![]() |
||
Citaat:
En dus zal je jezelf verdedigen, wat tot de dood van die man kan lijden. Zijn eigen stomme schuld, als dat inderdaad het geval was.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
bovendien; wat is de ander optie? Die gast KO slaan? Succes, as ik naar een gemiddeld 15 jarig meisje kijk, dan heb ik het gevole alsof die nog geen deuk in een pakje boter slaat (no offense naar de vrouwen natuurlijk). Ik bedoel, wat moet je dan? "Ja, ga er maar lekker overheen, ik klaag je toch wel aan" Nee, dát is een gezonde maatschappij, dat gejank van "oehhhhh, je mag geen geweld gebruiken" moet gewoon ophouden, je kan niet alles controleren en uiteindelijk is het belangrijkste in zo'n situatie je eigen hachje reden, dat klinkt egoistisch, maar het is zo. Liever dood dan bloot. Pun intended. Laatst gewijzigd op 30-06-2007 om 17:19. |
![]() |
||
Citaat:
Als iemand je aanvalt moet je je kunnen en mogen verdedigen. Niet met het oogmerk dat er doden of zwaargewonden vallen, want dat is contraproductief en veel te geweldadig, maar als er toevallig een paar doden bij vallen, zo zij het dan maar, het is een te klein belang om zomaar alle slachtoffers voor op te offeren. Ik bedoel, als ik beroofd wordt zwaai ik ook met de ketting die ik meestal draag. Tuurlijk weet ik dat ik daarmee forse schade aan kan richten, en als het even kan voorkom ik dat, maar als iemand me moet hebben dan doe ik het wel degelijk, dan hadden ze me maar niet aan moeten vallen, en het is niet alsof ik niet zal waarschuwen voor wat ik ga doen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Als we zo gaan 'discussiëren'... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen vinden het oh-zo vreemd dat dit soort dingen tegenwoordig meer gebeuren, maar kijk nou eens in wat vor een extreem beschermende maatschappij we opgroeien; als je eens ee keer voor een onverwachte situatie komt te staan, weet je gewoon niet wat je er mee aan moet. Sure, misschien had ze hem ook met een deegroller op zijn hoofd kunnen meppen, had hij nog geleefd, maar waarschijnlijk lag het mes dichterbij. Je kan -niet- verwachten van tieners dat ze in zo'n situatie altijd het meest verstandige doen. de belangrijkste vraag is: wat zou jij doen? Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 14:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
No way dat een meid van 14 zichzelf kan verdedigen tegen een volwassen man. Volgens de wet(noodweer situatie) mag je al het noodzakelijke doen om jezelf/anderen/spullen te verdedigen zolang dit maar redelijk en gematigd gebeurd.
Als die meid alleen nog een mes kon pakken om te voorkomen dat ze werd verkracht en daarna de man stak gaat ze normaal vrij uit. Ook al komt de persoon ter overlijden. Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer ze 15 keer op die kerel in gaat steken ---> redelijk en gematigd blijven
||
Citaat:
Wat een gigantische --- wereld, waarom moest mij dit nou overkomen... waar heb ik dit aan te danken. Ik zou nooit geboren moeten zijn, ik wil dood...zal ik zelfmoord plegen omdat ik een trauma heb meegemaakt? Waarom ben ik toen niet doodgemaakt? Waarom moet ik leven met een trauma. ![]() Maar aan de andere kant kan ik verder leven en datgene wat mij geschonken is verder in stand houden. Mischien kom ik ooit een begripvolle man tegen die mijn trauma begrijpt en mij daarvoor respecteert. Als ik wil zou ik zelfs moeder kunnen worden. Wie weet wat voor mooie carriere ik kan krijgen/maken, ondanks dat ik verkracht ben. Ik zou zelfs iets voor de mensheid kunnen betekenen, mischien zou ik deze trauma wel kunnen overleven en vergeten, net zoals al die andere vrouwen die vroeger verkracht waren en nu toch gelukkig zijn. Ja, ik kan er hulp bij zoeken deze trauma te verwerken. ![]() Leven met een trauma is beter dan vermoord worden / zelfmoord plegen.
||
Citaat:
Vandaar dat elke uitspraak over wat erger is feitelijk behoorlijk clueless is, niemand die niet verkracht is heeft daarin kennis van zaken, en dus geen recht van spreken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar verder vind ik nog, dat je het van 2 kanten moet proberen te kijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nou zeg ik niet dat je beter dood af bent. Helemaal niet. Ik probeer alleen te laten zien, dat leven met een trauma absoluut geen pretje is. Vooral op die leeftijd niet! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-07-2007 om 10:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom vind je het niet relevant? Hoe kun je je anders de handeling van de meisjes enigszins begrijpen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van de noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt. Je zou het erop kunnen gooien maar ik denk niet dat in dit geval een rechter met je mee zal gaan.
||
Citaat:
![]()
|
Waarom hebben ze die man dan direct doodgestoken, neersteken was in principe toch ook voldoende geweest? Ik vind het maar raar, ze zouden eerst maar eens moeten onderzoeken wat er precies is gebeurd. Als echt blijkt dat het meisje verkracht zou worden is het wel terecht, maar ik vind iemand doden nooit goed.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: