![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Religie, in ieder geval de bloeddorstige monotheïstische religies christendom, islam en jodendom zetten aan tot geweld. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of de bloeddorstige fundamentalist die misdaden pleegt voor zijn geloof juist de meeste trouwe volgeling is, of iemand die het verkeerd heeft, is helemaal niet zomaar te zeggen. In de bijbel staat zelfs dat iedereen die niet moordt verdoemd zal zijn (verdoemd is hij die zijn zwaar terug houdt van bloed)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De misdaad: Het doden en opeten van een chirselijke monnik waarbij je de naam van Jezus vervloekt en de handen en voeten aan een kruis nageld dat je als wanddecoratie gebruikt.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
De keuze tussen hemel of hel... hmmmm... eigenlijk is het geen keuze. Of moet ik zeggen: de keus is voor de hand liggend en simpel? En toch zijn er nog altijd mensen die het onlogische kiezen of zelfs helemaal niet kiezen. Er rest ons maar één optie en wie die niet kiest, zal straks bij al die mensen gerekend worden van wie God het leven ontnomen heeft. En niet alleen het leven, maar ook uw ziel. Wees verstandig! Overdenk uw toekomst!
||
Citaat:
Verder spreek je jezelf lekker tegen in je stukje. "Stel dat hij Ons zijn gezag zou opdringen". Gelukkig kan hij dat niet, want hij bestaat niet. Dat betekend niet dat de mensen die macht uit de aanname van het bestaan van deze god halen dat ook niet kunnen. Je bent er zelf een duidelijk voorbeeld van. Gelukkig hoef je niet te kiezen tussen hel en hemel, want geen van beiden bestaat. Het is hier op deze aarde dat we moeten zijn wie we zijn, omdat we niets zijn als we dood zijn. Ons doel is om voort te leven in onze genen, niet als onze persoonlijkheid. Ik vind het overdreven arrogant hoe je hier praat. Ja, ik zet hier ook mijn mening als waarheid neer, maar mijn mening is er eentje die ik niet aan andere opdring. Ik roep hier jou niet op om je geloof af te zweren en het licht van ratio te zien (vooral ook omdat dat geen nut heeft helaas). Het is mijn mening, ik breng hem hier naar voren. Jij neemt de mening die je door een ander is opgedrongen en probeerd ons die door de keel te duwen. En ik ben geen 'u', we zijn hier met jongeren onder elkaar (hoewel je zelf al wat ouder wordt), u is een beleefdheidsvorm die hier zeer ongepast is en me mateloos irriteerd, omdat je het gebruikt om je superioriteit te bevestigen over 'dat stelletje sukkelige ongelovigen'.
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan zijn er nog zoveel andere religies dat we niet eens weten hoeveel het er zijn. Misschien wel een miljard. En jij hebt dus elke keer gekozen om niet te kiezen of gekozen voor de hel. Maar een keer doe je dat niet. Zelfs de bijbel zegt dat er meerdere goden zijn. Als je echt in goden gelooft misschien moed je dan maar eens overdenken om je kansen te spreiden en wat meer goden proberen te behagen. The odds are against you... Grote kans dus dat als er een hel is we elkaar daar tegen komen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 14:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 14:40. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() er moet helemaal niks als wij zo '' onwetend '' willen zijn then so be it dan komen wij er zelf wel achter toch?
||
Citaat:
Dat is exact de reden waarom mensen spoken zien na het zien van enge films, of in 'enge' huizen. Maar feitelijk is dat geheel offtopic. De vraag van het topic was of god, gezien de gruwelijke misdaden die hij pleegde, erger is dan satan. Tot nu toe is mede aan de hand van de bijbel vastgesteld dat god inderdaad erger is, met als enige verdediging dat we ondanks alle gruwelijkheden niet mogen oordelen. Welnu, een reden waarom we niet zouden mogen oordelen is niet te onderbouwen, en moet dus verworpen worden. Daar zouden we nog aan toe kunnen voegen dat de godheid die in de bijbel beschreven wordt oppermachtig zou zijn. Voorbijgaande aan de logische val die bewijst dat oppermacht niet kan bestaan, brengt dat ons in de situatie dat het wezen waarvan rechtvaardigheid geclaimd wordt dus in staat is om elk negatief iets, van een verbrande boterham in je broodrooster tot de genocide in Darfur, te voorkomen. Mensen worden door het strafrecht bestraft vanwege nalatigheid wanneer men dit doet. Van god is echter met een blik op het wereldnieuws vast te stellen dat hij op zeer grote schaal nalatig is, en allerlei gruwelijk lijden laat gebeuren. Ik denk dat we de conclusie moeten trekken dat de god uit de bijbel inderdaad erger is dan de satansfiguur die in de bijbel beschreven worden.
||
Citaat:
je snapt toch hopelijk wel dat als je in India was geboren je nu zoiets had gezegd?
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder denk ik dat de keuze tussen hemel en hel moeilijker ligt dan je zegt, in die zin dat je hem helemaal niet bewust kunt maken. Stel dat ik niet geloof in een hemel of hel, dat is niet mijn keuze. Ik heb geen duidelijke knop op mijn schouder die, als ik hem omzet, van mij een gelovig mens maakt. Jij kan die keuze ook niet maken, want je gelooft wel, en dus geloof je ook dat je de hemel moet kiezen, omdat het alternatief op geen enkele manier te verkiezen is. JIJ wordt welbeschouwd gewoon een richting in gedwongen met een pistool tegen je hoofd, waar het pistool niet gewoon een kogel is, maar eeuwige verdoemenis en marteling. Hoewel het aan jezelf is wat je doet natuurlijk, is dat niet wat verstaan wordt onder een vrije keuze. En toch zie jij ergens een keuze? Ik wil je vragen om daar dan nog eens over na te denken, en me dan maar te vertellen hoe het zit.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
OT: Dit is wederom een bewijs dat god niet bestaat en zichzelf totaal tegenspreekt, hier maak ik wel vaker topics over maar op de een of andere manier weten de gristenen het altijd weer om te lullen in 'rechtvaardig'en 'almachtig'
Laatst gewijzigd op 12-04-2007 om 10:09. |
![]() |
||
Citaat:
m.a.w. foute redenatie. Probeer het nog eens en hou op met evangeliseren. We zijn geen kudde schaapjes die je braaf bij je dictator hoeft af te leveren.
||
Citaat:
Punt 2: Das niet de vraag, je kan d.m.v. experimentele evolutie bewijzen dat het van toepassing is op het leven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
oja trouwens, heb jij wel enig inzicht in de intenties van god? enlighten me
||
![]() |
Citaat:
En lees 100 posts terug... dan zie je dat dit al besproken is, en dat ik geen christen ben. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het goeds dat uit religie kan voortkomen? Minder angst, verbondenheid, vredelievendheid, rust, acceptatie, inzicht (ja, zelfs dat!), regelmaat, gezonde levensstijl, etcetera, etcetera. En ja, dat kun je allemaal ook buiten religies vinden, maar dat wil niet zeggen dat religie voor veel mensen niet zo'n rol speelt. Dawkins' boek zal allicht goed zijn, maar het pleit natuurlijk net zo goed tegen geloof als een willekeurig christelijk boek voor het geloof. Ik denk eenvoudigweg niet dat het zo zwartwit is. Niets is helemaal goed of helemaal slecht, alles heeft zijn voors en tegens. Hoe is dat onderzoek bij die Israëlische kinderen een tegenargument tegen 'mensen hebben altijd wel een reden om elkaar de hersens in te timmeren'? Je geeft hier een voorbeeld van hoe religie geweld kan goedkeuren (niet aanzetten tot, trouwens - hoewel dat een niet ondenkbaar gevolg is, duidt dit onderzoek niet aan dat er ook daadwerkelijk geweld wordt gepleegd door dergelijke ideeën), maar ik heb nooit ontkent dat religie geen reden kan zijn voor geweld. Ik denk alleen dat het in het geval van religie zit in de groepsvorming en niet in het geloof op zich, want dat verkondigd minstens zo vaak vredelievendheid als geweld. Een jood timmert een moslim in elkaar omdat die ánders is, niet bij zijn groep hoort (en maar niet van z'n land af wil gaan, maar à la). Hetzelfde gold voor nazi's en joden en skinheads en negers en Hutu's en Tutsi's. |
![]() |
||
Citaat:
||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien als je mijn redenatie even naleest, herhaal ik Freddy gewoon. Ik wilde even laten zien dat het hebben over een bepaald onderwerp, niet gelijk het bestaan van de waarheid van dat onderwerp aantoont, zoals Freddy beweerde. (want ik heb niet zo het idee dat Freddy een overtuigd Darwinist is) Je kan echter wel duidelijk bewijzen dat evolutionaire processen invloed hebben op het leven. Je kan zelfs (micro-)evolutie waarnemen onder de juiste omstandigheden. Dat is allemaal het probleem niet en de theorie staat ZEER stevig. De evolutie theorie is niet zomaar een willekeurige gedachte of een mathamatisch proces, het is een benodigdheid bij de beschrijving van de biologie en de huidige biologie zou bij lange na niet zo ver zijn als ze niet de evolutie als basisaanname heeft. Ik krijg dus ook precies het soort reactie wat je zou verwachten. En blijkbaar is het voor mij een hele zonde om me niet precies aan de wetenschappelijke bewoording te houden, maar oh wee als ik hetzelfde van toepassing laat zijn op een geloofsbeschrijving.
||
Citaat:
Gelukkig wijkt het merendeel van de gelovigen, zeg maar gerust bijna allemaal, tegenwoordig af van hun heilige boek, anders zou het er bloederig aan toe gaan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Bin Laden offers Europe truce" Not for Sale | 108 | 21-04-2004 11:24 | |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |