![]() |
||
Citaat:
![]() (Dat verdomde HBO toch!)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast vind ik na een HBO Masters doorstromen richting PhD een beetje eng. Ik hoor altijd maar dat HBO'ers zoveel problemen hebben met instromen in het WO, dat er zoveel HBO'ers afvallen die dat proberen etc, dan lijkt me zo'n PhD stroom helemaal niet slim. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn prima HBO-studies, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de titels niet devalueren, of ze nu HBO- of WO-studies beschrijven. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() HTS kent het hoogste niveau qua opleidingen in Nederland. Maar dan nog, het niveau ligt hoog genoeg dat werkelijk niemand op een HTS zich waarschijnlijk interesseert voor een titel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Overigens is er m.i. geen duidelijke 'standaard' om zaken als 'niveau' aan af te meten; dat zou ook raar zijn, gezien de verschillen tussen de opleidingen. Een geneeskunde-student heeft hele andere vaardigheden nodig dan een HTS-student. Iemand die geschikt is voor geneeskunde en dan vervolgens HTS doet zal het 'niveau' te hoog vinden, terwijl in feite zijn/haar competenties nou eenmaal anders liggen dan de verwachte competenties. maar offtopic : wat heb jij dan tegen managers ? is dat omdat t nogal vreemd zou zijn voor jou om wat tegen advocaten te hebben... ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn wel wat indicatoren (gemiddelde uitloop, aantal afvallers, subjectieve beleving van het niveau) maar die zeggen weinig over het niveau van de opleiding zelf. Hooguit over het niveau van de mensen die instromen. Het is trouwens ook te verwachten dat HBO-opleidingen vaker moeilijk worden gevonden omdat er immers een 'bovengrens' zit aan de havo. Als je 'te slim' bent voor havo doe je gewoon een niveau hoger, vwo. Maar op het vwo is geen bovengrens en daarom zitten daar verhoudingsgewijs veel meer extreem slimme lui. Vwo kan alles zijn, van redelijk slim tot extreem, terwijl havo (en dus ook HBO) zich binnen een bandbreedte bevindt. Citaat:
Maar waar ik wél iets tegen heb, is tegenwoordig 90% van de managers die helemaal niets voorstellen, die alleen maar in dienst zijn genomen omdat 'manager' beter klinkt dan '-chef'. In sommige bedrijven is het middenkader van managers nog groter dan het hele écht productieve personeel. |
![]() |
||
Citaat:
De "doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg-gedachte", eentje die ik nadrukkelijk verwerp. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sommige professoren schiet het gewoon in hun bol, ze veranderen vervolgen in arrogante idioten. En tja, dat werkt omdat de mensen die ze daarmee schofferen vaak van ze afhankelijk zijn, maar ik vind het geen manier van omgaan.
||
Citaat:
Zowel om dat soort types weer met hun hoofd terug op aarde te brengen en tevens omdat het toch verder al weinig word gebruikt, zoals je al zei, moet er eens gemoderniseerd worden het stelsel van titels.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt zeggen dat dat onzin is, en het is ook zeker overdreven om zo'n brief dan meteen weg te gooien, maar wanneer je het tegen een hoogleraar hebt dan hoor je je brief gewoon te beginnen met hooggeleerde heer of hooggeleerde vrouwe. Dat is gewoon basiskennis van brieven schrijven. Citaat:
Overigens gaat het natuurlijk niet helpen om het titelsysteem te moderniseren. Het wordt er alleen maar onduidelijker van, en er komt zelfs nog een groot probleem bij: straks wil elke omhooggevallen kneus die toevallig een tweejarig flut-HBO'tje heeft gedaan ook worden aangesproken met 'iets bijzonders' ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
HBO gebruikt wetenschappelijke titels AsianDF | 83 | 20-06-2006 15:06 | |
Algemene schoolzaken |
Voorstel: Hbo'er kan zelfde graad halen als academicus AsianDF | 60 | 01-07-2005 04:40 |