wel te vinden overigens. En het raadgevend referendum is een heel slecht idee, om de volgende reden: -Als een duidelijke meerderheid voorstemt, kan de politiek eigenlijk niet anders dan ook voorstemmen, anders krijg je (enigzins terecht) gezeur over het opzijschuiven van het volk en de dood van de democratie enzo. Dan kun je dus net zo goed een bindend referendum uitschrijven. -Als een duidelijke meerderheid voorstemt, en de politiek was ook voor, dan had je net zo goed geen referendum kunnen houden.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit doet me denken aan dat Bommel-verhaal over Maanblaffers.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
[Betoog] Referenda Gimme more beer | 103 | 11-11-2005 15:03 | |
'Nieuwe verkiezingen houden bij te weinig steun voor kabinet' Gatara | 76 | 24-06-2005 15:38 | |
Europese Grondwet Gatara | 500 | 26-05-2005 14:26 | |
Het referendum hoort niet bindend te zijn ook al leven we in een democratie suus19 | 106 | 21-12-2004 10:04 | |
Waar zou je op stemmen als er weer verkiezingen komen? autodropje | 478 | 02-02-2003 22:17 |