Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
We zijn nu 2 jaar samen en we hebben wel gedacht om samen te gaan wonen in Utrecht. Maar dat is gewoon niet handig omdat hij in Delft studeert. En ik wilde eigenlijk wel dat ie zelfstandig werd dus dat hij eerst zelf op kamers ging. Nou dat zit hij inmiddels een half jaar. Ik denk dat we wel gaan samenwonen als we klaar zijn met onze studie, dus over een jaar of 2/3.
|
![]() |
|
Wij zijn nou bijna 1,5jaar samen en samenwonen zit zeker wel in de planning.
Dit vooral ook omdat we een half uur van elkaar vandaan wonen, dan is een beetje dichter bij elkaar wonen iig wel handig ![]() Maar het duurt nog wel een tijdje. Hij moet eerst z'n studie afmaken en werk vinden en dan wil-ie eerst nog ff op zichzelf. Het duurt dus sowieso nog wel bijna een jaar denk ik!
|
Ik woon vijf kwartier met het OV/twintig minuten met de auto (die we allebei helaas niet hebben), 25 km bij elkaar vandaan en dat vind ik al dichtbij
![]()
|
Verwijderd
|
Mijn vriend en ik zijn nu aan het praten over samenwonen maar we komen er nog niet echt uit.
Vandaar dat ik hier een paar vraagjes wil stellen in de hoop dat anderen dit al hebben meegemaakt en mij hun ervaringen kunnen vertellen. Op dit moment is de situatie zo: Ik woon sinds september 2007 op mezelf in een eigen koophuisje met 2 kamers. Hij woont (officieel) nog bij zijn ouders. Sind begin april woon hij bij mij en zijn we aan het "proefsamenwonen" Hij is nu van mening dat we er aan toe zijn om te gaan samenwonen. Ik heb daar nog zo mijn twijfels bij. Ik ben van mening dat het voor hem goed zou zijn om een poos op zichzelf te wonen zodat hij die ervaring ook heeft opgedaan. Hij is echter van mening dat de relatie daar van zal verwateren en dat we dan binnen een jaar uit elkaar zijn. Zijn er hier mensen die uit een soortgelijke situatie zijn gekomen? (de ene woont nog thuis, de ander heeft al een eigen plek) Hoe is dat gegaan (welke beslissing hebben jullie genomen) Was het een groot verschil dat 1 van jullie al wel de ervaring had van op zichzelf wonen en de ander nog niet? Zijn jullie daar snel overheen gegroeid met de relatie of is dit eigenlijk altijd een "probleem" geweest. Ik hoor het graag ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In principe vind ik het maar een rare opmerking van hem dat je na een jaar uit elkaar zou zijn omdat hij ergens anders gaat wonen - als hij niet te ver weg woont hoeft dat geen enkel probleem te zijn. Meestal knappen relaties eerder uit elkaar juist omdat je gaat samenwonen. Ik zou eerlijk gezegd ook liefst alleen samen willen wonen met iemand die al op zichzelf heeft gewoond, zodat hij weet dat het niet allemaal vanzelf schoon wordt enzo. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zelf heb een soort van op mezelf gewoond voordat we gingen samenwonen. Ik kan wel merken dat mijn vriend dat niet heeft gedaan. Gewoon aan van die kleine dingetjes. Maar we werken er samen aan en eigenlijk gaat het wel op rolletjes. Maar of het voor jou een probleem zou zijn weet ik niet. Hangt af van wie jij bent en van wie je vriend is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@LittleStar3:
Als jij je er niet 100% goed bij voelt, moet je niet gaan samenwonen. Zijn "chantage" dat de relatie zou misgaan als hij op zichzelf gaat wonen voor een tijdje, vind ik nogal gemeen. Ik vind dat echt een rotopmerking en zou me daarmee nogal voor het blok gezet voelen en dat echt niet op prijs stellen. Als hij met je wil samenwonen, dan lijkt het me dat hij eerst maar eens volwassen genoeg moet worden om niet met zulke onzin aan te komen. Het lijkt me dat hij respect moet hebben voor jouw wil en gevoelens en als jij graag wil dat hij eerst een tijd zelfstandig woont, heeft hij daar begrip voor te hebben. Zo niet, dan praat hij erover met je ipv zulke rare dingen te gaan zeggen. Een relatie die niet kan standhouden wanneer je allebei je eigen plekje hebt, lijkt me niet ineens wel stand te kunnen houden wanneer je dan maar gaat samenwonen. Een hele fijne, goed en stabiele relatie is geen gevolg van samenwonen, maar samenwonen een gevolg van een hele fijne, goede en stabiele relatie. |
![]() |
||
Citaat:
|
Het is ten eerste vrij onaantrekkelijk als iemand nog bij zijn ouders woont om wat voor reden dan ook. Dat zegt best wel wat over iemands gevoel voor verantwoordelijkheid, zelfstandigheid enz. En laten we het nou niet over bij gebrek aan geld blabla verhaal hebben want dat is echt onzin.
Ten tweede is zijn opmerking werkelijk te flauw. Hoezo zou de realtie kapot gaan als hij zelfstandig zou wonen? Wat zou er dan veranderen? Lijkt me juist een verademing als hij zijn eigen plek zou hebben en jullie ongestoord samen kunnen zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, snap je punt.. en vaaaak is thuis blijven wonen wel een stukje gemakszucht als het echt erg lang duurt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben 2 jaar samen met mijn vriend, maar ik moet niet aan samenwonen denken. Mede omdat ik nu al weet dat ik meer in het huishouden zou doen dan hij en daar heb ik absoluut geen trek in. Natuurlijk kun je afspraken maken, maar of die werken is een tweede. Bovendien woon ik een heel ander deel van het land waar ik een studie en een leven heb. In het weekend wonen we een soort van samen, hij heeft een huurhuisje, en dat vind ik wel genoeg. Ik vind het nogal fijn om ook alleen te zijn en op mezelf te zijn.
|
Ik ga ook samenwonen met mn vriend, zijn nu al 3 jaar en 3 maanden samen dus kan ook wel inmiddels.. Wonen echt heel dicht bij elkaar maar zijn allebei 23 (naja, ik bijna) en wonen nog steeds allebei bij onze moeders thuis en dat wordt toch wel een beetje vervelend, al zou ik het minder erg vinden om nog even thuis te wonen dan hij.
Ben nu bijna afgestudeerd en ga dan gewoon werken, en hij werkt fulltime en zou misschien wel een opleiding willen gaan doen maar dat zie ik zelf niet zo snel gebeuren (hij is gestopt met HBO dit jaar, zn eerste jaar, en zie niet gebeuren dat ie het weer gaat doen, aangezien hij mavo heeft gedaan en een intake test moet doen voor elke HBO opleiding voor ie mag beginnen). Kortom, we werken tegen die tijd allebei fulltime en ik voorzie verder geen problemen daarmee ![]()
|
![]() |
Ik heb nu sinds 1 april met m'n vriend. Hij kreeg rond die tijd ook de sleutel van z'n eigen huisje, en na een tijdje klussen om het huis 'slaapbaar' te maken, zijn we eigenlijk nog maar een week of anderhalf in totaal niet samen geweest. In principe woon ik gewoon nog bij m'n pa, maar ik ben vaker bij m'n vriend, help ook volledig mee in het huishouden en zo. En het gaat écht geweldig
![]() ![]()
|
Ik ken wel een aantal mensen die meteen zijn gaan samenwonen zonder eerst op zichzelf te hebben gewoond en daar gaat het gewoon goed. Ik denk dat het helemaal van je eigen instelling afhangt. Er zijn inderdaad figuren die thuis wonen omdat dat lekker makkelijk is, niet schoonmaken, iedere dag staat je eten klaar, etc. Daar zou ik dus echt niet mee willen samenwonen. Maar er zijn idd ook genoeg mensen die wel gewoon meehelpen in het huishouden en verder wel zelfstandig zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
't is gewoon kwestie van afspraken maken en samenwerken. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, daar heeft zich ook weer een *alternatieve* situatie uit ontwikkeld. Allebei hebben we onze eigen woning. Hij deelt een eensgezinswoning (gwn in een rijtjeshuis) met een stel vrienden en ik zit op kamers, maar dat is een ruime flat met eigen voorzieningen en 2 kamers. Dus kunnen we alles lekker zelf bepalen. Bij elkaar gaan logeren enzo. Nu stopte hij dit jaar met zn studie en had dus veel vrij. Toen is onze omgang als het waren een permanente logeerpartij geworden. Hij kwam hier met de kerst ff wat tijd doorbrengen en is toen niet meer weggegaan en heb ik m maar een sleutel gegeven. Toen waren we 5 maanden samen. Dus eigenlijk wonen we als het ware samen. We doen samen boodschappen, koken om de beurt etc. En het bevalt prima. Maar het is echt een stom ding van mij dat ik het spaansbenauwd krijg als ik denk aan *samenwonen* Dat hij geen eigen huis meer heeft zeg maar. Dat we echt... samen zijn. Terwijl we dat in feite al doen. Ben ik gek? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat gaat echt wel goed hoor. Mijn vriend kan gelukkig heel goed klussen (ik ben er altijd weer van onder de indruk wat hij allemaal wel niet kan en weet) en ik vind het verschrikkelijk om te doen. Toch wil ik hem wel helpen en legt hij me alles uit wat hij doet.. waardoor ik nu in feite weet hoe je een gipsplafond moet "maken" bijvoorbeeld. Maar, mijn punt is, dat je nooit alles al kunt weten.. maar met en van elkaar leer je al die dingen wel. Je leert ook afspraken te maken. Wij hadden die eerst niet, maar sinds we die hebben gaat het perfect en zijn er nooit meer irritaties. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou het is idd heeeeeeel onaantrekkelijk als iemand nog thuis woont want iedereen van boven de 18 die nog thuis woont, daar moet je dus echt geen relatie mee beginnen, pffff on aan trek ke lijk
![]() Anyway, vind dat je een goed punt dat hij eerst een op zichzelf moet hebben gewoon ![]() |
![]() |
|
MIjn vriend woonde ook nog thuis voordat we gingen samenwonen. Ik heb ruim een jaar op mezelf gewoond. Omdat we vaker op mijn kamer zaten dan bij zijn ouders, kreeg hij wel een beetje door dat niets vanzelf gaat.
Bij mijn ouders hadden mijn broertje en ik best veel taken, koken, stofzuigen, afwassen, was doen etc. en mijn ouders zijn ook best vaak weg en dan moesten we ook voor onzelf zorgen. Bij mijn vriends ouders doen ze helemaal niets, de kinderen hoeven ook nooit iets te doen. Als zn ouders weg waren, zorgt oma (woont daar ook in huis) dat het eten klaar staat. Mijn vriends broertje van 19 kan niet eens zelf koken ![]() Ben wel blij dat mijn vriend gewend is om wat in het huishouden te doen voor we echt ginnen samenwonen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen... snowflakes | 46 | 07-09-2009 20:47 | |
Liefde & Relatie |
Jaloers op je vrienden omdat zij wel samenwonen Blackeyed | 34 | 01-02-2009 21:12 | |
Liefde & Relatie |
Roken en Samenwonen strawberryangel | 131 | 12-12-2005 01:06 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen Verwijderd | 46 | 28-06-2005 20:00 | |
Liefde & Relatie |
samenwonen pudding met vel | 30 | 11-11-2004 20:40 |