Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat je vergeet, is dat veel van deze mensen zo arm zijn omdat ze jonge kinderen hebben. Deze mensen gaan er relatief gezien dus op vooruit, want voor kinderen betaal je geen ruk, in de meeste collectieve verzekeringen is nu zelfs de afspraak dat alle kinderen gratis meeverzekerd zijn voor de aanvullende verzekeringen, bovenop de gratis basisverzekering tot hun 18e.
||
Citaat:
Probeer 480 per maand te betalen voor je verzekering, en zeik dan nog eens als anderen niet meer voor 51 euro met drie personen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En rondlopen zonder verzekering is een beetje als Russische roulette, je weet dat het een kans is dat je de lul bent, maar als je de lul bent ben je dat ook zwaar. Uiteraard ook een keuze die je zelf kan maken. ![]() Wel een keuze waarvan ik verwacht dat mensen zich er dan ook aan houden.
||
Citaat:
T_ID : als jij 480 euro per maand zou betalen voor een verzekering, ben je niet goed wijs. dat van die aanvullende verzekeringen is nieuw voor me.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() waarom moet jij zoveel betalen ? of is dat voor t hele gezin of zo ? het slaat namelijk nergens op, aangezien ik, als ik voor de duurste variant van de verzekering die ik nou heb zou kiezen, nooit meer dan 200 euro per maand kwijt zou zijn. (is nu 130 of zo). overigens is het feit dat jouw situatie misschien niet ideaal is, nog geen reden om ervan uit te gaan dat anderen het per definitie niet slechter zouden hebben als jou.
||
Citaat:
overigens maakt het voor zorgverzekeringen niet uit waar je geld vandaan komt (loon of winst). wij zijn hier (geen minderjarige kinderen) per persoon zo'n 120e. per maand kwijt aan die basisverzekering + aanvullend, dus dat is dan 4x120=500e. die arbeidsongeschiktheidsverzekering is vrijwillig tegenwoordig he. (de WAZ bestaat niet meer). maar goed, die dingen zijn nog steeds duur. vind ik t overigens wel heel knap om voor 51e. per maand klaar te zijn. de basisverzekering is toch al 85 euro ? (overigens hoef je mij niet uit te leggen hoe duur ondernemerschap is he ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
overigens hoor je mij niet klagen over de premie. ik ga er op vooruit.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Voor ons 480 van ongeveer 3500. Voor hen 51 van ongeveer 2200. Zij betaalden dus 2% aan premie. Wij 13%. Klopte geen reet van, zwaar oneerlijk, dikke pret met het nieuwe zorgstelsel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De man in mijn voorbeeld verdiende 62% van wat mijn vader verdient in een goede maand. Nog niet het dubbele. Toch betalen wij bijna tien maal zo veel premie in het oude stelsel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlandse opdracht nakijken op style fouten Prue Halliwell | 2 | 10-05-2012 17:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlandse moslims: Theo van Gogh moet stoppen met columns in Metro naam onbekend | 218 | 09-04-2004 14:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
interessante pro-kapitalistische site gevonden Not for Sale | 38 | 08-03-2002 11:56 |