Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2006, 11:48
Toulouse-Latrec
Toulouse-Latrec is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-08-2006 @ 12:39 :
Dat vind ik dan ook veel te ver gaan. Natuurlijk zouden de problemen in Palestina nu geen rol spelen als er geen Joden meer zouden zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet. Er is erg slecht beleid gevoerd na de Tweede Wereldoorlog om de verschrikkelijke ervaringen van de Joden enigszins te compenseren. Dat is het probleem geweest. Dat daar nu nog steeds geen oplossing voor is, praat antisemitisme simpelweg niet goed.

Het panische geblaat van Gatara na elke minimale provocatie praat ik daarmee overigens niet goed. Ik vind het getuigen van weinig incasseringsvermogen en hoewel ik Gatara ooit erg mocht om haar idealistische tot soms zelfs enigszsins naïeve gedachtegang, vind ik dat de oogkleppen momenteel wel erg strak om haar hoofd zitten. Spijtig is dat.
Waarom gaat t te ver? T is toch een feit? Had Hitler zn werk afgemaakt; geen gezeik in t midden oosten nu. Valt niet te ontkennen.
Als je zou hebben gelezen had je gezien dat ik nooit gezegt heb dat hitler zn werk ook daadwerkelijk af had moeten maken.

Heeft niks met antisemitisme te maken. Zowiezo, het is zo kinderachtig om keer op keer weer met racisme of anti semitisme aan te komen. Ik heb niks tegen mensen uit t midden oosten, hell, ik heb gister nog uitgebreid zitten zoenen met een joodse zelfs
Advertentie
Oud 01-08-2006, 12:07
hookee
hookee is offline
Nu we 't tòch over Hitler hebben. Ik denk dat 'ie zich in z'n graf zou omdraaien als hij zag wat er nu met land gebeurt. Hij heeft de hoogstaande joodse kennis in z'n land omgebracht en moet nu toezien wat ervoor in de plaats komt...

En ja, als ze een beetje beter hun best hadden gedaan tijdens de kruistochten hadden we nu óók geen probleem gehad, géén 9/11, géén Srebrenica etc etc..
Lekkere gedachtengang houden jullie erop na..
Oud 01-08-2006, 12:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Toulouse-Latrec schreef op 01-08-2006 @ 12:48 :
Waarom gaat t te ver? T is toch een feit? Had Hitler zn werk afgemaakt; geen gezeik in t midden oosten nu. Valt niet te ontkennen.
Als je zou hebben gelezen had je gezien dat ik nooit gezegt heb dat hitler zn werk ook daadwerkelijk af had moeten maken.
Als je nu nog een keer leest wat ik zeg, zie je dat ik dat ook niet ontken.
Oud 01-08-2006, 12:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Heeft niks met antisemitisme te maken. Zowiezo, het is zo kinderachtig om keer op keer weer met racisme of anti semitisme aan te komen. Ik heb niks tegen mensen uit t midden oosten, hell, ik heb gister nog uitgebreid zitten zoenen met een joodse zelfs
aah,.. een excuus-joodse.

Weet je,..

als iedereen nu atoombommen op de wereld laat ontploffen, zijn we zeker van het gezeik af.
Ook dit soort gezeik.
Oud 01-08-2006, 12:52
Cartosa
Cartosa is offline
Olee, Syrie maakt zich klaar. Voor het eerst is het leger hier naar de hoogste alarmfase gebracht en zijn een heleboel reservisten opgeroepen, nu Israel extra troepen naar Libanon heeft gevoerd. (http://english.aljazeera.net/NR/exer...E10746923C.htm)

De bommen komen wel erg dicht nu, gisteren in Quinetra hoorde ik ze zachtjes ploffen in de verte.

Het Israelische leger slaagt er trouwens niet in om de grenssteden onder controle te krijgen en het lijkt erop dat ze een soort enorme boog eromheen gaan maken (richting Litani rivier).
Oud 01-08-2006, 12:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 01-08-2006 @ 10:59 :
Ik begrijp gatara wel hoor, hij ging wel heel ver... hij zij dingen als hitler had ze werk moeten afmaken , dat is echt walchelijk als je je even inbeeld wat joden is aangedaan in de WO2.
Maar goed een serieuze waarschuwing was misschien genoeg geweest.
Ik had het notabene alleen over de avatar en vroeg niet om een ban. Dus wat er ook gezegd wordt door Toulouse-nogwat is onzin.
Oud 01-08-2006, 12:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 01-08-2006 @ 13:52 :
Olee, Syrie maakt zich klaar. Voor het eerst is het leger hier naar de hoogste alarmfase gebracht en zijn een heleboel reservisten opgeroepen, nu Israel extra troepen naar Libanon heeft gevoerd. (http://english.aljazeera.net/NR/exer...E10746923C.htm)

De bommen komen wel erg dicht nu, gisteren in Quinetra hoorde ik ze zachtjes ploffen in de verte.

Ik zou maar even weg gaan. Egypte is ook een mooi vakantieland

Citaat:

Het Israelische leger slaagt er trouwens niet in om de grenssteden onder controle te krijgen en het lijkt erop dat ze een soort enorme boog eromheen gaan maken (richting Litani rivier).
Ja, omdat ze - denk ik - geen zin hebben op een oorlog met Syrie, maar Hezbollah ziet dat hoogstwaarschijnlijk wel zitten (liever dan een grootschalig grondoffensief waar haar infrastructuur verneukt wordt),...
Oud 01-08-2006, 12:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Toulouse-Latrec schreef op 01-08-2006 @ 12:34 :
Hoe groot is de arabische wereld ookal weer?
Inderdaad ja. Heel groot. Zoals je weet zijn moslims niet zo ver ontwikkeld als dat wij zijn, en zodoende zijn hun reacties over het algemeen krankjorem, nouhja, hoewel, in vergelijking met Israel is de arabische wereld nog verstandig.

Ik ben groot voorstander van het hele midden oosten wegvagen ja.
Zonder Israel zou deze wereld een veel betere plek zijn.
Net terug van Zomerkamp Nieuw Rechts of zo?
Oud 01-08-2006, 12:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-08-2006 @ 12:39 :

Het panische geblaat van Gatara na elke minimale provocatie praat ik daarmee overigens niet goed. Ik vind het getuigen van weinig incasseringsvermogen en hoewel ik Gatara ooit erg mocht om haar idealistische tot soms zelfs enigszsins naïeve gedachtegang, vind ik dat de oogkleppen momenteel wel erg strak om haar hoofd zitten. Spijtig is dat.
Want,... jij kunt de paniek weerleggen?
Ga je gang.
Oud 01-08-2006, 12:58
Aristide Bruant
Aristide Bruant is offline
Haham, nee Gatara, dat noemt men nou een vriendin (niet mn, een).

Een atoombom overal laten ontploffen zou leuk zijn, alleen is het niet nodig. Er is maar 1 regio in de wereld die wereldwijd terrorisme veroorzaakt en in de hand werkt, en dat is het midden-oosten.

Israelische poll:

Gaat het offensief tegen Hezbollah Israכl uiteindelijk iets opleveren?
Nee, integendeel. Door dit offensief zal de vijandigheid jegens Israכl alleen maar toenemen
31 46.3%

Ja, Israכl legt hiermee het terrorisme aan banden
20 29.9%

Op korte termijn misschien wel, maar op de lange termijn lost het niets op
16 23.9%

Ennem; admins: IP bans hebben geen nut hoor.
Oud 01-08-2006, 13:00
Verwijderd
Citaat:

Maar toch kwalificeer je [het afmaken van] de holocaust op een bepaalde manier als nuttig, en dat is an sich not done. Hoe kan je niet aanvoelen dat zo'n uitspraak gewoon niet kan, taboe is?
Bovendien zet je daardoor de Midden-Oosten-problematiek (die jij in je posts systematisch wijt aan Israëlische agressie) neer als iets dat als het ware inherent is het joodse ras; dat grenst aan antisemitisme.
Oud 01-08-2006, 13:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Snees schreef op 01-08-2006 @ 14:00 :
Maar toch kwalificeer je [het afmaken van] de holocaust op een bepaalde manier als nuttig, en dat is an sich not done. Hoe kan je niet aanvoelen dat zo'n uitspraak gewoon niet kan, taboe is?
Bovendien zet je daardoor de Midden-Oosten-problematiek (die jij in je posts systematisch wijt aan Israëlische agressie) neer als iets dat als het ware inherent is het joodse ras; dat grenst aan antisemitisme.
Beter kon ik het niet verwoorden.
Oud 01-08-2006, 13:02
Aristide Bruant
Citaat:
Maar toch kwalificeer je [het afmaken van] de holocaust op een bepaalde manier als nuttig, en dat is an sich not done. Hoe kan je niet aanvoelen dat zo\'n uitspraak gewoon niet kan, taboe is?
Ten eerste bestaat er niet zoiets als een joods ras. En ten tweede is Israelische agressie ook de enige reden voor de midden oosten problematiek. De enige reden waarom de Hezbollah en Hamas bestaan is omdat Israel bezig blijft met onteigeningen en ontvoeringen. Gepaard gaande met liquidaties en marteling.
Oud 01-08-2006, 13:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Aristide Bruant schreef op 01-08-2006 @ 14:02 :
De enige reden waarom de Hezbollah en Hamas bestaan is omdat Israel bezig blijft met onteigeningen en ontvoeringen. Gepaard gaande met liquidaties en marteling.
lol

Ik zou je graag een keer op de thee willen uitnodigen met Nasrallah en Mashaal.
Relief
Relief is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 13:52 :
aah,.. een excuus-joodse.

Weet je,..

als iedereen nu atoombommen op de wereld laat ontploffen, zijn we zeker van het gezeik af.
Ook dit soort gezeik.
Deze reactie maakt meteen duidelijk wat Gimme-more-beere bedoelt.
T_ID
T_ID is offline
Overigens: ben ik de enige die Al Manar niet meer door kan krijgen?
Oud 01-08-2006, 13:05
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 14:03 :
lol

Ik was onlangs nog bij enkele leden op de thee, oa. het War Museum bezocht!
Oud 01-08-2006, 13:06
Aristide Bruant
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 14:03 :
lol

Dat jij op geen enkele manier serieus te nemen valt is bekend hoor. Je noemt joden zelfs een ras. En als iets een feit is is wel dat er niet zoiets bestaat als een joods ras.

Hell, paar jaar terug besloten de zionisten dat er een te kort aan zionisten was, en dus hebben ze maar afgeschaft dat zowel de vader als moeder de joodse overtuiging moeten aanhangen, nu is alleen de ma die de overtuiging aanhangt genoeg.
Oud 01-08-2006, 13:06
Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2006 @ 14:03 :
Overigens: ben ik de enige die Al Manar niet meer door kan krijgen?
nope al manar werkt hier nog wel. Ik moet wel zeggen dat ze bij Al manar wel humor hebben.

Adolf Olmert.

Maar ja, Al Manar is niet echt een veelbeken kanaal. Ik zou maar eens naar Al-jazeera kijken i.p.v naar dat kanaal.
Oud 01-08-2006, 13:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 01-08-2006 @ 14:06 :
Maar ja, Al Manar is niet echt een veelbeken kanaal. Ik zou maar eens naar Al-jazeera kijken i.p.v naar dat kanaal.
Het is meer als voorbeeld van hoe het niet moet. Ik pikte hier en daar op dat het gebombardeerd zou zijn namelijk, en opeens vond ik het niet meer. Niet dat de bronnen daarvan zo fantastisch waren, maar ja, toch ff checken.
stond o.a. hier.
http://www.pmw.org.il/LatestBulletins.htm#b230706
Misschien toch niet hard genoeg gebombardeerd dan.
Oud 01-08-2006, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Aristide Bruant schreef op 01-08-2006 @ 14:02 :
Ten eerste bestaat er niet zoiets als een joods ras.
En ten tweede is Israelische agressie ook de enige reden voor de midden oosten problematiek. De enige reden waarom de Hezbollah en Hamas bestaan is omdat Israel bezig blijft met onteigeningen en ontvoeringen. Gepaard gaande met liquidaties en marteling.
Jij voelt ook wel aan wat de lading van 'jood' is. Je geeft zelf aan dat je met een joodse gezoend hebt. Anders gebruik je de definitie van de Nürenberger rassenwetten, of desnoods die van Otto Weininger. Noem het Jodendom een religie, ras, volk - de betekenis van de term 'jood' is duidelijk.
Met je tweede punt maak je je positie alleen nog maar dubieuzer. Ik zal nooit ontkennen dat de Israëlische staat soms nogal agressief te werk gaat, maar dat schrijf jij direct toe aan het overleven van joden - de jood deugt dus niet echt. Die laatste denkstap kan ik op geen enkele andere manier zien dan als een uiting van antisemitisme.
Oud 01-08-2006, 13:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Aristide Bruant schreef op 01-08-2006 @ 14:06 :
Dat jij op geen enkele manier serieus te nemen valt is bekend hoor. Je noemt joden zelfs een ras. En als iets een feit is is wel dat er niet zoiets bestaat als een joods ras.
volk/natie =/= ras

maar ja, dat jij mijn berichten niet goed leest, verbaast me niets.
Oud 01-08-2006, 13:18
Aristide Bruant
Citaat:
Snees schreef op 01-08-2006 @ 14:12 :
Jij voelt ook wel aan wat de lading van \'jood\' is. Je geeft zelf aan dat je met een joodse gezoend hebt. Anders gebruik je de definitie van de Nürenberger rassenwetten, of desnoods die van Otto Weininger. Noem het Jodendom een religie, ras, volk - de betekenis van de term \'jood\' is duidelijk.
Met je tweede punt maak je je positie alleen nog maar dubieuzer. Ik zal nooit ontkennen dat de Israëlische staat soms nogal agressief te werk gaat, maar dat schrijf jij direct toe aan het overleven van joden - de jood deugt dus niet echt. Die laatste denkstap kan ik op geen enkele andere manier zien dan als een uiting van antisemitisme.
Kijk, daar heb je t weer he, ik zeg;
. De enige reden waarom de Hezbollah en Hamas bestaan is omdat Israel bezig blijft met onteigeningen en ontvoeringen. Gepaard gaande met liquidaties en marteling.

Jij komt weer aan met anti-semitisme. Dat is het probleem, zodra er kritiek word geuit op Israel beginnen er een boel te blaten voer anti-semitisme. Dom gelul. Als ik een anti-semitist ben omdat ik kritiek durf te uiten op Israel, dan ben ik daar trots op.

Lui die gelijk weer beginnen te blaten over anti-semitisme noem ik extreem zielig en vooral dom.
Oud 01-08-2006, 13:19
Aristide Bruant
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 14:18 :
volk/natie =/= ras

maar ja, dat jij mijn berichten niet goed leest, verbaast me niets.
Kortom, je leest niet eens wat jezelf typt en waar je het zo mee eens bent dat je het niet beter kan verwoorden.
Oud 01-08-2006, 13:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Aristide Bruant schreef op 01-08-2006 @ 14:19 :
Kortom, je leest niet eens wat jezelf typt en waar je het zo mee eens bent dat je het niet beter kan verwoorden.
of je lult gewoon weer eens uit je nek.
Oud 01-08-2006, 13:42
Aristide Bruant
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 14:20 :
of je lult gewoon weer eens uit je nek.
Citaat:

Bovendien zet je daardoor de Midden-Oosten-problematiek (die jij in je posts systematisch wijt aan Israëlische agressie) neer als iets dat als het ware inherent is het joodse ras;
Daarop reageer jij met \"beter kan ik het niet verwoorden\"

Er bestaat niet zoiets als het joodse ras.

