Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 10:32
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 10-08-2006 @ 11:18 :
En het betalen van huur is geen eis voor stufi, er zijn zat mensen die geen huur betalen en uitwonend zijn en dus ook uit stufi krijgen.
juist, als de IBG eist dat je een huurcontract opstuurt, dan mogen jullie allemaal terug komen om te klagen als iemand daar misbruik van maakt.

nogmaals, TS heeft hier gewoon recht op. wie het daar niet mee eens is, moet bij de overheid gaan klagen voor nieuwe regels, niet bij de mensen die de regels gewoon netjes toepassen.
Oud 10-08-2006, 12:02
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 10-08-2006 @ 11:18 :
Met het eerste ben ik het compleet eens, ik denk dat de nick van tikmaarwat al genoeg zegt

Het tweede vind ik niet helemaal juist, deze persoon heeft toch geen mazzel Hij doet alles volgens de regels, en krijgt dus gewoon waar hij recht op heeft. Dat zn pa zo weinig verdient dat ie een aanvullende beurs krijgt vind ik eerlijk gezegd geen mazzel. Deze jongen had vast liever een rijkere vader die het geld gewoon zelf kon missen, maar tis nie anders.
En het betalen van huur is geen eis voor stufi, er zijn zat mensen die geen huur betalen en uitwonend zijn en dus ook uit stufi krijgen.
Wat ik er van op maak gata dit over mij! Kreeg ik maar een aanvullende beurs
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:49
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
ganralph schreef op 10-08-2006 @ 11:32 :

nogmaals, TS heeft hier gewoon recht op. wie het daar niet mee eens is, moet bij de overheid gaan klagen voor nieuwe regels, niet bij de mensen die de regels gewoon netjes toepassen.
helemaal mee eens Je haalt de woorden uit mn mond
Oud 10-08-2006, 19:26
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 10-08-2006 @ 11:32 :

Jah, zo denk ik er ook over...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 22:43
M'ne
M'ne is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 03-08-2006 @ 20:56 :
Dat krijg ik sinds kort ook niet meer aangezien ik een andere opleiding gaat doen waar de staat niet aan mee betaald... mja lekker belangrijk.. kameraad van mij die hebt heelang nooit inlaten schrijven bij ib laat hij zich later inschrijven heeft hij er geen recht meer op 375 euro terug betalen voor de stuff en jah 476 ofzo voor de ov die hij in die tijd nooit grbuikt heeft... Kon hij bezwaar maken mja wordt er gezegt laat het maar voor komen bij de rechter... dit durfde hij niet aan te bang dat de rechtsgang er dan ook nog bij boven op kwam...
wat staat hier????
Oud 12-08-2006, 17:26
Saycheese
Saycheese is offline
Inderdaad! Tikmaarwat, ik hoop dat ze jou op die dure particuliere opleiding van je wél kunnen leren spellen, anders is het bij voorbaat al weggegooid geld.

Ik vind TS geen profiteur, de regels zijn zo opgesteld door de IB-groep, en daar maakt zij gebruik van, geen misbruik. Ze heeft er gewoon recht op. Van Dale zegt trouwens:

pro·fi·teur (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die erop uit is op alle mogelijke manieren ten koste van anderen zijn voordeel te doen => zakkenvuller

Het feit dat TS meer stufi krijgt dan anderen, gaat niet ten koste van die anderen, dus de term profiteur is hier gewoon niet van toepassing.
Ik krijg ook geen aanvullende beurs, en mijn vader is echt niet zo gek dat hij mij elke maand 200 euro geeft (zoals de IB-groep dat had berekend) dus ik werk gewoon voor m'n geld. Dat lijkt me fijner dan meer geld krijgen van de IB-groep, omdat je ouders zo weinig verdienen. Over het algemeen is je leven dan een stuk minder makkelijk, denk ik.
Oud 12-08-2006, 19:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
inderdaad, het is echt niet zo dat je het riant hebt als je meer stufi krijgt. je krijgt dat, omdat je ouders krap zitten.

dan hoef je bij hen dus al niet aan te kloppen als je wat nodig hebt, zoals zoveel studenten wel plegen te doen.
Oud 12-08-2006, 20:14
Estar
Estar is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-08-2006 @ 20:48 :
inderdaad, het is echt niet zo dat je het riant hebt als je meer stufi krijgt. je krijgt dat, omdat je ouders krap zitten.

dan hoef je bij hen dus al niet aan te kloppen als je wat nodig hebt, zoals zoveel studenten wel plegen te doen.
Mensen hebben nogal het handje ervan om jaloers te zijn op andere als ze denken dat ze zelf minder krijgen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 22:14
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Estar schreef op 12-08-2006 @ 21:14 :
Mensen hebben nogal het handje ervan om jaloers te zijn op andere als ze denken dat ze zelf minder krijgen.
Ik denk dat de vriendin van de TS inderdaad gewoon jaloers is, wtf profiteur!? Snap niet hoe ze dr bij komt.

Mischien een ideetje dat die vriendin ff naar de IB groep belt: "ja ik wil een profiteur bij jullie aangeven, de profiteur krijgt uitwonende stufi omdat ze niet bij dr ouders woont, en aanvullende beurs omdat de vader zo weinig verdient" Wat zou de telefoniste hierop zeggen
Oud 14-08-2006, 02:07
MB
MB is offline
Ik vind je geen profiteur, maar het is wel een beetje scheef. Ik denk dat de IBG uitwonende studenten meer geeft, omdat deze hogere vaste lasten hebben. Die heb jij in principe niet (je mist iig een van de hoogste vaste lasten; de huur), dus eigenlijk vind ik persoonlijk dat je wel recht hebt op een aanvullende beurs als je ouders onder dat bepaalde inkomen zitten, maar niet op een uitwonende beurs. Ik snap wel als mensen die misschien zelf niet rondkomen en bij moeten lenen ofzo het oneerlijk vinden en als iets oneerlijk is is het niet netjes om er gebruik van te maken. Ik zou het echter zelf ook doen, dus ik kan er niet wakker van liggen.
Oud 14-08-2006, 06:32
Estar
Estar is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 12-08-2006 @ 23:14 :
Ik denk dat de vriendin van de TS inderdaad gewoon jaloers is, wtf profiteur!? Snap niet hoe ze dr bij komt.

Mischien een ideetje dat die vriendin ff naar de IB groep belt: "ja ik wil een profiteur bij jullie aangeven, de profiteur krijgt uitwonende stufi omdat ze niet bij dr ouders woont, en aanvullende beurs omdat de vader zo weinig verdient" Wat zou de telefoniste hierop zeggen
Iets in de trand: Tja , euh, lullig voor je
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 14-08-2006 @ 03:07 :
Ik vind je geen profiteur, maar het is wel een beetje scheef. Ik denk dat de IBG uitwonende studenten meer geeft, omdat deze hogere vaste lasten hebben. Die heb jij in principe niet (je mist iig een van de hoogste vaste lasten; de huur), dus eigenlijk vind ik persoonlijk dat je wel recht hebt op een aanvullende beurs als je ouders onder dat bepaalde inkomen zitten, maar niet op een uitwonende beurs. Ik snap wel als mensen die misschien zelf niet rondkomen en bij moeten lenen ofzo het oneerlijk vinden en als iets oneerlijk is is het niet netjes om er gebruik van te maken. Ik zou het echter zelf ook doen, dus ik kan er niet wakker van liggen.
Jij snapt haar punt helemaal...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 23:10
Releric
Releric is offline
Citaat:
M'ne schreef op 11-08-2006 @ 23:43 :
wat staat hier????
Ik zal het even kort voor je samenvatten in zijn eigen woorden: mja lekker belangrijk..
Oud 20-08-2006, 11:13
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
MB schreef op 14-08-2006 @ 03:07 :
Ik denk dat de IBG uitwonende studenten meer geeft, omdat deze hogere vaste lasten hebben. Die heb jij in principe niet (je mist iig een van de hoogste vaste lasten; de huur
Ik weet niet wat de IBgroep denkt, maar als het zo was als jij zegt dan zouden uitwonenden wel een huurcontract moeten opsturen naast hun gba inschrijving. Dit is niet zo, en de mensen die het wel graag zo zouden zien kunnen vast wel een actiegroep oprichten.
Oud 23-08-2006, 23:41
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-08-2006 @ 17:22 :

Eigenlijk rest er maar een vraag: of je uitkeringen en subsidies ten onrechte opstrijkt. Is dat niet zo dan kan men je lastig ervan beschuldigen onterecht te profiteren, maar stel dat iemand die thuiswoont een uitwonende beurs opstrijkt omdat ze vinden dat ze recht hebben op geld, dan is dat oneerlijk, dat is profiteren.
Laten we het er op houden dat mijn pa op dit moment ver onder de grens zit die toestaat dat ik het maximale van het maximale krijg aan stufi. (bij mijn ouders is het niet te halen)

Die mensen die inderdaad het adres van familieleden opgeven om ook een uitwonende beurs te krijgen dienen per direct afgeschoten te worden
Oud 25-08-2006, 14:19
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik heb me als inwonend uitgeschreven op het adres van m,n opa. Maar ik woon gewoon thuis. M,n broer en zus hebben dit ook gedaan, dus we krijgen alle drie uitwonende beurs terwijl we nog thuis wonen!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:51
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 25-08-2006 @ 15:19 :
nou, dolle boel bij jullie thuis. maar wederom de "schuld" van de regelgevers, niet van de nalevers.

hoop alleen dat je opa niet gekort wordt op zn aow als jullie een bijbaantje nemen...
Oud 25-08-2006, 17:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik heb me als inwonend uitgeschreven op het adres van m,n opa. Maar ik woon gewoon thuis. M,n broer en zus hebben dit ook gedaan, dus we krijgen alle drie uitwonende beurs terwijl we nog thuis wonen!!
Dan ben je een fraudeur die het verdient om halverwege het jaar al dat geld plus een boete teruggevorderd te krijgen.
Oud 25-08-2006, 18:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-08-2006 @ 18:32 :
Dan ben je een fraudeur die het verdient om halverwege het jaar al dat geld plus een boete teruggevorderd te krijgen.
Is er een kans dat ze erachter komen dan? Dat vraag ik men amelijk af.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Ja en die vieze buitenlanders die maken ons land zeker kapot
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 19:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 25-08-2006 @ 19:28 :
Ja en zo iemand zou ik zelfs misschien wel willen verraden...

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 19:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tjongejongejongejonge.
Oud 25-08-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-08-2006 @ 20:05 :
Ja en zo iemand zou ik zelfs misschien wel willen verraden...
Ben het helemaal met je eens. Maar er moet denk ik wel een verrader zijn, anders lijkt het mij moeilijk uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 20:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er zal vast wel gecontroleerd worden op boekhoudkundige fouten in dat soort fraude (adres opgeven en post naar een ander adres laten versturen etc) maar die kans is veel te klein vrees ik.

Ondertussen doet zo iemand een pretstudie en vangt het dubbele waarvan de gemiddelde student rond moet komen.

Ondertussen zijn er ook mensen die bijna elke dag van 9 tot 5 op de universiteit rond lopen, bijna niets krijgen en dan ook nog eens geacht worden ernaast veel te werken.
Oud 25-08-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-08-2006 @ 21:01 :
Er zal vast wel gecontroleerd worden op boekhoudkundige fouten in dat soort fraude (adres opgeven en post naar een ander adres laten versturen etc) maar die kans is veel te klein vrees ik.

Ondertussen doet zo iemand een pretstudie en vangt het dubbele waarvan de gemiddelde student rond moet komen.

