![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dan kiezen ze er dus voor om de bijstandsmoeder die graag haar familie wil kunnen bezoeken af te straffen, omdat ze graag co2 uitstoot willen terugdringen. Hun standpunt over kernenergie is nog zoiets. Ze willen minder co2 uitstoot. Kernenergie is de beste en goedkoopste manier om dat grootschalig te doen. Maar, ze zijn vooringenomen en hebben van tevoren besloten dat (vanwege vage redenen) niet te doen. Dat kost extra geld. De extra belasting die we daardoor moeten betalen is dus de prijs die we betalen voor de vooringenomenheid van Groenlinks over kernenergie. én én beleid bestaat domweg niet. Het is een contradictie op zich. Vandaar dus dat dierenrechten per definitie ten koste van iets moeten gaan, al was het maar de miljoenen vellen papier die bekendmaking kost. De vraag is of die kosten het waard zijn. Aangezien dierenrechten prima te handhaven zijn vanuit het verbod op dierenmishandeling vind ik niet dat die kosten het waard zijn.
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tests op dieren voor medicijnen voor dieren vind ik ook toelaatbaar, je kan dan uiteraard de vergelijking trekken tussen mensen die op andere mensen zouden testen ( hier doel ik op het Josef Mengele paradigma) maar dan verschil je dus met mij op het punt dat ik het gerechtvaardigd vind om enkele dieren tests te latne ondergaan omwille van die dieren zelf, en ja dat bepalen wij als mens omdat wij nou eenmaal die keuze kunnen maken.
|
QUOTE]T_ID schreef op 07-12-2006 @ 22:56 :
Net alsof dat werkt. Celkweek heeft geen ogen, celkweek heeft ook geen aangeboren allergiën, celkweek heeft ook geen afwijkingen, celkweek kan ook niet besmet worden worden met een ziekte om te kijken of een geneesmiddel werkt. Ronduit onuitvoerbaar dus. Ook het kostenplaatje zal een lieve lust zijn. [/QUOTE] Celkweek is niet voor alles te gebruiken, maar het is ook niet het enige alternatief. Je kunt dode (niét: voor proeven doodgemaakte) dieren gebruiken voor het oefenen in snijvaardigheid. Er is menselijke huid en oogvocht nagemaakt. De bloedsomloop en organen kunnen nagebootst worden. Wat jij zegt, klopt dus gewoon niet. Als je tegen dierproeven bent is het niet óf geen proeven óf testen op mensen. Je kunt ook testen op alternatieven. Die kunnen de dierproeven op dit moment nog niet voor 100% vervangen, maar dat is juist een reden om er meer in te investeren. Er is al zoveel bereikt op het gebied van het menselijk lichaam en DNA en het onderzoek loopt nog steeds. Als er meer geld wordt gestopt in het uitvinden van nieuwe testen, zullen er zeker betere testen ontwikkeld worden. Testen die ook betrouwbaarder zijn dan dierproeven. Daarom is het ook goed dat dierproeven voor cosmetica verboden zijn. Als de producenten perse nieuwe stoffen in hun product willen verwerken, dan gaan ze zelf ook mee op zoek naar andere testen. De kosten zullen je verbazen. Natuurlijk, het kost geld om nieuwe tests te ontwikkelen. Maar als er eenmaal goede alternatieven gevonden zijn, zullen de kosten juist lager zijn dan dierproeven. Je hoeft bijvoorbeeld geen geld uit te geven voor het eten en de kooien voor de dieren. Je hebt dan testen die betrouwbaarder en goedkoper zijn en geen leed veroorzaken. |
![]() |
|||
Citaat:
Wat jij zegt, klopt dus gewoon niet. Als je tegen dierproeven bent is het niet óf geen proeven óf testen op mensen.[/B][/QUOTE]Dat zijn dan je alternatieven. Als je beiden niet wilt breng je al het medisch onderzoek tot stilstand. Als je voorstander bent van iets, ben je per definitie voorstander van een alternatief. Ben je dat niet, dan is je denkbeeld onrealistisch. Van welk alternatief ben jij voorstander? Citaat:
||
Citaat:
ik vind het een beetje twijfelachtig. ik ben in theorie voor, in de praktijk wringt het wat meer. wel leuk om te zien hoe pvda en gl de zaken weer op proberen te pakken na de nederlagen. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Nee, je kunt kiezen uit geen onderzoek, onderzoek op mensen en onderzoek m.b.v. alternatieven. Citaat:
Ik ben voor het gebruik van andere testen. Niet op mensen, niet op dieren, maar op de alternatieven die ik al genoemd heb. Citaat:
Het is duurder om dieren (en dat zijn er niet een paar, maar duizenden) te voeden en voor onderdak te zorgen, dan testen op cellen uit te voeren. Als zoiets ontwikkeld is, dan hoef je alleen een paar cellen gedurende een tijdje te laten staan en dan kun je daar je tests op uitvoeren. Dode dieren zijn goedkoper dan levende. En verschillende nagebootste lichamen (voor studentenonderzoek) zijn te hergebruiken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Waaruit blijkt dat je voor dierproeven minder personeel nodig hebt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
0611 het busje komt vanzelf 112 het busje neemt u mee 113 dieren helpen doen we nie
|||||
Citaat:
"Je kunt niet alles voor iedere proef gebruiken, maar er zitten toch zeker dingen bij die veel dierproeven kunnen vervangen. Nu kun je als student bijvoorbeeld vragen om een alternatieve testmethode, maar waarom wordt dat dan niet standaard aangeboden?" Één test die alle dierproeven kan vervangen is er nog niet, maar de testen die vervangen kunnen worden moeten dat ook. Citaat:
Nee. Dierproeven waar dat kan vervangen worden en waar dat niet kan moet er onderzoek naar betere tests worden gedaan. Citaat:
Nee, op weefsel van mensen. Citaat:
Nogmaals, het onderzoek ernaar is duur, maar de kosten van het uitvoeren zullen minder zijn. En is het zo erg wanneer het meer zou kosten, als je daar betrouwbaardere testen voor terugkrijgt? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Wat ik zeg: onhaalbaar, onwerkbaar, duur, overbodig. Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Overbodig? Ik dacht dat jij vond dat ik tegen verbetering/vernieuwing was? Jij vind het minder zinvol om onderzoek te doen naar alternatieven en dierproeven zoveel mogelijk te vervangen dan dierproeven voor cosmetica? Met dat onderzoek bereik je anders toch meer dan met nieuwe ontwikkelingen in de cosmetica. Citaat:
Je kun ook aan een weefsel zien of het geïrriteerd raakt. Daar hoeft geen half konijn voor weg te rotten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jouw politieke partij WärteR | 153 | 21-11-2006 18:07 | |
De stemwijzer lawallan | 268 | 04-11-2006 18:18 | |
Algemene schoolzaken |
Dierenrechten ja of nee? deylaila | 19 | 10-06-2005 14:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
betoog-->dierenrechten in grondwet Lindaa | 1 | 15-03-2005 20:51 | |
Boete voor verdrinken hond [Dierenrechten] Negrotiator | 49 | 07-08-2003 21:47 | |
Dierenrechten Evito | 29 | 07-02-2003 20:30 |