De enige reden waarom de Hezbollah en Hamas bestaan is omdat Israel bezig blijft met onteigeningen en ontvoeringen, gepaard gaande met liquidaties en marteling.

En zolang Israel zo te werk blijft gaan sta ik vierkant achter hezbollah en hamas.
Oud 01-08-2006, 13:43
Gatara
Gatara is offline
Zowel Hezbollah als Hamas willen Israel *plop* weghebben. Met jood en al.

wat zeur je nu?
Oud 01-08-2006, 13:48
Sherpao
Sherpao is offline
Gatara under fire!!!
Oud 01-08-2006, 13:51
Aristide Bruant
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 14:43 :
Zowel Hezbollah als Hamas willen Israel *plop* weghebben. Met jood en al.

wat zeur je nu?
Vind je het gek? Hun leven word onmogelijk gemaakt door Israel. Dagelijkse grond onteigeningen, zelfs in wat Israel palestina noemt heeft Israel de controle. Ontvoeringen van palestijnen is de normaalste zaak voor Israelisch, dagelijks worden er weer hectares grond onteigent voor een muur, de plannen voor annexatie van een groot deel van de westoever gaan ook gewoon door.

Nogal wiedes dat ze een pleuris hekel aan Israel hebben. Net zo goed als dat Israel Hezbollah en Hamas wil vernietigen. De regering van Israel zijn net zulke terroristen als Hamas of Hezbollah, t enige verschil is dat Hamas en Hezbollah nouwelijks slachtoffers maken in vergelijking met de israelische terreur.
Oud 01-08-2006, 13:59
Gatara
Gatara is offline
If we searched the entire world for a person more cowardly, despicable, weak and feeble in psyche, mind, ideology and religion, we would not find anyone like the Jew. Notice, I do not say the Israeli. (New Yorker, Oct. 14, 2002)

"If they (Jews) all gather in Israel, it will save us the trouble of going after them worldwide."
--Hassan Nasrallah, quoted in the Lebanon Daily Star, October 2002.

In die trant, denken meerderen in de arabische wereld:
natuurlijk zaten de joden achter 9/11, de cartoons, de tsunami, de dood van arafat, de aardbevingen in Iran, de vogelgriep, etcetera.
Oud 01-08-2006, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Aristide Bruant schreef op 01-08-2006 @ 14:18 :
Kijk, daar heb je t weer he, ik zeg;
. De enige reden waarom de Hezbollah en Hamas bestaan is omdat Israel bezig blijft met onteigeningen en ontvoeringen. Gepaard gaande met liquidaties en marteling.
Ik begrijp niet waarom je dat punt erbij haalt. Het item was jouw uitlating over de holocaust. Daar ging jij juist niet op in...

Citaat:
Jij komt weer aan met anti-semitisme. Dat is het probleem, zodra er kritiek word geuit op Israel beginnen er een boel te blaten voer anti-semitisme. Dom gelul. Als ik een anti-semitist ben omdat ik kritiek durf te uiten op Israel, dan ben ik daar trots op.
Het ging hier specifiek over jouw (mogelijk antisemitische) uitlatingen. Kennelijk probeerde je er een soort buitenspelval van te maken met die zin hierboven, maar daar ging het helemaal niet over.

Citaat:
Lui die gelijk weer beginnen te blaten over anti-semitisme noem ik extreem zielig en vooral dom.
Doei!
Oud 01-08-2006, 14:09
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 14:59 :
In die trant, denken meerderen in de arabische wereld:
natuurlijk zaten de joden achter 9/11, de cartoons, de tsunami, de dood van arafat, de aardbevingen in Iran, de vogelgriep, etcetera.
Door je liefde voor Israel ben je de kijk op de realiteit volledig kwijt. Maar desalniettemin, Dr. Phil heeft altijd raad.
Oud 01-08-2006, 14:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-08-2006 @ 15:09 :
Door je liefde voor Israel ben je de kijk op de realiteit volledig kwijt. Maar desalniettemin, Dr. Phil heeft altijd raad.
sterk tegenantwoord

Oud 01-08-2006, 14:20
Gatara
Gatara is offline
Lebanon: We will sue Israel in Hague

Lebanese minister of justice states that Israel's attacks constitute war crimes, crimes against humanity, and wonders how pictures of Qana did not bring about ceasefire. Red Cross publishes that 28 corpses evacuated from Qana, contrary to Lebanese reports that 57 people were killed
Roee Nahmias

Lebanon is planning to file a lawsuit against Israel in the International Criminal Court. Tuesday, Lebanese Minister of Justice Charles Rizk made a written petition to the Lebanese Prime Minister, Fouad Siniora, asking him to bring up the issue in the next meeting of the Lebanese cabinet, so that the prime minister will be able to collect witnesses in preparation before filing of the complaint.

The minister wrote to the prime minister: "The repeated Israeli attacks on Lebanon, on its infrastructure, its citizens, women and children, since July 12 are a grave breech of international law and international agreements. As such, they clearly constitute war crimes and crimes against humanity."

"In preparation for the pursuit of the Israeli enemy in the relevant international courts, and in a bid to punish these crimes and to bring them to justice, the Lebanese government must prepare a comprehensive case that will include and detail all the attacks and crimes committed. This is with the intent that Israel pay restitution on all the physical and moral damages that she caused Lebanon and her citizens," he wrote.

"Accordingly, I request of you to present the issue in the cabinet meeting so that the decision can be made to assign the mission of performing a comprehensive survey of damage caused and of gathering proof of crimes committed to the Defense Ministry or the Ministry of the Interior. This will be done with legal oversight so that it may be passed on at the right moment in order to go after the perpetrators of these crimes," he added.

In addition, Minister Rizk expressed his regret that the "Qana massacre did not horrify the conscience and did not bring about a UN decision for a ceasefire.

The Red Cross published that 28 corpses were evacuated from Qana, 19 of which were children. The report clashes with the Lebanese report that 57 people were killed.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...284627,00.html

niet alleen t.a.v. het aantal doden, maar meer omdat zover ik weet Libanon nog niet eens het ICC-verdrag ondertekend heeft, laat staan geratificeerd. (Israel heeft wel ondertekend, maar niet geratificeerd). Kun je dan toch een aanklacht indienen?
Oud 01-08-2006, 14:21
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 15:18 :
sterk tegenantwoord

Dus jij wilt dat ik serieus op de beschuldigingen inga? Joden zitten/zaten achter de vogelgriep?

Ik moet wel lachen om je.
Oud 01-08-2006, 14:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-08-2006 @ 15:21 :
Dus jij wilt dat ik serieus op de beschuldigingen inga? Joden zitten/zaten achter de vogelgriep?

Ik zeg dat niet
Ik zei dat dat beweerd werd.
Oud 01-08-2006, 14:26
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 15:22 :
Ik zeg dat niet
Ik zei dat dat beweerd werd.
Waarom zouden we in moeten gaan op loze beweringen? Of is dit weer zo'n poging om in de slachtofferrol te kruipen? Ben jij trouwens een jood?
Oud 01-08-2006, 14:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, je wordt geacht de beschuldigen te weerleggen dat sommige Arabische media haatzaaiende zaken over Israël, Amerika, het Westen en Joden over het algemeen verspreiden.

Als je voorbeelden nodig hebt van wat je te rechtvaardigen hebt, check de bladen Al-Hayat Al-Jadida, Al-Watan, Al-Ayyam en Al Manar tv.
Oud 01-08-2006, 14:33
hookee
hookee is offline
Citaat:
Fijn, dat je kan lachen om één van de leugens uit Syrië
Er zijn er namelijk altijd wel bij die het kunnen gebruiken om de haat jegens joden nog verder aan te wakkeren om iemand zo gek te krijgen een gordeltje om te doen.
Zo gaan er nog een tigtal leugens over 't nieuws die zelfs nederlandse forumlezers voor zoete koek aannemen..
Toch een compliment voor de Israëli's om zo'n virus te kunnen ontwikkelen...
Oud 01-08-2006, 14:52
Sherpao
Sherpao is offline
De loze beschuldigen zijn voor de joden weer een uitgemeten mogelijkheid om in hun favoriete rol te kruipen namelijk de slachtofferrol.
Gisteren zag ik weer eens op tv hoe de joodse media tekeer ging. Oudjes werden opgetrommeld wiens familieleden in de WO2 omgekomen waren en het was weer gezellig van oudsher. Het is kotsmisselijk om te zien dat de joden niets geven om de slachtoffers die vallen aan de niet-joodse zijde. Zij spraken eerder over een tweede holocaust terwijl de joden burgers na burgers liquideren.
Oud 01-08-2006, 14:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-08-2006 @ 15:52 :
Het is kotsmisselijk om te zien dat de joden niets geven om de slachtoffers die vallen aan de niet-joodse zijde.
Je hebt echt geen benul hoe zo'n gevechtsoperatie op de grond werkt denk ik onderhand.

Dan kan ik je vertellen dat wanneer je een gebouw platgooit waar honderden kilo's explosieven e.d. in opgeslagen zijn door de Hezbollah, dat de woningen van burgers er omheen ook geheid meegaan in de ontploffing.

Waarom verschuilt de Hezbollah zich dus in woonwijken terwijl ze weten dat ze oorlog voeren met Israël en daarmee die mensen in gevaar brengen?
Oud 01-08-2006, 15:03
hookee
hookee is offline
[QUOTE]Sherpao schreef op 01-08-2006 @ 15:52 :
De loze beschuldigen
Welke?

..kotsmisselijk om te zien dat de joden niets geven om de slachtoffers die vallen aan de niet-joodse zijde.
Daar ga jij van uit, ik weet wel beter.
En dan nòg is het altijd beter dan een feestje organiseren snoepjes uitdelen zoals aan de andere kant gebeurt na het vermoorden en kidnappen van soldaten, exploderen van bommen in bussen, instorten van 2 torens en noem maar op.

Nog iets op de interessante link betreffende de vogelgriep te zeggen?
Oud 01-08-2006, 15:29
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2006 @ 15:55 :
Je hebt echt geen benul hoe zo'n gevechtsoperatie op de grond werkt denk ik onderhand.

Dan kan ik je vertellen dat wanneer je een gebouw platgooit waar honderden kilo's explosieven e.d. in opgeslagen zijn door de Hezbollah, dat de woningen van burgers er omheen ook geheid meegaan in de ontploffing.

Waarom verschuilt de Hezbollah zich dus in woonwijken terwijl ze weten dat ze oorlog voeren met Israël en daarmee die mensen in gevaar brengen?
Ik neem aan dat je een militair bent met een aantal onderscheidingen aangezien je weet waarover je praat.

Hoe weet jij trouwens dat de Hezbollah zich opzettelijk onder de burgers zich bevindt? Jij papegaait de Israelische propaganda maar na. Waarom zou Hezbollah menselijke schilden gebruiken? Hezbollah kan bestaan en gedijen alleen dankzij de bevolking. Als diezelfde bevolking gedood zou worden doordat Hezbollah deze opzettelijk als schilden zou gebruiken, dan zou die bevolking toch korte metten maken met Hezbollah? Of acht jij de Libanese bevolking daar te dom voor?

Bovendien is er genoeg natuurlijke omgeving waar de Hezbollah-strijders kunnen camoufleren. Waarom dan burgers als schilden gebruiken, als dat alleen maar in hun nadeel is? Er zijn genoeg grotten, valleien, bossen etc. in Zuid-Libanon.

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 15:36.
Oud 01-08-2006, 15:41
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
hookee schreef op 01-08-2006 @ 16:03 :

instorten van 2 torens en noem maar op.
Oh ik dacht dat verschillende gereputeerde media hun verontschuldigingen hadden aangeboden voor het tonen van verouderde beelden die dag...

Als het maar in je kraam past he, ongelofelijk hoe sommigen alle zin voor neutraliteit verliezen met het posten van websites, zodat ze toch maar hun argumenten op het web kunnen terugvinden.
Oud 01-08-2006, 15:43
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
hookee schreef op 01-08-2006 @ 16:03 :
Nog iets op de interessante link betreffende de vogelgriep te zeggen?
Aangezien het onzin is begrijp ik niet waarom je wilt gaan twisten om onzin? Is dit misschien omdat je de aandacht wilt afleiden van de gruwelijke daden van Israel tegen de mensheid!!!
Oud 01-08-2006, 15:45
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2006 @ 15:55 :

Je probeert aldoor de schuld op de meest omslachtige manieren enkel en alleen bij hezbollah te leggen...
Ik geloof best dat Hezbollah schuilt in woonwijken daar niet van, maar is dat dan gelijk een vrijbrief om die woonwijken plat te bombarderen? Jij doet net alsof Israel geen andere keus rest dan het gooien van bommen.
Oud 01-08-2006, 16:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-08-2006 @ 16:29 :
Ik neem aan dat je een militair bent met een aantal onderscheidingen aangezien je weet waarover je praat.
Nee, maar ik weet wel een en ander over urban combat operations en de werkwijze van de Hezbollah en Hamas.
Citaat:
Hoe weet jij trouwens dat de Hezbollah zich opzettelijk onder de burgers zich bevindt?
Nou... zo'n stad om je heen terwijl je een bunker voor raketten aan het bouwen bent lijkt me heel lastig om te missen, dus je kan er van uit gaan dat de Hezbollah dat opzettelijk doet. Begin van de discussie postte iemand al een filmpje waarop je kon zien hoe een katjoesja raketlanceerinstallatie een garage van een gebouw in werd gereden, waarna het gebouw geraakt werd.
Citaat:
Jij papegaait de Israelische propaganda maar na. Waarom zou Hezbollah menselijke schilden gebruiken?
Zodat het net lijkt alsof Israël burgers beschiet en kinderen als jij sympatie voor de Hezbollah ontwikkelen.

En once again: Israëlische propaganda? Wijs eens iets aan waar de berichtgeving van Israël opzettelijk onjuist was dan?
Oud 01-08-2006, 16:12
Sherpao
Sherpao is offline
Zo'n joodse bron/film is van hetzelfde niveau als die Powell gebruikte toen hij de oorlog tegen Irak probeerde te rechtvaardigen. Maar ik heb al eens eerder gezegd dat je niet serieus te nemen bent zolang je dubieuze bronnen gebruikt en je reacties stoelt op leugens.
Oud 01-08-2006, 16:17
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2006 @ 17:08 :
Nee, maar ik weet wel een en ander over urban combat operations en de werkwijze van de Hezbollah en Hamas.
Oh raar, want die laatsten doen amper zelf hun operaties .
Oud 01-08-2006, 16:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-08-2006 @ 17:12 :
Zo'n joodse bron/film is van hetzelfde niveau als die Powell gebruikte toen hij de oorlog tegen Irak probeerde te rechtvaardigen. Maar ik heb al eens eerder gezegd dat je niet serieus te nemen bent zolang je dubieuze bronnen gebruikt en je reacties stoelt op leugens.
Lol, bekijk het filmpje zelf maar, ik gaf Pruttelpot destijds al een cursus Katjoesja-herkennen, er was geen twijfel over mogelijk. Geloof je alles niet dan kun je ook natuurlijk het nieuws kijken. Cnn werd al eerder door de Hezbollah bedreigt toen ze beschietingen vanuit een woonwijk filmden en Israël door die beelden de lanceerinstallatie de minuut erna plat gooide (zie mijn artikel in thread 4)

Gatara postte eerder een kaart waarin prachtig werd uitgetekend waar de vestingen en opslagplaatsen van de Hezbollah in Beirut stonden.

Nee.. je bent hier gewoon in het ongelijk vrees ik. De Hezbollah gebruikt de Libanezen als schild en chantagemiddel, live with it.

Regels voor berichten