Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 14:38
Crunchie
Crunchie is offline
Tijdens sporten hoef ik even nergens over na te denken, krijg ik een betere conditie en een lekker lichaam ( ). Daarom sport ik dus. En omdat ik volgende week een minitriathlon ga doen en daar moet ik wel voor trainen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 14:57
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Geen idee waarom ik niet sport. Nooit over nagedacht. Fiets wel 30 min per dag, en wandel 50 min per dag. Het werk is nou eenmal niet naast de deur.
Oud 30-06-2005, 15:45
dwight88
dwight88 is offline
geen idee.

eigenlijk vrij weinig tijd voor gehad, ook al had ik die misschien wel vrij kunnen maken. Zou eigenlijk niet weten WAT en met wie, de meesten in mijn omgeving sporten of niet, of hebben al een eigen dingetjes daarin.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 16:40
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
flowergirl-B schreef op 29-06-2005 @ 17:52 :
Qtiej: Ik heb vanmorgen namelijk van de dokter ook te horen gekregen dat ik moet gaan sporten (fitnissen) omdat de spieren in mn rug te slap zijn waardoor ik te vaak rugklachten heb en krom loop.........
heb ik ook heb ik ook... alleen heb ik er 8 maanden fysiotherapie voor gehad, gaat nu een stuk beter...
Oud 01-07-2005, 11:34
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik sport een beetje...
1 x in de week 1,5 uur fitness...en das vooral om af te vallen en conditie te krijgen
1x in de week een half uur zwemmen...das omdat het leuk is
En verder ng skeeleren..ook gewoon omdat ik het leuk vind
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:59
Verwijderd
Ik sport niet, omdat het voor de zomervakantie is en ik nu niet nog ergens mee wil beginnen.
Bovendien loop ik bij de fysio voor mijn kuitspieren, die heftig protesteerden toen ik nog hardliep, dus ik heb mezelf nu even rust gegund.
Na de vakantie begin ik weer en in de vakantie ga ik lekker zwemmen en werken en dan ben ik denk ik toch wel actief genoeg.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:20
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik sport niet want ik ben lui, en daarnaast kan ik het helemaal niet. Daardoor wordt het automatisch stom, en heb ik er geen zin meer in. Alleen fitnissen vind ik nog wel oke maar ik zit liever voor de teevee chocola te eten
Ik word toch niet dik, dus ach, wat maakt het uit.

Maar ik fiets wel bijna elke dag 20 km!
Oud 01-07-2005, 18:06
Guimaraes
Guimaraes is offline
Ik doe 4 a 5 keer per week aan bodybuilding (fitness, krachttraining hoe je het ook wilt noemen).
De redenen hiervoor zijn:
- Ik voel me er goed bij, lekker fit etc.
- Vrouwen...
- Mensen denken 2 keer na voordat ze ruzie met je zoeken.
- Shirtjes zitten lekekr strak
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 01:38
Waltz
Waltz is offline
Citaat:
Broeder schreef op 29-06-2005 @ 19:37 :
<3
en; zelfde
Lieverd
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 08:49
Verwijderd
Ik heb een tijdje fanatiek hardgelopen, en dat ga ik deze vakantie weer doen, omdat ik me beter voel als ik fit ben, en natuurlijk vanwege die rush die je krijgt als je ongeveer twintig minuten op weg bent.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:59
*aNnTj*15*
*aNnTj*15* is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 20-06-2005 @ 22:42 :
ik weet het niet, ik denk ook wel het idee dat je de mensen om je heen gewoon kan aftroefen met je sport kwaliteiten en daarnaast vind ik het leuk om me bijv. helemaal suf te rennen of te zwemmen
ik omdat k moet..kmoet namelijk 7 km heen fietsuh na sgool.. en dan nog 7 km trug..en daarbij rij ik nog paard en vollybal ik.. kmoet ut eigenlijk ook een beetjuh.. ik heb een ziekte aan muh schildklier hasimoto.. en anders kom k teveel aan. kwa kilo's ook nie lkker dus ma sporten s gewoon leuk
Oud 03-07-2005, 14:18
Roos
Roos is offline
Ik wil wel sporten en ik vind het ook leuk, maar ik doe het te weinig. Heb vroeger wel altijd intensief gesport (3-5x per week).

Ik vind hardlopen leuk om te doen, lekker uitwaaien en de buurt een beetje verkennen, en squasen is ook tof. Oh ja ik fiets elke dag langs een klassieke balletschool en zit erover te denken om me weer aan te melden (mis het wel een beetje)
Oud 05-07-2005, 10:18
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik sport omdat ik het leuk vind en omdat ik beter wil worden.
Verder is het ontspanning en om me lekker fit te voelen.
Ik fiets ook (bijna) elke dag om gewoon voldoende beweging te krijgen, eventueel een paar pondjes kwijt te raken maar het is ook gewoon lekker om twintig minuutjes te fietsen wanneer je een hele dag op school hebt gezeten.

Heerlijk zweten na het sporten
Oud 05-07-2005, 10:21
Cola
Cola is offline
En als je een beetje kunt sporten word je ook niet meer als laatste gekozen bij gym want dat is natuurlijk nooit leuk als laatste overblijven
Oud 05-07-2005, 12:40
PardonMe
PardonMe is offline
Omdat ik het leuk, lekker en vooral gezellig vindt..

Ik volleybal 2 keer in de week en fitness 1 of 2 keer in de week..
Oud 05-07-2005, 12:42
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 05-07-2005 @ 11:21 :
En als je een beetje kunt sporten word je ook niet meer als laatste gekozen bij gym want dat is natuurlijk nooit leuk als laatste overblijven
Dat heeft niet zo zeer te maken met goed zijn in sport, maar met hoe populair je bent in de klas...

Denk dat ik als leerkracht maar gewoon ga nummeren.. Veel efficienter en geen kinderen in tranen die als laatste gekozen worden.
Oud 05-07-2005, 16:30
Stefanie
Stefanie is offline
Ik hou eigenlijk niet van sport Het enige wat ik wel leuk vind is zwemmen en paardrijden. Ik doe niet meer aan waterpolo omdat ik daar te weinig tijd voor had met school enzo. Ook was het heel erg vermoeiend om drie keer in de week te trainen.
Ik rijd op dit moment geen paard omdat ik even krap zit met geld, maar zodra ik mn stufi weer krijg begin ik weer
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:56
Jannekie
Jannekie is offline
Ik sport wel, omdat ik het gewoon onwijs leuk en gezellig vind en het goed voor me is.
Oud 12-07-2005, 11:12
sushilove
sushilove is offline
Ik sportte vroeger heel veel, maar door blessure aan mn knie deed ik het lang niet, nu heb ik 2 operaties gehad en mag ik weer sporten maar ik ben beetje lui geworden..
Moet maar weer eens gaan beginnen met hardlopen denk ik zo.
Oud 12-07-2005, 15:58
marrel
marrel is offline
ik sport niet. Bij gebrek aan zin en mensen om mee te gaan eigelijk. Omdat ik bijna elke dag wel zo'n 14km moet fietsen voor werk en school etc houd ik mijn conditie wel op pijl. Als dat stopt wil ik toch wel iets gaan zoeken miss, want helemaal niks lijkt me ook niet zo prettig. Een beetje conditie en uithoudingsvermogen is toch wel handig
Oud 12-07-2005, 16:05
Vejji
Vejji is offline
vechtsporten, lekkr beuken
nee hoor
gewoon lekker om te doen, volledige controle krijgen over je lichaam en geest
Oud 12-07-2005, 16:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 01-07-2005 @ 13:20 :

Ik word toch niet dik, dus ach, wat maakt het uit.
Dat komt nog wel, geloof me. Alles wat jij nu aan vet eet, wordt onthouden door je lichaam en als je dan wat ouder bent, ga je opeens uitdijen. En krijg je dus van die kwabbels aan je zij bijv.

Die oudere dames die slank en strak zijn, sporten zo'n beetje allemaal. Dan gaat dat wat je zei niet meer op.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 16:25
Estar
Estar is offline
Ik sport omdat ik het lekker vind, je bent daarna heerlijk ontspannen en ook als ik last van mijn nek heb is dat na het sporten meestal over.

En je krijgt er een beter figuur van en je blijft ' gezonder'
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 08:19
cyntha
cyntha is offline
Ik sport zelden, omdat het nogal moeilijk gaat door mijn lichamelijke beperkingen. Ik denk dat ik ongeveer 1 keer per 2 weken zwem en dan houd het wel weer op.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 08:40
Yaris
Yaris is offline
2x/3x per week.

1 Teamsport =
2 Teamsport & meisjes =
3 Lekker uitleven
4 Gezond

Elke dag 30 minuten fietsen naar 't werk

Citaat:
Guimaraes schreef op 01-07-2005 @ 19:06 :
- Shirtjes zitten lekekr strak
OMG
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:37
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Ik sport niet. Er is gewoon geen sport die mij lang genoeg kan boeien en die interessant is.

Yoga vind ik daarentegen wel erg leuk, maar zit niet op les ofzo. Misschien komt dat ooit nog wel
Oud 13-07-2005, 22:15
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik sport niet, gewoon omdat ik er een ontzettende hekel aan heb.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 23:38
cam-boy18
cam-boy18 is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 20-06-2005 @ 22:38 :
Ik vroeg me af wat nou de motivatie is van mensen om wel / niet te sporten

Ikzelf sport nu sinds kort weer
mijn primaire motivatie is om toch goed fit te zijn voor de keuring van de Nationale Reserve, maar verder is het natuurlijk gezond en ik voel me best prettig na het sporten
maar wat is jullie motivatie ?
ik doe zelf fitness 4x per week en 3-5 x hardlopen en elke dag 4x 50 push ups en ik loop elke vrijdag middag een mars van ongeveer 20 km met een rugzak van 25 kg

ik doe dit omdat ik binnenkort de Mariniers opleiding in ga ik heb net een contract van 6 jaar getekend( naja getekend zo goed als alleen ik december moet ik ff wat opdrukken rennen en sit ups doen als vooropkomts dagen )

@warsocket ben je goed gekeurt voor de nat. reserve ?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 00:50
Verwijderd
Citaat:
cam-boy18 schreef op 14-07-2005 @ 00:38 :
ik doe zelf fitness 4x per week en 3-5 x hardlopen en elke dag 4x 50 push ups en ik loop elke vrijdag middag een mars van ongeveer 20 km met een rugzak van 25 kg

ik doe dit omdat ik binnenkort de Mariniers opleiding in ga ik heb net een contract van 6 jaar getekend( naja getekend zo goed als alleen ik december moet ik ff wat opdrukken rennen en sit ups doen als vooropkomts dagen )
Ja, dan heb je inderdaad toch al tijd teveel. Zeg maar als in je hele leven.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 06:51
Vaj
Vaj is offline
Ik sport momenteel niet, omdat het nooit mijn prioriteit heeft gehad en ik de laatste jaren luier ben geworden, dus ik zag de noodzaak er niet van in. Ik ben van plan om binnekort wel weer te gaan sporten, vooral voor mijn conditie.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 10:21
Poeperd
Poeperd is offline
Ik sport omdat ik in een rotomgeving woon, veel uitlaatgassen etc. Mn ouders roken in huis en ik at altijd ongezond.

Dus ik ben een tijd terug bekeerd Ik eet nu gezond, drink veel water en ga 3 keer per week hardlopen. Op de overige dagen doe ik buikspieroefeningen, wat geklooi met gewichten etc. Oja, en elke dag wat rekoefeningen enzo, omdat ik leniger wil worden Ook slik ik elke dag vitamine pillen.
Oud 14-07-2005, 12:16
cam-boy18
cam-boy18 is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2005 @ 01:50 :
Ja, dan heb je inderdaad toch al tijd teveel. Zeg maar als in je hele leven.
tijd teveel valt vies tegen hoor ik werk 3 dagen in de week en zat 5 dagen op school en toen lukte het ook best hoor

een ander verhaal is wil je er tijd voor opofferen terwijl je leukere dingen kan doen met vrienden
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:47
Verwijderd
Ik heb bijna geen tijd om te sporten. Ik maak geen tijd om te sporten. Ik fiets wel iedere dag meer dan een uur.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 00:35
Vice
Vice is offline
Ik heb zelf 2 jaar aan fitness gedaan, maar ben om meerdere redenen gestopt.
Heb nogal last van een vrij lage bloeddruk. Ik ben soms halvewege naar huis gegaan, omdat ik anders het idee had dat ik ging flauwvallen.
En door het zweten krijg ik nogal last van jeuk op mijn rug. Ook niet erg fijn.
Daarnaast had ik het best wel druk met school.
Oud 15-07-2005, 11:12
mcflem
mcflem is offline
Ik sport omdat ik het leuk is en omdat er gezellige mensen meesporten.
En ook omdat het goed voor je is om te sporten enzo.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:59
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Wel, en ter meerdere glorie en verbetering van mezelf
Oud 18-07-2005, 14:18
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik sport omdat ik het heerlijk vind, als ik na 25 minuten hardlopen, me zie zweten en ik weet dat ik er gezonder van wordt. 2 x per week een half uurtje hardlopen verlengt je leven met maar liefst 6 jaar! Denk daar maar eens aan als je weer gaat...
bovendien is de gedachte dat je de rest van de dag op je luie gat kunt blijven liggen ook lekker als je bent gaan sporten..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 14:33
Breg
Breg is offline
ik sport niet omdat ik lui ben. Maar ik fiets wel elke dag (4 dagen per week) 20-25 minuten naar mn werk en weer terug. En in de zomer fiets ik vaak ook 's avonds nog een uurtje ofzo.
Oud 18-07-2005, 15:15
thunder110
thunder110 is offline
Ik wil geen tijd vrijmaken om te sporten ik vind er vaak toch niks aan. Waarschijnlijk ga ik na de zomer wel een keertje per week met een vriendin zwemmen, maar dat is ook deels voor de fun.
Oud 18-07-2005, 15:49
Iduna
Iduna is offline
Ik sport niet, omdat ik steeds smoesjes verzin om niet te kunnen/hoeven sporten.
Maar binnenkort zal ook ik er (weer) aan beginnen. Na het sporten, voel ik me altijd lekker ontspannen en dat kan ik altijd wel goed gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 15:56
the_conquer
the_conquer is offline
hellaas is voor redelijk actief bodybuilden sporten een vereiste , dus heb alle reden toe
Oud 22-07-2005, 16:04
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ga vanaf vandaag baantjes trekken, kijken hoe lang ik het volhou
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 20:12
Verwijderd
Omdat sporten me prettiger doet voelen, omdat het gezond is en voor de gezelligheid.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:38
Gambokkur
Gambokkur is offline
Offtopic:
Citaat:
PardonMe schreef op 05-07-2005 @ 13:42 :
Dat heeft niet zo zeer te maken met goed zijn in sport, maar met hoe populair je bent in de klas...
Zeer juist.

Citaat:
PardonMe schreef op 05-07-2005 @ 13:42
Denk dat ik als leerkracht maar gewoon ga nummeren.. Veel efficienter en geen kinderen in tranen die als laatste gekozen worden. [/B]
Nobel van je, maar dat lost hun probleem niet op natuurlijk

Ik heb vroeger vaak gesport, maar nu niets meer. Ik pomp wel elke week 1 keer tot ik niet meer kan, en soms fiets ik eens een paar kilometer.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten