Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 13:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Slobber schreef op 02-07-2005 @ 22:57 :
Titels zijn alleen nodig voor mensen die niet genoeg kwaliteiten hebben om zichzelf te bewijzen.
Als je die titel hebt gehaald, heb je je al bewezen.
Citaat:
Holle woorden zijn het. Onzinnig gepronk. Wat is het verschil tussen "Ik ben Master of Science" en "Ik heb een opleiding aan een universiteit afgerond" ?
Mensen die graag worden aangesproken, of graag brieven ondertekenen met hun titel, zijn blaaskaken.
Helemaal mee eens. Ijdele en inhoudsloze blaaskaken zijn het.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-07-2005 @ 14:03 :
Helemaal mee eens. Ijdele en inhoudsloze blaaskaken zijn het.
Dus jij bent straks afgestudeerd jurist, je solliciteert op een juridische vacature ergens en ondertekent niet met 'mr.'? Erg slim
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:20
juno
juno is offline
Qualitate qua moet je je meestertitel gewoon voeren, maar om er buiten dat kader mee te gaan lopen pronken is nergens voor nodig. Dan krijg je van die taferelen als in frankrijk waar je zelfs bij de groenteboer als je in de meloenen staat te knijpen wordt aangesproken met maitre.

Ik ben overigens tegen de gelijkschakeling. Sorry hoor, maar mijn (rechten oude stijl) opleiding is beduidend zwaarder dan een HBO opleiding, en dat wil ik in de titel die het resultaat is van al dat werk (nou ja... ) wel terugzien.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2005 @ 21:36 :
Niet alleen is het niveau van HBO en WO niet hetzelfde, ook de manier van onderwijs is principieel anders en de vooropleiding is minder (HAVO > VWO).
Je bedoelt HAVO < VWO

Oud 03-07-2005, 13:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 28-06-2005 @ 12:34 :
Waarom zou je nog een WO opleiding gaan doen (die vaak langer is dan HBO) als je na die tijd met een HBO opleiding even goed toegang kunt krijgen tot je PhD.
Inderdaad
Oud 03-07-2005, 13:30
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-07-2005 @ 14:20 :
Ik ben overigens tegen de gelijkschakeling. Sorry hoor, maar mijn (rechten oude stijl) opleiding is beduidend zwaarder dan een HBO opleiding, en dat wil ik in de titel die het resultaat is van al dat werk (nou ja... ) wel terugzien.
HBO rechten stelt geen ene flikker voor. Tegen de Gleichschaltüng in het wetenschappelijk onderwijs

Wat betreft 'PhD' (dat heet in normaal Nederlands gewoon promoveren), het is natuurlijk volslagen achterlijk om daartoe HBO'ers toe te laten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2005 @ 14:06 :
Dus jij bent straks afgestudeerd jurist, je solliciteert op een juridische vacature ergens en ondertekent niet met 'mr.'? Erg slim
Een sollicitatiebrief is natuurlijk weer wat anders dan gewone brieven

Aldus,

Mr. Ir. Dr. Gatara

haha, i wished
Oud 03-07-2005, 13:31
Verwijderd
Ja, oke. Mensen die persoonlijke correspondentie met een titel ondertekenen zijn achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2005 @ 13:33 :
Overigens gaat het natuurlijk niet helpen om het titelsysteem te moderniseren. Het wordt er alleen maar onduidelijker van, en er komt zelfs nog een groot probleem bij: straks wil elke omhooggevallen kneus die toevallig een tweejarig flut-HBO'tje heeft gedaan ook worden aangesproken met 'iets bijzonders'
Mijn idee van moderniseren is dan ook samen te vatten met 'afschaffen'.
Oud 03-07-2005, 14:48
Verwijderd
Daar ligt ongetwijfeld een zeer doordachte motivering aan ten grondslag: afschaffen van de academische titulatuur.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:06
T_ID
T_ID is offline
Tja, in min optiek spreekt een diploma namelijk voor zich voor het niveau, en is een titel dus weinig anders dan egostrelerij.

Verder hoeft niet elke academicus ook daadwerkelijk uit te blinken op wat dan ook.
Oud 03-07-2005, 21:26
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2005 @ 14:06 :
Dat is de enige plek waar je juist zoveel mogelijk moet pronken met jezelf. Maar daar buiten, als je bijvoorbeeld een handtekening moet zetten onder verzekeringspapieren ofzo, dan vind ik je wel zielig als je ing. of weet ik wat er voor schrijft.

Maar er bestaat nog wat zieligers, namelijk dat je in Engeland titels kunt kopen. *kots*
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2005 @ 16:06 :
Tja, in min optiek spreekt een diploma namelijk voor zich voor het niveau, en is een titel dus weinig anders dan egostrelerij.
Dat is dan toch echt misplaatst. Het is gewoon traditie. Je kunt moeilijk geen titels meer uitdelen omdat jij het toevallig protserig vindt staan. En de praktijk is ook dat het juist de zwakke broeders zijn die graag met een titel pronken. De meeste academici voelen daar helemaal geen behoefte toe.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-07-2005 @ 22:26 :
Maar er bestaat nog wat zieligers, namelijk dat je in Engeland titels kunt kopen. *kots*
De reden daarvoor is dat het landrechten zijn, waar adellijke titels aan verbonden zijn. Immers, je bent dan 'heer' van dat stuk land en dat geeft een bepaalde status in de adellijke hiërarchie. Het is alleen iets wat nu nog bestaat maar zijn relevantie verloor ergens rond Sir Isaac Newton's tijd.
Oud 04-07-2005, 17:20
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2005 @ 22:50 :
Dat is dan toch echt misplaatst. Het is gewoon traditie. Je kunt moeilijk geen titels meer uitdelen omdat jij het toevallig protserig vindt staan. En de praktijk is ook dat het juist de zwakke broeders zijn die graag met een titel pronken. De meeste academici voelen daar helemaal geen behoefte toe.
En dus kun je die titels maar beter helemaal afschaffen, want de mensen die ze terecht toegewezen krijgen, vinden het niet nodig, en de mensen die ermee lopen pronken, zijn zwakke broeders
Oud 04-07-2005, 17:54
LB06
LB06 is offline
Ik vind het onzin. Wat zijn de voordelen van het hanteren van de voorgestelde titulatuur? Duidelijker? Nope. Rechtvaardiger? Not.

Maar wat ik helemaal niet snap is dat elke natie nu 'aan het rommelen is' met de titulatuur. Het BaMa stelsel was er toch juist voor bedoeld om eenduidigheid binnen Europa te creëren? Dat gerommel doet het enige voordeel van dit stelsel de das om. Ronduit belachelijk

Ik vind dat we maar weer terug moeten gaan naar de oude titulatuur. Als je nu in het buiteland aankomt met een MSc/MA heb je er nog niks aan.

Het lijkt me ook een fabeltje dat het WO en het HBO steeds meer naar elkaar toe aan het groeien zijn. Ik heb een aantal vrienden op het HBO, en als ik hoor hoe het er daar aan toe gaat, is dat toch een wereld van verschil met de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 23:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2005 @ 21:01 :
Ja, ik heb het gelezen. Belachelijk.
Idem dito.
Oud 06-07-2005, 18:54
levi's
levi's is offline
Goed idee (ik doe hbo..)
Oud 06-07-2005, 19:59
Verwijderd
Een titel dragen die niets meer te maken heeft met je kwalificaties is natuurlijk inderdaad heel goed voor jezelf en de arbeidsmarkt
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:07
MB
MB is offline
Het is gewoon onzin, HBO'ers hun titeltjes en WO'ers hun titeltjes.
Oud 06-07-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2005 @ 16:06 :

Verder hoeft niet elke academicus ook daadwerkelijk uit te blinken op wat dan ook.
Het moet toch gewoon duidelijk zijn wat je gedaan hebt, dus een verschil in titel is toch wel noodzakelijk.

Met het tweede punt ben ik het helemaal met je eens, dat iemand in staat is een academische titel te behalen zegt defacto nog niets. Als ik op college rondloop verbaas ik me nog weleens over het gebrek aan algemene kennis en over actualiteit bij veel mensen. Om eerlijk te zijn vind ik zulke mensen dan ronduit dom, ondanks dat ze op de universiteit rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
levi's schreef op 06-07-2005 @ 19:54 :
Goed idee (ik doe hbo..)
Dus jij vindt dat HBO (commerciële economie nog wel) gelijkstaat aan, pak 'm beet, een volledig afgeronde WO-studie economie?

Rare denkwijze.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 23:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sylph schreef op 06-07-2005 @ 21:09 :
Dus jij vindt dat HBO (commerciële economie nog wel) gelijkstaat aan, pak 'm beet, een volledig afgeronde WO-studie economie?

Rare denkwijze.
Nee, tuurlijk niet. Hij denkt dat er dan meer werkgelegenheid voor hem ontstaat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 23:55
Verwijderd
Alsof werkgevers zo achterlijk zijn om puur naar de titels te kijken. Daardoor zal de door Gauloises genoemde 'domme' academicus bij een sollicitatie ook wel door de mand vallen. Een afgeronde universitaire opleiding is niet alles.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-07-2005 @ 00:55 :
Alsof werkgevers zo achterlijk zijn om puur naar de titels te kijken. Daardoor zal de door Gauloises genoemde 'domme' academicus bij een sollicitatie ook wel door de mand vallen. Een afgeronde universitaire opleiding is niet alles.
Uiteraard. Maar in het buitenland zouden er wel meer deuren kunnen open gaan. Zo zijn er bepaalde Uni's in de VS waar het niveau niet hoger ligt dan een NL-se Hbo-instelling. De beroepen die jij als HBO-er ook aan kan, zul j sneller toe worden gelaten, lijkt me, met zo'n geile Mastertitel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-07-2005 @ 18:03 :
Uiteraard. Maar in het buitenland zouden er wel meer deuren kunnen open gaan. Zo zijn er bepaalde Uni's in de VS waar het niveau niet hoger ligt dan een NL-se Hbo-instelling. De beroepen die jij als HBO-er ook aan kan, zul j sneller toe worden gelaten, lijkt me, met zo'n geile Mastertitel.
Er gaan al tientallen jaren hooggekwalificeerde studenten uit Nederland naar het buitenland. Wat betreft het internationale vlak stelt Nederland niet zoveel voor, behalve misschien economische studies in Rotterdam en Maastricht en technische opleidingen uit Delft en Enschede. Maar die mensen hadden van oudsher al geen enkel probleem met hun Nederlandse doctorandus- of ingenieurstitel in het buitenland aan de slag te komen, omdat buitenlandse werkgevers toch wel weten dat die betreffende Nederlandse universiteiten voor hoge kwaliteit staan.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 00:14
Verwijderd
Wat maakt een WO-er/HBO-er zich nou zorgen om een titel?

Alleen als je je beter wilt voelen dan anderen met een lager opleidingsniveau hecht je waarde aan een titel. Dat idee heb ik, en dit topic bewijst het tegendeel zeker niet.

Er wordt hier ook steeds gesproken over dat WO-ers een hogere titel meer 'verdienen' dan een HBO-er. Ik vind dat een HBO-er (alsmede een MBO-er, en eigenlijk iedereen ) zich ook wel wat mag voelen als hij iets bereikt heeft.

Ik las ook dat er een beetje minderwaardig werd gedaan over mensen die bijv. na 2 jaar met hun opleiding kappen. Ik vind dat iedereen het verdiend om gewardeerd te worden, en niet geminacht.

Ik erger me aan dit alles nogal.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 16-07-2005 @ 01:14 :

Alleen als je je beter wilt voelen dan anderen met een lager opleidingsniveau hecht je waarde aan een titel. Dat idee heb ik, en dit topic bewijst het tegendeel zeker niet.

Er wordt hier ook steeds gesproken over dat WO-ers een hogere titel meer 'verdienen' dan een HBO-er. Ik vind dat een HBO-er (alsmede een MBO-er, en eigenlijk iedereen ) zich ook wel wat mag voelen als hij iets bereikt heeft.

Ik las ook dat er een beetje minderwaardig werd gedaan over mensen die bijv. na 2 jaar met hun opleiding kappen. Ik vind dat iedereen het verdiend om gewardeerd te worden, en niet geminacht.

Ik erger me aan dat eeuwige 'iedereen is gelijk' denken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 16-07-2005 @ 01:14 :
Academici krijgen al sinds de zestiende eeuw titels, het zijn HBO'ers die nu ineens met alle macht gelijkgesteld willen worden aan die academici.

Citaat:
Tuurlijk knul. Misschien moet je nog even een paar jaar wachten tot je zelf als hoger opgeleide de arbeidsmarkt betreedt, of alvast vantevoren je wat verdiepen in selectiecriteria van werkgevers.

Dat WO'ers zich 'beter' zouden voelen met een titel is overigens een nogal domme uitspraak. Als je een WO-opleiding gaat volgen kun je niet eens kiezen of je een titel wilt of niet, je krijgt hem gewoon. Het zijn HBO'ers die koste wat het kost ook zo'n afkortinkje voor hun naam willen zien en die maar niet schijnen te willen accepteren dat ze daar gewoon geen grond voor hebben.

Citaat:
Van mij mag elke HBO'er zich god zelf voelen, interesseert me geen reet. Maar doe niet alsof die opleidingen inhoudelijk gelijk aan elkaar zijn, wat gereflecteerd zou worden in de titulatuur, want dat is pertinent onjuist.

Citaat:
Als je stopt met je opleiding en je gaat vervolgens uit je neus vreten ben je een faler. Punt. Zo'n lulkoekstandpunt als 'iedereen verdient waardering' slaat natuurlijk ook als een lul op een drumstel. Als iemand niets presteert hoeft hij op dat vlak - en daar hebben we het hier over - ook geen waardering.

Citaat:
Ik erger me aan jouw ongenuanceerde gelijkheidsdenken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 12:30
Verwijderd
Hier ga ik verder niet eens op reageren
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:59
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
12Trix schreef op 16-07-2005 @ 13:30 :
dat lijkt me een goed idee. Scheelt ons een hoop ergernis.

anyway: het onderscheid tussen HBO en WO is er niet voor niets, laten we dat ook in de titulatuur houden.
Oud 16-07-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 16-07-2005 @ 13:30 :
Dat lijkt me verstandig.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:12
Raven
Raven is offline
het voeren van een titel is hoe dan ook belachelijk..
en weet je wat een bachelor is ???

juist...

ik bedoel als je dan vind dat je iemand bent, laat dat dan door je doen en laten zien en niet door een titel ... achterlijke aanstellerij
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:19
Verwijderd
Dan ziet het er voor zevenentwintigjarigen die de werkwoordsspelling niet onder de knie hebben niet rooskleurig uit. Verder slaat je hele post nergens op, want zoals ik al zei, afgestudeerde academici hebben niet eens de keuze tussen het wel of niet verkrijgen van een titel. Overigens ben je natuurlijk ook gewoon achterlijk als je solliciteert naar een baan waar je academisch gekwalificeerd voor moet zijn en je vermeldt je titel niet.

Maarja, wat jij wilt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:25
Raven
Raven is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2005 @ 22:23 :
Er zijn wel degelijk mensen die zich bekommeren om de arbeidsmarkt als geheel en niet primair om hun eigen titulatuur. De meeste hoogst opgeleiden, academici dus, zal het werkelijk worst wezen of ze wel of niet een titel krijgen. Het gaat ze om de inhoud van hun opleiding. Iets daaronder echter zie je gewoon dat met name HBO'ers er enorm op geilen om maar ook met 'student' te worden aangesproken en toch ook maar een titel te mogen dragen. Heel begrijpelijk psychologisch fenomeen maar niet relevant voor de discussie.

Nee, waar het mij om gaat is dat het straks minder transparant zal zijn wat de kwaliteit en de inhoud van iemands opleiding is. Als iemand een master of arts/science heeft, weet men dat hij een wetenschappelijk gerichte opleiding heeft, dat hij dus geschikt is voor eventuele interne bijscholingen of verdiepingscursussen, bijv. een PAO. Heeft iemand een HBO-bachelor dan mag je verwachten dat hij meer praktijkgericht heeft leren werken, dat hij sneller ingezet kan worden, et cetera. Dat mechanisme wordt minder bruikbaar als iedereen dezelfde titel krijgt.
correctie: de meeste wetenschappers die echt wat voorstellen voeren hun titel meestal NIET waarom zou je..

het zijn meestal de "sukkels" onder de academici /HBO-ers die een of andere prutstudie gedaan hebben en geen werk hebben die PERSE Drs ofzo voor hun naam willen (en dan bedoel ik dus echt overal, bij een TV kwis ofzo dan, ..niet alleen op je visite kaartje)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:27
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Raven schreef op 16-07-2005 @ 15:25 :
correctie: de meeste wetenschappers die echt wat voorstellen voeren hun titel meestal NIET waarom zou je..

het zijn meestal de "sukkels" onder de academici /HBO-ers die een of andere prutstudie gedaan hebben en geen werk hebben die PERSE Drs ofzo voor hun naam willen (en dan bedoel ik dus echt overal, bij een TV kwis ofzo dan, ..niet alleen op je visite kaartje)
Dus als je geen titel voert, ben je geen sukkel. Uitstekend en vooral sluitend bewijs.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:27
Raven
Raven is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2005 @ 15:19 :
Dan ziet het er voor zevenentwintigjarigen die de werkwoordsspelling niet onder de knie hebben niet rooskleurig uit. Verder slaat je hele post nergens op, want zoals ik al zei, afgestudeerde academici hebben niet eens de keuze tussen het wel of niet verkrijgen van een titel. Overigens ben je natuurlijk ook gewoon achterlijk als je solliciteert naar een baan waar je academisch gekwalificeerd voor moet zijn en je vermeldt je titel niet.

Maarja, wat jij wilt.
ach ik het gesolliciteerd naar een baan waarvoor ik accademisch gekwalificeerd voor "MOEST" zijn en ik BEN het niet en ik ga echt ook geen bachelor voor mijn naam zetten hoor..

en als je het weten wil ik ben al bezig
P.S. ik ben software engineer, geen neerlandicus

Laatst gewijzigd op 16-07-2005 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:29
Raven
Raven is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 16-07-2005 @ 15:27 :
Dus als je geen titel voert, ben je geen sukkel. Uitstekend en vooral sluitend bewijs.
nee dat zeg ik niet..
ik heb het over mensen die zeer aanstellerig altijd en overal hun titel voeren ..
zelfs op de inschrijfformulieren van de kienclub ofzo ( en je je hebt ze er tussen )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:31
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Raven schreef op 16-07-2005 @ 15:29 :
nee dat zeg ik niet..
ik heb het over mensen die zeer aanstellerig altijd en overal hun titel voeren ..
zelfs op de inschrijfformulieren van de kienclub ofzo ( en je je hebt ze er tussen )
En dus? Je hebt het toch verdiend.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:36
Raven
Raven is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 16-07-2005 @ 15:31 :
nog zo'n hopeloos geval dus...

geef dan mensen van de brandweer of de KNRM een titel.. als er een "soort" mensen is die het verdienen om zich te onderscheiden dan zijn hun het wel..

jij studeert zeker rechten ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat verdient? Arrogant gedrag vanwege een papiertje? Nee, dat eigenlijk niet.
Oud 16-07-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Mensen die dat doen strelen daarmee hun ego en het is dus gewoon vrij zielig
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:42
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Raven schreef op 16-07-2005 @ 15:27 :

P.S. ik ben software engineer, geen neerlandicus
en dat betekent natuurlijk dat je je eigen taal niet foutloos hoeft te schrijven
Oud 16-07-2005, 14:44
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Raven schreef op 16-07-2005 @ 15:36 :
nog zo'n hopeloos geval dus...

geef dan mensen van de brandweer of de KNRM een titel.. als er een "soort" mensen is die het verdienen om zich te onderscheiden dan zijn hun het wel..

jij studeert zeker rechten ofzo
Nee, ik vraag mij gewoon af waar jij je druk om maakt. Lekker toch zo'n titel, maar zal me een zorg zijn of iemand die al dan niet gebruikt. Iemand met een beetje intelligentie zal zoiets als een groot ego wel kunnen doorprikken. En eerlijk gezegd vind ik jou meer een hopeloos geval. Grammaticia en interpunctie zijn niet je sterkste punten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:51
Raven
Raven is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 16-07-2005 @ 15:44 :
Nee, ik vraag mij gewoon af waar jij je druk om maakt. Lekker toch zo'n titel, maar zal me een zorg zijn of iemand die al dan niet gebruikt. Iemand met een beetje intelligentie zal zoiets als een groot ego wel kunnen doorprikken. En eerlijk gezegd vind ik jou meer een hopeloos geval. Grammaticia en interpunctie zijn niet je sterkste punten.
en daarom ben ik hopeloos

zeg eens eerlijk, zit je ook nog bij de ballenclub ?
theatraal bij de uitreiking van je propedeuse met een glas cognac en een sigaar gaan zitten
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:05
MB
MB is offline
Maar wat is nou eigenlijk het probleem? Geef HBO'ers ook lekker een titeltje, zolang het maar anders is als die van de WO'ers. Dan is toch iedereen vrolijk?

Persoonlijk maakt het me geen reet uit wat voor titel ik krijg, aangezien ik in een solicitatiebrief sowieso schrijf welke opleiding ik gedaan heb en dan is het dus ook niet meer nodig je titel erbij te vermelden...
Oud 16-07-2005, 15:06
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Raven schreef op 16-07-2005 @ 15:51 :
en daarom ben ik hopeloos

zeg eens eerlijk, zit je ook nog bij de ballenclub ?
theatraal bij de uitreiking van je propedeuse met een glas cognac en een sigaar gaan zitten
Als je refereert naar een studentenvereniging, nee.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:08
Raven
Raven is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 16-07-2005 @ 16:05 :
Maar wat is nou eigenlijk het probleem? Geef HBO'ers ook lekker een titeltje, zolang het maar anders is als die van de WO'ers. Dan is toch iedereen vrolijk?

Persoonlijk maakt het me geen reet uit wat voor titel ik krijg, aangezien ik in een solicitatiebrief sowieso schrijf welke opleiding ik gedaan heb en dan is het dus ook niet meer nodig je titel erbij te vermelden...
juist
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:10
Raven
Raven is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 16-07-2005 @ 16:06 :
Als je refereert naar een studentenvereniging, nee.
niet elke studentenvereniging is een ballenclub en niet elke ballenclub is een studenten vereniging
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:11
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Raven schreef op 16-07-2005 @ 16:10 :
niet elke studentenvereniging is een ballenclub en niet elke ballenclub is een studenten vereniging
Good for you. Kom alsjeblieft met inhoudelijke posts en niet met persoonlijke aanvalletjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten