Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zodra het in een topic gaat over moslims, worden de stoute joden erbij gesleept. Joden zijn blijkbaar de nieuwe nazi's. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
' ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dus doe eens niet zo opgefokt. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is de overweging daar, zo werkt het.
||
Citaat:
Mijn standpunt is juist dat die mensen de keuze wél hebben. En ik heb ook reportages gezien van mensen die ervoor gekozen hebben niet in het leger te dienen (en ja, dat betekent dan gevangenis). Dat jij je daar niets bij voor kunt stellen, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is. Je bent verantwoordelijk voor je eigen keuzen en daden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dat is alsof ik jou ga verwijten dagelijks te ontbijten omdat door het landbouwbeleid van de EU honger wordt geleden. Zie je niet dat je zaken uit hun context trekt en veel te ver doortrekt. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dan nog gaat het er niet om of ik vind dat hij gelijk heeft of niet. Het gaat erom dat hij een keuze heeft en zelf moet beslissen of iets al dan niet in overeenstemming is met zijn principes (of ik nou achter die principes sta of niet). Maar als er aan die keuze een straf vast zit, moet hij wel gestraft worden. Hij kiest er immers zelf bewust voor. |
![]() |
||
Citaat:
Als dienstplichtige militair heb je niet veel keus, er geldt militair recht, met desertie als één van de hoogste vergrijpen. Om de staat (en dus ook zijn familie) te beschermen zal hij/zij dus ook orders aan moeten nemen. Militairen worden niet geacht te denken, dat werkt nou eenmaal niet. Hij zou als gewetensbezwaarde een kantoorfunctie kunnen vragen, als die er zijn... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
"He's the universal soldier, and he really is to blame His orders come from far away no more They come from him, and you and me And brothers, can't you see This is not the way we put the end to war" |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ja ik ken de universal soldier, ik had een Opvoeding (let op de hoofdletter) ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Maar hoe graag ik ook zou willen dat meer mensen die principes zouden delen, weet ik ook wel dat het zo in de praktijk helaas vaak niet gaat. Maar dan nog hebben die mensen wel de keuze. Je hebt de keuze om dienst te weigeren en de lik in te draaien. Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weiger dienst en ik draai de bak in of Ik accepteer de dienstplicht en ik loop het risico anderen schade te berokkenen Iedereen heeft de keuze, ongeacht de consequenties. |
![]() |
||
Citaat:
||
Bron
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlanse steun aan inval Irak Mark Almighty | 130 | 04-04-2007 18:23 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken halilo | 4 | 06-01-2006 14:14 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 | |
De Kantine |
Nederlandse troepen uit Irak NU! niceman1984 | 13 | 17-01-2004 14:54 | |
Voor of tegen een aanval op Irak Rafael | 5 | 12-02-2003 11:21 | |
Vs vs Irak Joop von Amsber | 2 | 15-01-2003 10:14 |