Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 06:55
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
meeste recente bezoek:

afgelopen donderdag & vrijdag vanwege het verwijderen van mijn verstandskiezen (4 stuks)

Ja daar ben ik voor opgenomen
Oud 09-08-2005, 12:00
Verwijderd
alleen toen ik te diep in mijn tengels had gesneden
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:50
HybridTheory
HybridTheory is offline
Een keer omdat ik m'n pols had gebroken, een keer in Engeland omdat ik daar m'n elleboog had gebroken, en toen ik klein was twee keer, voor buisjes en om m'n amandelen te knippen .
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
miekevis schreef op 05-08-2005 @ 22:20 :
als baby bij mij geboorte uiteraard maar ook omdat ik een dagje erna ineens blauw werd, reden onbekend.
Dat heeft mijn nichtje ook gehad, ze konden geen afwijking vinden ofzo, maar volgens een kinderarts kwomt het bij baby's en peuters wel eens voor dat ze vergeten te ademen en dus helemaal blauw kunnen worden (uiteindelijk vallen ze flauw en gaat de ademhaling weer automatisch). Lijkt me dood eng
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 19:16
Verwijderd
hihihi een keer me polsje gebroken toen ik little was nadat ik van de legobak was gevallen en over me vaders voetten gestruikelt HAHAHA owja en t heeft wel herinneringen 8ergelaten, vooral toen ik bang was voor zo'n zaagje om t gips eraf te halen... ieeehh!!

oja oja en me trommelvlies doorgeprikt ofzo maar was very small toen dus geen id van meer
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 21:23
remco1
remco1 is offline
Citaat:
QueenBitch schreef op 09-08-2005 @ 20:16 :
hihihi een keer me polsje gebroken toen ik little was nadat ik van de legobak was gevallen en over me vaders voetten gestruikelt HAHAHA owja en t heeft wel herinneringen 8ergelaten, vooral toen ik bang was voor zo'n zaagje om t gips eraf te halen... ieeehh!!

oja oja en me trommelvlies doorgeprikt ofzo maar was very small toen dus geen id van meer
ik heb gelukkig zelf nog nooit iets gebroken
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 21:53
Verwijderd
Ik weet alleen dat er iets mis was toen ik nog een babytje was waardoor een antibiotica kuur kreeg. Daardoor werd mn melkgebit slecht.

Verder nooit naar het ziekenhuis geweest.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 10:50
PrimRose
PrimRose is offline
toen ik 1 jaar was heb ik 6 weken met een gebroken bovenbeen in het ziekenhuis gelegen. Kan ik me verder helemaal niets van herinneren, echt zo'n geval van "gelukkig hebben we de foto's nog" anders had het net zo goed niet gebeurd kunnen zijn.

En 4 jaar geleden heb ik mijn galblaas laten verwijderen omdat ik galstenen had. 1 nachtje gebleven, eigenlijk 1 nachtje te kort, maar ja, wilde daar echt niet meer blijven. Infuus deed pijn, hechtingen deden pijn, vriendje kon niet blijven slapen, nee, ik was veel liever gewoon thuis.
Oud 14-08-2005, 11:07
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik heb één keer een gat in m'n hoofd gehad toen ik 3 was. Voor de rest nooit in het ziekenhuis gelegen of de EHBO nodig gehad. Nooit gebroken botten gehad oid.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 11:33
Toet0r
Toet0r is offline
dat iedereen al die leeftijden enzo nog weet

ik heb 2 of 3x buisjes gehad, en 1 ooroperatie (iets met mn trommelvlies ofzo ). Verder voor hechtingen in mn kin, nadat ik als klein meisje op een bal in de woonkamer (waar tegels op de vloer lagen) ging staan en de bal niet deed wat ik wilde en ik met mn kin op de tegels klapte.

Voor die ooroperatie moest ik wel een paar dagen in het ziekenhuis blijven maar ik vond het wel leuk, op de pijn na. Lekker verwend worden, veel cadeautjes krijgen en lekker knutselen en spelen!
Ik weet nog wel dat de ooroperatie was toen ik in groep 4 zat..

Voor de rest alleen voor controles daar geweest en op bezoek bij anderen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 12:49
Yoni
Yoni is offline
Toen ik een jaar of 7 was moest ik naar het ziekenhuis voor een wespensteek (allergie). Heb daar maar eventjes gezeten. Voor de rest eigenlijk nooit (moge het zo blijven).
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 13:03
coopergirl
coopergirl is offline
- Voor een kaakoperatie ben ik 'n paar keer in het ziekenhuis geweest. Ik was toen +/- 13 a 14 jaar.
Oud 15-08-2005, 23:36
Chronocide
Chronocide is offline
Toen ik 5 was hadden ze m`n blinde darm weggehaald.
Oud 22-08-2005, 23:04
Fantôme
Fantôme is offline
nou niet boeiend hoor, mijn ziekenhuisverleden.
nooit moeten overnachten, wel laatst een dagopname omdat ik altijd (maar dan ook écht 2 keer per dag) bloedneuzen had. Daar gingen ze wat aan doen.

