Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
overigens geloof ik best dat de sociale veiligheid daar groter is, maar dat komt omdat de soort criminaliteit hoogstens anders is. bovendien staan criminelen hier na 2 weken weer buiten dus dan kunnen ze in hun leven vaker crimineel gedrag vertonen per persoon ![]()
||
Citaat:
er valt gewoon niets zinnigs over te zeggen; Ik herinner me een docu met een socialoge (hoe verzin je het?) die stelde dat zo'n 5% van elke bevolking crimineel gedrag vertoond (hetzij voor persoonlijk gewin, hetzij omdat ze ziek zijn, hangt er ook een beetje af van wat je precies onder crimineel rekent) Maar vooruit de mensen daar zijn er wel wat meer voor elkaar, als wij hier ook op straat mahjong zouden spelen zou de sociale controle wat beter zijn ja. (iets met anti-spiek gordijntjes en nederlandse kneuterigheid over privacy)
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Nederland zou ook veel minder criminaliteit hebben als we zoals Hong Kong doet alle kanslozen en criminelen exporteren. In een Chinees systeem zou een draconische oplossing als alle Marrokanen deporteren omdat daar een hoger misdaadpercentage is bijvoorbeeld totaal geen probleem zijn. Wat nou Antilliaanse hangjongeren? Executie voor de bendeleiders en terug naar de Antillen met de rest! Bezwaar? Niemand mag bezwaar maken tegen de wil van de partij! Kom jij maar eens beweren dat onder die omstandigheden lagere misdaad iets zegt in een vergelijking.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
bovendien zie ik een gemis aan veiligheid moedwillig veroorzaakt door de overheid zelf ook als crimineel, hoewel de desbetreffende overheid dat niet zal vinden. dat geld niet voor alle landen in azië natuurlijk, maar toch wel voor een hoop.
||||
Citaat:
Citaat:
Die cijfers zijn niet vergelijkbaar. Het is prima mogelijk dat er in China veel vaker mishandelingen plaatsvinden, maar er minder mishandelingen geregistreerd worden. Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb ik je al uitgelegd. ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
beiden lijken me nogal evident maar ik zou zeggen toets het eens in de praktijk. Ik voel me nergens onveilig dus ik vind het prima, wilde alleen even banadrukken dat die cijfers op zich niets eens wat zeggen over de totale criminaliteit (slechts een deel wordt gepakt) laat staan over de vergelijking tussen 2 landen. immers om te toetsen of Onderwerp A <, =, > Onderwerp B, moeten de toetsmethodes hetzelfde zijn. dat zijn ze niet. Citaat:
Het is ongeveer net zo zinnig als praten over de amerikaanse verkiezingen. Maargoed; misschien wil iemand zo vrij zijn op te zoeken wat Obama en MCcain nou eigenlijk zeggen te willen en dan wil ik wel de hypothetische keuze voor een van de 2 onderbouwen ![]()
||
Citaat:
http://www.smh.com.au/articles/2002/...508088812.html http://www.icgg.org/downloads/CPI_2006_Map_1024px.png http://szabo.best.vwh.net/World_Map_...corruption.png etc. etc. etc. De 'transparency index'(1e) is overigens een veel gebruikte in de zakenwereld
|||
Citaat:
en dat reflecteert zich in de misdaadstatistieken. edit: sorry ik had niet gezien dat je het setje schoolvoorbeelden van nette aziatische landen had gekozen. waar zou singapore het vandaan hebben: Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-09-2008 om 23:58. |
![]() |
|
deze is ook wel leuk specifiek omdat hong-kong genoemd wordt:
http://psdblog.worldbank.org/photos/...corruption.jpg
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
en ze doen het geen van allen 'beduidend beter dan nederland'
dat was jouw bewering een pagina of wat terug Citaat:
Citaat:
Elke agent die omgekocht is betekent een proces verbaal minder. Hier wordt mag je dat a4tje al vol laten kladderen als je door rood loopt. bovendien negeer je ook compleet dat nederland erg dicht bevolkt is over het gehele land en dat er ook over het gehele land een politiemacht geplaatst is. terwijl er in de dorpjes in noord japan niet zo veel controle is. bewijst allemaal nog geen zak dus ik zal je maar op je mooie ogen geloven dat het daar de hemel is ![]()
Laatst gewijzigd op 18-09-2008 om 00:07. |
![]() |
||
Citaat:
zullen we het nu maar weer over amerika hebben, want daar is het al helemaal veilig dankzij the second amendment
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed laten we weer ontopic gaan |
![]() |
|||||||
Citaat:
in de betere buurten zie ik zelfs nog minder opgefoktheid Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou zeggen ga even in tokyo kijken. Citaat:
zeker gezien de diversiteit van de samenleving en het feit dat er (ondanks dat jij dat ten volle ontkent) er groepen ontstaan die voldoen aan die diversiteit. Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
ik post verdorie een analyse die zeg dat Obama kiezen oorlog met pakistan betekend en daar gaat niemand op in ![]() |
![]() |
|
![]() |
Dit is toch waarom ik van de amerikaanse verkiezingen hou alle smerigheid de we in nederland nooit hebben
Sarah Palin's private email hacked. http://gawker.com/5051193/sarah-palins-personal-emails ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
maar Obama mag zijn gang gaan wat mij betreft verbeterd het de concurentiepositie van europa alleen maar. Het zou alleen een beetje achterlijk zijn om een van de weinige semi-bondgenoten daar kwijt te raken. maar ik zou dan ook niet op Obama stemmen. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Palin kun je zo neersabelen, recht-voor-z'n-raap fundamentalist. Rouvoet en consorten doen zich net voor alsof ze sociaal en aardig zijn, en dan...
||
Citaat:
|||
Citaat:
Arpos: Citaat:
![]() Gecondoleerd met je verjaardag, trouwens. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Beiden gebogen over een schema van het poldermodel: Clinton: "So the wind makes the wieken turn, and then the mill pumps all the 'oude linkse ideeën' into the ringvaart?" Kok: "Yes" Clinton: "And who is that little man over there?" Kok: "We call him Bolkestein"
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Gisteren was dus het eerste presidentiële televisiedebat tussen Obama en McCain. Onder andere op youtube is het debat te bekijken. Wie heeft het gezien en wat vond men ervan?
|
![]() |
|
niet bijster spectaculair.
McCain had duidelijk de taak om Obama naief over te laten komen met zn tergende verhalen over vroeger en "Senator Obama doesnt seem to realize that". Obama vond ik inhoudelijk een stuk beter maar moest vaak defensief antwoorden; zal me niet verbazen als de wat minder intelligente Amerikaan McCain sterker vond.
|
eigenlijk kon ik bijster weinig verschil opmerken in hun benadering, McCain kwam met z'n ervaring Obama ontdeed zich daarvan door op adviezen van de rep's te wijzen.
maargoed hoe reageer je precies op de rotzooi van bush sr + junior als je tegelijkertijd stemmen wilt winnen, oorlogen 'moet' winnen en ondertussen het volk ervan moet overtuigen dat 700 mlrd dollar een schijntje is.
|
Teleurstellend. Ik had verwacht dat Obama over McCain heen zou walsen. Dat kan gezien de kwaliteit van argumenten en talent van Obama ook zeker, maar ik had niet echt het idee dat hij echt los kon gaan.
||
Citaat:
|
Ook bijzonder:
http://www.youtube.com/watch?v=L8__aXxXPVc |
![]() |
|
Mja, dat is een risico dat je loopt als je zaken doet met fundamentalisten. De hersenloosheid die hen zo geschikt maakt voor het verkondigen van hun boodschap is net zo goed een handicap.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|