Ondertussen zijn er ook mensen die bijna elke dag van 9 tot 5 op de universiteit rond lopen, bijna niets krijgen en dan ook nog eens geacht worden ernaast veel te werken.
Tis gewoon niet eerlijk.
Mja wat doe je eraan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 21:29
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-08-2006 @ 21:01 :
Dat kan gewoon legaal hoor IB kent 3 adressen, die van jouw, die van je ouders, die van jepost.
Oud 25-08-2006, 21:44
Verwijderd
Citaat:
nee de ib-groep controleert eigenlijk alleen op gba gegevens. Pas als die niet kloppen gaan ze vragen stellen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 21:52
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 25-08-2006 @ 22:44 :
. Pas als die niet kloppen gaan ze vragen stellen
En dat is maar goed ook!
Oud 25-08-2006, 22:17
PV
PV is offline
Citaat:
Dat bedoel ik dus he, bah
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:09
koelieboelie
koelieboelie is offline
nee er wordt niet gecontroleerd!! Ze geloven het gewoon. Het leuke is dat het nog verder reizen is van m,n school dan waar we nu wonen hahaha

we strijken met z,n drieeën even 700 euri per maand op! door niks te doen!! Maar ik moet toch ook m,n auto betalen en telefoon abbonement?? m,n ouders betalen alleen m,n school en boeken en eten enzo
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:14
PV
PV is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 26-08-2006 @ 00:09 :
nee er wordt niet gecontroleerd!! Ze geloven het gewoon. Het leuke is dat het nog verder reizen is van m,n school dan waar we nu wonen hahaha

we strijken met z,n drieeën even 700 euri per maand op! door niks te doen!! Maar ik moet toch ook m,n auto betalen en telefoon abbonement?? m,n ouders betalen alleen m,n school en boeken en eten enzo
Ga werken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:15
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
PV schreef op 26-08-2006 @ 00:14 :
Ga werken.
nee want nu krijg ik het geld door er niks voor te doen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:20
koelieboelie
koelieboelie is offline
hooh boefjes jullie moeten niet alles geloven Ik werk netjes voor m,n geld. Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel zijn zoals ik pretendeerde te zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Anneka schreef op 25-08-2006 @ 21:08 :
Tis gewoon niet eerlijk.
Mja wat doe je eraan.
De Wilders-aanpak, geen gelul, eerst blonderen, daarna nekschot.
Oud 26-08-2006, 09:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 26-08-2006 @ 00:20 :
hooh boefjes jullie moeten niet alles geloven Ik werk netjes voor m,n geld. Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel zijn zoals ik pretendeerde te zijn.
Onze mening is dat het niet kan, en moeten wij jou nog geloven dat het niet zo is?? Denk dat je het nu zelf probeerd goed te praten.
Oud 26-08-2006, 11:58
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-08-2006 @ 10:51 :
Onze mening is dat het niet kan, en moeten wij jou nog geloven dat het niet zo is?? Denk dat je het nu zelf probeerd goed te praten.
probeert en je hoeft me niet te geloven
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:03
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 26-08-2006 @ 00:20 :
Nou, had jij ons even tuk!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:09
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2006 @ 13:03 :
Nou, had jij ons even tuk!
jah idd het maakte een hoop emoties los
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:10
PV
PV is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 26-08-2006 @ 13:09 :
jah idd het maakte een hoop emoties los
Ik geloof er geen snars van
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:20
koelieboelie
koelieboelie is offline
was dit zo geloofwaardig dan

"we strijken met z,n drieeën even 700 euri per maand op! door niks te doen!! Maar ik moet toch ook m,n auto betalen en telefoon abbonement?? m,n ouders betalen alleen m,n school en boeken en eten enzo "
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 26-08-2006 @ 13:20 :
was dit zo geloofwaardig dan

"we strijken met z,n drieeën even 700 euri per maand op! door niks te doen!! Maar ik moet toch ook m,n auto betalen en telefoon abbonement?? m,n ouders betalen alleen m,n school en boeken en eten enzo "
ofwel je bent een aso omdat je teveel krijgt, ofwel je bent een achterbakse aso die er een heel erg vreemd gevoel van 'humor' op na houdt.
Oud 26-08-2006, 13:01
Verwijderd
hihi
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 22:29
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-08-2006 @ 13:25 :
achterbakse aso die er een heel erg vreemd gevoel van 'humor' op na houdt.
ik vind het wel grappig
Reageren

Regels voor berichten