Toen ik TBC had had ik een dag veel onderzoeken, maar mocht ik, wonder boven wonder wel naar huis (maar eigenlijk had ik er een aantal weken moeten blijven liggen).

toen ik echt nog een ukkie was voor mn amandelen.
Oud 23-08-2005, 02:54
K-pax
K-pax is offline
ik moet echt nooooit naar het ziekenhuis

enige keren:
- geboorte
- linker en rechter pols gebroken
- rechter pols gebroken
- jaja, weer linker en rechter pols gebroken
- duim gebroken

maar kheb nooit hoeven blijven pitten daar, en blij toe, dat lijkt me niet zo fun
Oud 25-08-2005, 13:43
Verwijderd
ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen toen ik 15 was en blinde-darm ontsteking had en daarna nog een abces, toen ben ik een weekje thuis geweest en daarna nog een week voor het tweede abces. Wat me het meest is bijgebleven is dat ze me niet op de kinderafdeling legde en dat ik 2x naast een stervende vrouw lag (terwijl net mijn oma was overleden).
Ook heb ik nog een keer een nacht in het ziekenhuis gelegen na een zelfmoordpoging (zwarte tijden, denk ik liever niet aan terug).
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 14:38
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
K-pax schreef op 23-08-2005 @ 03:54 :
ik moet echt nooooit naar het ziekenhuis

enige keren:
- geboorte
- linker en rechter pols gebroken
- rechter pols gebroken
- jaja, weer linker en rechter pols gebroken
- duim gebroken

maar kheb nooit hoeven blijven pitten daar, en blij toe, dat lijkt me niet zo fun
Hehe, das wel erg vreemd jah, hoe komt t dat je zo vaak je polsen breekt??
Oud 29-08-2005, 22:36
anoniemmanneke
anoniemmanneke is offline
Toen ik op mijn bek was geslagen. Gebroken kaak
Oud 30-08-2005, 10:33
W1A
W1A is offline
Citaat:
ekki schreef op 25-07-2005 @ 13:47 :
Heb twee jaar geleden een fistel laten verwijderen. Was een poliklinische behandeling.

Wat mij nog het beste is bijgebleven zijn twee dingen:
1. m'n vriend mocht niet mee
2. toen ik klaar was, zeiden ze: 'kleed je maar weer aan' en waren toen ineens allemaal weg. Ik werd echt helemaal aan mijn lot overgelaten. Ik moest zelf de weg maar weer terug vinden. Dat vond ik echt asociaal (ik was nog nooit in het ziekenhuis geweest ook, dus ze hadden me wel ietsje meer mogen begeleiden).
Dezelfde behandeling, maar bij mij zou het niet poliklinisch gaan. Eigenlijk zou ik een nacht daar moeten blijven, maar uiteindelijk hebben ze me 's avonds al laten gaan.

Wat me het meest is bijgebleven:
- de chaos omdat ik blijkbaar drie kwartier te laat op de OK was en ik vrijwel direct een infuus kreeg en ze me onder narcose brachten. Ik kreeg niet eens de kans om me druk te maken. Ik was zelf al 2 uur in het ziekenhuis, maar ze hadden een fout gemaakt op de afdeling.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:25
AlopiA
AlopiA is offline
een paar keer voor buisjes, een keer omdat ik een stang tegen mijn buik aan gegooid kreeg maar daar weet ik niet veel meer van. En een keer om bloed te prikken e.d., de kleine dingetjes

oh! en ik heb een keer mijn neus moeten laten hechten, ik was nog klein en was op een rooster gevallen
en ik heb eens een gat in mijn hoofd gehad en dat moest geplakt worden.

Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 16:22
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Hehe, das wel erg vreemd jah, hoe komt t dat je zo vaak je polsen breekt??
brokkenpiloot?

hehe sja 1 keer bij gym, 1 keer wintersport en een freak accident thuis, daar kom je ver mee

mja na me 15de heb ik nooit meer wat gebroken
Oud 30-08-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
K-pax schreef op 30-08-2005 @ 17:22 :
brokkenpiloot?

hehe sja 1 keer bij gym, 1 keer wintersport en een freak accident thuis, daar kom je ver mee

mja na me 15de heb ik nooit meer wat gebroken
afkloppen!
Ik zei een keer tegen een vriendin van me: ik ben nog nooit in het ziekenhuis geweest, heb nog nooit iets gebroken en diezelfde dag brak ik mijn vinger.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 22:13
Stepsje
Stepsje is offline
Ik ben geboren in het ziekenhuis via keizersnede, daar weet ik niet echt meer iets van.

En zover ik weet heb ik verder alleen afgelopen december in het ziekenhuis gelegen (toen was ik dus 19) Ik moest 2 nachtjes blijven. Mn keelamandelen zijn er toen uitgehaalt omdat ze steeds weer gingen ontsteken.
Deed erg veel pijn, de eerste nacht elk uur wakker gemaakt om te drinken, kreeg je weer een lamp in je ogen, wakker worden....

Verder vond ik de soepen die ik kreeg wel erg lekker, bloemkoolsoep en dergelijke (Was ook bijna het enige wat ik kon eten, behalve pap)
Oud 31-08-2005, 11:09
netram
netram is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 30-08-2005 @ 23:13 :
Ik ben geboren in het ziekenhuis via keizersnede, daar weet ik niet echt meer iets van.

joh
Oud 31-08-2005, 17:10
twirley
twirley is offline
ik werd thuis geboren... En even later moest ik toch nog naar het ziekenhuis.
Bleek het zo te zijn dat ik een hersenbloeding had.
Het is allemaal gelukkig GOED gekomen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:07
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Ik werd in het ziekenhuis geboren, waar ik een hele poos in zo'n glazen bak (naam vergeten) moest liggen met allemaal stickers met slangen eraan op mijn buik. Tenminste, dat zag ik op een ouden foto

Een paar maanden later begon ik meters ver te kotsen en ik dronk niet meer. Mijn ouders zijn toen naar 7 dokters geweest, maar iedereen vond me een jankerd
Mijn moeder heeft me toen afgezet bij het ziekenhuis en eiste dat ik daar een nacht mocht blijven zodat ze konden zien wat er aan de hand was. Toen heb ik de hoofdzuster ondergekotst

Daarna zijn ze me toch maar gaan onderzoeken. Ik had een dichtgegroeide maag. Daar ben ik dus aan geopereerd
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:35
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 31-08-2005 @ 19:07 :
Ik werd in het ziekenhuis geboren, waar ik een hele poos in zo'n glazen bak (naam vergeten) moest liggen met allemaal stickers met slangen eraan op mijn buik. Tenminste, dat zag ik op een ouden foto
Couveuse?
Oud 31-08-2005, 18:54
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Konijn schreef op 31-08-2005 @ 19:35 :
Couveuse?
O ja, dankje

Na heel lang denken dacht ik 'o ja, aquarium', maar dat was het ook niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 22:43
Anaïs
Anaïs is offline
Zoals de meesten hier ben ik geboren in een ziekenhuis.

Ik ben er nog zo'n 8-tal keren opgenomen, waaronder 3 keer voor ademhalingsstoornissen. Behoorlijk scary vond ik. Twee keer in de Ardennen, waar ze constant brabbelden in het Frans, terwijl ik half buiten bewustzijn was. Eén keer via school omdak ik half flauwviel in de turnles.

Ook een 3-tal keer wegens breuken en kneuzingen. Eens mijn pink gebroken, waardoor mijn hele arm in het gips moest. Ook mijn schouder eens gekneusd toen ik tegen een vrachtwagen ben aangefietst (stom ja...).

'k Ben ook één keer in een militair ziekenhuis verzorgd toen ik op legerkamp mijn kraakbeen in mijn knie heb geplet. Enorm irriterend want ik moest midden de zomervakantie met mijn hele been in het gips.

'k Ben er één keer twee nachten moeten blijven, omdat ik nogal erge constipatie had. Omdat ik nog net geen 16 was moest ik op de pediatrie verblijven. Gelukkig kreeg ik de 'wachtkamer', zodat ik niet in zo'n glazen kamer moest slapen.

Ook een keer dat ik er moest zijn was voor een kloppende hoofdpijn die al 3 weken aan de gang was. Scanner enzovoort leverden niets op, conslusie: 'stress'. Yeah right. Lang leve manuele therapeuten

Mijn indruk van ziekenhuizen? Op bepaalde afdelingen ben ik wel graag, aan andere heb ik slechte herinneringen. 'k Heb lange tijd overwogen om zelf dokter te worden, maar uiteindelijk dan toch iets anders gekozen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 10:45
Bruut
Bruut is offline
heb er een jaar ingelegen 5 jaar terug
Oud 01-09-2005, 10:47
Rachel
Rachel is offline
Nopé...
ben er alleen geboren
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:45
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Gelukkig niet .
Oud 01-09-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
wie heeft er wel eens in het ziekenhuis gelegen.
Ik, meerdere malen.

Citaat:
Waarom moest je er toen heen.
Ben praktisch doof geboren, dus lag in mijn eerste levensjaar er al regelmatig in. Na 3 grote operaties, veel kleintjes en ladingen onderzoeken hoor ik weer net zo goed als ieder ander.

Citaat:
Wat weet je er nog van of wat heeft indruk op jouw gemaakt
Hetgene wat mij het meeste is bijgebleven is de man in de OK die mij moest opereren. Ik was onzettend jong, denk een jaar of 1,5 en werd geopereerd in de tijd dat de ouders nog niet de OK mee in mochten. Hij hield me een kapje voor en zei dat het heel lekker ruikte. Nieuwsgierig als ik was boog ik voorover om te ruiken, maar trok al snel mijn hoofd weer terug omdat het helemaal niet zo was. Voor ik het wist drukte hij mijn mond en neus tegen het kapje aan waardoor ik in paniek raakte. Daarna werd ik vastgehouden door andere mensen in de OK om me rustig te houden. Gelukkig viel ik daarna vrij snel in slaap, maar als ik die vent tegen kom moet ik hem daar toch echt even op aanspreken.

Ondanks dat sommige zeggen dat je op zo'n jonge leeftijd geen scherpe herinneringen meer hebt, weet ik sommige dingen nog onzettend goed tot in de details. Waar ik heen moest, wie er mee ging, het omkleden, de mensen die ik toen tegenkwam, de reacties van mijn moeder, de eerste nacht daar slapen, de broeder die me naar de OK bracht enz enz

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:31
Lynn
Lynn is offline
Ben er geboren en daar houdt het ook mee op.
Oud 01-09-2005, 21:28
merels
merels is offline
aantal maanden geleden voor keel- en neusamandelen, voor een operatie aan mijn sleutelbeen, operatie aan mijn sprongbeen, die ik as dinsdag weer krijg.
wel vaak voor korte dingen, ik heb vaak pech gehad met mijn voeten. snelle ontstekingen etc. en natuurlijk vaak voor foto's, de ene scan na de andere leek het soms wel.
Maar echt vervelend heb ik het nooit gevonden. Narcose is niet echt aan mij besteed, dat is wel jammer.
Oud 02-09-2005, 13:55
Verwijderd
Blindedarm ontsteking, was nogal pijnlijk omdat ik eerst heel erg lang moest wachten op de operatie, omdat er een man van vier hoog was gevallen die voorrang op de operatiekamer had.. Na de operatie nergens last van gehad.
Ook enkele keren voor buisjes en amandelen enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 21:10
Kaa
Kaa is offline
ik heb maar 1 x in het ziekenhuis gelegen. Omdat ik mn schedel gebroken had van het e ne naar het andere oor.
Dat was best akelig
maar ik vond het eten geweldig.
ik was vier dus zoveel herinnerik me er niet van.;

verder vaak zat in ziekenhuis geweest voor onderzoek/kleinedi ngetejs, maar niet meer opgenomen hoeven worden.
en wat mij betreft mag dat zo blijven
Oud 12-09-2005, 18:45
merels
merels is offline
ik ben dinsdag geopereerd aan mijn sprongbeen (in je enkel), er is kraakbeen weggehaald en mijn bot is recht geslepen, en er zijn vijf gaatjes in mijn bot gemaakt wat zich tijdens mijn herstel moet opvullen met gezond kraakbeen.
is er iemand die een soortgelijke operatie heeft gehad? en zo ja, ben je genezen?
Oud 12-09-2005, 20:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 31-08-2005 @ 19:07 :

Een paar maanden later begon ik meters ver te kotsen en ik dronk niet meer. Mijn ouders zijn toen naar 7 dokters geweest, maar iedereen vond me een jankerd
Mijn moeder heeft me toen afgezet bij het ziekenhuis en eiste dat ik daar een nacht mocht blijven zodat ze konden zien wat er aan de hand was. Toen heb ik de hoofdzuster ondergekotst

Daarna zijn ze me toch maar gaan onderzoeken. Ik had een dichtgegroeide maag. Daar ben ik dus aan geopereerd
Wat gek dat je overal werd weggestuurd. Als je zo krachtig moet overgeven (projectiel braken noemen ze dat), is er idd duidelijk iets mis met je maag-afvoer.
Nou ja gelukkig is 't de 7e dokter wel gelukt
Oud 13-09-2005, 18:53
Encrypted
Encrypted is offline
Nog nooit opgenomen, ben thuis geboren. Maar ik ben niet de enige zie ik
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten