Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 22:41
dingokoning
dingokoning is offline
http://www.aivd.nl/actueel_publicati...orden_minister

Het wordt al door de Nederlandse regering aangeduidt als een extreem-rechtse groepering. En ook door vele andere Europese regeringen.
Oud 26-04-2005, 22:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 26-04-2005 @ 23:31 :
Je hebt m nu een trauma bezorgd, zn jeugd verpest. Hij zal nu in de criminaliteit belanden, waardoor het allochtonen percentage in de criminaliteitsstatistieken weer stijgen. Bedankt hoor

Ik heb een mensenleven verwoest!

Ah well...pompompom...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 22:58
dingokoning
dingokoning is offline
Er is heel duidelijk aangetoond dat de GRijze Wolven en de MHP van geen kant deugen.

Onder meer het Susurluk schandaal en de moord op de journalist Metin Göktepe.

wat infolinks:
http://www.antenna.nl/ravage/archief_1999/8299ar06.htm

http://www2.fmg.uva.nl/discorsi/a_xfiles.html
Oud 26-04-2005, 22:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 26-04-2005 @ 23:01 :
@T_ID, waarom beantwoord je posts 2 keer?
minder bier drinken, dan zul je zien dat ik de volgende slechts eenmaal beantwoord.

Verder ga ik nu een moment lachen om de fas... uh, nationalistische frustratie.

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 23:02
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 26-04-2005 @ 22:37 :
het zijn geen racisten,maar NATIONALISTEN
lood om oud ijzer

Turkse nationalisten zijn na de Serviërs ongeveer de meest waardeloze soort nationalisten van de Europese regio
Oud 26-04-2005, 23:02
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2005 @ 23:59 :

Verder ga ik nu een moment lachen om de fas... uh, nationalistische frustratie.
Oud 26-04-2005, 23:05
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-04-2005 @ 00:02 :
lood om oud ijzer

Turkse nationalisten zijn na de Serviërs ongeveer de meest waardeloze soort nationalisten van de Europese regio
Ik walg echt van de invloed die de MHP heeft in de Turkse politiek en in het leger. De omvang ervan is zeer groot, en dit is al heel lang zo.
Oud 27-04-2005, 08:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-04-2005 @ 00:05 :
Ik walg echt van de invloed die de MHP heeft in de Turkse politiek en in het leger. De omvang ervan is zeer groot, en dit is al heel lang zo.
Ik walg eerlijk gezegd ook van hoe ze keurige zangers als Ibrahim Tatlises (misschien wel Turkije's beste zanger) de grond in proberen te boren, alleen maar omdat ze koerds zijn.

Maar aan de andere kant is het wel weer zo dat er koerden zijn, die een deel van turkije willen innemen. Elke week wordt er wel een aanslag gepleegd, op een politiebureau ofzo. Daarom worden Koerden door hen zo ge minacht.

En bovendien heeft turkije geen al te positieve ervaring met minderheden, die wel meer wouden dan gebruik te maken van turkije's diensten.

Vandaar dat ze bang zijn, en daarom uithalen naar Koerden/Grieken/Armenen.
Maar die groepen zijn ook niet netjes(/geweest).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 08:44
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-04-2005 @ 09:35 :
Ik walg eerlijk gezegd ook van hoe ze keurige zangers als Ibrahim Tatlises (misschien wel Turkije's beste zanger) de grond in proberen te boren, alleen maar omdat ze koerds zijn.

Maar aan de andere kant is het wel weer zo dat er koerden zijn, die een deel van turkije willen innemen. Elke week wordt er wel een aanslag gepleegd, op een politiebureau ofzo. Daarom worden Koerden door hen zo ge minacht.

En bovendien heeft turkije geen al te positieve ervaring met minderheden, die wel meer wouden dan gebruik te maken van turkije's diensten.

Klopt, ik heb ook geen goed woordje over voor die Koerdische terroristen die aanslagen plegen enzo. Maar de meeste Koerden leven zonder enige problemen in hun gebied.

En wat betreft minderheden, kan je het opzich vergelijken met de allochtonen problematiek in NL. Hier worden velen ook met scheve ogen aangekeken voor wat andere hebben gedaan. Terwijl deze mensen uit hetzelfde land komen maar in NL juist uit het buitenland. Het superioriteitsgevoel van deze mensen is het probleem, zij voelen zich verheven boven alles wat niet puur Turks is.
Oud 27-04-2005, 08:47
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik kan het niet laten enige sympathie te hebben voor de koerdische zaak. Niet voor de terroristen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 09:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-04-2005 @ 09:44 :
Klopt, ik heb ook geen goed woordje over voor die Koerdische terroristen die aanslagen plegen enzo. Maar de meeste Koerden leven zonder enige problemen in hun gebied.

En wat betreft minderheden, kan je het opzich vergelijken met de allochtonen problematiek in NL. Hier worden velen ook met scheve ogen aangekeken voor wat andere hebben gedaan. Terwijl deze mensen uit hetzelfde land komen maar in NL juist uit het buitenland. Het superioriteitsgevoel van deze mensen is het probleem, zij voelen zich verheven boven alles wat niet puur Turks is.
Ik ken de situatie niet precies, en weet niet of het merendeel van de koerden tegen een Koerdse staat is, maar als jij zegt dat het er maar weinig zijn, heb ik je maar te geloven. Dan is het idd zeer overdreven, hoe sommige partijen reageren.

Je vergelijkt de situatie in turkije met de allochtonenproblematiek in Nederland. ik denk niet dat je die 2 dingen met mekaar kunt vergelijken, aangezien de allochtonen in nederland nooit enige pogingen hebben ondernomen om ( een deel van )Nederland in te nemen ofzo. Daarnaast heeft Turkije eeuwenlang de minderheden goed behandeld. Fatih Sultan mehmet was de eertste in de wereld die de minderheden evenveel rechten gaf als de oorspronkelijke bewoners. Turken waren daar ook trots op, totdat de Armenen aan de ene kant, de Koerden aan de andere kant, en de Grieken aan weer een andere kant Turks grondgebied probeerden in te nemen. ik denk niet dat die mensen alles verachten wat niet Turks is. Ze hebben alleen iets tegen Grieken, Armenen en (vooral) Koerden. Als ze echt tegen alles wat niet Turks is waren, zouden ze niet alleen die 3 groepen haten. Het heeft met (mijns inziens onnodige) angst voor herhaling van de geschiedenis te maken.

Dat is toch heel wat anders dan een paar kutjochies, die een winkeloverval plegen ofzo

maar zoals ik al zei, het is echt schandelijk dat bijvoorbeeld op die site die grijze wolf in zijn nick heeft, er wordt verteld welke beroemdheden koerds zijn, en moeten worden geboycot

maar is de macht van zulke racistische groeperingen echt zo groot in turkije?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 09:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-04-2005 @ 09:47 :
Ik kan het niet laten enige sympathie te hebben voor de koerdische zaak. Niet voor de terroristen natuurlijk.
me 2.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 10:47
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-04-2005 @ 10:12 :
me 2.
Scarface
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 11:48
Verwijderd
Tariq Ramadan
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 13:13
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Ik ken de situatie niet precies, en weet niet of het merendeel van de koerden tegen een Koerdse staat is, maar als jij zegt dat het er maar weinig zijn, heb ik je maar te geloven. Dan is het idd zeer overdreven, hoe sommige partijen reageren.

Je vergelijkt de situatie in turkije met de allochtonenproblematiek in Nederland. ik denk niet dat je die 2 dingen met mekaar kunt vergelijken, aangezien de allochtonen in nederland nooit enige pogingen hebben ondernomen om ( een deel van )Nederland in te nemen ofzo. Daarnaast heeft Turkije eeuwenlang de minderheden goed behandeld. Fatih Sultan mehmet was de eertste in de wereld die de minderheden evenveel rechten gaf als de oorspronkelijke bewoners. Turken waren daar ook trots op, totdat de Armenen aan de ene kant, de Koerden aan de andere kant, en de Grieken aan weer een andere kant Turks grondgebied probeerden in te nemen. ik denk niet dat die mensen alles verachten wat niet Turks is. Ze hebben alleen iets tegen Grieken, Armenen en (vooral) Koerden. Als ze echt tegen alles wat niet Turks is waren, zouden ze niet alleen die 3 groepen haten. Het heeft met (mijns inziens onnodige) angst voor herhaling van de geschiedenis te maken.

Dat is toch heel wat anders dan een paar kutjochies, die een winkeloverval plegen ofzo

maar zoals ik al zei, het is echt schandelijk dat bijvoorbeeld op die site die grijze wolf in zijn nick heeft, er wordt verteld welke beroemdheden koerds zijn, en moeten worden geboycot

Met de vergelijking van de allochtonenproblematiek bedoel ik de situatie dat allochtonen worden aangekeken op wat andere mede-allochtonen van enkele bevolkingsgroepen doen, en daardoor de rest van die bevolkingsgroep geassocieerd word met dezelfde soort dingen.

Dat is in Turkije precies zo voor die Grijze Wolvjes, voor hun is elke Koerd een Koerd die anti-Turkije is en een eigen Koerdistan wilt en zoveel mogelijk de Turken probeert te ondermijnen.

En dat in de Ottomaanse tijd de minderheden werden gerespecteerd weet ik ja, maar daar waren er ook beperkingen.

De macht van racistische/fascistische groeperingen in Turkije is groter dan je denkt. Zowel in de politiek als in het leger. Vooral het leger staat er bekend om hulp gekregen te hebben van dubieuze organisaties zoals Hizbollah en de GRijze Wolven.

Je weet neem ik aan wat het Susurluk schandaal is? Dat is het meest schandelijkste voorbeeld van wat er gaande is in de Turkse politiek en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld in het TUrkse leger. Het leger heeft wapens en hulp aangeboden aan maffia organisaties en heeft ook vieze klusjes door hen laten opknappen.

Ook bekend is de moord op enkele journalisten, waarvan er eentje in de jaren 70 is opgehangen en tot de dag van vandaag nooit is opgehelderd.
Oud 27-04-2005, 14:25
dingokoning
dingokoning is offline

Wat probeer je te bereiken?
Aandachtkick nodig?
Oud 27-04-2005, 14:44
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-04-2005 @ 09:35 :
Ik walg eerlijk gezegd ook van hoe ze keurige zangers als Ibrahim Tatlises (misschien wel Turkije's beste zanger) de grond in proberen te boren, alleen maar omdat ze koerds zijn.\

Die Tatlises doet koerdische propganda,tijdje terug zong hij een koerdische lied en zei erachterna dat dit het begin was.
Er word zelfs gezegt dat hij de PKK financieerde
Oud 27-04-2005, 14:44
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-04-2005 @ 23:45 :

Ik heb een mensenleven verwoest!

Ah well...pompompom...
LOL
Oud 27-04-2005, 14:45
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:

de macht van de racistische groeperingen nemen toe ja
en hoe zal dat komen?????
Oud 27-04-2005, 14:48
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 27-04-2005 @ 15:44 :
Die Tatlises doet koerdische propganda,tijdje terug zong hij een koerdische lied en zei erachterna dat dit het begin was.
Wat is er mis met het zingen in het Turks? je kan ook overdrijven...

En ze zeiden op dit forum dat Ataturk een dictator was. Is dat dan ook meteen waar? Tatlises is niet eens aangeklaagd, laat staan veroordeeld voor het steunen van zulke organisaties. Dan is hij gewoon onschuldig.

En bij die site van jou maken ze geen onderscheid tussen Koerden die de PKK zouden steunen, en Koerden die dat niet doen, maar is het enige criterium dat ze Koerds zijn. Dat is niet netjes.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 14:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 27-04-2005 @ 15:45 :
vertel...
Met citaat reageren
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 27-04-2005 @ 15:45 :
Persoonlijk denk ik door teveel nationalisme en etnocentrisme.
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-04-2005 @ 15:48 :
Wat is er mis met het zingen in het Turks? je kan ook overdrijven...

En ze zeiden op dit forum dat Ataturk een dictator was. Is dat dan ook meteen waar? Tatlises is niet eens aangeklaagd, laat staan veroordeeld voor het steunen van zulke organisaties. Dan is hij gewoon onschuldig.

En bij die site van jou maken ze geen onderscheid tussen Koerden die de PKK zouden steunen, en Koerden die dat niet doen, maar is het enige criterium dat ze Koerds zijn. Dat is niet netjes.
weet je wat niet netjes is?
brood van de Turken eten en dan tegen de Turken opkomen
Oud 27-04-2005, 14:50
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 27-04-2005 @ 15:44 :
Onzin, en wat dan als hij een koerdisch lied zingt? Mag hij dat niet?

Citaat:
En jij vindt dit goed?
Oud 27-04-2005, 14:51
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 27-04-2005 @ 15:49 :
Hij is net zoveel Turk als dat jij bent.
Weet je wat niet netjes is, hem niet als Turk beschouwen maar wel profiteren van zijn belasting die hij betaald aan Turkije, als je het zo graag wilt stellen. Hij is toch in Turkije geboren, niet?
Oud 27-04-2005, 14:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 27-04-2005 @ 15:49 :
wie kan dat voor mij de kreten 'Uitkeringstrekkurs!!', 'pimmetjuh!!1!', 'Allemaal eruit!' vertalen in Turks zodat ik passend op de gequote post kan reageren?

Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 14:54
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-04-2005 @ 15:51 :
Hij is net zoveel Turk als dat jij bent.
Weet je wat niet netjes is, hem niet als Turk beschouwen maar wel profiteren van zijn belasting die hij betaald aan Turkije, als je het zo graag wilt stellen. Hij is toch in Turkije geboren, niet?
van zijn belasting?hoe vaak is hij niet op het nieuws gekomen dat hij problemen had met het onderwereld?
Hij is misschien wel in Turkije geboren maar dit maakt hem geen Turk.Hij heeft zovaak gezegt dat hij een koerd was
Oud 27-04-2005, 14:57
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-04-2005 @ 14:13 :
Met de vergelijking van de allochtonenproblematiek bedoel ik de situatie dat allochtonen worden aangekeken op wat andere mede-allochtonen van enkele bevolkingsgroepen doen, en daardoor de rest van die bevolkingsgroep geassocieerd word met dezelfde soort dingen.
Nee, ik begreep je punt. Alleen wat ik wou aangeven was dat wanneer iemand een land wil overnomen, je dat niet zo makkelijk ziet als bij iemand die een winkeldiefstal pleegt. Verplaats je eens in de situatie van de turkse veilige dienst. Hoe kan je weten van iemand of van een groepje, wat ze van plan zijn? Dat soort dingen gebeuren in het geheim. Dit is een veel hoger probleem, dan de allochtonenproblematiek in Nederland.
Citaat:
Dat is in Turkije precies zo voor die Grijze Wolvjes, voor hun is elke Koerd een Koerd die anti-Turkije is en een eigen Koerdistan wilt en zoveel mogelijk de Turken probeert te ondermijnen.
Ja, sommigen gaan wel erg ver. Ik geloof dat MHP 9,8% haalde laatste verkiezingen ( of was dat cem uzan?), echt geluk, 0,2% onder de barriere Wat vind jij eigenlijk van de huidige regering? (en is dat representatief voor de gemiddelde Koerd?)
Citaat:
De macht van racistische/fascistische groeperingen in Turkije is groter dan je denkt. Zowel in de politiek als in het leger. Vooral het leger staat er bekend om hulp gekregen te hebben van dubieuze organisaties zoals Hizbollah en de GRijze Wolven.
Het leger gebruikt wie hij kan gebruiken (voor lands belang), en gooit haar daarna weer weg. Eerst konden ze de Koerden en de Hizbullah tegen mekaar laten op spelen, maar later hebben ze korte metten gemaakt met die hele Hizbullah.

Citaat:
Je weet neem ik aan wat het Susurluk schandaal is? Dat is het meest schandelijkste voorbeeld van wat er gaande is in de Turkse politiek en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld in het TUrkse leger. Het leger heeft wapens en hulp aangeboden aan maffia organisaties en heeft ook vieze klusjes door hen laten opknappen.

