Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat dat betreft is er wel degelijk een zaak voor te maken.
||
Citaat:
En ik vind dat die scholen die goed presteren niet opgeheven moeten worden, het zal best waar zijn dat deze scholen ook zonder religie goed presteren. Maar ik vind dat geen rede om die scholen op te heffen. We gaan geen dingen afpakken van mensen omdat ze zonder deze dingen ook goed functioneren. Als jij bij wijze van spreken zonder benen ook goed functioneert is het toch geen rede om dan maar je benen af te hakken. Dus ik vind als deze scholen goed functioneren, goed presteert, voldoet aan de kerndoelen die wettelijk zijn vastgesteld kan je ze niets maken. Wees blij dat de kerndoelen de ruimte bieden om deze in te vullen naar eigen visie en mening. We willen toch geen staatsscholen? En we gaan bovendien niemand iets opleggen, als mensen er voor kiezen om hun kinderen op een bijzondere school te doen, of er voor kiezen om op zo'n school les te geven. Wie zijn wij om te zeggen dat dat niet mag? Als iemand wil geloven mag dat toch gewoon? Je mag ook niet geloven, daar ben je vrij in. Wees daar blij om. Als we de bijzondere scholen afschaffen vind ik dat een aantasting van de vrijheid van godsdienst uiting, de vrijheid van meningsuiting, dat past toch niet bij het tolerante, liberale moraal wat heerst in Nederland. Als een bijzondere school niet goed functioneert dan zeg ik sluiten die school, maar dat geldt net zo goed voor een openbare!
|||||
Citaat:
Citaat:
Je gaat voorbij aan een aantal zaken door puur op basis van de onderwijsdoelen te stellen dat we een ideale situatie hebben. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder Boosoog | 2 | 20-10-2003 14:10 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Software & Hardware |
Daar is-ie weer! De IRC-funnies! Verwijderd | 40 | 28-06-2002 07:48 |