Ook bekend is de moord op enkele journalisten, waarvan er eentje in de jaren 70 is opgehangen en tot de dag van vandaag nooit is opgehelderd.
Ja wel is van gehoord.
Maar het Turkse leger heeft veeeeel meer goede dingen gedaan, dan de incidentjes die jij opnoemt. Ik vind je kritiek jegens het leger veelste overdreven.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 14:57
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 27-04-2005 @ 15:54 :
van zijn belasting?hoe vaak is hij niet op het nieuws gekomen dat hij problemen had met het onderwereld?
Hij is misschien wel in Turkije geboren maar dit maakt hem geen Turk.Hij heeft zovaak gezegt dat hij een koerd was
Als je zo graag een Grijze Wolf wilt zijn, moet je er wel 1 zijn die weet welke ideologie hij aanhoudt.

Heeft Ataturk zelf niet gezegd dat Koerden bergturken waren? Weet jij niet wat Turkse Koerden zijn? Hij is toch ook een Koerd, een Turkse Koerd ja. Dit geeft hem net zoveel recht op het Turk zijn als dat wat jij hebt.

Hoe vaak is het op het nieuws gekomen dat de Grijze Wolven een maffia hierarchie hebben en erg veel contact hebben met DE onderwereld?
Oud 27-04-2005, 15:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2005 @ 15:52 :
wie kan dat voor mij de kreten 'Uitkeringstrekkurs!!', 'pimmetjuh!!1!', 'Allemaal eruit!' vertalen in Turks zodat ik passend op de gequote post kan reageren?

zeg maar beleşci
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:03
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-04-2005 @ 15:57 :
Als je zo graag een Grijze Wolf wilt zijn, moet je er wel 1 zijn die weet welke ideologie hij aanhoudt.

Heeft Ataturk zelf niet gezegd dat Koerden bergturken waren? Weet jij niet wat Turkse Koerden zijn? Hij is toch ook een Koerd, een Turkse Koerd ja. Dit geeft hem net zoveel recht op het Turk zijn als dat wat jij hebt.

Hoe vaak is het op het nieuws gekomen dat de Grijze Wolven een maffia hierarchie hebben en erg veel contact hebben met DE onderwereld?
ik heb bijna alle toespraken van Ataturk en heb over jouw stukje over bergturken heb ik nog nooit gelezen of gehoort.
misschien worden de koerden door de regering wel gelijk behandeld maar dat is niet het geval bij de Turkse bevolking.

TTK
Oud 27-04-2005, 15:03
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-04-2005 @ 15:57 :
Nee, ik begreep je punt. Alleen wat ik wou aangeven was dat wanneer iemand een land wil overnomen, je dat niet zo makkelijk ziet als bij iemand die een winkeldiefstal pleegt. Verplaats je eens in de situatie van de turkse veilige dienst. Hoe kan je weten van iemand of van een groepje, wat ze van plan zijn? Dat soort dingen gebeuren in het geheim. Dit is een veel hoger probleem, dan de allochtonenproblematiek in Nederland.
Ja, sommigen gaan wel erg ver. Ik geloof dat MHP 9,8% haalde laatste verkiezingen ( of was dat cem uzan?), echt geluk, 0,2% onder de barriere Wat vind jij eigenlijk van de huidige regering? (en is dat representatief voor de gemiddelde Koerd?)
Het leger gebruikt wie hij kan gebruiken (voor lands belang), en gooit haar daarna weer weg. Eerst konden ze de Koerden en de Hizbullah tegen mekaar laten op spelen, maar later hebben ze korte metten gemaakt met die hele Hizbullah.

Ja wel is van gehoord.
Maar het Turkse leger heeft veeeeel meer goede dingen gedaan, dan de incidentjes die jij opnoemt. Ik vind je kritiek jegens het leger veelste overdreven.
De huidige regering heeft enkele concessies gedaan jegens de Turks-Koerdische bevolking maar ik geef eerder de voorkeur aan een wat minder religieuze en seculiere partij.

Citaat:

Het leger hoort geen contacten te hebben met dubieuze onderwereld organisaties en terroristische organisaties zoals Hizbollah en de Grijze wolven en de maffia. Dat is zowiezo al een slechte zaak.

Citaat:
Dat ontken ik nergens, maar het leger hoort zich niet bezig te houden met onderwereldorganisaties en crimininele organisaties. En wat ik op heb genoemd zijn geen incidintjes, het zijn schandalen waaruit blijkt dat het niet zo soep is in het leger. Er moeten eens duidelijke hervormingen komen in het TUrkse leger.
Oud 27-04-2005, 15:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-04-2005 @ 16:03 :
De huidige regering heeft enkele concessies gedaan jegens de Turks-Koerdische bevolking maar ik geef eerder de voorkeur aan een wat minder religieuze en seculiere partij.
OMG. Jij bent ook nooit tevreden he.(yuz buluyon, bin istiyon )
Wat boeit het nou of ze religieus zijn? Dat is net zo verkeerd als dat je een Koerdse president verwerpt omdat hij Koerds is.

Uit Erdogans acties blijkt geenszins dat hij een Moslim is. Nog steeds is in Turkije de hoofddoek op school verboden.

En daarnaast zou je juist blij moeten zijn met de Moslims in de regering. 20 jaar geleden, toen Turkije nog veel meer problemen had met Koerdische terroristen, bood Saddam Turkije geld aan, om tezamen de Koerden af te maken. Dat was toen Erbakan in de regering zat, nog veel religieuzer dan Erdogan. Als niet zij, maar MHP in de regering zat...
Citaat:
Het leger hoort geen contacten te hebben met dubieuze onderwereld organisaties en terroristische organisaties zoals Hizbollah en de Grijze wolven en de maffia. Dat is zowiezo al een slechte zaak.
Dat ontken ik nergens, maar het leger hoort zich niet bezig te houden met onderwereldorganisaties en crimininele organisaties. En wat ik op heb genoemd zijn geen incidintjes, het zijn schandalen waaruit blijkt dat het niet zo soep is in het leger. Er moeten eens duidelijke hervormingen komen in het TUrkse leger.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist uiterst intelligent. Als het leger de Koerden en de Hizbullah niet tegenmekaar op zou zetten, moesten ze zelf beiden partijen afmaken. Dus zouden er normale turkse soldaten doodgaan. De beide terroristische groepen tegenmekaar opzetten was het beste wat ze hadden kunnen doen, en hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:37
Pikey
Pikey is offline
Hij die de titel niet wil.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:41
Psychedelic
Psychedelic is offline
Augustus Caesarus

En hou dan nu maar eens op met dat idiote gelul over Turkije. De topic gaat over de grootste Europeaan, niet over het beste Aziatische land.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 07:38
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Raar dat nog niemand Balkenende heeft genoemd.
Oud 28-04-2005, 08:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 28-04-2005 @ 08:38 :
Raar dat nog niemand Balkenende heeft genoemd.
Je hebt helemaal gelijk. Balkenende heeft de afgelopen jaren immers een sterke stempel op Europa gedrukt en zal vele eeuwen van nu herinnerd worden als een doortastend leider die eigenhandig de loop van de geschiedenis heeft weten te bepalen.
Oud 28-04-2005, 13:22
Verwijderd
Leonardo DaVinci
Erasmus Desiderius
Karel de Grootste
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 14:46
one.
one. is offline
1. De ontdekkingsreizigers.
2. De Grieken.
3. De Germanen.
4. De Romeinen.
Oud 28-04-2005, 14:47
Verwijderd
Vergeet Adolf en Stalin niet

En dan nu, in de castegorie 'Grootste massamoordenaars' op de tiende plek Robbespierre, etc
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 16:24
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 28-04-2005 @ 15:47 :
Vergeet Adolf en Stalin niet

En dan nu, in de castegorie 'Grootste massamoordenaars' op de tiende plek Robbespierre, etc
op de negende plek ''ali chemicali'' ,owya hij is geen europeaan
Oud 28-04-2005, 22:41
Keith
Keith is offline
Zou de grootste Europeaan niet iemand zijn die veel heeft betekend voor het verenigen van de EU?

Marshall (de Amerikaan die Europa veel geld gaf naar de tweede wereld oorlog) lijkt mij de beste Europeaan ooit. Of misschien iemand die belangrijk was in de oprichting en uitbreiding van de EU, maar wie specifiek zou ik niet weten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 11:05
Tox
Tox is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 24-04-2005 @ 11:23 :
dan is Ataturk groter
die heeft tenminste de wereldmachten zoals de Engelsen,Fransen,Italianen en de Russen verslagen
heeft de vrouwen gelijke rechten gegeven
ataturk heeft ge grote wereldmachten niet verslagen, meneertje de ultranationalist. Griekenland ja, dat net onafhankelijk was van Turkije en dat met Britse hulp de bosporus had bezet. Ik heb toevallig zelf onderzoek gedaan na het kemalisme (het ataturkisme) en me daarvoor ook even moeten verdiepen in Ataturk.

Het otomaanse rijk hoorde bij de verliezeres van WO I. Het was immers al de oude zieke man van europa. Het ottomaanse rijk viel uit elkaar, Ataturk staat op, zorgt in een soort burgeroorlogje dat het rustig word. Grijpt de macht, duwt vergaande sercularisatie door in Turkije en wil het land na westers model hervormen, Grote turkse man, maar verder .....
Oud 29-04-2005, 11:12
Verwijderd
Ik blijf bij Guus.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 12:52
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 28-04-2005 @ 17:24 :
op de negende plek ''ali chemicali'' ,owya hij is geen europeaan
Ja voor jou wel ja, een man die duizenden koerden heeft vermoord past precies in jouw referentiekader
Oud 29-04-2005, 12:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 29-04-2005 @ 13:52 :
Ja voor jou wel ja, een man die duizenden koerden heeft vermoord past precies in jouw referentiekader
"kill a man and you're a murderer, kill thousands and you're a hero"
Oud 29-04-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 29-04-2005 @ 12:12 :
Ik blijf bij Guus.
Oh shit.
Nu twijfel ik tussen Guus en Geert.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 15:47
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-04-2005 @ 16:27 :
Wat boeit het nou of ze religieus zijn? Dat is net zo verkeerd als dat je een Koerdse president verwerpt omdat hij Koerds is.

Uit Erdogans acties blijkt geenszins dat hij een Moslim is. Nog steeds is in Turkije de hoofddoek op school verboden.

En daarnaast zou je juist blij moeten zijn met de Moslims in de regering. 20 jaar geleden, toen Turkije nog veel meer problemen had met Koerdische terroristen, bood Saddam Turkije geld aan, om tezamen de Koerden af te maken. Dat was toen Erbakan in de regering zat, nog veel religieuzer dan Erdogan. Als niet zij, maar MHP in de regering zat...
Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist uiterst intelligent. Als het leger de Koerden en de Hizbullah niet tegenmekaar op zou zetten, moesten ze zelf beiden partijen afmaken. Dus zouden er normale turkse soldaten doodgaan. De beide terroristische groepen tegenmekaar opzetten was het beste wat ze hadden kunnen doen, en hebben gedaan.
Citaat:

Daarin verschillen wij dus van mening, ik heb liever een wat gematigde partij dan die van Erdogan aan top. Liever de CHP.

Citaat:
Het is vanzelfsprekend dat er Moslims in de regering zitten. Elke regering hoort zoiets af te wijzen, en streng te veroordelen. Dat je voorstelt dat MHP iets anders zou gedaan hebben geeft al aan wat voor racistische klotepartij dat is. En ik denk dat Turkije dan flink in de problemen zou komen.

Citaat:
Ik doel op iets heel anders. Ik doel op het feit dat het leger die organisaties gesteund heeft, en daardoor journalisten en politieke gevangen erdoor zijn vermoord.

Susurluk
3 november 1996. Vlakbij het kleine stadje Susurluk, botst een Mercedes met 200 kilometer per uur achterop een vrachtwagen. Drie van de vier inzittenden zijn op slag dood. Dit ongeluk vormt het begin van het grootste Turkse politieke schandaal van de laatste jaren.
Als de politie en ambulance op de plaats van het ongeluk arriveren, halen ze een merkwaardig gezelschap uit het autowrak. De gewonde blijkt Sedat Bucak te zijn, een parlementslid uit Urfa en bekend als commandant van een leger van 'dorpswachters' die dat gebied tegen de PKK moesten beschermen. De politie bergt het lijk van Hüseyin Kocadag, één van de belangrijkste politiechefs van Turkije. Het volgende lichaam dat ze bergen blijkt na enig speurwerk van Abdullah Çatli te zijn. Çalti is een misdadiger die niet alleen door de Turkse autoriteiten maar ook door Interpol gezocht werd, met een hele lange lijst van misdaden, variërend van moord tot handel in heroïne tot chantage. Çatli was ondervoorzitter van de Grijze Wolven. Turkije reageert geschokt. Wat moesten die mensen samen in één auto?
De dagen na het ongeluk blijkt dat politiechef Kocadag een oprichter was van speciale onderdelen van de politie die tot doel hadden de PKK te bestrijden. Veel leden van deze organisaties worden geworven onder de Grijze wolven. Verder word duidelijk dat Çatli een 'groen' diplomatenpaspoort bij zich droeg onder een valse naam dat afgegeven was door de Turkse overheid, en waardoor hij niet gearresteerd kon worden. Ook bezat hij een wapenvergunning getekend door de minister van binnenlandse zaken van dat moment, Mehmet Agar. Dan krijgt het ongeval een politieke wending en wordt Susurluk het symbool van de duistere betrekkingen tussen de staat en misdadige organisaties.
De pers duikt bovenop de zaak en een citeert een vooraanstaand ex-medewerker van de geheime dienst: "Die toevallige gebeurtenis bewijst de beweringen die ik al jarenlang doe. In de staat bestaan twee vleugels. De ene is zichtbaar; die groep is van mening dat de Koerdische problematiek niet via het model van de rechtsstaat opgelost kan worden. Daarom hebben ze deze tweede en illegale organisatie opgericht."
Op 22 december komen alle leiders van de in het parlement vertegenwoordigde partijen bijeen om de zaak te bespreken. Tijdens de discussie wordt premier Çiller uitgedaagd door politiek opponent en ex-premier Ecevit met de volgende woorden: "Ik heb die illegale organisatie voor het eerst ontdekt in 1974, toen ik premier was. Tijdens mijn tweede premierschap heb ik de stafchef van de militairen om opheffing van deze organisatie gevraagd. Maar er kwam geen einde aan. Later heeft Çiller diezelfde organisatie voor haar eigen vuile zaakjes gebruikt".
De politiek leiders besluiten tot een parlementair onderzoek maar die leidde tot weinig tevredenheid en, opvallend genoeg, tot weinig politieke actie. De Turkse bevolking reageert met afschuw op de hele affaire en gaat over tot een symbolische protestactie: vanaf 1 februari 1997 doofden Turkse burgers, radiozenders, bedrijven en televisiezenders meermalen om 21 uur hun lichten onder het motto "Eén minuut duisternis voor verlichting."

bron: http://www2.fmg.uva.nl/discorsi/a_xfiles.html
Oud 29-04-2005, 15:59
Chronocide
Chronocide is offline
Anthonie van Leeuwenhoek, hij vond de microscoop uit, en zonder microscoop zouden we niks weten over bacteriën enzo.
Oud 29-04-2005, 18:32
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
Tox schreef op 29-04-2005 @ 12:05 :
ataturk heeft ge grote wereldmachten niet verslagen, meneertje de ultranationalist. Griekenland ja, dat net onafhankelijk was van Turkije en dat met Britse hulp de bosporus had bezet. Ik heb toevallig zelf onderzoek gedaan na het kemalisme (het ataturkisme) en me daarvoor ook even moeten verdiepen in Ataturk.

Het otomaanse rijk hoorde bij de verliezeres van WO I. Het was immers al de oude zieke man van europa. Het ottomaanse rijk viel uit elkaar, Ataturk staat op, zorgt in een soort burgeroorlogje dat het rustig word. Grijpt de macht, duwt vergaande sercularisatie door in Turkije en wil het land na westers model hervormen, Grote turkse man, maar verder .....
rusland
engeland
frankrijk
italie
nee dit zijn geen wereldmachten
Reageren

Regels voor berichten